بوگاتی

رینگ و لاستیک بوگاتی ویرون چقدر می‌ارزد؟!

حدود دو ماه پیش بود که خبر مربوط به فروش کابین کامل یک دستگاه بوگاتی ویرون را خدمت شما عزیزان تقدیم کردیم و حالا هم قطعات دیگری از این هایپرکار ۱۶ سیلندر در معرض فروش قرار داده شده است. این بار می‌توانید یک دست کامل رینگ و لاستیک‌های ویرون را با بهای ۱۰۰ هزار دلار بخرید که شاید بسیار گران‌بها به نظر برسند اما به یاد داشته باشید که باک سوخت این خودرو ۴۲ هزار دلار و توربوهای چهارقلوی آن نیز ۲۱۸۰۰ دلار قیمت دارند.


فروشنده می‌گوید این رینگ‌ها که از نوع OZ Racing بوده و برای ویرون توسعه یافته‌اند با لاستیک‌های میشلین ۸۵ درصد همراه شده‌اند. رینگ‌های یاد شده در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده‌اند. در توضیحات فروش آن‌ها آمده که برای خرید یک دست کامل و نو از رینگ و لاستیک ویرون باید ۱۵۰ هزار دلار بپردازید که اگر این خبر صحت داشته باشد بنابراین قیمت آن در سال‌های اخیر بالا رفته است.


موتور ترند در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که یک دست لاستیک میشلین ویرون ۴۲ هزار دلار قیمت دارد و ساخت هر یک از لاستیک‌ها حدود ۱ ساعت زمان می‌برد؛ اما رینگ‌ها هم با قیمت ۶۹ هزار دلار در دسترس بوده‌اند بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت قیمت رینگ و لاستیک ویرون در آن زمان ۱۱۱ هزار دلار بوده است. به یاد داشته باشید که این لاستیک ساز فرانسوی می‌گوید تنها دو دست لاستیک را می‌توان پیش از تعویض رینگ‌ها استفاده کرد. در این صورت است که شرایط گارانتی رینگ و لاستیک‌ها برای رانندگی پرسرعت ویرون پابرجا می‌ماند.

البته این برای مالکان ویرون مشکل خاصی نیست اما زمانی که با حداکثر سرعت ویرون حرکت کنید لاستیک‌ها تنها ۱۵ دقیقه دوام خواهند آورد. ولی بدانید که لاستیک‌ها از بین نمی‌روند زیرا پیش از آنکه بتوانید ۱۵ دقیقه با حداکثر سرعت رانندگی کنید سوخت خودرو در ۸ دقیقه خالی شده است!

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. حسین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    دو باک با حداکثر سرعت بری لاستیک هات تمومه!

  2. Khosrow

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    هیچ لذتی تو این مترومقیاس های بوگاتی دیده نمیشه / چیز عبث ی ساختن ..

  3. Amirferrari

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی مدیون همین لاستیک هاست،یه زمانی وقتی ویرون معرفی شد و شتاب ۲.۵ ثانیه و تاپ اسپید بالای ۴۰۰ و قدرت بالای هزار اسب رو پایه گذاری کرد تمام خودروسازای ادعاکار غرق در این اعداد و ارقام شدن و حالا یه سری کم سن و سال میان این اعجوبه رو که صنعت خودروسازی مدیون نوآوری هاش بوده رو مورد انتقاد هم قرار میدن،خودرویی که از دید جرمی کلارکسونِ سخت پسند بهترین خودرو دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی لقب گرفت و یکی از تاپ تِن های تاریخ صنعت خودروسازی…

    1. The best or nothung

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      الان دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ هستش داداچ..اونم آخرش 😃

  4. Mehran

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا قیمتش تو بازار شیطون کمتر از ایناست! 😂😂😂😂😂

  5. Zodiac

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام واسه ماشینی که در طراحی منحصربفرد ش ازسازمان فضایی ناسا کمک گرفته اند چه انتقادی واقعا میشه کرد…نیم ماشین نیم هواپیما،و برون!

  6. رامتین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    یه دست لاستیک بوگاتی ارزشش بیشتر از لکسوس nx-f sport هست که در ایران یک میلیارد قیمت داره!
    البته باید گفت آیینه بغل فرمول۱ ارزشش بیشتر از ۴ دست لاستیک بوگاتی است. شنیده بودم قیمت خودروهای فرمول۱ قابل توصیف نیست و اگر بخواهند قیمت گذاری بشه بیش از ۲۰ میلیون دلار خواهد شد. مهندسی ابزار دقیقی که روی فرمول۱ صورت میگیره صد برابر بالاتر از بوگاتی و لافراریه که ملت خودشونو براش میکشن…
    یه بار رنو خواست فرمول۱ بیاره ایران، فهمیدیم مدل غیر مسابقه ای و بدلشو آورده. گفت ترسیده یه خش بیوفته روش!

    1. Benyamin

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز درسته اتومبیلهای فرمول یک از نظر سازه و طراحی مهندسی خیلی بالاست اما دیگه قیمتش اینقدر ها که میفرمایید نیست چه خبره مگه. کل خودرو رو با تیتانیوم هم بسازن اینقدر نمیشه قیمتش

      1. رامتین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1854 ديدگاه)

        دقیقا اینو یکی از گزارشگران شبکه ورزش که در زمینه فرمول۱ بسیار عالی هستند گفتند. قیمت خودروهای فرمول۱ اصلا اعلام نمیشه، خصوصا در بخش موتور. به عبارت دیگر حدی برای تعیین قیمتش نیست. ولی دقیقا این نکته هست که یک جفت آیینه ۱۰ سانتی فرمول۱ برابر ۴۰۰۰۰ دلاره. برابر با یک لکسوس یا c ;کلاس! بنابراین وقتی آیینش این قیمته خودشو خودتون حدس بزنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X