مرسدس بنز

حذف اکثر پیشرانه‌های ۸ سیلندر مرسدس در مدل سال ۲۰۲۲

در مطلب مربوط به خودروهایی که دیگر تولید نخواهند شد یکی به مرسدس بنز متعلق بود و سوپرکار AMG GT R نام داشت. البته به نظر می‌رسد این لیست بسیار طویل‌تر می‌باشد.

برخی رسانه‌ها می‌گویند تقریباً تمامی خودروهای ۸ سیلندر مرسدس شامل تمامی محصولات AMG با مدل سال ۲۰۲۲ در آمریکا عرضه نخواهند شد. دلیل این اتفاق ناخوشایند نیز مشکلات زنجیره تأمین جهانی است.

این خودروها شامل AMG C63، AMG GLC 63، AMG E63، GLE 580، AMG GLE 63، AMG GLS 63، GLS 600 مایباخ، G550 و AMG G63 هستند. گفته می‌شود تنها خودروهای S580 و S580 مایباخ در امان مانده‌اند.

در اسناد منتشر شده آمده است:

مرسدس بنز تمرکز خود را روی هماهنگی با قوانین متنوع جهانی و چندین فاکتور دیگر همچون چالش‌های زنجیره تأمین که روی سبد محصولات شرکت در بازار آمریکا تأثیر گذاشته معطوف کرده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد فعلاً خبری به‌صورت رسمی از طرف مرسدس بنز منتشر نشده و اسنادی که در رسانه‌ها وجود دارد در حد گمانه‌زنی هستند.

مهم‌تر اینکه مدت‌زمان عدم عرضه محصولات ۸ سیلندر مدل ۲۰۲۲ مرسدس مشخص نشده است. البته باید دانست این تصمیمی موقتی خواهد بود هرچند مرسدس قبلاً تائید کرده AMG C63 جدید از پیشرانه ۴ سیلندر هیبریدی کم‌حجم استفاده خواهد کرد.

احتمالاً طی روزهای آینده اخبار موثق‌تری درباره عرضه یا عدم عرضه محصولات ۸ سیلندر مرسدس منتشر خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (735 ديدگاه)

    حقیقتا در زمان ” گذر بزرگ ” در صنعت خودروسازی بسر میبریم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (423 ديدگاه)

      گذر بزرگ در صنعت خودرو فقط از بین رفتن خودرو های آمریکایی ۶متری.این در مقابل اون چیزی نیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. پارسا

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (113 ديدگاه)

        این حتی بزرگ تر هست چون نه فقط آمریکا بلکه همه خودروساز های دنیا رو تحت تاثیر قرار میده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. Reza Waffen SS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3212 ديدگاه)

    صبحمون رو با یه خبر بد شروع میکنیم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  3. کافر مقدس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (881 ديدگاه)

    خوبه اتفاقا حذف ۸ و حتی ۶. اونی که بی ام و و بنز انجین باز کرده میدونه چی میگم با چه مصیبتی طرف هستیم سره استهلاک و هزینه های وحشتناک ش

    مصرف کننده رو بیچاره میکنه . اونجا گوگل ـه که همه چی قشنگ و خفنه . تو عمل چنان همین بنز و بی ام کمرت رو بشکونه بری دنبال هوندا و تویوتا بگردی که فقط درد نکشی

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. GT

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (660 ديدگاه)

      این مال دو ده پیش بود نه حالا که بنز و بی ام و به طور مطلق پرفروش ترین برند های لوکس بازار آمریکا هستند مهندس

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. مازیار

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (735 ديدگاه)

      هوندا و تویوتا دردسرش کمتره صحیح
      اما اونی که بالای صد هزار تا پول میده فقط بدنبال دردسر کمتر نیست دوست من یه چیزایی میخواد که همه برندها اونو نداشته باشن
      بنز و بی ام و یه چیزایی دارن که هوندا و تویوتا ندارن و به همین خاطر تو رقابتی ترین بازار دنیا همون که پرچمش رو داری پرچمدار هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      بستگی به نگهداری درست راننده داره اگر بد نگهداری کنه آلمانی آمریکایی که هیچ تویوتا هوندا هم استهلاک وحشتناک پیدا میکنن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. جناب ایکس

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (851 ديدگاه)

      درسته یه جورایی ولی نمیشه بنز رو با تویوتا مقایسه کرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. Sina10

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      سال ها اون فرصیه استهلاک آلمانی ها تمام شده
      بحث اضافی هم سر اون بی فایده است
      اخرین باری که این چنین بحثی وجود داشت برای سری ۴ نسل قبل بوده ، شما برو به صدای موتور گیر بده و ازش انتقاد کن !!!
      ب‌ام‌و هم یه موتور های درونسوز متعهد بوده و به سرعت بنز برقی نمیشه
      اینم فقط یه شایعه هست و نه خود اصل ماجرا
      به نظر من مدل های میانی مثل C63 و GLC63 موتور V8 رو قطعا از دست خواهند داد ، مدل های E63 شاید ، ولی G63 و S63 نسل جدید که در اینده میاد رو فکر نکنم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. افشین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دنیای خودرو دیگه برام داره جذابیتشو از دست میده…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. GT

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (660 ديدگاه)

    پس دیگه به چه امیدی منتظر خبر جدید خودرو ها باشیم؟ آخه G63 بدون V8؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. GT

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (660 ديدگاه)

    ولی کاش حداقل GT63 هنوز V8 باقی بمونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Sina

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (667 ديدگاه)

    اتفاقا این قضیه و کم شدن سیلندر و حجم موتور منطقیه
    همین چند دهه پیش موتورهای ۱۲ سیلندر نصف یه موتور چهارسیلندر امروزی نمتونستن قدرت تولید کنن

    وقتی میشه قدرت یه موتور هشت سیلندر امروزی رو با یه موتور چهارسیلندر اینده با یه مصرف سوخت کمتر و آلودکی کمتر تولید کرد خب مشکلش چیه مهم اون میزان قدرت مورد نیازه

    فقط مشکل بسیار مهم این قضیه خصوصا از سمت آلمانی ها گرفت قدرت بیش از مورد نیازه و کاملا غیر ضروری از موتور و اضافه کردن تکنولوژی های پر اصتحلاک مثل هیبرید ملایمو…است
    بنظرم اضافه کردن یه توروبو عادی به یه سطح قدرت اندازه ،کافیه حالا بخث موتورهای پرفورمنس بالا حداست

    اگر دقت کنین مثلا gle یاx5یا یه موتور دولیتری توروبو کم جون ساده که تا ته جونش ازش قدرت میگرن دارن یا یه موتور شش سیلندر هیبرید ملایم پر قدرت
    یه افراط و تفریط و بی برنامگی بین موتورهای المانی هست
    من دوست داشتم این دو ماشین یه موتور شش سیلندر فقط توروبو شده با یه سطح عادی قدرت و کم اصتحلاک داشته باشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  8. جناب ایکس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (851 ديدگاه)

    در آینده تک سیلندرم میشن بعد کم کم همش الکتریکی میشه. کم کردن سیلندرا مرگ خاموش درون سوز هاست… :'(

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. AMG GT R

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (696 ديدگاه)

    کم کم خودرو ها دارن درون سوز خفیف میشن یعنی یک باتری بزرگ و قدرتمند+یک موتور تک سیلندر ضعیف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      یه چیزی تو مایه های موتور i8

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. Kf

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (245 ديدگاه)

    دیگه بدرد نمیخوره این دنیا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    چه میشه گفت ۸ سیلندر ها شخصیت پرفورمنس amg رو میسازن بدون موتور ۸ سیلندر amg تقریبا هیچ فرقی با نسخه های معمول نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ♦SHAHRUKH♦

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ای لعنت بر تب جاروبرقی سواری اول صبحیه اعصاب برا آدم نمی گذارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    G63 و موتور ۴ سیلندر!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      مثل املت بدون سبزی و آبگوشت بدون پیاز و خورشت قیمه بدون سیب زمینی میمونه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  14. ماکان

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    سلام . از نظر من اگر که بتوانند در ازای حذف کردن پیشرانه های ۸سیلندر ، پیشرانه های ۴سیلندر یا نهایتش ۶سیلندری که فعلاً احتمال زیاد بجای آنها می گذارند را جوری بسازند و تولید کنند که از لحاظ مجموع قدرت پیشرانه ، کامل انشاالله مثل پیشرانه های ۸سیلندر باشد یا اینکه اقلاً فقط در حد کم یا متوسط کمتر باشد جوری که مثلاً نهایتش فقط بین ۵۰ تا ۶۰ اسب بخار کمتر از پیشرانه های ۸سیلندر باشد ، در این صورت میشه گفت که خوب هستش . چون که اگر انشاالله در مجموع قدرت اونجوری که می گویم باشند ، حد اقل از لحاظ شتاب و …. یا کلاً پرفورمنس ، فرق چندانی با نسخه ها یا مدل های قبلی ندارند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. محمد مختاری آذر

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (932 ديدگاه)

    اصلا من مشکلی ندارم فقط قدرت بیشتر حالا اینو با ۱۲ سیلندر یا ۸ سیلندر یا ۶ سیلندر بیرون میکشند فرقی نداره
    مثلا ۶سیلندر میتونه ۹۰۰ اسب بخار داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    تصورشم سخته! خداحافظ روزگار خوش…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا