مرسدس بنز

معرفی رسمی مرسدس EQS، یک S کلاس الکتریکی با ۷۷۰ کیلومتر بُرد

پیش‌ازاین، هایپراسکرین خارق‌العادهٔ ۵۶ اینچی مرسدس بنز EQS با سه صفحه‌نمایش را دیده بودیم و از برخی مشخصات فنی آن باخبر شده بودیم اما حالا می‌توانیم از همهٔ ویژگی‌های این سدان لوکس الکتریکی مطلع شویم زیرا مرسدس بنز سرانجام رسماً آن‌را معرفی کرده است. هرچند EQS تولیدی در ظاهر به‌اندازهٔ کانسپت Vision EQS جذاب و رؤیایی به نظر نمی‌رسد اما این ماشین که جایگزینی الکتریکی برای S کلاس محسوب می‌شود، هرگز به دیگر بنزهای معمولی شباهتی ندارد.

زیر پوست EQS نیز با دیگر محصولات مرسدس کاملاً متفاوت است زیرا روی یک پلت‌فرم کاملاً اختصاصی الکتریکی ساخته شده که سال آینده با معرفی سدان کوچک‌تر EQE، شاهد محصول دیگری بر اساس آن خواهیم بود. EQS با ۵,۲۶۵ میلی‌متر طول، ابعادی نزدیک به نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس دارد اما از لحاظ بصری، خودرویی کاملاً جمع‌وجور به نظر می‌رسد درحالی‌که بخش عقبی لیفت‌بک آن، نمای اسپرت‌تری از هر S کلاس دیگری تاکنون ایجاد کرده است.

این سدان الکتریکی جدید فعلاً در دو نسخهٔ مختلف به نام‌های EQS450 محرک عقب و EQS580 4Matic (چهارچرخ محرک) عرضه می‌شود. نسخهٔ تک موتورهٔ EQS450 که ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخهٔ دو موتورهٔ EQS580 اما ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزنی بین ۲۴۸۰ تا ۲۵۸۵ کیلوگرم، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما علاوه بر این دو نسخه، مرسدس در حال کار روی یک نسخهٔ دیوانه‌وار ۷۱۵ اسب بخاری هم هست که بعداً احتمالاً با نشان AMG عرضه خواهد شد.

به لطف ویژگی‌هایی مثل ضریب آئرودینامیک باورنکردنی ۰.۲۰ Cd و نسل جدید باطری‌ها، بُرد این خودرو طبق معیارهای WLTP به رقم چشمگیر ۷۷۰ کیلومتر رسیده است. مرسدس بنز در ابتدا EQS را با پکیج باطری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی عرضه می‌کند اما بعداً باطری‌های کوچک‌تر ۹۰ کیلوواتی هم ارائه خواهد شد. به‌منظور به حداکثر رساندن بُرد خودرو، مرسدس بنز حداکثر سرعت هردو نسخهٔ EQS را روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

هرچند حداکثر ظرفیت شارژ EQS در حد ۳۵۰ کیلوواتی پورشه تایکان یا ۳۰۰ کیلوواتی جی‌ام‌سی هامر نیست اما با استفاده از قابلیت شارژ ۲۰۰ کیلوواتی آن، با ۱۵ دقیقه شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌شود. در همین حال، سیستم ناوبری هوشمند EQS نیز بجای اینکه خودرو را از مسیر مستقیم‌تر اما با جایگاه‌های شارژ کُند به مقصد برساند، مسیری را با شارژرهای سریع انتخاب می‌کند حتی اگر راننده مجبور شود دو بار برای شارژ توقف کند.

اما این پایان ویژگی‌های هوشمند EQS نیست زیرا این خودرو پرچم‌دار مرسدس محسوب می‌شود؛ بنابراین در این سدان الکتریکی هم تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که سال گذشته در نسل جدید S کلاس دیدیم مثل نمایشگر سربالا با تکنولوژی واقعیت افزوده و فرمان گیری چرخ‌های عقب تا ۱۰ درجه وجود دارد. علاوه بر این، EQS به تکنولوژی خودران Drive Pilot مرسدس هم مجهز است که در ترافیک بزرگراه تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت امکان برداشتن دستان راننده از روی غربیلک فرمان را فراهم می‌کند. البته این سیستم فعلاً فقط در آلمان ارائه می‌شود تا زمانی که اقدامات قانونی آن در دیگر بازارها انجام گیرد.

و نهایتاً به یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های EQS یعنی هایپراسکرین می‌رسیم که از CPU هشت هسته‌ای، ۲۴ گیگابایت رم و جدیدترین نرم‌افزار MBUX مرسدس برخوردار است. هایپراسکرین شامل سه نمایشگر لمسی با طراحی «بدون لایه» می‌شود که یعنی تمام برنامه‌ها روی نمایشگر باقی می‌مانند و بنابراین دیگر نیازی به صرف زمان برای گشتن در منوها نیست. سرنشین جلو نیز می‌تواند در نمایشگر مقابل خود فیلم ببیند اما راننده تنها درصورتی‌که سیستم Drive Pilot فعال باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. همچنین اگر دوربین تشخیص دهد که راننده به نمایشگر سرنشین نگاهی می‌اندازد، آن‌را کم‌نور می‌کند.

البته هایپراسکرین اساساً یک آپشن است و EQS به‌طور استاندارد با همان نمایشگر بزرگ عمودی ۱۲.۸ اینچی S کلاس عرضه می‌شود. این خودرو از پاییز آینده به بازار عرضه می‌شود و یکی از ۱۰ محصول الکتریکی مرسدس خواهد بود که تا قبل از سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آیند. قیمت رسمی EQS هنوز اعلام نشده است اما در ایالات‌متحده باید از ۱۱۰ هزار دلار و در بریتانیا از ۸۰ هزار پوند آغاز شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه

  1. arshiasvj

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    زشت ترین s کلاس تاریخ
    با اختلاف

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۹۳
    1. Reza

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2031 ديدگاه)

      بالاخره روزی که انتظارشو میکشیدم فرا رسید Big Like

      موافقم ۶۰
      مخالفم ۲۳
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5916 ديدگاه)

        دقیقاً
        مِرسی مرسدس ???????❤

        اینه
        اینه
        اینه اون بنزی که از برقی‌ها انتظارش را میکشیدیم .

        از نسل جدید S کلاس ( w223 ) بسسسسسسیار بهتر شده و اینه یه S کلاس ژرمن‌شپردی اورجینال !

        موافقم ۶۳
        مخالفم ۵۶
        1. Hadi

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2199 ديدگاه)

          واقعاً خیلی محشر شده این ماشین ?
          حتی بهتر از اون چیزی که فکر میکردم شده ?…
          ظاهر ماشین خوبه ولی s کلاس بهتره ولی فرم فست بک قشنگی داره ک منو یاد CLS انداخت…
          مشخصاتش معرکس و واقعا عالیه کابینش بر عکس s کلاس هیچ حرفی باقی نمیزاره…
          این هایپر اسکرین بنز خیلی بی‌نقص و زیباست کاش برا s کلاس هم عرضه بشه…
          در کل حسم خیلی نسبت به این ماشین خوبه بالاخره بعد مدت ها ی ماشین مجذوب کننده که دهنو آدمو وا میکنه از بنز دیدیم…

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۱۴
        2. مسعود

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (179 ديدگاه)

          همه چیزشو جز اون قسمت عقب حالت فست بکشو دوس دارم
          من عاشق طراحی های فست بک هستم ولی این طراحی بیشتر به ماشینای اسپرت دو نفره و جمع و جور میاد نه سدانی با این حجم و اندازه …
          یه حالت بیضی گرفته قسمت عقبش که به دلم ننشست زیاد
          ولی خب بقیه مواردش عالی و قابل قبوله

          موافقم ۳
          مخالفم ۹
    2. مهدی

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      ابداااا خیلیم خوشگله !
      طراحی صیقلی و خیلی خوشگلی داره با EQC هم طراحیش هماهنگه اگه فیلم های این ماشین رو ببینید به جزئیات طراحی که نگاه کنید هوش از سرتون میره! واقعا یه مدت از طراح های بنز داشتم ناامید میشدم هرچند چراغ های کانسپتش بهتر بود ولی این طراحی ابدا بد نیست…

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۱۶
    3. Mr.t.e.s.l.a

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (57 ديدگاه)

      خب بالاخره رونمایی شد
      اول بگم داخلش خیلی خوشگله خوشم اومد
      ولی یه سری انتقاد هست بهش
      یکیش هیکل خیلی بزرگه
      ماشینای برقی اصولا بیرون کوچک تری دارن ولی داخلشان خیلی فضای بیشتری داره
      ماشینی مثل لوسید ایر با بیرون کوچک تر فضای داخلی از نسل جدید اس کلس بیشتر هستش…

      فنی ماشین برد خوبی داره
      ولی چیزی که روشنه اینه پرفومنس فدای برد شده
      و از یه برقی داریم قدرت ۵۱۶ اسبی و شتاب ۴.۳ می‌بینیم… که طبق معیار کیلومتر EPA 700 برد هستش در حالی که لوسید ایر با ۱۰۸۰ اسب و شتاب ۲.۴ برد ۸۳۰ کیلومتری داره…
      یه نقطه دیگه هم بگم

      اگه درست حساب کرده باشم
      نسبت قدرت به وزن موتور برقیش میشه ۵/۷
      تازه اگه بگیم ۹۰ کیلو عه هر موتورش
      ۵ اسب نسبت به ۷ کیلو
      در حالی که یه موتور برقی لوسید با وزن ۷۳ کیلو و قدرت پایه ۶۷۰ اسب قدرت به وزن ۹/۱ داره…

      که خودش یه نقطه ضعفه بالاخره…
      اگر هم بگین وزن موتور برقی رو از کجا فهمیدم بهتره به تفاوت وزن نسخه تک موتور با دو موتور دقت کنید…

      در آخر اینم بگم به یه دلیل اینو با مدل اس مقایسه نکردم
      چون‌ این توی کلاس لوکس قرار داره و تسلا در حد ایشون لوکس نیست ولی لوسید فلسفه ساختش مثل همین ماشینه…

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۴۲
    4. محمد

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (118 ديدگاه)

      دیگه با این هندسه نباید بگیم نمایشگر ۵۶ اینچی. باید از مساحت استفاده کنیم. چون اون برای موقعی بود که هندسه چهار گوش بود.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
    5. Shirko

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      از پوزه ی جلوش اصلا خوشم نمیاد .

      موافقم ۹
      مخالفم ۶
  2. RezaRs

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    شمس منو خدای من درد منو دوای من
    ظاهر اما نه اما بقیش محشر بود برخلاف تصور همه چراغ عقب رو دوس ندارم من چراع عقب w222 رو بیشتر دوس دارم برا w223 هم گفتم اون به حالتی مثل بال عقاب داشت طراحیش ریبا تر بود خلاصه برام اون چراغ
    راستی چطور عکس میشه گداشت تو کامنت اقا امیر ؟ وسط جنگ اقا نوید و اقای ۲۶۴۴ دیدم عکس گذاشته تو لینک

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۸
    1. 2646

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (303 ديدگاه)

      رضا عزیز
      هیچ جنگ و نزاع و گیس کشی وجود نداره. کامنت هر کسی نشون دهنده شخصیت، شعور، اطلاعات و تجربه اش است.

      اما در مورد سوالت:
      ۱. آپلود عکس رو در گوگل سرچ کن. چندین سایت برای آپلود عکس پیشنهاد می کنه که یکی رو انتخاب کن.
      ۲. عکس رو توی سایت آپلود کن.
      ۳. لینک عکس رو تو کامنت ات کپی کن.

      پی نوشت:
      * کامنت حاوی لینک عکس برای انتشار حتما نیاز به تایید مدیریت داره.
      ** سعی کن عکس هات رو با پسوند PNG. ذخیره و آپلود کنی تا سایت بتونه آدرس لنیک رو به درستی نمایش بده.

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
      1. RezaRs

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1235 ديدگاه)

        ممنون ??

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
  3. RezaRs

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    خب بازم یه کامنت میدم به طرفین جنگی که احتمالا زیر این پست هست لطفا دعوای قدیمی تسلا و بقیه شرکتا و برقی و بنزینی رو کشش ندین خسته شدیم اونا اون سر دنیا ماشینشونو میسازند این سر دنیا ما یقه جر میدیم ??‍♂️

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۷
  4. PHILIPP

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (260 ديدگاه)

    با توجه به Vision EQS انتظار داشتم طراحیش بهتر این باشه
    یا در واقع ناامید شدم

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲۰
  5. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (730 ديدگاه)

    قیمتش مهم ترین عامل تعیین کننده در مقابل تسلا هست.
    که هنوز تعیین نشده.
    البته شتابش که خیلی با مدل s فاصله داره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۷
    1. RezaRs

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1235 ديدگاه)

      البته فکر نمی کنم رقیب مدل s محسوب شه ?

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۳
  6. میلاد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    من که خوشم اومد.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۷
  7. زیزیگولو

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    اکران جهانی مرسدس EQS

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳
  8. Germany

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (155 ديدگاه)

    خیلی خوبه طراحی های مرسدس رو من دوست دارم البته اعتراض هم دارم که چرا برخی مدل هارو انگار دست نزده اومده کوچیک تر کرده ولی من طراحی c s e همه رو دوست دارم البته که نسل هی قبلی قشنگتر بودن
    برقی ها هم خوشگل هستن
    EQC EQA EQS همه خوب در اومدن
    منتظر EQE بمونیم تا ببینیم ون چی در میاد

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۷
  9. علی turbo s

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    عالی هم ازلحاظ طراحی بین الکتریکی ها(درسته مثل کانسپتش نیست اما باززیباست )
    راحت وباکیفیت .
    همه چی تموم.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۹
  10. Zonda R

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1832 ديدگاه)

    شاید کانسپتش انتظار منو بالا برده
    ولی از حد انتظار بنظرم ضعیف تره
    در طراحی نمای کناری و تا حدودی عقب بهتر جلو عمل شده
    در نمای داخلی هم بنز معمولا پیشرو بوده

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
    1. PHILIPP

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (260 ديدگاه)

      دقیقا
      اگه اون کانسپت رو نشون نمیدادن من به همین هم میگفتم خوشگل
      ولی اون کانسپته خیلی بهتر بود (از نظر طراحی)

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۲
  11. سهند

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    بسیار فوق العاده و زیبا شده
    این ماشین در کنار نسل جدید s کلاس پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین ماشین های جهان است.
    طراحیش هم بسیار خوب شده، به نظر من طراحی بنز های جدید بسیار زیبا هستند.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۹
  12. مهدی ۲۰۰۰

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوشگلیه.برد خیلی خوبی هم داره.با ۱۵ دقیقه شارژ ۳۰۰ کیلومتر میره

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  13. ماکان

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سلام . من به سلیقه شخصی خودم یکی از افرادی هستم که با اینکه البته از دیدن بنز EQS هم خوش حال شدم ، ولی بیشتر دوست دارم که نسخه ۱۲سیلندر از مرسدس بنز مایباخ کلاس S انشاالله هرچه زودتر معرفی شود و آن را ببینم .

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۱
  14. Sajjad

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1809 ديدگاه)

    درخور بنز نیست این طراحی

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۹
  15. BenzSLR

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1209 ديدگاه)

    هم از طراحیش خوشم اومد هم از امکانات و قدرت و کیفیتش ولی جا داشت که بهتر بشه ولی همینم عالیه . منتظر نسخه AMG هستیم

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
    1. BenzSLR

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1209 ديدگاه)

      به قول رامین :
      سانروف پانوراما داره خوبه ولی الکی گرونه . به جای این با ۱۵۰۰۰ میرم چانگان چنگ چونگ میگیرم. هم پانوراما داره هم سیستم احضار و سطح خودران.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۶
      1. RezaRs

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1235 ديدگاه)

        راس میگی خیییلی سانروف دوس داره
        اخرشم یه تبلیغ میزنه براشون هعی
        شک ندارم رامین بازاریاب مدیران خودره یا کرمان موتوری چیزیه همینا که چینی میارن

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
  16. GT

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    عالی ❤️ بهترین خودرو الکتریکی جهان

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۰
    1. Achtung

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (339 ديدگاه)

      آئودی ئی ترون جی تی بهتر نیست؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۵
  17. ATa

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    بی راه نبود ۲ هفته است نمای جلو عقب و بدون کاور دست یوتیوبرا نمی دادن از Vision EQS چه طور به این طرح رسیدن… طراحی داخلی هم که خب بیشتر می خوره کار سامسونگ باشه تا نسل قبل S کاربرد اون تعداد مانیتور و ریسه کشی دور درها چی هست؟! نتیجه تیزهای افترافکتی… Lucid و حتما بررسیش بکنید چرا که بازار هدف مشترکی دارن با این مشخصات: شتاب ۲.۶ و قیمت ۸۰K

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲۰
    1. علی turbo s

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (280 ديدگاه)

      قبل از این که ازاین طراحی ایراد بگیری برو طراحی های اون شرکتی که طرفدارشی نگاه کن!!!!!!
      یادم نمیاد کسی به خاطر شتاب sکلاس خریده باشه.
      حق داری ازکیفیت داخل بدت بیاد چون اونی که طرفدارشی کیفیت نداره.
      طراحی داخلیش خیلی زیباتر از یه مانیتوره.

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۹
      1. Ramin

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1594 ديدگاه)

        لوسید ایر بی کیفیت !!!

        اقای علی توربو اس یه سوال.
        چند روز لوسید ایر داشتید و فهمیدید لوسید ایر بی کیفیت هست ؟؟
        .
        معلوم نیست این همه اعتماد به نفس الکی از کجا میاد.

        من اگه مثلا هونگکی رو با رولز رویس مقایسه میکنم ! کلی دلیل دارم. و دلیل ها هم منظقی هست. ولی باز بعضی ها راضی نمیشن. ولی باز به هر حال دلیل های منطقی دارم. زیادم هست.

        شما که میگی لوسید ایر بی کیفیته دلایل شما چی هست ؟

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۲
        1. علی turbo s

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (280 ديدگاه)

          من اصلا اسم لوسید اوردم.
          خاهشا انقدر اسم این چینی هارونیار بخدا حالمون بدتر ازاین میشه.
          هی میگه چانگان و هایما وجک حالا خوبه دیدیم چه جورین!!!!،

          موافقم ۷
          مخالفم ۶
        2. علی turbo s

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (280 ديدگاه)

          وقتی خود ثروتمندای چینی برای سری ۷واس کلاس و …جون میدن اونوقت تو اومدی از خودروهای چینی حمایت میکنی ؟!!!!
          حالا یه جور باید از افتابه های چینی حمایت بشه دیگه.
          ایران وچین رقابت تنگاتنگی در تولید افتابه دارن.
          البته ایران افتابه مسی و برنزی هم‌تولید کرده که ارزش کلکسیونی دارن اما چین‌فقط افتابه پلاستیکی داره.

          موافقم ۹
          مخالفم ۶
  18. حسین

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بیچاره ما ایرانی ها که از خودرو های درون سوز هیچی ندیدم و دارن جمع میشن تو دنیا …
    ??

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  19. R@m!n

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (873 ديدگاه)

    متاسفانه کانسپتا انتظارات چسبوند به سقف اما نتیجه نهایی بنظرم زشت ترین بنز تاریخ شد. کاملا مشخه همه چی رو فدا کردن تا به این برد الکتریکی انقلابی برسن. قیمتشم با این طراحی !!!!! نمی دونم چرا این EQC انقدر خوب شد با این زبان طراحی بنز اما این ماشین شبیه نون باگت شده .

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲۴
    1. PHILIPP

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (260 ديدگاه)

      به همین برد هم میشد رسید با طراحی بهتر(همون طراحی کانسپتش بسیار آیرودینامیک بود)

      موافقم ۷
      مخالفم ۵
      1. R@m!n

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (873 ديدگاه)

        اگر میشد بنز اینجوری طراحی نمی کرد. ضریب آیرودینامیکو ببین. این طراحی قوسی و بدون فرم باعث میشه هوا بدون ذره ای مقاومت از رو ماشین رد شه. بزرگترین مشکلشم کاپوت که انقدر دماغه اوردن پایین و عملا با حذف قسمت عقب جریان هوایی جمع نمیشه. تمام اینکارارو کردن که به این فرم آیرودینامیک برسن که نتیجش شده این، بسیار زشت اما بسیار کاربردی. بنظرم این ماشین فقط نمونه اولیه و یه جواب درخور به تسلا بود. اگر این آینده ماشینای بنز باشه دیگه باید آرزوی یه بنز زیبا رو به گور ببریم.

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
        1. PHILIPP

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (260 ديدگاه)

          منظورم از میشد این بود که مثلا از ۷۷۰ که هست میرسید به ۷۰۰
          ولی زیبا تر در میومد

          الانم به همین فرم برای طراحی چراغ مثلا میشد اون نوار بالای دریچه هوا-که اصلا دریچه هوا نیست و فقط برای زیباییه- رو برداشت
          کارای دیگه هم میشد کرد که نکردن

          مشخص بوده که می خواستن زود برسوننش
          وگرنه چرا اول EQA بعد EQC و سپس بجای EQE این رو دادن بیرون؟
          مثل درونسوزهاشون می تونستن اول E رو بدن بعد S رو

          موافقم ۴
          مخالفم ۵
  20. ارش

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1345 ديدگاه)

    طراحی داخلیش فوق العاده ست و طراحی بیرونیش نسبتا خوبه در کل ماشینیه که آدم دوست داره بخرتش.

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  21. پیام

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یکی از زشت ترین ماشینای تاریخ چرا اینجوری شده از هر زاویه نگاه کنی یه چیش به بقیه قسمتا نمیخونه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۶
  22. دکتر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فک میکنم با ورود گسترده خودروسازان مطرح به دنیای الکتریکی و با توجه ب تجربه خیلی خوبی که در مورد خودروهای بنزینی دارن،روز به روز گوی رقابت رو از تسلا خواهند برد،مگه اینکه تسلا برگ برندهای جدیدی رو رو کنه،در مورد بنز معرفی شده،زیباست،اما عقب خودرو اصالتی نداره،و تو بحث کیفیت قطعا با کیفیترین خواهد بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  23. Ramin

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    دوستان به هرچی اشاره کردید. به جز قیمتش…
    قیمتش تو آمریکا از ۱۱۰ هزار دلار آغاز میشه. ??
    چرا کسی اینو نگفت ؟
    چرا همه میگید به به ، اما نمیگید تو آمریکا قیمت پایه اش از ۱۱۰ هزار تا آغاز میشه ؟
    این ماشین ماشین بی نظیری هست ، باشه قبوله. اما قیمت پایه اش رو ببیند… ۱۱۰ هزار دلار
    اصلا میدونید ۱۱۰ هزار دلار یعنی چی؟ تازه قیمت پایه… ?

    حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر… یعنی از تایکان هم کندتر ؟

    الان همه به به میکنید چون فقط لوگوش بنزه ؟

    میدونستید من اگه لوگوشو می کندم لوگو مثلا هیوندای میزاشتم الان همه اه اه میکردن.

    ماشا الله همه اول به لوگو خودرو نگاه میکنن. لوگو هم اندازه یه آدامس ارزش نداره
    خودرو ها به لوگوشون ارزش پیدا نمیکنن. ماهیت خودرو مهمه…

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۴
    1. PHILIPP

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (260 ديدگاه)

      وقتی کسی میره طلا بخره اول به زیباییش نگاه می کنه بعد به کارکرد و راحتیش
      آخر سر هم قیمتش
      که اگه یه طلای زیبا انتخاب کرده باشه می دونه حدودا چقدر باید پول بده و گله ای هم نداره

      اما وقتی میری نقره بخری اول قیمت رو جویا میشی بعد میرسی به کارکرد و راحتیش در نهایت یکمی هم توی زیباییش دقت می کنی

      موافقم ۱
      مخالفم ۶
    2. mahan

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      رامین جان بنز و بنزسواری رو زیاد متوجه نمیشی قربونت برم لطفا در این مورد بحث نکنیم!
      بنز که نباید ارزون باشه!

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
  24. Sina10

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1619 ديدگاه)

    چند نکته:
    این ماشین میتونه از لحاظ تکنولوژی هاش و امکاناتش از بهترین های بازار باشه
    کابینش خیلی زیباست ، البته من کابین اس کلاس نسل قبل رو ترجیح میدم
    نمای جلوی زیبایی داره ولی نمای عقبش خیلی بد شده
    یه دقیقه پشتش رو دیدم یاد همون ایرانخودرو K132 افتادم (حالا اسمش دقیق یادم نیست)
    نمای کناریش هم برای ماشینی مثل این خوب نیست
    نمیگم بده ، نه ، میگم ماشین های لوکس معمولا ماشین طویل و کشیده ای به نظر میان ، ولی این ماشین از بقل ، چاق و عریض دیده میشه
    قدرت زیاد ، شتاب عالی با اون وزن ( که دلیلش ایرودینامیک عالیشه) ، برد مناسب و شارژ سریع از بقیه مزایاش هستن
    یه عیبی که ماشینای برقی دارن اینه که طراحاشون به دلیل نبود موتور ، دستشون خیلی باز تره ، واسه همین میرن سراغ طراحی های صاف و صیقلی مثل این یا تایکان یا لوسید ایر یا تسلا مدل S
    این طراحی دان فورس یا همون نیروی رو به پایین کمی داره ولی برای شتاب گیری خیلی خوبه
    در نتیجه خود برقیا که ماشین خوش هندلینگی نیستن با اینحور طراحی سریعتر و سریعتر میشن ولی نمیشه کنترلشون کرد
    البته این واسه ماشین لوکسی مثل EQS هیچ ارزشی نداره چون توش مهم لوکس بودنه و به نظرم این EQS بسیار ماشین عالی و خوبیه
    مهم قیمته که ببینیم چجوری میشه ، البته با هر قیمتی هم به نظرم این ماشین عالیه

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  25. Behnam

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فوق العاده حرفه ای و دوست داشتنی. ضریب درگ ۰.۲۰. با ۷۱۵ اسب بخار عالی میشه.
    ولی خودمونیم مرسدس خوب این چراغ مثلثی شکل که جذابیت چراغ های قدیمی رو نداره جا انداختا.

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  26. Dayan5775

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (172 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
  27. یانکی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    چقدر زشته.اینو از نزدیک میشه متوجه زشتیش شد.افتضاح.خدا وکیلی ظاهر سال خورده تسلا تومن دو زار بالاتره.توشم که فقط ۴تا تبلت پرت کردن یه مقدارم هم ریسه کارب کردن.یه بنر هم بزنه که فلانی خوش اومدب بهتر میشد.دوران خودرو سازی آلمان به پایان رسیده.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳۱
    1. mahan

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      فکر کنم پلت فرمش با cla مسترک باشه.یکم ماشین درازتر بود و روی نمای جلو و عقبش کار میکردن بهتر بود.درسته ابهت های قدیم رو نداره ولی تو الکتریکی ها بسنجیم زیباست ولی تو بنز ها بسنجیم متوسطه!!

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  28. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (308 ديدگاه)

    طراحی جسورانه، من که خوشم اومده،بردش هم بد نیست در کل خوبه

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  29. محمد مختاری آذر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (499 ديدگاه)

    یک خودروی بسیار خوب ولی هنوز به خوبی ریماک کانسپت ۲ و پینینفارینا باتیستا نیستش
    ولی خیلی زیبا مخصوصا کابینش

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
  30. مهران

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    فوق العادست فک کنم تکنولوژی های به کار رفته در این ماشین از تمام تکنولوژی هایی که ما تو ایران داریم بیشتره

    موافقم ۴
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا