مرسدس بنز

نسل آیندهٔ مرسدس C63 S AMG، موتور ۴ سیلندر، ۵۳۰ اسب بخار قدرت

چند وقت پیش اتوکار در گزارشی اذعان کرد که در نسل آیندهٔ مرسدس C63 AMG پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی با یک قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی جایگزین خواهد شد. هرچند در آن زمان مرسدس-آام‌گ این گزارش را تأیید نکرد اما حالا گزارش جدیدی در این رابطه منتشر شده و به نظر می‌رسد ادعای اتوکار حقیقت داشته است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شده بود، نسل آیندهٔ C63 از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 مرسدس استفاده خواهد کرد یعنی همان موتوری که هم‌اکنون زیر کاپوت هاچ‌بک اسپرت A45 قرار گرفته است.

البته در C63 جدید این موتور چهار سیلندر به سیستم پلاگین‌هیبریدی AMG EQ-Power مجهز خواهد بود تا پرفورمنسی که در این مدل نیاز است را ارائه کند. آام‌گ همچنین با همکاری بخش قوای محرکهٔ عملکرد بالای خود در بریکسورث بریتانیا در حال توسعهٔ یک توربوشارژر پیشرفتهٔ جدید برای استفاده در این موتور چهار سیلندر است. در این گزارش گفته شده قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی نسل آیندهٔ نسخهٔ اسپرت C کلاس ۴۸۰ اسب بخار قدرت در مدل C63 و ۵۳۰ اسب بخار قدرت در مدل C63 S تولید خواهد کرد. اگر این اعداد درست و دقیق باشند، یعنی نسل آیندهٔ پرچم‌دار خانوادهٔ C کلاس ۲۰ اسب بخار قوی‌تر از نسل کنونی خواهد بود.

این گزارش همچنین ادعا کرده که نسخهٔ AMG ضعیف‌تر C کلاس جدید یعنی C43 هم به همین قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی مجهز خواهد بود اما این ترکیب در اینجا حدود ۳۹۰ اسب بخار قدرت ارائه خواهد کرد. گفته شده ممکن است نام C43 هم به C53 تغییر پیدا کند. در این گزارش گفته شده نسل جدید C کلاس سال آینده به بازار خواهد آمد و همچنان در برمن آلمان، پکن چین، آلابامای آمریکا و آفریقای جنوبی تولید خواهد شد.

 

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. ایمان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3104 ديدگاه)

    V۱۲ حذف شد
    V۸ حذف میشه
    V۴ جایگزین خواهد شد
    عجب دنیایِ نامردیه ؛ حالمون گرفته شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      البته v4 نیست l4 هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایمان

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3104 ديدگاه)

        بله شما درست میگی
        از V۱۲ های AMG دست بکشی و به ۴ سیلندرها رجوع کنی خیلی اعصاب خراب کنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. OMID

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          به هر حال به حال ما فرقی نداره
          لذتشو که ما نبردیم
          الآنم حرصشو نمیخوریم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. GERMANY

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (938 ديدگاه)

      عکس اول رو با عکس دوم مقایسه کنید…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Me

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      خونسرد باش
      هنوز قراره حذف شدن یه سیلندر دیگه رو هم تو سالهای اینده شاهد باشی
      وای که چقدر موتورهای ۳سیلندر رو مخ من هستند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. احمدرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مرسدس نکن اینکارو
    دنیا داره به چه سمت کسل کننده ای میره
    اما متاسفانه چاره ای نیست و باید قبولش کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. SS

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (127 ديدگاه)

    مزیت خوبش حداقل این که به توازن خوبی در عقب و جلو ماشین میرسه???

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Enzo

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دنیای خارج این *** که ماتوش هستیم برای محیط زیستو مردمه این دنیا واقعا ارزش قائله اگرم قائل نباشه با جریمه های وحشتناک مجبورش میکنن رعایت کنه .بعدشم کدوم عشق ماشینه که مثال موتور هشتو بذاره چهارو ورداره دنیای ماشینبازا روز بروز داره کوچیکتر میشه چند سال دیگه همین چهارم نیست .همه یا شدن برقی یا هیدروژنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ارشیا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    اخ من از این کم کردن حجم بدم میاد هزار تا چیز هوارو کثیف میکنه فقط گیر میدن به ماشینا
    V12کجایی دقیقاً کجایی کجایی تو بی من تو بی من کجایی
    ای ورشکست شی تسلا که همه اتیشا از گور تو بلند میشه???

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Abbas.Lambo

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (867 ديدگاه)

    با اینکه حالم از این کار بهم خورد،ولی با این اوصاف اگه واردات خودرو آزاد بشه میتونه وارد بشه،یه آ ام گ کامل،اینطور که معلومه انگار این قانون منع واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی داره کاراییشو از دست میده چون اکثر ماشینهای پرفورمنس و سطح بالا موتوراشون دارن کم حجم میشن،نمونه ی بارزش کوئنیگزگ جمیرا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamid

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      حالا کی جمیرا میاره!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (308 ديدگاه)

      الان چه سودی برای ما داره اگه هم بیاد قیمتش نجومیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. رامتین

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2179 ديدگاه)

      اتفاقا حجم موتور آنچنان دست و پا گیر نبوده. مهمترین فاکتور در واردات خودرو داشتن قیمت زیر چهل هزار دلاره. جمرا که ۵۰ برابر گرونتره! حتی لکسوس nx اسپرتF بخاطر ۴۰۵۰۰ دلاریش در اون سالها اجازه واردات نگرفت. فقط بخاطر ۵۰۰دلار.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (728 ديدگاه)

      همون موقع هم کارایی نداشت
      i8 چون هیبرید بود با تعرفه صفر وارد میشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. بهراد

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (642 ديدگاه)

        عزیز اون زمان ۱۳۵۰۰۰$ قیمت پایش بود تو سه هزار و پونصد ضربش کنی حدودا میشد ۵۰۰ میلیون! مشکل تو واردات نیس مشکل توی توزیع هست.
        واردات برند کاترپیلار که ماشین آلات سنگین معدن و راه سازی تولید میکنه دست یه آدم مومن بالایی بود که ۶۰۰ میلیون تو هر دستگاه میگرفت و مثلا نقش گارانتیو داشت.و حتما باید از ایشون میخریدی.یه بنده خدایی خودش ماشینو وارد می کنه و میاد که کارای ترخیصو انجام بده هزینه نمایندگیو ازش میخوان و دلیلشونم اینبود که نمایندگی رسمی شرکت کاترپیلار هستن. طرف با تولیدکننده مکاتبه می کنه و شرکت مبدا میگه ما هیچ نمایندگی در ایران نداریم و هزینه ای واسه گارانتی نمی تونن ازتون بگیرن.چون پرداخت نمی کنه ماشینشو ترخیص نمی کنن.
        هر چقدرم ماشین حجم موتورش کم باشه قیمتش زیر ۴۰ هزار تا باشه یا غیر آمریکایی باشه اصلا ساخت چین یا فرانسه هم باشه بازم یه چیزی پیدا می کنن جلوی رسیدن شما به ماشین مورد علاقتون رو بگیرن.فکر ماشین برقیو نکنین که واسه اونم یه داستان درست میکنن که ساینا و دنا برقی میخوایم تولید کنیم.دی:

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (308 ديدگاه)

          گل گفتی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. Hadi

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    همین که تمام الکتریکی نشد جای شکرش باقیه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Hamid

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    C63 مدل ۲۰۱۳ بخرید لذت ببرید!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مانی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2194 ديدگاه)

    اون عکس تیتر چقدر قشنگ شده
    نمیدونم چرا کاملا مطمئن هستم که نسل جدید
    سی‌ کلاس این شکلی‌ نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حسین دهمرد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    خوب شیش سیلندر بزارن با حجم کمتر مثلا سه لیتر رو بکنن دو لیتر. حجم رو کم کنن ولی تعداد سیلندر کمتر از شیش حس ارزون قیمت بودن میکنه حس چیپی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. علیرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    هم جذابه این مسیری که داره طی میشه هم ترسناک . احتمالا ده بیست سال آینده کلا خودرو جذابیتش رو از دست بده و کاملا به یه وسیله فقط برای رفع نیاز تبدیل بشه دقیقا مثل فیلمهای علمی تخیلی . به نظر در آینده بشر دیگه دغدغه چی سوار بشم رو نداره بجاش تلاش میکنه نمیره و یک روز بیشتر زندگی کنه . روزگار بدون سوپراسپرت ها و جی تی ها چه تکراریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا