مرسدس بنز

تست شتاب خودروهای خاطره‌انگیز مرسدس بنز

شرکتی که امروزه به نام مرسدس بنز شناخته می‌شود طبق گفته اکثر افراد مخترع خودرو بوده است. پتنت موتور واگن کارل بنز که اواخر سال‌های ۱۸۸۰ میلادی معرفی شد محصولی سه‌چرخ و پیشرانه عقب با پیشرانه تک سیلندر ۹۵۴ سی‌سی بود که قدرتی معادل ۰.۷۵ اسب بخار تولید می‌کرد و البته آغازگر دورانی باورنکردنی شد.

CarWow فرصتی ویژه برای بررسی برخی از بهترین محصولات مرسدس و تست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن‌ها را داشته است. این در حالی است که حتی برخی از این خودروها هرگز به عنوان خودرویی پرفورمنس شناخته نشده‌اند.

مت واتسون به یکی از زیباترین خودروهای تاریخ یعنی مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ و همچنین پولمن و یکی از چندین کانسپت C111 دسترسی داشته است. در کل CarWow می‌گوید این ده خودرو ارزش ۵۰ میلیون پوندی دارند.

برای خودرویی که در سال ۱۹۵۵ ساخته شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۹.۴ ثانیه‌ای را نمی‌توان بد دانست. ما درباره گالوینگ زیبا با آن پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری‌ای صحبت می‌کنیم که قدرت ۲۱۵ اسب بخاری تولید می‌کند. خودروی دیگری که دارای درب‌های گالوینگ بوده C111 با پیشرانه‌ای ۸ سیلندر است که تقریباً شتاب مشابه ۳۰۰ SL داشته و در عرض ۱۰.۲۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ما نتیجه همه‌ی خودروها را لو نمی‌دهیم اما اجازه دهید بگوییم که پولمن برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت عجله‌ای نداشته است. CarWow سپس پشت فرمان خودروی بسیار موفق ۲۳۰E نشسته و البته کیفیت ساخت بالای آن را ستوده است. پس از آن نوبت به ۳۰۰E AMG 1988 با آن پیشرانه ۸ سیلندر ۶ لیتری ۳۸۵ اسب بخاری رسیده است. مت واتسون سپس دیگر سدان پرفورمنس مرسدس یعنی ۱۹۰E 2.5 16 اوولوشن را تست کرده و خودروی بعدی ۵۶۰ SEC بوده است.

خودروهای بعدی تست شده که مدرن‌تر نیز هستند عبارت‌اند از CLK DTM AMG کوپه، CL 65 و G500 4×4۲. برای نمایش میزان پیشرفت محصولات مرسدس از نظر پرفورمنس جدیدترین نسل هاچبک داغ A45 S نیز در انتهای ویدئو حضور یافته و سریع‌تر از تمامی این خودروهای باورنکردنی بوده است.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. آرین

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بعنوان یه بنز باز دو آتیشه عرض میکنم که نمیدونم چرا بنز های قبل ۲۰۱۴ یه جور دیگه بنز بودن
    اصلا یه جذبه دیگه ای داشتن…
    شاید اگه از نزدیک مدل های جدید شو از نزدیک ندیدم به لطف ممنوع کردن واردات اینطوری فکر میکنم…

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۱
    1. یانکی

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1086 ديدگاه)

      جای ۶.۹ اعظم خالی بود.ولی تو تایم گیربکس دستیها قشنگ ۱.۵ ثانیه الی ۲ جای بهتر بودن قشنگ هست.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. R@min

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (650 ديدگاه)

    من ۱۹۰E رو خیلی دوست دارم. گنگش خیلی بالاست

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۵
    1. M.A.S

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (288 ديدگاه)

      اصلا یه چیز عجیبیه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    2. Bayerische Motoren Werke

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (895 ديدگاه)

      موافقم
      خیلی لاتی پر کرده توی E190

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
      1. R@min

        ۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (650 ديدگاه)

        باهاش بری بانک بزنی 😂😂

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
  3. محمد

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    عجب برنامه خفنی دمشون گرم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    جالب بود بسی لذت بردیم.
    نمیدونم چی بگم جز اینکه عاشق تک تک شونم.

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱
  5. NISSAN GTR SOLTAN

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عالی بود
    فقط اون CLK DTM
    ببین CLK DTM اون موقع چه پرفورمنسی داشته چه رخی قشنگ امضا و اصالت بنزو نشون میده طراحی این CLK
    اگه مرسدس بنز همین زبان طراحی ینی چراغ جلو های گرد و چراغ عقب مثلثی رو تغییر نمیداد و استفاده میکرد به یقین میگم همین الانشم همه راضی بودن چون واقعا زیباست ولی حیف که مرسدس بنز توی این چند سال بیش از اندازه تو طراحی ریسک به خرج داد
    اون ۱۹۰E و CL 65 هم که عشقن

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
  6. پویا

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این مت واتسون بره جای این مجریای جدید تاپ گیر. انصافا بهتر از اوناس

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۳
    1. Sina

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (846 ديدگاه)

      ولی جای جرمی کلارکسون و جیمز می و هموند رو نمیگیره.
      نمیدونم چرا قسمت دوم فصل ۴ نمیاد هنوز دوبله قسمت اولش هم نیومده.
      اگه بخاطر کرونا نمیتونن برن سفر برن ماشینا بررسی کنن نیاز به سفر هم نداره خیلی هم جذابه.یا چند ماشین دست دوم رو با هم مقایسه کنن خیلی هم باحال میشه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  7. محمد

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واایی چه لذتیی بالاتر از بغل‌ کردن ۳۰۰ اس ال گالوینگ 😍😍😍

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۱
  8. h!$@\/\/

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (790 ديدگاه)

    مرسدس بنز، اصالت خالص…

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  9. زیزیگولو

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (628 ديدگاه)

    هر کدوم از مدلای مرسدس تو زمان خودشون اُبهتی بودن واسه خودشون

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
  10. ارشیاSVJ

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    وااااای
    تکه های مغزمان ترکید!!!!😍😍😍😍😍😍

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  11. محمد

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (199 ديدگاه)

    عالی بود واقعا همشون افسانه ای بودن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  12. Hl>i

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جالبه ۶ تا از ١٠ خودروی این مقاله طراحشون «برونوساکو» بوده

    طراح برجسته ایتالیای که نزدیک به ۲۰ سال سکان دار مرسدس بنز بوده ١٩٧٩-١٩٩٩ ازش به عنوان طراح طراحان یاد میشه

    مدل C111
    پولمان یا بنز ۶۰۰
    مدل ٢٣٠E یا W123 بنز معروف به دانشجویی
    ‏۳۰۰E AMG یا W124
    ‏۱۹۰E یا W201 همان جد C کلاس
    مدل SEC 560 یا W126

    +|<i

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  13. AMG_73///

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (486 ديدگاه)

    مدل های افسانه ای مرسدس بنز
    اما بنظرم جای sls و slr خالی بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  14. REZA

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    لامصب تو چقدر خوبی بنز عشقی بخدا

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  15. Sina

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (846 ديدگاه)

    یه دونه بنز ۳۰۰SL تو ایران هست تو کاخ سعد آباد نسخه کانورتیبل ازش هست ، اون جا چند تا رولزرویس سیلور شادو و چندتا ماشین معروف دیگه هست ،
    واقعا ۳۰۰SL یه عجوبه هست ، اولین ماشین انژکتوری غیر مسابقه ای بوده
    ولی CLK DTM چقدر جذابه ، با اون قیافه زیبا.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  16. Behzad

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به عنوان یک ماشین دوست که از بچه گی بر خلاف همه بچه های دیگه که ماشین اسباب بازی هاشون خراب می شد ولی من نزدیک ۳۰ ساله مثل روز اول نگهشون داشتم از دیدن این بررسی مو به تنم سیخ شد.
    ماشین دوست که باشی ی جاهایی فرق نمی کنه بنز باشه یا بی ام و، آلمانی هست یا آمریکایی، ماسل کار هست یا سدان، از ماشین هرچی باشه لذت میبری.
    ماشین دوست که باشی وقتی ازت میپرسن ماشین مورد علاقت چیه میگی اشکودا اکتاویا، میگی سیویک مدل ۹۳، میگی پلی موث ۷۲ یا هر چیز دیگه، ی ماشین دوست هیچ موقع نمیگه بوگاتی شیرون، نمیگه لامبورگینی سیستو المنتو، شاید بگه کانتاش ولی هیچ موقع نمیگه اوروس.
    ی ماشین دوست واقعی شاید به بنز تعصب داشته باشه ولی e46 مدل ۹۴ می بینه روح از کالبدش جدا میشه، اگه عاشق بیمر باشه برای E190 کلاهشو بر میداره.

    چند سال هست که اصلا دلم نمیخواد کامنت ها رو بخونم، نمیگم عشق و تعصب به برند بده ولی به همون دلایلی که تو دوست عزیز یک ماشینو دوست داری ممکنه یکی دیگه از یکی دیگه خوشش بیاد، دلیل کل کل و توهین و طعنه رو نمیفهمم، چند سال تو تاپیک های تیونینگ تالک قلم زدیم اندازه یک پست اینجا کسی به کسی تیکه نمی انداخت، راستشو بخوای اصلا مفهوم لایک و دیسلایک هم نمیفهمم، الان یکی از بالا تا پایین به همه یک دیسلایک داده، هرچند که اصلا اهمیتی نداره، ولی این نشون میده این دوستمون واقعا از یک چیزی رنج میبره، واقعا چرا؟!
    دوست نداشتم اینا رو بنویسم، غیر از این پست که فکر میکنم ماشین دوست های واقعی میخونن.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. AMG_73///

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (486 ديدگاه)

      👏🏻👏🏻

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  17. Mf1

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چون خودروهای بنز آورده برنامه جذابی شده

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا