مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز eVito تورر جدید

ون مسافری مرسدس بنز به تازگی با قوای محرکه‌ی الکتریکی و نامی جدید رونمایی شده است: eVito تورر.


البته این خودرو را فعلاً نمی‌توان خرید زیرا برای سرویس اشتراک سواری برلکونیگ در برلین و به عنوان بخشی از همکاری ویاون در نظر گرفته شده است. این همکاری جوینت ونچری در شهرهای اروپایی آمستردام و لندن هم جریان دارد.


نیروبخش این ون الکتریکی جدید پیشرانه‌ای با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتون متری است. این خودرو از باتری ۴۱ کیلووات ساعتی نصب شده در زیر بدنه سود برده و برد الکتریکی آن نیز بین ۱۵۶ تا ۱۸۶ کیلومتر است. گفته شده زمان شارژ این خودرو ۶ ساعت طول می‌کشد.


ون الکتریکی مرسدس ظرفیت حمل حداکثر ۹ نفر را داشته و می‌تواند با آرایش صندلی گوناگون سفارش داده شود. این خودرو در دو طول متفاوت ۵۱۴۰ و ۵۳۷۰ میلی‌متری عرضه می‌شود. البته صرف‌نظر از نوع آرایش صندلی‌ها، حداکثر وزن این خودرو برابر با ۳۲۰۰ کیلوگرم خواهد بود.


مدیر شرکت ویاون برلین می‌گوید:

ورود اولین نمونه‌های eVito تورر به ناوگان ما یک قدم رو به جلوی دیگر به منظور دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده برای حمل‌ونقل شهری پایدارتر است. خوشحالیم که بیش از نیمی از ناوگان حمل‌ونقل ما از پیشرانه‌های الکتریکی استفاده می‌کنند. تا اواخر سال آینده می‌خواهیم کل ناوگان ما در برلین از قوای محرکه‌ی الکتریکی استفاده نمایند.

جدای از عرضه‌ی دو نسخه‌ی متفاوت eVito، ون‌های مرسدس بنز بیش از پیش گسترده‌تر شده زیرا مدل eSprinter هم اواخر امسال عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی تولیدی کانسپت EQV نیز در ماه سپتامبر و در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درمی‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا