مرسدس بنز

برنامه‌های الکتریکی مرسدس زودتر از انتظار عملیاتی می‌شوند

از آنجایی که کم‌کم روند واکسیناسیون علیه کرونا سرعت می‌گیرد و میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن کاهش می‌یابد خودروسازان نیز با شدت بیشتری برنامه‌های الکتریکی سازی خود را ادامه می‌دهند. احتمالاً حذف پیشرانه‌های درون‌سوز دیر یا زود رخ خواهد داد اما واضح است که همه‌گیری کرونا همه‌چیز را تغییر داده است. هم‌اکنون مرسدس بنز به لطف شروع قوی در سال ۲۰۲۱ و فروش قوی به دنبال حرکت سریع‌تر به سمت اهداف الکتریکی سازی خود نسبت به آنچه که قبلاً اعلام کرده بود می‌باشد.

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر این اخبار را تائید کرده است. او گفته است:

ما می‌خواهیم برنامه تولید محصولات الکتریکی سازی شده خود را تسریع کنیم. هدف ما این است که زودتر به این هدف دست‌ یابیم.

در سال ۲۰۱۹ این خودروساز آلمانی اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ باید نیمی از کل فروش جهانی‌اش توسط خودروهای پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی تأمین شود.

کالنیوس تاریخ دقیق هدف جدید این شرکت را اعلام نکرده اما شاید این تاریخ بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ باشد. این کمپانی همچنین به دنبال بازنگری در تأسیسات اصلی خود به منظور تولید خودروهای الکتریکی و حفظ کارگران خطوط تولید فعلی است. ماه آینده سدان لوکس، پرچم‌دار و الکتریکی مرسدس EQS معرفی خواهد شد و از پلتفرم الکتریکی ویژه خود استفاده خواهد کرد. سدان کوچک‌تر EQE نیز در آینده به همراه همزادهای شاسی‌بلند خود معرفی خواهد شد.

هدف الکتریکی سازی جدید مرسدس اهمیت بالایی دارد زیرا این برند باید بالاتر از رقبای خود قرار گیرد. موفقیت تسلا را نمی‌توان نادیده گرفت و درعین‌حال رقبا نیز برنامه‌های خود را دارند. برای مثال ب ام و را در نظر بگیرید که پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد کرد و این در حالی است که تأخیری در این زمینه صورت نگیرد.

دیگر رقیب هم‌وطن مرسدس یعنی گروه فولکس‌واگن نیز برنامه کاملاً مشخصی برای الکتریکی سازی محصولات خود دارد. اوایل هفته بود که مرسدس جزئیات مربوط به محصولات آتی خود به ویژه نسل جدید مرسدس-ای ام جی C63 را اعلام کرد. این خودروها از تکنولوژی هیبریدی سود خواهند برد.

دایملر همچنین در حال نهایی سازی برنامه‌های جداسازی بخش بسیار موفق کامیون و اتوبوس‌سازی است تا مرسدس تمرکز بهتری روی خودروهای لوکس، سواری و تمام الکتریکی داشته باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. Amirreza

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (405 ديدگاه)

    خب خب ، از طرفداران گل تسلا چه خبر ؟ از کیفیت کابینشون چه خبر ؟ از کابوسایی که شبا از بیمر و بنز و فورد و ….. میبینن چه خبر ؟ یه خبر دارم براتون ، ترسناکترین کابوستون لحظه به لحظه داره واقعی تر میشه ، واقعا به نظرتون این شرکتای با اصالت و معتبر اجازه میدن که تسلا فرمانروایی کنه؟

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۵۳
    1. mahan

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1001 ديدگاه)

      لطفا دوباره شروع نکن عزیز.چرا در مورد اینده می جنگید.
      هرکی هرچی دوست داره میخره.خیلی ها هم مثل من چوب و چرم و دکمه های المینیومی کار شده رو به صدتا مانیتور ترجیح میدن بحث کردن نداره.

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۲
      1. parsa_ashgh.mashine

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (78 ديدگاه)

        جالبه خوده مدیرعامل بنز و تسلا مثل ما سر بنز و تسلا دعوا نمی کنن که مایی که نه به بازارمون اومده و بدبختیم ولی بعضی از دوستان که در پدال خودشون در بیرون کشور هستند نه با ایرانیانی که تو ایرانیم🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۴
        1. Amirreza

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (405 ديدگاه)

          قبول دارم که ما خیلی سر این موضوع بحث داریم ولی یکی از لذت های ماشین بازی به همین بحثاشه😂

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۱۶
    2. (JONATHAN (TESLA

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (128 ديدگاه)

      تسلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ رکورد تحویل و تولید خودش رو شکست
      و با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سه ماهه ۲۰۲۰ به رقم ۱۸۵ هزار تحویل رسید
      این درحالی بود که امار مدل های s , x رو حساب نکردن
      معمولا سه ماهه ابتدایی سال کم ترین امار تولید و تحویل ثبت میشه
      انتظار میره در سه ماهه های بعدی رکورد ۲۰۰ هزار دستگای شکسته بشه و در پایان سال با افزایش دو برابری
      نسبت به سال گذشته رکورد ۱ میلیون دستگاه شکسته بشه
      رقبا در چه حال هستن ؟
      تونستن پلتفرمی بسازن یا باید ۵ سال دیگه صبر کنیم

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳۳
      1. Porsche

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        باش فهمیدیم تسلا خوبه

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۱۳
        1. Porsche

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (261 ديدگاه)

          شما درست میگی که تسلا فروشش زیاد بوده و رشد داشته
          ولی ایراد های اونو هم در نظر بگیر
          اتوپایلوت
          کیفیت
          طراحی
          که تسلا بویی از این پارامتر ها نبرده و این مهمه
          بیش از ۱۰۰ ساله که خودرو ساخته شده
          همه ی خودرو هایی که تولید شدن داشتن ولی تسلا نداشته

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۱۱
      2. Amirreza

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (405 ديدگاه)

        میدونی چرا؟ چون فعلا تسلا یکی از محدود الکتریکی های بازاره و انتخاب های زیادی وجود نداره ، تا چند سال آینده که رقبای بیشتری براش به وجود اومد اونوقت از فروش صحبت کن

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۸
      3. Amirreza

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (405 ديدگاه)

        آقا من حرفی نمیزنم ، یه نگاه به کابین هایپر اسکرین eqs بنداز ، بعدش به کابین تسلا نگاه کن ، واقعا از روی کابین به سادگی میشه تفاوت رو متوجه شد

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۸
    3. Reza

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1703 ديدگاه)

      اژدها وارد میشود 💪💪💪

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۴
    4. Mr.t.e.s.l.a

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (33 ديدگاه)

      طرفداران گل تسلا نشستن اینجا دارن میبینن هر خودروی برقی ساخته میشه همون اولش با ماشینای تسلا مقایسه میشه تا ببینن در چه حدی هستش…

      دوستمون جاناتان هم گفت که موفقیت تسلا در q1 امسال

      توی همین آلمانی ها هم فقط مرسدس تا الان تونسته حرکت خوبی بزنه
      وگر نه بقیه یا اصلا پلت فرم ندارن
      یا باتری های بدرد بخوری ندارن!!
      جدید ترین محصول و تکنولوژیک ترین مرسدس حتی توی برد هم با توجه به معیار EPA 140 کیلومتر کمتر هستش نسبت به پلد… شتاب و پرفورمنس هم حرفش رو نزنم بهتره ( plaid+)…

      در مورد کابین بگم خدمتت
      هر خودروی برقی که تولید میشه
      متریال داخلیش از چرم بازیافتی هستش
      چون‌ توی اولین دلیل تولید برقی آسیب نرسیدن به محیط زیست هستش و صنعت چرم و جیر آسیب میزنه
      در نتیجه چه مدل اس
      چه eqs
      چه ائودی ای ترون جیتی
      چه مک ای
      چه تایکان
      و……
      از چرم بازیافتی مصنوعی با کیفیت بالا استفاده میکنن…
      درضمن اجازه بده پلد ها با طراحی جدید و کیفیت و دقت مونتاژ بالاتر تست بشن بعد بگو بد هستش…
      همچنین این بنز اندازه بشدت بزرگی داره و وزنش هم خیلی بالاتر میشه از تسلا…

      در کل به عنوان اولین تجربه ساخت خودروی برقی سطح بالا توسط بنز بشدت خوب عمل کرده…

      در مورد انتقاد شما نسبت به کیفیت تسلا
      تسلا ماشینی می‌سازه که توی ۶ ماه باهاش ۶۰۰۰ مایل میرن!! و بعد این همه فشار زیاد توی کوتاه
      مدت صاحبش میاد میگه این ماشین هنوزم ۱۰/۱۰ هستش…
      لطفا یکم مطالعه کنید جای این که سایت رو با حرفای خودتون پر کنین…

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲۳
      1. Porsche

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        شما درست میگی ما که هرچی گفتیم شما تسلا فن ها متوجه نمیشین
        طراحی چی داخلی و خارجی از هر نظر پشت سر رقباست
        یه نگاه به کابین تایکان Etron و مک آی و EQS بندازی
        یه نگاه به تسلا ها بندازی
        دوست دارم اگه حق انتخاب داشتین کدومو انتخاب میکردین
        در مورد پلاد هم بگم که از سه الکتروموتور استفاده میکنه و بقیه رقبا از ۲ الکتروموتور
        پس اگه حساب کنیم تایکان اگه از ۳ موتور استفاده کنه قدرتش با پلاد برابر میشه و شتاب و پرفورمنس هم بهتر میشه
        همه اینا به کنار
        برای کشیدن بحث اصالت این وسط کافیه یه سوال بپرسم
        موقعی که فورد ب ام و بنز پورشه و آئودی و بقیه بودن تسلا کجا بود ؟؟؟؟

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۹
        1. Mr.t.e.s.l.a

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (33 ديدگاه)

          عزیزم
          شما همون ۳ تا الکترو موتور رو بزاری روی تایکان یا ای ترون
          بردشون میاد میرسه به زیر ۳۰۰ کیلومتر!!!
          فکر کردی الکی هستش همینطوری بیاد موتور بزاره و بگه اره ما ساختیم اینو
          طرف ۳تا موتور میزاره با باتری های جدید و برد ۸۴۰ کیلومتر برادر من
          هنوز هیچ شرکتی به تکنولوژی ساخت اون باتری ها نرسیده
          طرف برای پلد ۳ تا موتور رو از نو طراحی کرده تا کمتری میزارن هدر رفت رو داشته باشن
          پمپ حرارتی جدید و….
          یجوری گفتی من فک کردم فردا برم یه ماشین برقی بسازم!!
          در مورد کابین هم عزیز
          کیفیت رو بهت گفتم که متریال یکی هستش
          شما صرفا با طراحی مشکل داری که خب سلیقه ای هستش و سبک طراحی تسلا مینی‌مالیستی هستش و سادگی اصول اصلی این طراحی عه( بله بنظرم کابین چند تا از رقبا زیبا تر هستش نیازی نیست الکی زور کنم نه نیست)

          در ضمن من کی در مورد اصالت حرف زدم؟ :/

          دوستمون عرفان گفت id4 جز ۳ خودروی برتر سال بود

          شما بی‌زحمت برو یه تست ای دی ۴ ببین
          حرف اول اینه که خود تست کننده میگه مدل وای بخرین بشدت از این بصرفه تر هستش…
          به بهترین شدن نیست
          به عملکرد در دنیای واقعی عه 😊

          موافقم ۳
          مخالفم ۱۵
      2. MOS

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (191 ديدگاه)

        ژایان یه اکانت جدید فقط برای حمایت از تسلا زدی 😂🚬

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۴
      3. Amirreza

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (405 ديدگاه)

        نه با تسلا مقایسه نمیشه ، تسلا باهاش مقایسه میشه

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
      4. Erfan

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (33 ديدگاه)

        آره فقط مرسدس بنزه
        و اونم اصلا ID. 4 نبود که توی ۳ خودروی برتر سال قرار گرفتش. 😕

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
        1. Amirreza

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (405 ديدگاه)

          من نگفتم فقط بنز اگه پیام اولمو نگاه کنید ، ولی شاید چون اینجا صفحه مرسدسه ، تمرکز حرف ها بیشتر روی مرسدس باشه ، وگرنه در این شکی نیست که فولکس یکی از غول های خودروسازی دنیاس

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
  2. MOS

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (191 ديدگاه)

    پدال آمار فروش سه ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر شده لطفاً خبرش رو بزارید

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  3. زیزیگولو

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    رکورد سرعت شارژ ماشینای برقی و همینطور بُرد مسافتی که طی میکنن روز به روز شکسته میشه و بهبود پیدا میکنه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  4. Porsche

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پدال
    درگ M4 کامپیتیشن جدید رو با مرسدس C63 و آئودی RS5 انجام داده
    لطف کنید پوشش بدین

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
  5. Ramin

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1401 ديدگاه)

    یه مطلب جالب خوندم در مورد پول برند گیری شرکت های خودرو سازی !
    این سود خودرو سازان معروف روی خودرو هاشون

    فراری = ۶۹ هزار دلار
    پورشه = ۱۷ هزار دلار
    بنز = ۹ هزار دلار
    بی ام و = ۹ هزار دلار
    تسلا = ۱۱ هزار دلار
    بنتلی= ۱۴ هزار دلار !
    جگوار = ۸۰۰ دلار ! ( درست خوندید هشتصد دلار )

    ** اطلاعات دقیقی از رولز رویس ، لامبورگینی ، بوگاتی در دسترس نیست. این شرکت ها برای حفظ بقای خود از آمار سود خود چیزی منتشر نمیکنند **

    منبع = اقتصاد نیوز
    .
    من فقط تو شوک این موندم چه طور بنتلی ۱۴ هزار دلار سود میکنه ! این یعنی مثلا کانتیناتال کارنوتیبیل قیمت پایه ۱۸۳ هزار دلاره. اگه سود رو کم کنیم ۱۶۹ هزار میشه.

    خداوکیلی خداوکیلی بنتلی چه طوری اینقدر ارزون در میاره ؟؟؟؟ ( هنر واقعا نزد بنتلی هست. انشا الله مدیران و کارمنداشن سالم باشن همیشه )

    ولی باز یه سوال ذهنمو درگیر کرده. چه طوری بنز و پورشه و بی ام و زیاد سودی نمیکنن ولی خودرو هاشون گرونه ؟
    مثلا تایکان توربو اس قیمتش ۱۸۳ هزار دلاره.
    ولی من وقتی شخصی سازی کردم و فول شد قیمتش تا ۲۱۶ هزار دلار رفت.
    ( حتی چندی پیش هم سوال کردم چرا اینقدر گرونه )

    ولی اینجا تسلا خیلی پول برندشو میگیره ها…. 😑
    فراری هم خیلی سود میکنه …

    ولی در مورد کیفیت تسلا که خیلی ها میگن بد هست ، به نظرم ما ایرانی ها نظری ندیم.
    چون ما ایرانی ها پشت تسلا نشتیم. پس نمیتونیم نظری بدیم. شاید واقعا کیفیتش خوبه….

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  6. Ramin

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1401 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار تسلا هستم ولی.
    بزارید یه نگاهی به عکس های داخل byd سانگ پرو بی اندازیم !

    http://www.formacar.com/en/news/view/29304.html

    وقتی وارد شدید اون پایین عکس هارو ورق بزنید.

    خداوکیلی کیفیت مدل Y بیشتره یا سانگ پرو ؟ ( چون تو یک کلاس هستن میگم )
    با اینکه سانگ پرو تو نسخه فول باز از مدل Y خیلی ارزونتره ولی کیفیتش خیلی بالاس.

    نمیگم تسلا بده…. رقبای چینی خیلی کیفیتشون بهتره. 🙂

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
    1. Porsche

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      رامین رفتی دوباره سراغ چینی ها😂😂
      ولی خداییش بهتره

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  7. مازیار

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طی کردن فاصله ای که تسلا در شروع کار الکتریکی سازی با بقیه ایجاد کرده کار آسونی نخواهد بود هم بدلیل سرمایه گذاری زیادی که تسلا کرده و شروع بسیار پرقدرتی داشته _ که طبیعتا در ادامه کار هم همینطور خواهد بود _ و هم شخص ایلان ماسک که مدیری فوق العاده بنظر میرسه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا