اسمارتمرسدس بنز

معرفی نسخهٔ پایانی اسمارت و خداحافظی با پیشرانه‌های درون‌سوز

فروش محصولات اسمارت طی سال‌های گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شده است به‌گونه‌ای که سال گذشته در بازار ایالات‌متحده فقط ۱۲۷۶ دستگاه فروخته است. به همین دلیل، این برند متعلق به دایملر در پایان سال جاری از بازار آمریکای شمالی خارج خواهد شد. از سوی دیگر، دایملر ۵۰ درصد از سهام اسمارت را به شرکت چینی جیلی فروخته و قرار است در آینده این برند پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار گذاشته و صرفاً به ساخت خودروهای تمام الکتریکی بپردازد.

حالا به مناسبت این تحول بزرگ یعنی بسته شدن فصل موتورهای درون‌سوز و آغاز دورهٔ الکتریکی، اسمارت نسخهٔ ویژه و تولید محدودی از مدل فورتو را با نام Final Collector’s Edition 21 معرفی کرده است. این آخرین محصول اسمارت خواهد بود که از پیشرانهٔ درون‌سوز استفاده می‌کند. این نسخهٔ ویژه توسط اسمارت و طراح صنعتی مشهور آقای «Konstantin Grcic» طراحی و با همکاری برابوس ساخته شده است. از این نسخهٔ ویژه تنها ۲۱ دستگاه تولید خواهد شد که به گذشتن ۲۱ سال از زمان تأسیس برند اسمارت اشاره دارد.

این فورتوی خاص با طرح دورنگ در داخل و خارج و همین‌طور نشان‌های ویژه از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. قسمت جلویی این خودرو زردرنگ است که رنگ زرد درخشان اولین نسل اسمارت را یادآوری می‌کند درحالی‌که بخش عقبی آن به رنگ مشکی بوده و نشان #۲۱ هم روی درها و مرکز رینگ‌های آن دیده می‌شود. در داخل خودرو نیز ترکیب رنگی مشابه بیرون به چشم می‌خورد و تریم زردرنگ روی داشبورد، غربیلک فرمان، رو دری‌ها و صندلی‌ها کار شده که با رنگ مشکی معمول کابین، تضاد جذابی را ایجاد کرده است.

علاوه بر این، در کابین نسخهٔ Final Collector’s نشان #۲۱ روی دسته‌دنده و پشت‌سری‌ها دیده می‌شود درحالی‌که روی دستهٔ ترمزدستی نیز تعداد ساخت هر خودرو از ۲۱ دستگاه نقش بسته است. اسمارت فعلاً اعلام نکرده است که این نسخهٔ ویژه برای کدام‌یک از مدل‌های فورتو ارائه خواهد شد اما در تصاویر نسخهٔ کابریولت دیده می‌شود. این شرکت همچنین اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضهٔ فورتو Final Collector’s هم منتشر نکرده اما گفته است که تولید آن از ماه آگوست امسال آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    زیباست و تا حدودی قوانین نا نوشته قرینگی خودروها رو به هم زده و خاص تر شده
    مثل صندلی متضاد
    رنگ متضاد جلو و عقب
    رنگ متضاد رینگ جلو و عقب

    بهرحال امیدوارم جیلی کیفیت طراحی و عملکردیشو مثل بنز حفظ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا