آستون مارتینمرسدس بنز

قلب مشترک! درگ آستون‌مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S

آستون‌مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S هرچند ساخت دو شرکت مختلف هستند اما اشتراکات زیادی باهم دارند زیرا هردو، خودروهای اسپرت موتور جلو هستند و از آن مهم‌تر، در سینهٔ هردوی آن‌ها قلب ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس قرار دارد. در سال ۲۰۱۳ آستون‌مارتین و مرسدس بنز همکاری خود با یکدیگر را اعلام کردند که طی این همکاری، سازندهٔ بریتانیایی، پیشرانه و سیستم‌های الکترونیکی موردنیاز خود را از شریک آلمانی می‌گیرد.

اولین ثمرهٔ این همکاری در نسل جدید ونتیج دیده شد زیرا آستون‌مارتین زیر کاپوت این مدل، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 مرسدس را قرار داده است. البته این موتور توسط آستون‌مارتین تنظیم و تقویت شده و حالا آن‌قدر به آن عادت کرده‌ایم که به‌راحتی می‌توان فراموش کرد این همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت محصولات AMG مثل همین GT S قرار دارد. حال در طول فصل ۲۶ تاپ گیر، مت لبلانک مرسدس AMG GT S و آستون‌مارتین ونتیج را رودروی یکدیگر قرار داده تا ببیند کدام‌یک برتر هستند.

هرچند این دو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما تفاوت‌هایی هم باهم دارند. مثلاً آستون‌مارتین ۱۲ اسب بخار ضعیف‌تر است اما در عوض گشتاور بیشتری دارد درحالی‌که انتقال نیروی AMG GT S توسط گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد اما گیربکس ونتیج از نوع اتوماتیک تک کلاچه است. علاوه بر این، دو خودرو رانندگی کاملاً متفاوتی دارند و هرگز مشابه هم به نظر نمی‌رسند؛ و درنهایت به قیمت دو ماشین می‌رسیم یعنی جایی که آستون حدود ۲۰ هزار دلار گران‌تر است اما آیا این به معنای سریع‌تر بودن است؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تاپ گیر بین ونتیج و AMG GT S یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است. مسابقه‌ای که واقعاً می‌تواند جالب باشد زیرا پیشرانه‌های یکسانی در جلوی خودروها قرار دارد که نیرو خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهند؛ بنابراین بهتر است نتیجهٔ این درگ جذاب را خود در ویدئوی زیر مشاهده کنید اما این را بدانید که با وجود تمام شباهت‌های میان این دو خودرو، نتیجهٔ درگ کاملاً شگفت‌انگیز است.

 

 

مشخصات فنی

 

آستون‌مارتین ونتیج

مرسدس AMG GT S

پیشرانه ۴ لیتری V8 ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۲۲ اسب بخار
گشتاور ۶۸۵ نیوتن متر ۶۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۱۵۳,۰۸۱ دلار ۱۳۳,۳۹۵ دلار

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    عکس اول دیدم فکر کردم مزدا mx5 با کیت بدنه ی پهنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا استون با خودش چه فکری کرده که ونتیج رو با این جلوپنجره و چراغ‌های بدقواره ساخته? مقایسه نسل قبلش و نسل فعلیش، مثل مقایسه کاکادو و کلاغه! قبلا استون‌مارتین یکی از نمادهای زیبایی بود، الان چند نفرتون‌ میتونین به معنای واقعی کلمه، ونتیج رو زیبا ببینین؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. soroush

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دقیقا اخرشم مجری میگه 20 هزار دلار بیشتر میدی ماشین کندتر رو برمیداری مرسدس اسپورت تره (اصلا رخ هارو کنار هم ببین) انجینشم یکیه فقط بخاطر اینکه استونه… بعد میگه نه اگه ماشین اسپورت میخوای مرسدس رو بخر منم همین کارو میکنم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بیست هزار دلار بیشتر برای محصولی که نه طراحی بهتری داره، نه عملکرد بهتر، نه موتور انحصاری، نه کیفیت کلی بالاتر؛ فقط برندش خاصه که اونم به خاطر تولیدات کمتر و دست ساز بودن بعضی محصولاتشه، وگرنه جدا از خاص بودن، مرسدس به مراتب معتبر‌تر و محبوب‌تر از استون‌مارتین بوده و هست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. کورش

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (139 ديدگاه)

      و خواهد بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. دانیال_Surrey،England

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    اینجاهاس که عظمت مک لارن رو میشه درک کرد.
    نزدیک به یک دهه سود دهی بدون تولید شاسی بلند.?
    تازه نه تنها الکتریکی سازی محصولاتش به عهده خودشه(برخلاف اکثر محصولات استون)بلکه تامین کننده خیلی چیزا تو موتوراسپرت و…. هم هست.
    در حالی که استون که با سابقه تره خبر ضرردهیشم اومده.هرچند آینده ی روشنی داره با توجه به احیای لاگوندا و تولید شاسی بلندش و……

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      مکلارن عرضه ساختن موتور نداره.تو تاریخش یا دستش جلو gm دراز بوده یا bmw یا بنز یا هوندا یا رنو الانم ریکاردو.هر چند آستون هم داره همین راه رو میره.مثل هایپر کار جدیدش که موتورش برا کاثورثه برقیش برا ریماک شاسی برا ردبول آرمش برا آستون

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Me

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      بنظر تنها چیزی که اینجا میشه درک کرد اهمیت گیربکس متناسب برای هر انجینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. doubt

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      مکلارن به مراتب بهتر از استون کار میکنه. تازه با اینکه تو خود uk از استون بیشتر پشتیبانی میشه. واقعا مکلارن در حال حاضر بیشتر به دل میشینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. M

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (160 ديدگاه)

    قیافه ی استون آدم رو یاد بستی آب شده میندازه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اینجا میشه به عظمت و تکنولوژی فنی محصولات آلمانی پی برد ؛ علی رقم ینکه موتور مال مرسدس بنزه ؛ یکی بودن موتور ؛ برد این درگ داره برتری فنی رو نشون میده ؛ the best or nothing

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      یه چند وقت پیش گفتم که برترین موتور هم تو ماشین باشه اصلا نشونه ی برتر بودن اون ماشین نیست.
      نمونش همینجا مشخصه که استون ونتیج با پیشرانه ی مرسدس که تو رده ی خودش بهترین انتخاب شد;نه تنها به خوده سازنده موتور و ماشینش میبازه بلکه ازهم رده های خودش هم به مراتب ضعیف تره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آستون هیچ وقت تو هیچ درگی برنده نمیشه همش آمار ارقام بالا الکی موتورش اصلا مهندسی خوبی نداره فقط لوکس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز محشره
    سلطان ماشین هاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. doubt

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ب نظر من استون تو اکثر ماشیناش نزدیک 20 یا 30 درصد گرون فروشی میکنه. وقتی طراحی و عملکردو کیفیتشو با نمونه های رقیب مقایسه میکنم همیشه اینطور به نظر میاد. خیلیم سعی میکنه عملکردش شبیه فراری باشه ولی یجاهایی گند میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عرفان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آدم به قیمت هر محصول استون نگاه می کنه با خودش میگه این ماشین این قدر نمی ارزه تو طراحی کابین در حد کیا عمل می کنه و به نظرم کابین 2008 جدید بهتر از اینه و اینجا هم تو درگ به amg باخت که تو کلاس خودش بهترین نبود و طراحی مشابه محصولاتش مثل db11 و dbs سوپر لگرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Omid622

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    فعلا
    عوامل استون مارتین فقط باید به DBS سوپرلگرا بنازن
    حالم بهم خورد از ونتیج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. OMID

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    از یارو خیلی خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saeed

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    به نظر شخصی خودم بهترین محصولی که استون مارتین ساخته one_77 بود
    این ماشین هیچ وقت فراموش نمیشه
    همیشه استون مارتین رو با این هیولای لوکس میشناسم..??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Saeed

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    یه چیز جالب!
    درگ bmw z4 با تویوتا سوپرا یادتونه؟
    میگفتین bmw به خودش باخت؟
    حالا مرسدس بنز به خودش برد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا