مرسدس بنز

جدیدترین برنامه‌های مرسدس برای کاهش هزینه‌ها

وجود فراخوان‌های متعدد، جریمه‌های هزینه‌بر به خاطر نرم‌افزار پیشرانه غیرقانونی و افت کلی بازار خودروها باعث شده دایملر به دنبال برنامه‌ی کاهش هزینه‌ها باشد. این برنامه در صورت عملی شدن باعث کاهش ۱۰ درصدی پست‌های مدیریتی (۱۱۰۰ پست مدیریتی) و توقف پرداخت چک های ۳۰۰ هزار کارگر در آلمان خواهد شد.


این را یکی از روزنامه‌های آلمانی به نقل از کمپانی مادر مرسدس نقل کرده است. این اخبار را آژانس خبری DPA آلمان نیز تائید کرده است.


البته دایملر از تائید تعدیل نیروها و کاهش هزینه‌های یاد شده خودداری کرده اما ظاهراً اولا کالنیوس مدیرعامل این شرکت تا چند روز آینده بیانیه‌ای صادر خواهد کرد. ظاهراً کالنیوس از کارکنان شرکت در آلمان خواهد خواست تا هیچ درخواستی برای افزایش دستمزدها نداشته باشند زیرا این خودروساز با تنش‌های تجاری در بازارهای جهانی، فراخوان‌های هزینه بار و جریمه سنگین مقامات آلمانی به خاطر تست‌های آلایندگی مواجه است.


این خودروساز آماده‌ی تهیه مبلغ سنگین ۲.۶ میلیارد یورویی برای پوشش جریمه‌ها و هزینه‌های مربوط به پیشرانه‌های دیزلی در نیمه اول سال جاری شده است. این موضوع پس از دستور KBA برای فراخوان ۶۰ هزار دستگاه مرسدس GLK رسانه‌ای شد. در خبرها آمده بود که این خودروها از نرم‌افزار پیشرانه غیرقانونی استفاده کرده‌اند. البته از اشاره به جزئیات خودداری شده است. همچنین مرسدس در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ضرر ۱.۲ میلیارد یورویی را ثبت کرده که برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر رخ می‌دهد.


البته این اخبار خیلی با استقبال مواجه نشده و مخصوصاً واکنش‌ها به مسکوت گذاشتن افزایش دستمزدها شدیدتر بوده است. مدیرعامل انجمن کارگران و عضو هیئت‌مدیره دایملر گفته که این اقدامات قابل‌قبول نیستند. او اظهار داشته است: “این تقاضا به‌طور صحیحی احساسات را برانگیخته و سطح بالایی از عدم درک را نشان می‌دهد.” با اینکه این مدیر ارشد اظهار می‌دارد کاهش هزینه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر هستند اما پیشنهاد‌های کالنیوس با موقعیت مالی کمپانی تناسبی ندارد و بنابراین آن‌ها را رد می‌کند.


کالنیوس و مدیرعامل انجمن کارگران گفت‌وگوهایی با یکدیگر داشته‌اند اما از رسیدن به توافقنامه‌ای مناسب بازمانده‌اند. او گفته است:

این موضوع شبیه فصل پاییز است. فعلاً یخ‌بندانی وجود ندارد اما وضعیت طوفانی‌تر شده و ابرها هم تیره‌تر می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    ای بابا
    همون دیتر زچه رو برگردونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اون موقعی که جیلی و مدیر عامل چینی این شرکت داشتن میلیارد میلیارد سهام دایملر رو میخریدن از هیچ کداوم از این اتفاقات خبر نداشتن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    الان 2/6 میلیارد یورو جریمه رو پرداخت کنه همه چی اوکی میشه و الایندگی تعدیل؟ / خیر شر میکنن میزنن تو رگ / یک بار این سازمان ها جایزه و پول برای اینهمه خدمتی که خیلی خودرو سازها میکنن دادن؟ / ای بابا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا