مرسدس بنز A کلاس، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت لوکس به انتخاب مخاطبین پدال
مرسدس بنز A کلاس، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

مرسدس بنز A کلاس، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس در سبد محصولات بسیاری از برندهای لوکس ارزان‌ترین محصول محسوب می‌شوند و به‌نوعی ورودی و پایهٔ خودروهای لوکس محسوب می‌شوند. تعداد هاچ‌بک‌های لوکس در بازار اما نسبت به هاچ‌بک‌های کامپکت معمولی کمتر است و به همین دلیل در رقابت‌های پدال هم در این گروه تنها هشت شرکت‌کننده حضور داشتند و گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس یکی از کم‌جمعیت‌ترین گروه‌ها در رقابت‌ها محسوب می‌شد. درهرحال شرکت‌کنندگان این گروه عبارت‌اند از:

آئودی A3

آلفارومئو جولیتا

مرسدس بنز A کلاس

اینفینیتی Q30

لکسس CT

دی‌اس 4

ب‌ام‌و سری 1

ولوو V40

این هشت هاچ‌بک لوکس در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از بین آن‌ها چهار شرکت‌کننده به مرحلهٔ بعدی راه پیدا کردند. البته در این گروه به خاطر تعداد کم شرکت‌کنندگان، مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی وجود نداشت و برندگان مرحلهٔ مقدماتی مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. خودروهایی که از این گروه به مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسیده‌اند به شرح زیرند:

آئودی A3

ب‌ام‌و سری 1

مرسدس بنز A کلاس

لکسس CT

پس از برگزاری دوئل‌های مرحلهٔ نیمه‌نهایی، از این چهار هاچ‌بک کامپکت لوکس، آئودی A3 و مرسدس بنز موفق به راه‌یابی به مرحلهٔ نهایی یا همان فینال شدند. در دوئل نهایی این گروه مجموعاً 1334 رأی به ثبت رسیده است که از این آراء تعداد 968 رأی به مرسدس بنز A کلاس و 366 رأی به آئودی A3 داده شده است. بدین ترتیب A کلاس با کسب 72 درصد از کل آراء، با اختلاف نسبتاً زیادی A3 را شکست داده و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لوکس شده است. A کلاس برای دستیابی به این عنوان، علاوه بر A3، دو رقیب دیگر را هم شکست داده است که این خودروها در مرحلهٔ مقدماتی اینفینیتی Q30 و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی لکسس CT بوده‌اند.

 

رقبای مرسدس بنز A کلاس در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی اینفینیتی Q30 75
نیمه‌نهایی لکسس CT 82
نهایی آئودی A3 72

 

A کلاس کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز محسوب می‌شود. این خودرو برای اولین بار رسماً در نمایشگاه فرانکفورت 1997 رونمایی شد. نسل نخست A کلاس هاچ‌بکی بلندقامت بود که این رویه در نسل دوم هم ادامه پیدا کرد اما در نسل سوم، این ماشین تحول بزرگی را تجربه کرد و به یک هاچ‌بک معمول با حس و حالی اسپرت تبدیل شد. A کلاس اما هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2018 رونمایی شد. در این نسل برای اولین بار نسخهٔ سدان هم به خانوادهٔ A کلاس اضافه شده است. علاوه بر این، در این نسل نسخهٔ اسپرت جدیدی بنام A35 AMG هم ارائه شده که فعلاً تا پیش از معرفی A45 قوی‌ترین نسخهٔ نسل چهارم A کلاس محسوب می‌شود. A35 به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری I4 توربو
قدرت 306 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,419 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,729 میلی‌متر
وزن 1480 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.4 لیتر ترکیبی
قیمت 34,071 پوند

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    رنگ زردش و طراحی داخلیش در این سگمنت بی نظیره.البته خب بنزه دیگه

    پاسخ
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2903 دیدگاه) ,

    لیاقتش رو داشت، بررسی‌هاش رو ببینین، بیشتر از هر چیزی، همه از کابینش لذت بردن و به وضوح میگفتن این سطح از تکنولوژی و زیبایی کابین، تو این کلاس شاهکاره

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      شخصا بیمر رو در اکثر دوئلهاش با بنز ترجیح میدم اما
      کابینهای بنز در هر کلاس و تیپ کمتر قابل رقابت هستن و این غیر قابل چشم پوشیه

      پاسخ
  3. احمدرضا
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    چرا جولیا توی این گروهع؟
    فکر کنم اشتباه نوشتین جولیتا هستش
    به هر حال من جولیتا رو بیشتر از بقیشون می پسندم

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2903 دیدگاه) ,

      حدود یک دهست که جولیتا داره تولید میشه و دیگه نیاز به معرفی نسل کاملا جدید داره؛ سوارش شدم، ماشین جذابیه اما برتری‌ خاصی نسبت به رقبای به‌روزش نداره؛ در واقع انتخابش سلیقه‌ایه، نه منطقی.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      منم فکر میکنم منظورشون جولیتا بوده

      پاسخ
  4. Dante
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    شخصا صندلی های بنز و‌دوست دارم ولی طراحی داشبورد رو دوست ندارم بسیار ساده و خطی هست .

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2364 دیدگاه) ,

    چقدر با اختلاف انتخاب شده معلوم میشه که ما ایرانی ها خیلی برند بنز رو دوست داریم چون من ای کلاس رو به اندازه سایر مدلهای بنز در ایران ندیدم که فراگیر باشه فقط یکی از آشنایان خودم یکیشو داره

    پاسخ
  6. تیبا عشق هست و همین بس
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چه فرقی میکنه مسل تیبامرسدس تیبا خخخ شوخی کردم به نظر من ماشین خیلی خوب و ارزانه کسی که پول حقوقش به پوند باشه بعد از چند سال بدون وام راحت میتونه بخرش نه تو ایران که تیبا شده ۶۰ میلیون

    پاسخ
  7. تیبا عشق هست و همین بس
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشینه خوبیه نسبت به پولش ارزانه ولی برای ایران خوب نیست کلی زهمت میکشی میخریش فردا میزنیش یک جاییی ودیگه پول نداری درستش کنی برا کسی تو ایران خوبه که واقعا پولشو داره برا بچه پولدارا نه یکی که قبلش یه پراید پوکیده داشته با پس انداز خریدش

    پاسخ
  8. کاوا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    عزیزانی که میگن بنز ساده درست میکنه،باید بدونید به گفته و ادعای خود اروپاییهای سخت ترین و مشکلترین بخش ساختو سازو طراحی که بتونه همه نیازهارو براورده و همزمان ساده باشه همین مورده.سختترین کار ساده درست کردنه.تموم لوکسبودن و زیبایهای منحصر بفردی که بنز داره همین ساده درست کردن نسبت به رقبایی هست ک عاشق ریختن دکمه های زیادیو دادن پیچو خمهای غیر الزامی هستن.اینجور طراحیها شاید روزهای اول خیلی جذابتر بنظر بیاد اما بعد از مدتی دقیقا در نقطه مقابل روزهای اول قرار میگیره ،و خسته کننده میشه.اینجاست ک وقتی نگای طراحی داخلی ب اصطلاح ساده بنز پسر همسایه تون میکنی،و آب از دهنتون کماکان جاری میشه،تازه متوجه میشی ساده درست کردن،ک میگن خیلی ام سخته،دلیلش چی بوده.با تموم احترامی که برای طرفدارن سایر برندها قاعلم،باید بگم طرفداران بی ام دبلیو،اکثرا افرادی هستن که از دنیای خودرو فقط نکاتیش رو دوس دارن که بعد از تکامل عقل،اون نکات براشون یجورایی خنده دار وحاصل افکار،و شورو شوق زمان کودکی و آتاریو پلی استیشن بازی کردنشون میشه،و از بازگو کردن اون علایق بعد از تکامل عقل در محافل عمومی کاملا خودداری میکنن،چون میدونن که دیگه بزرگ شدنو باید کار بیشتری از ذهنشون بکشن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.