بنتلیلندروور-رنجروور

دوئل بنتلی بنتایگا و رنجروور اس‌وی اتوبیوگرافی

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وپنجم، اولین دوئل از گروه اس‌یووی‌های بزرگ فوق لوکس

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های بزرگ فوق لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

 

رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2012

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: D7u جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: 4.1 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 13,663 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 10,213 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 16,869 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 15,205 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 91 درصد

حفاظت از کودکان: 84 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 63 درصد

سیستم‌های ایمنی: 86 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هرگز احساس کمبود قدرت ندارد، کابین مجلل و باشکوه، ساکت و چابک، توانایی‌های آفرودی فراتر از انتظار

نقاط منفی: قیمت گران، هزینه‌های نگهداری بالا، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفه

 

بنتلی بنتایگا

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MLB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 1,547 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 1,167 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,152 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: ؟ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: ستاره

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: فوق‌العاده قدرتمند و سریع، کیفیت ساخت درجه‌یک، هندلینگ عالی

نقاط منفی: وزن سنگین، مصرف سوخت بالا، قیمت گران

 

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

اس‌وی‌اتوبیوگرافی

بنتلی بنتایگا

پیشرانه 5 لیتری V8 6 لیتری W12
تنفس سوپرشارژ توئین توربو
قدرت 560 اسب بخار 600 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر 900 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 4.7 ثانیه 3.6 ثانیه
مسافت 400 متر 13.1 ثانیه 12.1 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر/ساعت 300 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 14.7 لیتر ترکیبی 15.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 296 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 103 لیتر 85 لیتر
وزن 2540 کیلوگرم 2622 کیلوگرم
طول 5.20 متر 5.14 متر
فاصلهٔ محوری 3.12 متر 2.99 متر
حجم صندوق بار 900 لیتر 425 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 یا 5 نفر 4 یا 5 یا 7 نفر
قیمت پایه بریتانیا 137,379 پوند 135,800 پوند
قیمت موردبررسی 162,683 پوند 164,825 پوند
قیمت پایه آمریکا 178,195 دلار 165,000 دلار
قیمت موردبررسی 208,895 دلار 197,725 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه

  1. Radin

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بنتلی نیومده چه فروشی داشته!!جفتشون خیلی خوبن نمیشه رای داد ولی میگفتم بنتایگا خیلی گرونه ولی دیدم ک رنجروور گرونتره مشخصات فنی بنتایگا خیلی بهتره رای من بنتلیه🙂

    1. محمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      با وجودی که بنتلی رو انتخاب میکنم،
      و رقابت فینال رو هم بین بنتلی و رولزرویس میدونم
      .
      g کلاس رو با توجه به فلسفه اش تقریبا بدون رقیب میدونم
      و کمی دورتر از ۳ رقیب دیگه این سگمنت
      که بهتره یه کلاس واسه خودش تشکیل بشه و خودروهای لوکس بیشتری توش باشن
      .
      اما باز هم داشبورد رنج روور رو توی این رقابت به بنتلی ترجیح میدم
      بدور از شلوغی و روان و شیک و دلنشین و همینطور تکنولوژیک
      اما در نهایت بنتلی رو انتخاب میکنم
      .
      و اینکه چقدر خوبه که اینقدری پول داشته باشید که گزینه ای که انتخاب نمیکنید، این رنج روور شیک باشه!
      این انتخاب ها رو در عالم واقعیت واسه همه عزیزان هموطن آرزو میکنم

  2. Just bentley continental

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (504 ديدگاه)

    عحیبه همچین فروش قوی ای برای بنتلی.مرسی
    به نظرم هر دو عالین ولی بنتلی تو همه چی یه مقدار کمی بهتره.

  3. VIPER

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    رنجروور بیشتر باب دل هست

  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2249 ديدگاه)

    فقط از نظر قیمتی رنجرور جلوتر حرکت میکنه ، اما باقی ماجرا را بنتلی جلودار و حرف اول را میزنه .

  5. ..Hossein

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (108 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده جذابن
    ولی من تو رویاهام همیشه یه اتو بیوگرافی دارم :))

  6. حمیدرضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    رنجرور خییلی خوبه ولی تو این کلاس اعتبار برند بنتلی خیلی چیزا رو مشخص می کنه

  7. Amir

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (693 ديدگاه)

    عبارت SUV فول سایز لوکس با رنجروور معنی میشه و لاغیر،این مدل اتوبیوگرافی هم دیگه نهایت لاکچریه واقعا فوق العادس.

  8. Amirferrari

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    قیمت پایه بنتایگا از ۲۲۰ هزار تا شروع میشه و برخلاف اتوبیوگرافی شاسی بلند فول سایز نیست و فضای سرنشینای عقب رنجروور خیلی بیشتره…از اون طرف بنتلی ماشین اسپورت تر و جمع و جور تریه… یه مقایسه بی معنی از دو تا خودرو که نمیتونن ربطی به هم داشته باشن…

  9. علی رضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    با وجود فضای بار کمتر ، وزن بیشتر ، باک کوچکتر ، طول و فاصله محوری کمتر و مصرف سوخت بیشتر رای من بنتایگا بدلیل طراحی خارجی جذاب تر (سلیقه ای )
    نمیدونم چرا دوستان فقط به اسب بخار و شتاب خودرو توجه میکن و نتیجه گیری کلی میکنند که بنتایگا کاملا برتر از اتوبیوگرافی .
    به میزان فروش دو خودرو توجه کنید. !!

    1. علی رضا

      ۱۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      و برنده نهایی این دوئل: G کلاس ❤❤

      1. ایلیا

        ۱۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (671 ديدگاه)

        توی دوئل سدان های سوپر لوکس هم این کامنت رو گذاشتی، ی رباط هم میتونه ابن کامنت ها رو ثبت کنه، یه چیز جدید بگو.
        بنز اگه شما رو نداشته باشه بازم بنزه نیازی نیست شما توی تمام دوئل ها بی ربط و با ربط حرفی از بنز بزنید.
        منم همون جواب قبلی رو بهت میدم، همونطور که اس کلاس میباخ فوق العادست ولی در کلاس سوپر لوکس ها قرار نمی گیره، جی کلاس هم با وجود اینکه فوق العادست و آفرودش از بقیه بهتر ولی سوپر لوکس نیست و به این کلاس تعلق نداره

        1. علی رضا

          ۲۰ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          ببخشید ولی شما نباید تعیین کنید که g کلاس در کلاس شاسی بلند های فوق لوکس قرار داره یا نه ، یعنی کارشناس های پدال نمیدونن شما دانای کل هستید ، به نظرم حرف شما بی ربط تره

      2. حسن

        ۱۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        جی کلاس که تو مسابقه موتور ترند از رانگلر باخت
        اینجا هم میبازه
        برنده این کلاس یا بنتلی یا رولزرویس

        1. علی رضا

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          واقعا خیلی استدلال جالبیه ، آدم شاخ در میاره،!!

        2. حسن

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          واقعیته
          شما برو تو سایت موتور ترند مسابقش هست
          من بدون مدرک حرفی نزدم
          عینه واقعیته

        3. علی رضا

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          من نگفتم شما دروغ میگید هر بار که دارم کامنت ها رو میخونم حداقل با یک کامنت با این مضمون مواجه میشم که چون g کلاس به رانگلر تو بحث افرود باخته پس کلا شاسی بلند خوبی نیست !!

        4. حسن

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          نگفتم بده
          گفتم رانگلر ازش بهتره
          همین

        5. علی رضا

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          مفهوم کلی حرف شما این بود که چون رانگلر در افرود از g کلاس بهتر پس در مبحث شاسی بلند های لوکس هم بنتایگا و کولینان تازه وارد از g کلاس با این همه سابقه برتر هستن که واقعا از نظر من دلیل غیر منطقیه

  10. مهدی911turbos

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بنتلی رو بخاطر مدلهای مولسان و کانتیننتال تحسین میکنم و دوست دارم
    ولی تو این کلاس اصلا نمیشه رنجرور رو نادیده گرفت واقعا عالیه و به همراه بنز جی کلاس سنگ محک این کلاس هستن

  11. دانیال_Surrey،England

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    رای من سنگ محک این کلاس رنج روور….
    بنتلی یه کاین خیلی لوکسه.((از نمای ظاهری هم معلومه))
    بعدشم قیمت پایه بنتلی 195 هزارتاس.
    ((…..starting price of $195,000 and easily cresting $245,000 for most versions))
    ❤❤توانایی‌های آفرود فراتر از انتظار❤❤

    1. امیر دهقان

      ۱۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (424 ديدگاه)

      قیمت پایه ذکر شده در جدول متعلق به نسخه V8 بنتایگا هست چون قیمت پایه یعنی قیمت ارزان‌ترین نسخه هر ماشین

      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        خب اگه اینطوری هست که شما میگید،پس چرا شتاب و قدرت موتور مال نسخه 12 سیلندره،ولی قیمت رو بر اساس نسخه 8 سیلندر در نظر گرفتین؟؟
        به نظره من بهتر بود همون نسخه 12 رو مد نظر قرار میدادید.

        1. امیر دهقان

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (424 ديدگاه)

          در جدول دوئل‌ها ما همیشه دو قیمت رو ذکر میکنیم
          یکی قیمت پایه و دیگری قیمت موردبررسی
          قیمت پایه قیمت ارزان‌ترین نسخۀ هر ماشین هست اما قیمت موردبررسی قیمت همون نمونه‌ای هست که مشخصاتش در جدول ذکر شده
          در اینجا هم همینطوره و ملاک اصلی قیمت موردبررسی هردو ماشین هست
          قیمت پایه صرفاً جهت اطلاع از قیمت ارزان‌ترین نسخه ذکر میشه

        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          من فکر میکردم قیمت ها رو بر اساس آپشن ها بررسی میکنین و نه نوع موتور.
          ولی اگه هر دوی این ماشین ها رو بر حسب نسخه ی 12 سیلندر و 8 سیلندر بسنجیم، قیمت بنتایگا خیلی گرونتره،در غیر این صورت حرف شما درسته.

  12. الف.ی

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    رنجروو طراحی بیرونی لاکشری تری داره
    مشخصات فنی رو در نظر بگیریم قطعا بنتایگا ولی به نظر من رنجروو اس یو وی تره
    باکش حجم بیشتری داره
    صندوق بارش دو برابر حجم داره
    مصرفشم کمتره و قابلیت های اسپرتش تو سطح کاملا قابل قبولی قرار دارن
    به نظر من بنتایگا یکم از فاز اس یو وی بودن خارج شده
    رای من رنجرور

    1. ADAK

      ۱۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (718 ديدگاه)

      جووون ؟!؟
      لاکشری ؟!؟!؟

      عزیز بابا …

      1. الف.ی

        ۲۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1493 ديدگاه)

        دوست عزیز
        واقعا زشته کسی رو مسخره کنیم
        اونم وقتی اطلاعات کافی نداریم
        شما بهتره کمی اطلاعات زبان انگلیسی ات رو بالا ببری
        یه دیکشنری باز کنی یا حتی تو گوگل ترنسلیت سرچ بزنی

      2. مانی

        ۲۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1530 ديدگاه)

        نکنه فکر کردی لاکچری درسته؟

  13. Mآsكvيch

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    نمیشه انتخاب کرد!

    1. مانی

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1530 ديدگاه)

      بله واقعا انتخاب سختیه
      من خیلی‌ رنجرور رو دوست دارم
      با اینکه طرفدار مرسدسم فکر می‌کنم
      حق رنجرور باشه که تو این گروه اول بشه

  14. Saman

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    رنجروور در این کلاس اصیل تر و دوست داشتنی تر هستش. در ضمن بنز جی کلاس در حد وحدود سه غول دیگر : رنجروور و بنتلی و رولز نیستش و بی شک در کلاس پائینتری قرار داره.

  15. سام

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    هر دوی این خودروهای لوکس افسانه ای را یکسان دوست دارم.اما رنجروور به نظرم کاربردی تر است.

  16. امیر

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    بنتلی معرکس همه مواردش عالیه و برتری داره به رنج روور
    قطعا انتخابم بنتلیه
    برند اصیل و محبوب انگلیسی مخصوصا اینکه زیر نظر فولکس باشه
    اما واقعا عاشق طراحی خارجی رنجرروور شدم مخصوصا بخش عقبش

  17. MAHDI

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    قطعا انتخاب من بنتلی بنتایگا هستش.این ماشین خیره کننده است از هرنظر.هرچنددر این کلاس از نظرحس آرامش سواری.اوج اشرافیت وکیفیت رولزرویس کولیان پادشاهی میکنه.زمانیکه اولین تست این خودروازیه مجله معتبر بیرون اومد شخص بررسی کننده اونقدر مجذوب عملکرد این ماشین شده بودکه این ماشین رو پادشاه شاسی بلندها وساخت بهترین شرکت خودروسازی جهان معرفی کرد.پیشنهاد میکنم اون تست وبررسی رو مطالعه کنید که پدال مطلبش روهم گذاشت

  18. (Saeed(peugeot

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (273 ديدگاه)

    عاشق رنجرورم

  19. سید

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شاید بنتلی تو ساخت اس یو وی از لند روور سابقه کمتری داشته باشه اما بنتلی واقعا خوب ظاهر شده.
    خیلی لوکس تر از رنجروور هست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن