مرسدس بنز

الکتریکی‌سازی محصولات مرسدس بنز زودتر از برنامه‌ها انجام خواهد شد

چندی پس از انتشار گزارشی که ادعا می‌کند آئودی روند الکتریکی‌سازی خود را تسریع کرده و پیشرانه‌های درون‌سوز را زودتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت کنار خواهد گذاشت، گزارش مشابهی در رابطه با دایملر هم منتشر شده است. در این گزارش گفته شده که دایملر به‌عنوان شرکت مادر مرسدس بنز، در نسخهٔ بروز شدهٔ استراتژی الکتریکی‌سازی خود، رویکردی مشابه آئودی را دنبال خواهد کرد. به گزارش اتو نیوز، مرسدس بنز خودروهای الکتریکی خود در اواسط دههٔ جاری را زودتر از برنامه‌ریزی‌ها به بازار عرضه خواهد کرد.

این یعنی مدل‌هایی که قرار بود در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ رونمایی شوند، یک سال زودتر پدیدار می‌شوند و از سوی دیگر، معادل درون‌سوز آن‌ها از سبد محصولات حذف خواهد شد. البته فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست زیرا این نشریه به اطلاعات منابع نزدیک به مرسدس استناد کرده است. بااین‌وجود، گفته می‌شود که مدیرعامل دایملر «اولاً کالنیوس» تا پیش از تعطیلات تابستانی تسریع برنامه‌های الکتریکی‌سازی مرسدس را اعلام خواهد کرد. این در حالی است که در فوریهٔ امسال اعلام شد مرسدس به تولید برخی از محصولات کوپه و کانورتیبل کم‌فروش خود پایان می‌دهد و روی توسعهٔ خودروهای الکتریکی نسل بعدی تمرکز می‌کند.

در همین حال، رقیب اصلی مرسدس بنز یعنی ب‌ام‌و قبلاً اعلام کرده است که حداقل تا ۳۰ سال دیگر به پیشرانه‌های درون‌سوز متعهد خواهد بود. البته برند مینی ممکن است زودتر الکتریکی شود اما به‌احتمال‌زیاد خود ب‌ام‌و حداقل تا ۲۰ سال آینده به ارائهٔ پیشرانه‌های چهار و شش بنزینی و دیزلی ادامه خواهد داد. بااین‌وجود، با توجه به جدیدترین اخبار از آئودی و مرسدس مبنی بر تسریع برنامه‌های الکتریکی‌سازی، اگر باواریایی‌ها هم استراتژی الکتریکی‌سازی خود را تغییر دهند تعجب نخواهیم کرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. Kf

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    الان باید خوشحال باشم؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      بله

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. Ninja

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (758 ديدگاه)

        پس فقط من ناراحتم چون پدر خودروسازی داره برقی میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6032 ديدگاه)

    بله
    بله
    ماجرا داره به جاهای باریک کشیده میشه !

    یعنی جدی جدی تا ۱۰ سال آینده بنزینی‌ها میمیرند !

    کاربر عزیزی یه نکته‌ای بیان کردن که جالب بود ، ایشون گفتن وقتی همه برقی شوند با آن شتاب و سرعت بالا ، پس دیگر فرق ساختن لامبورگینی فراری با تسلا S یا Y یا پورشه تایکان در چی هست !!!
    چقیقتاً درست میگه ، در آینده مثلاً لامبورگینی میخواد صفر تا صد را در ۲ ثانیه بزنه که همین کار را یه ماشین معمولی و ارزان هم انجام میده !

    فکر میکنم خیلی از برندها به تاریخ میپیوندند چون دیگر دلیلی برای رقابت وجود ندارد مگر ظاهر هجومی آن‌ها !!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. میثم

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره
      همین الان چینیها هم الکتریکیهایی معرفی کردن که شتابشون به لامبو و پورشه و فراری رسیده و حتی سریعتر

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Audi e_tron gt

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (308 ديدگاه)

        من هم کاملا با نظر آقا نوید موافقم

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. ARAZ

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (23 ديدگاه)

      تغیر تکنولوژی خودرو ها از درونسوز به الکتریکی
      دلیلی بر هم شکل و هم سطح بودن اون ها نیست
      چون شما درک درستی از خودرو های الکتریکی نداری فکر می‌کنی همه چی قرار شکل هم بشه همه ماشین ها مشخصات و ارزش یکسانی داشته باشن
      که اصلا اینجوری نیست
      بین کاربر های اینجا افراد معدودی رو دیدم که درک درستی از آینده خودرو ها دارن
      تایکان شاید مشخصات نزدیک به مدل اس داشته باشه
      ولی تکنولوژی های کاملا متفاوتی دارن
      مشکل اینه فکر میکنید صرفا یه مجموعه باتری رو وصل کردن به دو تا آرمیچر
      دیگه هیچ شناختی از تفاوت بین آرمیچر داخل لوازم خونه و آرمیچر هایی که قادر هستن ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید بکنن ندارید
      ماشین باز بودن صرفا به این نیست که زیر کاپوت بنزین بسوزه یکم دید خودتون وسیع تر بکنید

      موافقم ۱
      مخالفم ۵
      1. Milad

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (31 ديدگاه)

        دوست عزیز عموم افراد مثل شما تخصصی نگاه نمی کنند و الان تسلا یه جوی ایجاد کرده که فلان خودرویی من صفرتا صد اینطوری رفت اونطوری رفت بقیه هم سعی می کنن اون انجام بدن وقتی که در آینده یک خودروی چهل هزار دلاری بتونه ۲ ثانیه ۱۰۰ تارو بزنه یا یه خودروی ۸۰ دلاری بتونه بالای ۳۵۰ کیلومتر بره دیگه توجیه نداره خودروی چند میلیون دلاری یا چند صند هزار دلاری خریده بشه مگر اینه جنبه کلکسیونی داشته باشه زمان الان شده دقیقا موقعی که اسب بود اما ماشین اومد الان کسی که اسب داره فقط ور دل خودش داره درون سوزها هم در آینده همون طوری خواهند شد دیگه باید به دنیای جدید وارد شد حالا چه افرادی مقاومت کنند یا نه

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1495 ديدگاه)

        اصول ماشین بازی با آرمیچر جلد اول
        مقدمه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      3. Philipp

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (376 ديدگاه)

        مشکل بیشتر ما ماشین بازهای مجازی با برقی ها اینه:
        ۱-صدای مزخرف
        ۲-طراحی مزخرف تر
        ۳-عملکرد خیلی مزخرف تر در پیست
        ۴-قیمت خیلی پایین در برابر پرفورمنس که باعث ایجاد خلل در نظم شهر ها میشه(مخصوص تسلا)
        ۵-و یه سری ایرادات جزیی که در یک مدل فقط مشاهده شده که نیازی به آوردنش نیست

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      4. akrh78

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (895 ديدگاه)

        اقای با اطلاع!!!

        لذت ماشین بازی ینی یه گیربکس با نسبت دنده کوتاه، صدای اینتیک موتور، صدای اگزوز، نه اینکه پاتو بزاری رو گاز صدای وینگ وینگ بیاد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. تورج

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      افتضاح واقعی در صنعت خودرو در حال رخ دادنه. یعنی اون ماشین بازایی که با شوق و اشتیاق پیج ها و وبسایت های خودرویی رو چک میکردند وجود نخواهند داشت. چک کردن این وبسایت ها و اخبار مربوطه فقط محدود خواهد شد به کسانی که توی فلان کشور پنجاه هزار دلار یا هرچی پول تو جیبشه میخاد بالاخره یه ماشینی انتخاب کنه یه هفته یا هرچند وقت زمان میزاره میره یه سبک سنگینی میکنه سفارششو اینترنتی میزنه و میاد. این اختلافی که بین برندها میفرمایید از همین الان آغاز شده نمونه بارزش آئودی جی تی ای ترون و پورشه تایکان. چه فرق اساسی با هم دارن؟؟؟؟ دارن نه که اصلا نداشته باشن اما با مقایسه نسبت به ده سال پیش متوجه میشید که این اختلاف خیلی محدودتر و ناچیز تر از گذشتس. وقتی که در بحث کراس اوور ها بریم که دیگه این اختلاف به نزدیک صفر خواهد رسید. البته با بکارگیری عقل!! و نوآوری و خلاقیت میشه همیشه رقابت و اختلاف واقعی رو به بازار تزریق کرد منتها چیزی که الان میبینیم روند رو به تنبلی و کپی کاری مطلقه و چیزی از خلاقیت و نوآوری نمیبینم. قبلش هم گفتم روند خودروسازی ها صرف نظر از برقی سازی در همه چیز شده کپی کاری از تسلا. حتی در زمینه دستگیره در که ساده ترین مساله است!!!! یه نگاه به دستگیره در های جدید مرسدس بندازید. شاید بگید دستگیره پنهان در جگوار و آستون مارتین هم بوده اما مکانیزم و نوع طراحیش دقیقا تسلا هست!!!! تا لی آوت کابین و و و و…‌..

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Philipp

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (376 ديدگاه)

        تا جایی که یادم میاد اول مرسدس دستگیره هارو روی مدل ۲۰۱۸ اس کلاس گذاشت بعد تسلا هم استفاده کرد….

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Elmiraj

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2220 ديدگاه)

          این دستگیره ها نوآوری تسلا هستن و model S بیش از ۹ ساله که این دستگیره های پاپ آپ را داره…

          علاوه بر این ها :
          قابلیت تعویض لاین با راهنما
          بکار گیری فیلتر HEPA
          و در های اتوماتیک
          از جمله نوآوری های تسلا هستن که در جدیدترین مرسدس ها بکار گرفته شدن…

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. Philipp

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (376 ديدگاه)

          @elmiraj
          مثل همیشه رفتم دیدم و F-class مرسدس در سال ۲۰۰۳
          تمام چیزهایی که به عنوان نو آوری تسلا عنوان کردید رو در خود داشت…………

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (6032 ديدگاه)

        تورج جان

        بحث اینه که فکر میکنم در آینده خودروها در سطح جهانی به مانند فرمول اجاره‌ی کوتاه مدت اسکوترها در خیابان‌های اروپا میشوند که میروید کنار خیابان مستر‌کارت‌تان را میزنید و اتوماتیک قُفلش را باز میکنید و استفاده میکنید و هر جایی هم که نخواستید همان جا رهایش میکنید تا یک نفر دیگه بیاد با کارت مَستر و شناسایی دوباره استفاده کند و یه مبلقی جزئی از حساب کارت شما کسر میگردد مثل بلیط مترو یا اتوبوس !!!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    4. mahan

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      👌👍👌👍👏👏 نوید خان حق مطلب رو چنان ادا کرد که نمیشه چیز دیگه جز تائید کردن گفت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (6032 ديدگاه)

        خواهش میکنم ماهان جان ، بزرگوارید 🙏🏻

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. parsa_ashgh.mashine

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یعنی دیگه به محصولات بنز نخواهم داشت؟
    به این زودی؟
    اگر محصولات اکتریکی بنز همینطور که در تصویر می بینم باشند علاقه ام صفره
    اما دوستان باید این. بدونیم بنز رو حتما مجبور کردن که این کار رو انجام بده
    ایا علاقه به ماشین مهمتره یا سوختن یخ های این قطبی؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Philipp

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اگه با همین طراحی ها بخوان برن جلو نزدیک دو الی سه سال دیگه احتمال زیاد جناب واگنر میرن کنار و یکی دیگه میاد جاشون
      که اگه خلاق باشه باز هم بنز خواهیم داشت

      در ضمن مرسدس بنز شرکت خیلی بزرگی هستش و کلی بخش های متنوع داره
      من سه اتفاق رو محتمل می بینم:
      ۱-AMG از بخش پرفورمنس به بخش بنزینی تغییر کاربری بده و یک بخش دیگه برای بخش پرفورمنس الکتریکی ها اضافه بشه هرچند که یحتمل محصولات این AMG بسیار گران خواهند بود
      ۲-برابوس در هنگام تیون کردن آپشن اضافه کردن موتور بنزینی رو هم اضافه کنه
      ۳-میباخ همچنان بنزینی باقی بمونه و یک بخش درونسوز سازی که قیمت کارهاش نزدیک به میباخ هست و مسئول ساخت مرسدس بنز های اسپرت-بنزینی هست اضافه بشه

      که البته از نظر من اولی یحتمل تره

      ببینیم چی پیش میاد
      ولی کاملا بعیده که مرسدسی که خودش بنزینی هارو اختراع کرده کاملا بزارتشون کنار

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. کافر مقدس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (819 ديدگاه)

    اینایی هم که نگران نابود شدن غرش انجین هستن بعیده خودشون مالکین بالای ۴سیلندر باشن . باشن هم اینقدر درگیر هزینه و استهلاک ش هستن که به روی خودشون نمیارن با چه مصیبت هایی سر و کله میزنن

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Sina10

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1663 ديدگاه)

      شما لطفا از این مورد انتقاد نکنید
      همین آمریکایی ها تا همین چند سال پیش موتور بالای ۶ لیتر با بازدهی فاجعه میساختن ، البته که همین موتور ها از جذاب ترین موتور های بازار بودن و در این هیچ شکی نیست ، ولی کی گفته هر کی ماشین بالای ۴ سیلندر داره مشکلات استهلاکی داره؟؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      کدوم مصیبت جناب؟ من سوار ۶سیلندر با تکنولوژی ۵۰ساله میشم اما از وقتی خریدم و اونوطوری که صاحب های قبلیش هم گفتن اصلا خرجی نداشته،موندم با چه ذهنیتی اینو میگید!😑

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. RezaRs

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1415 ديدگاه)

        ایول بر سلطان نوا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          💪⁦❤️⁩

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  5. تورج

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    افتضاح واقعی در صنعت خودرو در حال رخ دادنه. یعنی اون ماشین بازایی که با شوق و اشتیاق پیج ها و وبسایت های خودرویی رو چک میکردند وجود نخواهند داشت. چک کردن این وبسایت ها و اخبار مربوطه فقط محدود خواهد شد به کسانی که توی فلان کشور پنجاه هزار دلار یا هرچی پول تو جیبشه میخاد بالاخره یه ماشینی انتخاب کنه یه هفته یا هرچند وقت زمان میزاره میره یه سبک سنگینی میکنه سفارششو اینترنتی میزنه و میاد. این اختلافی که بین برندها میفرمایید از همین الان آغاز شده نمونه بارزش آئودی جی تی ای ترون و پورشه تایکان. چه فرق اساسی با هم دارن؟؟؟؟ دارن نه که اصلا نداشته باشن اما با مقایسه نسبت به ده سال پیش متوجه میشید که این اختلاف خیلی محدودتر و ناچیز تر از گذشتس. وقتی که در بحث کراس اوور ها بریم که دیگه این اختلاف به نزدیک صفر خواهد رسید. البته با بکارگیری عقل!! و نوآوری و خلاقیت میشه همیشه رقابت و اختلاف واقعی رو به بازار تزریق کرد منتها چیزی که الان میبینیم روند رو به تنبلی و کپی کاری مطلقه و چیزی از خلاقیت و نوآوری نمیبینم. قبلش هم گفتم روند خودروسازی ها صرف نظر از برقی سازی در همه چیز شده کپی کاری از تسلا. حتی در زمینه دستگیره در که ساده ترین مساله است!!!! یه نگاه به دستگیره در های جدید مرسدس بندازید. شاید بگید دستگیره پنهان در جگوار و آستون مارتین هم بوده اما مکانیزم و نوع طراحیش دقیقا تسلا هست!!!! تا لی آوت کابین و و و و…‌..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. سهند

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (479 ديدگاه)

    ای کاش ماشین های اسپورت و سوپر اسپرت ها و به طور کلی ماشین هایی که صدای اگزوز برایشان اهمیت دارد الکتریکی نشوند‌.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1510 ديدگاه)

    😐😑

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. RezaRs

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    هر اومدنی رفتنی داره ناراحتی من بیشتر از اینه که ماشینایی که مجازی فنشونم نداشتم و تجربه نکردم امیدوارم در دوره برقی ماشینای برقی که فنشون خواهم بود و الان یه سری هارو فنشونم تا حدودی خیلی عمیق نی رابطمون 😂 تایکان و eqs و مدل s و ix و ریماک و رودسترو حداقل یکو بتونم داشته باشم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. mahan

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    میبینیم رقابت ها شدیدا داره زیاد میشه رقابت می کنید حتی به غلط.اون تخفیف میده این یکی تخفیف میده این یک بیانیه میده اون یکی تا فردا خوابش نمیبره و همون شب بیانیه میده.گاهی رقابت های بی جا و مقایسه های الکی باعث میشه ادم از مسیر درست خارج بشه!
    بخت من خواب است بیدارش کنید————–گر که بیمار است تیمارش کنید
    مانده ام این بخت است یا بَختَک است————-چون مُدام از بهر من در جُفتک است
    خب ما الان ۴۰ سال از زندگیمونو به هر حال ماشین درونسوز نشستیم و لذتی بردیم یک ۱۰ سال هم درونسوز ها ادامه دارند و یک ۱۰ تا ۱۵ سال هم میشه با ماشین های دسته دوم بین ۲۰۱۵تا۲۰۳۰ استفاده کرد و بعدش پیری و ارزوی پشت رول نشستن و … ولی این جوان های عشق ماشین که تازه اول راهشونه چه گناهی کردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. محمد مختاری آذر

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    خودشون متوجه میشن چه اشتباهی کردند ببینید کی گفتم حتما متوجه می شوند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    حیف که بنز هم برقی میشه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا