رینگ و لاستیک بوگاتی ویرون چقدر می‌ارزد؟!

حدود دو ماه پیش بود که خبر مربوط به فروش کابین کامل یک دستگاه بوگاتی ویرون را خدمت شما عزیزان تقدیم کردیم و حالا هم قطعات دیگری از این هایپرکار 16 سیلندر در معرض فروش قرار داده شده است. این بار می‌توانید یک دست کامل رینگ و لاستیک‌های ویرون را با بهای 100 هزار دلار بخرید که شاید بسیار گران‌بها به نظر برسند اما به یاد داشته باشید که باک سوخت این خودرو 42 هزار دلار و توربوهای چهارقلوی آن نیز 21800 دلار قیمت دارند.


فروشنده می‌گوید این رینگ‌ها که از نوع OZ Racing بوده و برای ویرون توسعه یافته‌اند با لاستیک‌های میشلین 85 درصد همراه شده‌اند. رینگ‌های یاد شده در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده‌اند. در توضیحات فروش آن‌ها آمده که برای خرید یک دست کامل و نو از رینگ و لاستیک ویرون باید 150 هزار دلار بپردازید که اگر این خبر صحت داشته باشد بنابراین قیمت آن در سال‌های اخیر بالا رفته است.


موتور ترند در سال 2013 اعلام کرده بود که یک دست لاستیک میشلین ویرون 42 هزار دلار قیمت دارد و ساخت هر یک از لاستیک‌ها حدود 1 ساعت زمان می‌برد؛ اما رینگ‌ها هم با قیمت 69 هزار دلار در دسترس بوده‌اند بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت قیمت رینگ و لاستیک ویرون در آن زمان 111 هزار دلار بوده است. به یاد داشته باشید که این لاستیک ساز فرانسوی می‌گوید تنها دو دست لاستیک را می‌توان پیش از تعویض رینگ‌ها استفاده کرد. در این صورت است که شرایط گارانتی رینگ و لاستیک‌ها برای رانندگی پرسرعت ویرون پابرجا می‌ماند.


البته این برای مالکان ویرون مشکل خاصی نیست اما زمانی که با حداکثر سرعت ویرون حرکت کنید لاستیک‌ها تنها 15 دقیقه دوام خواهند آورد. ولی بدانید که لاستیک‌ها از بین نمی‌روند زیرا پیش از آنکه بتوانید 15 دقیقه با حداکثر سرعت رانندگی کنید سوخت خودرو در 8 دقیقه خالی شده است!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    دو باک با حداکثر سرعت بری لاستیک هات تمومه!

    پاسخ
  2. Khosrow
    سوابق: (1035 دیدگاه) ,

    هیچ لذتی تو این مترومقیاس های بوگاتی دیده نمیشه / چیز عبث ی ساختن ..

    پاسخ
  3. Amirferrari
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    صنعت خودروسازی مدیون همین لاستیک هاست،یه زمانی وقتی ویرون معرفی شد و شتاب ۲.۵ ثانیه و تاپ اسپید بالای ۴۰۰ و قدرت بالای هزار اسب رو پایه گذاری کرد تمام خودروسازای ادعاکار غرق در این اعداد و ارقام شدن و حالا یه سری کم سن و سال میان این اعجوبه رو که صنعت خودروسازی مدیون نوآوری هاش بوده رو مورد انتقاد هم قرار میدن،خودرویی که از دید جرمی کلارکسونِ سخت پسند بهترین خودرو دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی لقب گرفت و یکی از تاپ تِن های تاریخ صنعت خودروسازی…

    پاسخ
    1. The best or nothung
      سوابق: (60 دیدگاه) ,

      الان دهه 2010 تا 2020 هستش داداچ..اونم آخرش 😃

      پاسخ
  4. Mehran
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    والا قیمتش تو بازار شیطون کمتر از ایناست! 😂😂😂😂😂

    پاسخ
  5. Zodiac
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام واسه ماشینی که در طراحی منحصربفرد ش ازسازمان فضایی ناسا کمک گرفته اند چه انتقادی واقعا میشه کرد…نیم ماشین نیم هواپیما،و برون!

    پاسخ
  6. رامتین
    سوابق: (1544 دیدگاه) ,

    یه دست لاستیک بوگاتی ارزشش بیشتر از لکسوس nx-f sport هست که در ایران یک میلیارد قیمت داره!
    البته باید گفت آیینه بغل فرمول1 ارزشش بیشتر از 4 دست لاستیک بوگاتی است. شنیده بودم قیمت خودروهای فرمول1 قابل توصیف نیست و اگر بخواهند قیمت گذاری بشه بیش از 20 میلیون دلار خواهد شد. مهندسی ابزار دقیقی که روی فرمول1 صورت میگیره صد برابر بالاتر از بوگاتی و لافراریه که ملت خودشونو براش میکشن…
    یه بار رنو خواست فرمول1 بیاره ایران، فهمیدیم مدل غیر مسابقه ای و بدلشو آورده. گفت ترسیده یه خش بیوفته روش!

    پاسخ
    1. Benyamin
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزیز درسته اتومبیلهای فرمول یک از نظر سازه و طراحی مهندسی خیلی بالاست اما دیگه قیمتش اینقدر ها که میفرمایید نیست چه خبره مگه. کل خودرو رو با تیتانیوم هم بسازن اینقدر نمیشه قیمتش

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1544 دیدگاه) ,

        دقیقا اینو یکی از گزارشگران شبکه ورزش که در زمینه فرمول1 بسیار عالی هستند گفتند. قیمت خودروهای فرمول1 اصلا اعلام نمیشه، خصوصا در بخش موتور. به عبارت دیگر حدی برای تعیین قیمتش نیست. ولی دقیقا این نکته هست که یک جفت آیینه 10 سانتی فرمول1 برابر 40000 دلاره. برابر با یک لکسوس یا c ;کلاس! بنابراین وقتی آیینش این قیمته خودشو خودتون حدس بزنید…

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.