قلب مشترک! درگ آستون‌مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S

آستون‌مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S هرچند ساخت دو شرکت مختلف هستند اما اشتراکات زیادی باهم دارند زیرا هردو، خودروهای اسپرت موتور جلو هستند و از آن مهم‌تر، در سینهٔ هردوی آن‌ها قلب 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس قرار دارد. در سال 2013 آستون‌مارتین و مرسدس بنز همکاری خود با یکدیگر را اعلام کردند که طی این همکاری، سازندهٔ بریتانیایی، پیشرانه و سیستم‌های الکترونیکی موردنیاز خود را از شریک آلمانی می‌گیرد.

اولین ثمرهٔ این همکاری در نسل جدید ونتیج دیده شد زیرا آستون‌مارتین زیر کاپوت این مدل، پیشرانهٔ 4 لیتری V8 مرسدس را قرار داده است. البته این موتور توسط آستون‌مارتین تنظیم و تقویت شده و حالا آن‌قدر به آن عادت کرده‌ایم که به‌راحتی می‌توان فراموش کرد این همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت محصولات AMG مثل همین GT S قرار دارد. حال در طول فصل 26 تاپ گیر، مت لبلانک مرسدس AMG GT S و آستون‌مارتین ونتیج را رودروی یکدیگر قرار داده تا ببیند کدام‌یک برتر هستند.

هرچند این دو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما تفاوت‌هایی هم باهم دارند. مثلاً آستون‌مارتین 12 اسب بخار ضعیف‌تر است اما در عوض گشتاور بیشتری دارد درحالی‌که انتقال نیروی AMG GT S توسط گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد اما گیربکس ونتیج از نوع اتوماتیک تک کلاچه است. علاوه بر این، دو خودرو رانندگی کاملاً متفاوتی دارند و هرگز مشابه هم به نظر نمی‌رسند؛ و درنهایت به قیمت دو ماشین می‌رسیم یعنی جایی که آستون حدود 20 هزار دلار گران‌تر است اما آیا این به معنای سریع‌تر بودن است؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تاپ گیر بین ونتیج و AMG GT S یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است. مسابقه‌ای که واقعاً می‌تواند جالب باشد زیرا پیشرانه‌های یکسانی در جلوی خودروها قرار دارد که نیرو خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهند؛ بنابراین بهتر است نتیجهٔ این درگ جذاب را خود در ویدئوی زیر مشاهده کنید اما این را بدانید که با وجود تمام شباهت‌های میان این دو خودرو، نتیجهٔ درگ کاملاً شگفت‌انگیز است.

 

 

مشخصات فنی

 

آستون‌مارتین ونتیج

مرسدس AMG GT S

پیشرانه 4 لیتری V8 4 لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 510 اسب بخار 522 اسب بخار
گشتاور 685 نیوتن متر 670 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
حداکثر سرعت 315 کیلومتر/ساعت 310 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 12.4 لیتر ترکیبی 13.0 لیتر ترکیبی
وزن 1530 کیلوگرم 1570 کیلوگرم
قیمت 153,081 دلار 133,395 دلار

 


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. احمدرضا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    عکس اول دیدم فکر کردم مزدا mx5 با کیت بدنه ی پهنه

    پاسخ
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2905 دیدگاه) ,

    واقعا استون با خودش چه فکری کرده که ونتیج رو با این جلوپنجره و چراغ‌های بدقواره ساخته😑 مقایسه نسل قبلش و نسل فعلیش، مثل مقایسه کاکادو و کلاغه! قبلا استون‌مارتین یکی از نمادهای زیبایی بود، الان چند نفرتون‌ میتونین به معنای واقعی کلمه، ونتیج رو زیبا ببینین؟

    پاسخ
    1. soroush
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      دقیقا اخرشم مجری میگه 20 هزار دلار بیشتر میدی ماشین کندتر رو برمیداری مرسدس اسپورت تره (اصلا رخ هارو کنار هم ببین) انجینشم یکیه فقط بخاطر اینکه استونه… بعد میگه نه اگه ماشین اسپورت میخوای مرسدس رو بخر منم همین کارو میکنم.

      پاسخ
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2905 دیدگاه) ,

    بیست هزار دلار بیشتر برای محصولی که نه طراحی بهتری داره، نه عملکرد بهتر، نه موتور انحصاری، نه کیفیت کلی بالاتر؛ فقط برندش خاصه که اونم به خاطر تولیدات کمتر و دست ساز بودن بعضی محصولاتشه، وگرنه جدا از خاص بودن، مرسدس به مراتب معتبر‌تر و محبوب‌تر از استون‌مارتین بوده و هست.

    پاسخ
  4. دانیال_Surrey،England
    سوابق: (2237 دیدگاه) ,

    اینجاهاس که عظمت مک لارن رو میشه درک کرد.
    نزدیک به یک دهه سود دهی بدون تولید شاسی بلند.💪
    تازه نه تنها الکتریکی سازی محصولاتش به عهده خودشه(برخلاف اکثر محصولات استون)بلکه تامین کننده خیلی چیزا تو موتوراسپرت و…. هم هست.
    در حالی که استون که با سابقه تره خبر ضرردهیشم اومده.هرچند آینده ی روشنی داره با توجه به احیای لاگوندا و تولید شاسی بلندش و……

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (795 دیدگاه) ,

      مکلارن عرضه ساختن موتور نداره.تو تاریخش یا دستش جلو gm دراز بوده یا bmw یا بنز یا هوندا یا رنو الانم ریکاردو.هر چند آستون هم داره همین راه رو میره.مثل هایپر کار جدیدش که موتورش برا کاثورثه برقیش برا ریماک شاسی برا ردبول آرمش برا آستون

      پاسخ
    2. Me
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      بنظر تنها چیزی که اینجا میشه درک کرد اهمیت گیربکس متناسب برای هر انجینه

      پاسخ
    3. doubt
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      مکلارن به مراتب بهتر از استون کار میکنه. تازه با اینکه تو خود uk از استون بیشتر پشتیبانی میشه. واقعا مکلارن در حال حاضر بیشتر به دل میشینه.

      پاسخ
  5. M
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    قیافه ی استون آدم رو یاد بستی آب شده میندازه

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    اینجا میشه به عظمت و تکنولوژی فنی محصولات آلمانی پی برد ؛ علی رقم ینکه موتور مال مرسدس بنزه ؛ یکی بودن موتور ؛ برد این درگ داره برتری فنی رو نشون میده ؛ the best or nothing

    پاسخ
    1. دانیال_Surrey،England
      سوابق: (2237 دیدگاه) ,

      یه چند وقت پیش گفتم که برترین موتور هم تو ماشین باشه اصلا نشونه ی برتر بودن اون ماشین نیست.
      نمونش همینجا مشخصه که استون ونتیج با پیشرانه ی مرسدس که تو رده ی خودش بهترین انتخاب شد;نه تنها به خوده سازنده موتور و ماشینش میبازه بلکه ازهم رده های خودش هم به مراتب ضعیف تره!!

      پاسخ
  7. علی
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    آستون هیچ وقت تو هیچ درگی برنده نمیشه همش آمار ارقام بالا الکی موتورش اصلا مهندسی خوبی نداره فقط لوکس

    پاسخ
  8. doubt
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    ب نظر من استون تو اکثر ماشیناش نزدیک 20 یا 30 درصد گرون فروشی میکنه. وقتی طراحی و عملکردو کیفیتشو با نمونه های رقیب مقایسه میکنم همیشه اینطور به نظر میاد. خیلیم سعی میکنه عملکردش شبیه فراری باشه ولی یجاهایی گند میزنه

    پاسخ
  9. عرفان
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    آدم به قیمت هر محصول استون نگاه می کنه با خودش میگه این ماشین این قدر نمی ارزه تو طراحی کابین در حد کیا عمل می کنه و به نظرم کابین 2008 جدید بهتر از اینه و اینجا هم تو درگ به amg باخت که تو کلاس خودش بهترین نبود و طراحی مشابه محصولاتش مثل db11 و dbs سوپر لگرا

    پاسخ
  10. Omid622
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    فعلا
    عوامل استون مارتین فقط باید به DBS سوپرلگرا بنازن
    حالم بهم خورد از ونتیج

    پاسخ
  11. Saeed
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    به نظر شخصی خودم بهترین محصولی که استون مارتین ساخته one_77 بود
    این ماشین هیچ وقت فراموش نمیشه
    همیشه استون مارتین رو با این هیولای لوکس میشناسم..💚💚

    پاسخ
  12. Saeed
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    یه چیز جالب!
    درگ bmw z4 با تویوتا سوپرا یادتونه؟
    میگفتین bmw به خودش باخت؟
    حالا مرسدس بنز به خودش برد!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.