دوئل بنتلی بنتایگا و رنجروور اس‌وی اتوبیوگرافی

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وپنجم، اولین دوئل از گروه اس‌یووی‌های بزرگ فوق لوکس

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های بزرگ فوق لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

 

رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2012

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: D7u جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: 4.1 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 13,663 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 10,213 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 16,869 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 15,205 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 91 درصد

حفاظت از کودکان: 84 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 63 درصد

سیستم‌های ایمنی: 86 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هرگز احساس کمبود قدرت ندارد، کابین مجلل و باشکوه، ساکت و چابک، توانایی‌های آفرودی فراتر از انتظار

نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری بالا، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفه

 

بنتلی بنتایگا

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 1,547 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 1,167 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,152 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: ؟ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: ستاره

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: فوق‌العاده قدرتمند و سریع، کیفیت ساخت درجه‌یک، هندلینگ عالی

نقاط منفی: وزن سنگین، مصرف سوخت بالا، قیمت گران

 

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

اس‌وی‌اتوبیوگرافی

بنتلی بنتایگا

پیشرانه 5 لیتری V8 6 لیتری W12
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
قدرت 560 اسب بخار 600 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر 900 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 4.7 ثانیه 3.6 ثانیه
مسافت 400 متر 13.1 ثانیه 12.1 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر/ساعت 300 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 14.7 لیتر ترکیبی 15.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 296 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 103 لیتر 85 لیتر
وزن 2540 کیلوگرم 2622 کیلوگرم
طول 5.20 متر 5.14 متر
فاصلهٔ محوری 3.12 متر 2.99 متر
حجم صندوق بار 900 لیتر 425 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 یا 5 نفر 4 یا 5 یا 7 نفر
قیمت پایه بریتانیا 137,379 پوند 135,800 پوند
قیمت موردبررسی 162,683 پوند 164,825 پوند
قیمت پایه آمریکا 178,195 دلار 165,000 دلار
قیمت موردبررسی 208,895 دلار 197,725 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    بنتلی نیومده چه فروشی داشته!!جفتشون خیلی خوبن نمیشه رای داد ولی میگفتم بنتایگا خیلی گرونه ولی دیدم ک رنجروور گرونتره مشخصات فنی بنتایگا خیلی بهتره رای من بنتلیه🙂

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      با وجودی که بنتلی رو انتخاب میکنم،
      و رقابت فینال رو هم بین بنتلی و رولزرویس میدونم
      .
      g کلاس رو با توجه به فلسفه اش تقریبا بدون رقیب میدونم
      و کمی دورتر از ۳ رقیب دیگه این سگمنت
      که بهتره یه کلاس واسه خودش تشکیل بشه و خودروهای لوکس بیشتری توش باشن
      .
      اما باز هم داشبورد رنج روور رو توی این رقابت به بنتلی ترجیح میدم
      بدور از شلوغی و روان و شیک و دلنشین و همینطور تکنولوژیک
      اما در نهایت بنتلی رو انتخاب میکنم
      .
      و اینکه چقدر خوبه که اینقدری پول داشته باشید که گزینه ای که انتخاب نمیکنید، این رنج روور شیک باشه!
      این انتخاب ها رو در عالم واقعیت واسه همه عزیزان هموطن آرزو میکنم

      پاسخ
  2. Just bentley continental
    سوابق: (380 دیدگاه) ,

    عحیبه همچین فروش قوی ای برای بنتلی.مرسی
    به نظرم هر دو عالین ولی بنتلی تو همه چی یه مقدار کمی بهتره.

    پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1221 دیدگاه) ,

    فقط از نظر قیمتی رنجرور جلوتر حرکت میکنه ، اما باقی ماجرا را بنتلی جلودار و حرف اول را میزنه .

    پاسخ
  4. ..Hossein
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    هر دو فوق العاده جذابن
    ولی من تو رویاهام همیشه یه اتو بیوگرافی دارم :))

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (1970 دیدگاه) ,

    رنجرور خییلی خوبه ولی تو این کلاس اعتبار برند بنتلی خیلی چیزا رو مشخص می کنه

    پاسخ
  6. Amir
    سوابق: (553 دیدگاه) ,

    عبارت SUV فول سایز لوکس با رنجروور معنی میشه و لاغیر،این مدل اتوبیوگرافی هم دیگه نهایت لاکچریه واقعا فوق العادس.

    پاسخ
  7. Amirferrari
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    قیمت پایه بنتایگا از ۲۲۰ هزار تا شروع میشه و برخلاف اتوبیوگرافی شاسی بلند فول سایز نیست و فضای سرنشینای عقب رنجروور خیلی بیشتره…از اون طرف بنتلی ماشین اسپورت تر و جمع و جور تریه… یه مقایسه بی معنی از دو تا خودرو که نمیتونن ربطی به هم داشته باشن…

    پاسخ
  8. علی رضا
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    با وجود فضای بار کمتر ، وزن بیشتر ، باک کوچکتر ، طول و فاصله محوری کمتر و مصرف سوخت بیشتر رای من بنتایگا بدلیل طراحی خارجی جذاب تر (سلیقه ای )
    نمیدونم چرا دوستان فقط به اسب بخار و شتاب خودرو توجه میکن و نتیجه گیری کلی میکنند که بنتایگا کاملا برتر از اتوبیوگرافی .
    به میزان فروش دو خودرو توجه کنید. !!

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (154 دیدگاه) ,

      و برنده نهایی این دوئل: G کلاس ❤❤

      پاسخ
      1. ایلیا
        سوابق: (426 دیدگاه) ,

        توی دوئل سدان های سوپر لوکس هم این کامنت رو گذاشتی، ی رباط هم میتونه ابن کامنت ها رو ثبت کنه، یه چیز جدید بگو.
        بنز اگه شما رو نداشته باشه بازم بنزه نیازی نیست شما توی تمام دوئل ها بی ربط و با ربط حرفی از بنز بزنید.
        منم همون جواب قبلی رو بهت میدم، همونطور که اس کلاس میباخ فوق العادست ولی در کلاس سوپر لوکس ها قرار نمی گیره، جی کلاس هم با وجود اینکه فوق العادست و آفرودش از بقیه بهتر ولی سوپر لوکس نیست و به این کلاس تعلق نداره

        پاسخ
        1. علی رضا
          سوابق: (154 دیدگاه) ,

          ببخشید ولی شما نباید تعیین کنید که g کلاس در کلاس شاسی بلند های فوق لوکس قرار داره یا نه ، یعنی کارشناس های پدال نمیدونن شما دانای کل هستید ، به نظرم حرف شما بی ربط تره

      2. حسن
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        جی کلاس که تو مسابقه موتور ترند از رانگلر باخت
        اینجا هم میبازه
        برنده این کلاس یا بنتلی یا رولزرویس

        پاسخ
        1. علی رضا
          سوابق: (154 دیدگاه) ,

          واقعا خیلی استدلال جالبیه ، آدم شاخ در میاره،!!

        2. حسن
          سوابق: (145 دیدگاه) ,

          واقعیته
          شما برو تو سایت موتور ترند مسابقش هست
          من بدون مدرک حرفی نزدم
          عینه واقعیته

        3. علی رضا
          سوابق: (154 دیدگاه) ,

          من نگفتم شما دروغ میگید هر بار که دارم کامنت ها رو میخونم حداقل با یک کامنت با این مضمون مواجه میشم که چون g کلاس به رانگلر تو بحث افرود باخته پس کلا شاسی بلند خوبی نیست !!

        4. حسن
          سوابق: (145 دیدگاه) ,

          نگفتم بده
          گفتم رانگلر ازش بهتره
          همین

        5. علی رضا
          سوابق: (154 دیدگاه) ,

          مفهوم کلی حرف شما این بود که چون رانگلر در افرود از g کلاس بهتر پس در مبحث شاسی بلند های لوکس هم بنتایگا و کولینان تازه وارد از g کلاس با این همه سابقه برتر هستن که واقعا از نظر من دلیل غیر منطقیه

  9. مهدی911turbos
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بنتلی رو بخاطر مدلهای مولسان و کانتیننتال تحسین میکنم و دوست دارم
    ولی تو این کلاس اصلا نمیشه رنجرور رو نادیده گرفت واقعا عالیه و به همراه بنز جی کلاس سنگ محک این کلاس هستن

    پاسخ
  10. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (2140 دیدگاه) ,

    رای من سنگ محک این کلاس رنج روور….
    بنتلی یه کاین خیلی لوکسه.((از نمای ظاهری هم معلومه))
    بعدشم قیمت پایه بنتلی 195 هزارتاس.
    ((…..starting price of $195,000 and easily cresting $245,000 for most versions))
    ❤❤توانایی‌های آفرود فراتر از انتظار❤❤

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (387 دیدگاه) ,

      قیمت پایه ذکر شده در جدول متعلق به نسخه V8 بنتایگا هست چون قیمت پایه یعنی قیمت ارزان‌ترین نسخه هر ماشین

      پاسخ
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (2140 دیدگاه) ,

        خب اگه اینطوری هست که شما میگید،پس چرا شتاب و قدرت موتور مال نسخه 12 سیلندره،ولی قیمت رو بر اساس نسخه 8 سیلندر در نظر گرفتین؟؟
        به نظره من بهتر بود همون نسخه 12 رو مد نظر قرار میدادید.

        پاسخ
        1. امیر دهقان
          سوابق: (387 دیدگاه) ,

          در جدول دوئل‌ها ما همیشه دو قیمت رو ذکر میکنیم
          یکی قیمت پایه و دیگری قیمت موردبررسی
          قیمت پایه قیمت ارزان‌ترین نسخۀ هر ماشین هست اما قیمت موردبررسی قیمت همون نمونه‌ای هست که مشخصاتش در جدول ذکر شده
          در اینجا هم همینطوره و ملاک اصلی قیمت موردبررسی هردو ماشین هست
          قیمت پایه صرفاً جهت اطلاع از قیمت ارزان‌ترین نسخه ذکر میشه

        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (2140 دیدگاه) ,

          من فکر میکردم قیمت ها رو بر اساس آپشن ها بررسی میکنین و نه نوع موتور.
          ولی اگه هر دوی این ماشین ها رو بر حسب نسخه ی 12 سیلندر و 8 سیلندر بسنجیم، قیمت بنتایگا خیلی گرونتره،در غیر این صورت حرف شما درسته.

  11. الف.ی
    سوابق: (1458 دیدگاه) ,

    رنجروو طراحی بیرونی لاکشری تری داره
    مشخصات فنی رو در نظر بگیریم قطعا بنتایگا ولی به نظر من رنجروو اس یو وی تره
    باکش حجم بیشتری داره
    صندوق بارش دو برابر حجم داره
    مصرفشم کمتره و قابلیت های اسپرتش تو سطح کاملا قابل قبولی قرار دارن
    به نظر من بنتایگا یکم از فاز اس یو وی بودن خارج شده
    رای من رنجرور

    پاسخ
    1. ADAK
      سوابق: (430 دیدگاه) ,

      جووون ؟!؟
      لاکشری ؟!؟!؟

      عزیز بابا …

      پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (1458 دیدگاه) ,

        دوست عزیز
        واقعا زشته کسی رو مسخره کنیم
        اونم وقتی اطلاعات کافی نداریم
        شما بهتره کمی اطلاعات زبان انگلیسی ات رو بالا ببری
        یه دیکشنری باز کنی یا حتی تو گوگل ترنسلیت سرچ بزنی

        پاسخ
      2. مانی
        سوابق: (830 دیدگاه) ,

        نکنه فکر کردی لاکچری درسته؟

        پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      بله واقعا انتخاب سختیه
      من خیلی‌ رنجرور رو دوست دارم
      با اینکه طرفدار مرسدسم فکر می‌کنم
      حق رنجرور باشه که تو این گروه اول بشه

      پاسخ
  12. Saman
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    رنجروور در این کلاس اصیل تر و دوست داشتنی تر هستش. در ضمن بنز جی کلاس در حد وحدود سه غول دیگر : رنجروور و بنتلی و رولز نیستش و بی شک در کلاس پائینتری قرار داره.

    پاسخ
  13. سام
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    هر دوی این خودروهای لوکس افسانه ای را یکسان دوست دارم.اما رنجروور به نظرم کاربردی تر است.

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    بنتلی معرکس همه مواردش عالیه و برتری داره به رنج روور
    قطعا انتخابم بنتلیه
    برند اصیل و محبوب انگلیسی مخصوصا اینکه زیر نظر فولکس باشه
    اما واقعا عاشق طراحی خارجی رنجرروور شدم مخصوصا بخش عقبش

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (1568 دیدگاه) ,

    قطعا انتخاب من بنتلی بنتایگا هستش.این ماشین خیره کننده است از هرنظر.هرچنددر این کلاس از نظرحس آرامش سواری.اوج اشرافیت وکیفیت رولزرویس کولیان پادشاهی میکنه.زمانیکه اولین تست این خودروازیه مجله معتبر بیرون اومد شخص بررسی کننده اونقدر مجذوب عملکرد این ماشین شده بودکه این ماشین رو پادشاه شاسی بلندها وساخت بهترین شرکت خودروسازی جهان معرفی کرد.پیشنهاد میکنم اون تست وبررسی رو مطالعه کنید که پدال مطلبش روهم گذاشت

    پاسخ
  16. سید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    شاید بنتلی تو ساخت اس یو وی از لند روور سابقه کمتری داشته باشه اما بنتلی واقعا خوب ظاهر شده.
    خیلی لوکس تر از رنجروور هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.