مرسدس بنز

معرفی کمپر ون‌های پیشرفته و سلول سوختی مرسدس

مرسدس می‌داند که سبک زندگی ماجراجویی و فعال یکی از بهترین روش‌های زندگی بوده و به همین دلیل است که در نمایشگاه کاروان امسال که در دوسلدورف آلمان برگزار شده تعدادی از کمپر ون‌های جدید خود را معرفی نموده است. برای مثال کانسپت مارکوپولو را در نظر داشته باشید که کمی هوشمندتر از مدل عادی V کلاس بوده و شاخصه‌های جالبی دارد.


این کانسپت که به اینترفیس جدیدی با نام کنترل پیشرفته مرسدس بنز یا MBAC مجهز شده کنترل صوتی را برای راننده ایجاد می‌کند و مالک می‌تواند با آن سیستم تعلیق، چراغ‌ها و حتی سقف بازشونده را کنترل کند. این ویژگی جالب و متفاوت سال آینده در نسل جدید اسپرینتر قابل‌دسترسی خواهد بود.

اما مرسدس تنها به معرفی مارکوپولو بسنده نکرده زیرا اسپرینتر ویژه‌ای هم در نمایشگاه حضور دارد که به همان سیستم یاد شده مجهز است. مرسدس از این اسپرینتر خودرویی نزدیک به تولید نام برده بنابراین چیزی که می‌بینید اساساً همان محصولی است که سازندگان ون‌های سفارشی در سال آینده اقدام به ارائه محصولات خود بر پایه اسپرینتر خواهند کرد.

مرسدس همچنین یک کانسپت دیگر را در نمایشگاه دوسلدورف معرفی کرده که اسپرینتر F-Cell نام دارد. این خودروی سلول سوختی حداکثر محدوده حرکتی ۵۳۰ کیلومتری داشته و توانایی بالایی در سوخت‌گیری دوباره دارد. اسپرینتر مورد بحث که از نوع دیفرانسیل عقب است حداکثر ۴ مخزن هیدروژنی داشته و قوای محرکه آن قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. درست همانند GLC F-Cell، اسپرینتر سلول سوختی نیز به لطف مجموعه باتری کوچک و قابل شارژ خود خودرویی پلاگین هیبریدی محسوب می‌شود و در حالت الکتریکی برد ۳۰ کیلومتری دارد.


از دیگر خودروهای برجسته مرسدس در این رویداد خودرویی می‌توان به اولین کمپر ون‌هایی اشاره کرد بر پایه نسل جدید اسپرینتر ساخته شده و توسط شرکت‌های HYMER و La Strada ارائه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا