دوئل ب‌ام‌و سری 8 و مرسدس بنز S کلاس کوپه

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور سوم، قسمت هجدهم، سومین دوئل از گروه کوپه‌های بزرگ لوکس

نتایج دوئل قبلی بین بنتلی کانتیننتال و رولزرویس ریث

مجموع آراء: 1432

آراء بنتلی کانتیننتال: 1079

آراء رولزرویس ریث: 353

پیروز دوئل: بنتلی کانتیننتال با کسب 75 درصد از کل آراء

 

مرسدس بنز SL

فراری GTC4

فراری GTC4

بنتلی کانتیننتال

رولزرویس ریث

بنتلی کانتیننتال

مرسدس بنز S کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری 8

؟

 

مرسدس بنز S کلاس کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

 

ب‌ام‌و سری 8

تاریخ معرفی: 16 ژوئن 2018

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: CLAR

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مرسدس S560

ب‌ام‌و M850i

پیشرانه 4 لیتری V8 4.4 لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 470 اسب بخار 530 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر 750 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 4.0 ثانیه 3.5 ثانیه
مسافت 400 متر 12.5 ثانیه 12.0 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.2 لیتر (ترکیبی) 12.4 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 200 گرم/کیلومتر 235 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 80 لیتر 68 لیتر
وزن 2155 کیلوگرم 2040 کیلوگرم
طول 5.03 متر 4.85 متر
فاصلهٔ محوری 2.94 متر 2.82 متر
حجم صندوق بار 350 لیتر 425 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 نفر 4 نفر
قیمت پایه آمریکا 90,895 دلار
قیمت موردبررسی 125,495 دلار 112,895 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

48 دیدگاه

  1. sina
    سوابق: (1430 دیدگاه) ,

    من همه بی ام و ها رو به بنزهای هم کلاسشون ترجیح میدم.
    هم طراحی و هم قابل اطمینان بودنشون.

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (854 دیدگاه) ,

      اینجا دیگه دوئل معنی نداره !!انصافا هردوتاش هم خوب هستن.سلیقه ها مهمه که بی ام و خیلی عشقه😍😍

      پاسخ
      1. Masih
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        اما فقط سلیقه نیست بنظرم BMW انتخاب معقول تریه چون هم مشخصات و فیس بهتری داره و هم قیمت پایین تری

        پاسخ
    2. محمد رضا
      سوابق: (304 دیدگاه) ,

      اینا در واقع هم کلاس نیستن بی ام و خیلی کوچیک تره

      پاسخ
    1. Cadillac
      سوابق: (1371 دیدگاه) ,

      بنظر منم خیلی بنز شیک تره
      ولی خب سری هشته دیگه
      غولیه واسه خودش

      پاسخ
    2. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (11057 دیدگاه) ,

      بنتلی هم مال فولوکسه ، با اون درجه ای از سمپاتی که به خودروسازان آلمانی و زیر مجموعه هاشون داری ، در این کلاس خودرویی انتخاب های بسیار محدودی خواهی داشت 👺👃🏻

      پاسخ
  2. shirko
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    به نظر بنده نمای بیرون و مشخصات ب ام و در حد بالاتریه ، غیر از نمای داخلیش

    پاسخ
  3. Amir
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    سری ۸ ماشین کامل تر جذاب تریه.هم خیلی راحت و ریلکسه و هم توی پیست و پرفورمنس بنز رو قیمه قیمه می کنه.چقدر جذابه این لامصب!

    پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        من نروندمش بررسی هاشو خوندم و فیلم هاش رو نگاه کردم اونایی که بررسی کردن اینو گفتن داداش :)))

        پاسخ
    1. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (11057 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم
      نسل اول سری 8 هم جزو جذاب ترین ماشین های تاریخه

      اینجا انتخاب به میزان زیادی سلیقه ایه و برتری خاصی وجود نداره
      از نظر ظاهر هر دو زیبا و جذاب هستند
      سری 8 جدیدتر و چابک تره ولی در عوض S کوپه امتحانشو پس داده و ایرادات نسل های قبلی در این مدل برطرف شده
      درسته نسل اول سری 8 ، E31 افسانه ای بود و این خودرو هم خیلی تازه کار محسوب نمیشه ؛ اما باید اینو در نظر داشت سری 8 بعد از توقف تولید E31 در سال 1999 قریب به 20 سال میشه که از خط تولید دور بوده.

      نسل اول سری 8 واقعا معرکه بود … طراحیش مثل اکثر ماشین های دهه ی 1990 هنوز هم جذابیت و زیبایی روز اولش رو داره و به هیچ عنوان کهنه نشده

      قوی ترین مدل سری 8 به نام E31 850CSI، مجهز به موتور S70B56 بود … یه V12 تنفس طبیعی با حجم 5576 سی سی که 556 نیوتن متر گشتاور و 401 اسب بخار قدرت داشت

      BMW همین موتور سری 8 رو یک سری تغییرات درش ایجاد کرد و با کد S70/2 به مک لارن داد تا در هایپرکار افسانه ای F1 استفاده بشه و میدونیم که یکی از مهم ترین نقاط قوت F1 در کنار گیربکس بی نظیرش ، همین موتور ساخت BMW بود.

      سری 8 علیرغم موتور قدرتمندش به دلیل امکانات رفاهی و لاکچری زیادی که بعضی هاشون برای اولین بار در تاریخ در یک ماشین استفاده میشدن ، وزن نسبتاً زیادی داشت و با فلسفه ی چابکی و لذت رانندگی BMW کاملاً همخوان نبود ، به همین دلیل BMW قصد داشت موتور S70 رو از اینی که هست هم قوی تر کنه و با تغییراتی مثل اضافه کردن یک میل بادامک اوورهد دیگه ( تبدیل موتور SOHC به DOHC ؛ یعنی همون کاری که در انجین مک لارن اف وان انجام داد) مدل M8 رو با قدرتی 550 اسب بخاری و گشتاور 745 نیوتن متری (در سال 1995 ! ) به جنگ پرچم داران فراری بفرسته ، ولی متاسفانه دهه ی 90 جنگ خلیج فارس باعث افزایش ناگهانی قیمت سوخت شد و همین محافظه کاری و ترس از شکست فروشی که الان در سال 2018 در BMW وجود داره و نمیذاره مثل بنز به سراغ تولید هایپرکار بره ، اون زمان هم وجود داشت و پرونده ی M8 با تولید فقط یک دستگاه بسته شد

      در اینترنت بزنید BMW Giftschrank ببینید چی براتون میاره. Giftschrank در زبان محاوره ای آلمان به معنای انبار زهر هست ! BMW یک گاراژ مخفی داره که بعضی ماشین هایی که هرگز کسی چیزی ازشون نشنیده رو اونجا نگه میداره. BMW و M power جفتشون سالهای سال اصلاً وجود M8 رو انکار میکردند. تا اینکه در سال 2010 یکی از مجلات خودرویی کشف کرد BMW سالهاست از M8 در “انبار زهر” خودش نگه داری میکنه. در سال 2012 بود که M8 برای اولین بار با کشتی از مونیخ به کالیفرنیا برده شد و در فستیوال اساطیر اتوبان” در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.

      پروژه ی سری 8 در سال 1986 کلید خورد ، بالغ بر 1/5 میلیارد مارک (1/2 میلیارد دلار) هزینه داشت و 3 سال اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت سری 8 به نمایش درآمد … با قیمت امروزی دلار ، نسل اول سری 8 اگه الان تولید بشه حدود 136 هزار دلار قیمت داره … بعد از 20 سال قیمت پرچم دار BMW نه تنها بالا نرفته ، بلکه کاهش قابل توجهی هم داشته. چرا؟ چون اونجا 5-6 خودروساز بزرگ چهارچشمی منتظرن تا یه مشتری BMW به خاطر قیمت های بالا از در نمایندگی بیاد بیرون تا مثل عقاب شکارش کنن و فروش خودشون رو زیاد کنن … چون بین خودروسازا “رقابت” وجود داره ..

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        آقا مجید عزیز دست شما درد نکنه برای این اطلاعاتی که به ما دادین خیلی جالب بودن.واقعا وقتی یک چیز هایی رو آدم متوجه میشه و میفهمه این خودروساز ها چه زحمت هایی کشیدن که به اینجا رسیدن حیرت می کنه.کلا صنعت خودروسازی با زحمت و خون دل خوردن آمیخته شده حقیقتا دست مریزاد دارند.
        مجید جان شما هم دست مریزاد داری که خاضعانه این اطلاعات رو به بقیه منتقل می کنی و سطح بحث ها و گفتگو ها رو اینقدر بالا میبری.بیشتر به سایت سر بزن برادر.

        پاسخ
        1. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11057 دیدگاه) ,

          ممنونم عزیز دل …

          شما و بقیه ی بزرگواران لطف دارین به من …

          هر چی خوبی هست از خودتونه …

          ارادتمندیم …

        2. Amir Machine
          سوابق: (318 دیدگاه) ,

          نسل اول سری 8 یه شاهکار تکرار نشدنی بود، هنوزم که هنوزه عاشق اون چراغ‌های مخفی‌شم
          حیف که این چراغ‌ها از صنعت خودروسازی کنار رفتن، همونطور که موتور دوازده سیلندر هم داره کم‌کم به تاریخ میپیونده
          در مورد این دوئل اما، تو این کلاس فقط بنتلی کانتیننتال و دیگر هیچ!

  4. شاهين
    سوابق: (726 دیدگاه) ,

    اولا که این دوعل بسیار سخت و سنگینه و رای دادن تو این مورد خاص واقعا واسم سخته، دوما بنز s ۴ ساله داره با این اتاق تولید میشه در حالی که bmw با مدل 2019 میاد بیرون پس یعنی ۵ سال اختلاف طراحی، سوما بهتر بود که amg gts رو برای این مبارزه انتخاب میکردین که از لحاظ سن و سال و حال هوای طراحی نزدیکتر باشن، ولی در کل من به خاطر تعصب به بنز به s رای دادم،هیچ دلیل منطقی وجود نداره که چرا یکی از اینارو به اونیکی ترجیح بدیم و مثلا اگه سری ٨ رو بهم بدن بگم نه ممنون نمیخام :)) جفتشون عشقن

    پاسخ
    1. mahdy
      سوابق: (1496 دیدگاه) ,

      شاهین جان مدل AMG باید با M8 مقایسه بشه که هنوز نیومده
      دوما همین مدل هم 13 هزار تا گرونتره اونجوری که اختلاف بیشترم میشه

      پاسخ
  5. Efk
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    چقدر زندگی برای مردم اونجا سخته، چه بحرانی ، بندگان خدا چجوری بین این دوتا انتخاب کنن..
    خداروشکر ما ازین دغدغه ها نداریم.. خخخخ
    رای من s class بخاطر بزرگتر بودن و لوکس تر بودنش اونم صرفا تو این نظر سنجی وگرنه اگه به فرض محال قرار بر خریدشون بود ممکن بود bmw رو بردارم
    در کل این دو برای من نهایت ماشینن

    پاسخ
  6. Porsche & Bmw
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    ب نظرم بی ام و بنا ب چند دلیل با احترام ب بنز
    پرفورمنس بالاتر
    طراحی بروز تر هم داخلی هم خارجی
    لذت رانندگی بیشتر
    نرم بودن سری 8 رو توی اکثر بررسی ها تحسین کردن
    بی ام و شدیدا توی مسیر درستی قرار داره
    دوباره میگم:با احترا م زیاد ب مرسدس ولی اعتماد خاص و بیشتری ب BMW دارم
    امسال سال بی نظیری بود واسش با سری 8 و M5 و X5

    پاسخ
  7. net
    سوابق: (545 دیدگاه) ,

    دریچه کولر و عقب و چراغ عقب بنز زشته.مدل سقف روباز بی ام و سری ۸ خیلی دوست دارم.اگر بی ام و برای سری ۸ سقف پارچه ای نگذاشته بود و از سقف فلزی خودکار جمع شونده استفاده کرده بود عالی میشد

    پاسخ
  8. David
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    کاش میشد به دوتاش رای داد
    طراحی بیرون بی ام و از بنز سرتره از اون طرفم طراحی داخلی بنز فوق‌العادست فنی هم بی ام و بهتره اگه این گروه برای سدان لوکس بود میگفتم فنی مهم نیست ولی اینجا خیلی مهمه بنظرم بی ام و بهتره امیدوارم نسل بعد بنز بهتر بشه

    پاسخ
  9. نوید جهرمی
    سوابق: (2249 دیدگاه) ,

    نمیدونم تا حالا چن بار موستون بین دوتاگزینه وا مودنده. برا من یکی از سخت تریناش این بار بود.
    هر دوتا حرف ندارن. هر کدوم بیاد بالا خوبه.

    پاسخ
  10. mahdy
    سوابق: (1496 دیدگاه) ,

    به نظرم ادامه دوئل های این کلاس بی معنیه
    برنده این دوئل رو قهرمان بازندش رو دوم و بنتلی رو سومین ماشین پر طرفدار این کلاس معرفی کنین بره

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      نظر من بر عکس شماست آقا مهدی،به نظرم کانتیننتال جدید به راحتی میتونه این دو رقیبش رو شکست بده.در اشرافیت و کیفیت و راحتی که کاملا یک پله بالاتر از این دو هستش همین طور پلتفرمش با پورشه پانامرا یکسانه و طبق بررسی ها هندلینگ و سواری فوق العاده ای داره و موتورش هم باز خیلی جذابتره،W12 توربو شارژ!به معنای واقعی کلمه شاهکاره شخصا برای من یک جور انگیزه برای تلاش در زندگیه!

      پاسخ
    2. Just bentley continental
      سوابق: (349 دیدگاه) ,

      اتفاقا بنتلی از هر دو شون کامل تره و به نظرم بهترین ماشین این سگمنته و طرفداراشم کم نیست.
      با اون نظرسنجی که یکی از دوستان دیروز تو مطلب بی ام و سری ۸ بین بنتلی و سری ۸ گذاشت حدودا تعداد رای ها برابر بود که این جالبه چون تو مطلب بی ام و تعداد رای ها برابر بود و نشون میده بنتلی خیلی طرفدار داره.
      و به نظرم کاملا یه پله بالاتره.
      و اینجا هم بی ام و رو با کلی سختی انتخاب کردم هر دو شون فوقالعادن.

      پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    دوستان. بی ربطه ولی کسی میدونه هزینه تغییر رنگ 206 چقدر دوندگی و هزینه داره?

    پاسخ
  12. mahdy
    سوابق: (1496 دیدگاه) ,

    بی ام دابلیو قدرت بیشتر سرعت بیشتر وزن کمتر قیمت کمتر و به سلیقه من طراحی بهتر
    و جا دار تر بودن با احترام بینهایت به پادشاه چند ساله این کلاس یعنی S63

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (1761 دیدگاه) ,

    دنده چرخی متنفرم ازش با احترام به بنز رای من بی ام و

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    سری8کروک کامل تر معرفی شد.سعی میکنمچندتا عکس ازش بفرستم

    پاسخ
  15. #ali.m#
    سوابق: (1802 دیدگاه) ,

    سری 8 حرف نداره
    ولی مرسدس مثل یه الماس درخشانه .
    به اس کلاس رای میدم

    پاسخ
  16. سام
    سوابق: (541 دیدگاه) ,

    به نظرم ب ام و M850i از نظر طراحی بدنه و چیدمان داخل کابین یک سر و گردن از بنز S560 بالاتر است و از لحاظ بصری خودروی به مراتب مدرن تری به نظر می رسد.من در این دوئل خودرویی با کمال افتخار به ب ام و M850i رأی می دهم نه به بنزی که اصلا هویت و کاراکترجالب توجهی در طراحی بدنه خود ندارد و بدون آرم جلو و عقب خود اصلا قابل تشخیص نیست که چه ماشینی است و به نوعی سردر گم و گیج است.

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    سری8پرفومنس خیلی قوی تری داره.ظاهر جذاب تری داره. مشخصات قوی تری داره.لذت رانندگی بالاتری داره. کابین کلاسsظاهر لوکس تری داره اما کابین سری8 مدرن تر واسپرت تر وارگونومیگ تره.در مورد لدکس بودن هردو از بنتلی پاین تر هستن اما در مورد کیفیت کابین بین سری8 وکلاسsکوپه مشخص نیست. اما اگه کیفیت متریال کابین اس کلاس کوپه مثل اس کلاس سدان باشه احتمال داره کابین سری8 باکیفیت تر باشه چون کیفیت کابین سری7 از کابین کلاس اس سدان بالاتره. در آخر انتخاب من سری8 مدلm850 بااون صدای خیلی جذابش

    پاسخ
  18. مهدی
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    چرا مدل S63 در این رقابت حضور نداره؟ به هیچ وجه عادلانه نیس

    پاسخ
  19. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2605 دیدگاه) ,

    طبق منطق نویسنده، اگر مثلا پرسپولیس استقال بازی داشته باشن و استقلال ضعیف‌تر باشه، پرسپولیس باید با تیم دومش بیاد تو میدون! اینجا هم دقیقا چون پرچمدار سری هشت از پرچمدار S کوپه ضعیف‌تره، عمدا مدل پایین‌رده مرسدس رو شرکت دادن تا خدایی نکرده ب‌ام‌و تحقیر نشه‌؛ این بار اول نیست.

    پاسخ
  20. AMG 63
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    این دیگه چه مقایسه مسخره ایه ؟!
    مدل M باید با AMG مقایسه بشه !

    پاسخ
  21. امیر
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    جفتشون عالین واقعا اما طراحی سری 8 معرکس مخصوصا عقبش
    تنها برتری ک بنظرم بنز تو همه مدلاش نسبت به بی ام و داره لوکس بودنشه
    بی ام و بیشتر حس اسپرت بودن داره تا لوکس بودن
    بهرحال تو این دوئل سری 8 قطعا!!

    پاسخ
  22. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    مدل850 پرچمدار bmwنیست. بلکه M8هستش که هنوز معرفی نشده. پدال ازشما بهتر میدونه باید چه مدلی مقابل رقیب باشه.هرچند الانشم 10تا12هزار دلار بنز گرون تره درحالیکه از هرنظرسری8 برتری داره نسبت به بنز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.