بوگاتی

معرفی نسخهٔ نهایی بوگاتی لاووچیو نوا، هایپرکار ۱۳ میلیون دلاری

پس از معرفی رولزرویس بُوت تیل ۲۸ میلیون دلاری، بوگاتی لاووچیو نوا دیگر گران‌ترین خودروی دنیا نیست اما این باعث نمی‌شود که این هایپرکار تمام مشکی تک ساخت را فراموش کنیم مخصوصاً اکنون‌که سرانجام نسخهٔ تولیدی آن معرفی شده است. البته این خودرو را نمی‌توان تولیدی دانست زیرا فقط یک دستگاه از آن ساخته می‌شود که ۱۱ میلیون یورو معادل ۱۳.۴ میلیون دلار قیمت دارد.

این بوگاتی تک ساخت که نام فرانسوی آن به معنای ماشین سیاه است و ساخت آن دو سال طول کشیده، تعبیری امروزی از بوگاتی تایپ ۵۷ SC آتلانتیک گمشده متعلق به ژان بوگاتی است. حدود ۶۵ هزار ساعت مهندسی صرف ساخت این خودروی منحصربه‌فرد بر اساس شیرون شده است که بدنه‌ای کاملاً سفارشی و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.

فاصلهٔ محوری لاووچیو نوا ۲۵۰ میلی‌متر نسبت به شیرون افزایش یافته و طول کلی آن‌هم ۴۵۰ میلی‌متر بیشتر شده است. بدنهٔ اختصاصی این ماشین سیاه از سطوح فیبر کربنی و پوشش شفاف موسوم به کربن سیاه براق برخوردار است. در هرکدام چراغ‌های جلوی خودرو نیز بیش از ۲۵ عنصر فِرزکاری‌شدهٔ مجزا کار شده است. جلوپنجرهٔ این ماشین با چاپ سه‌بعدی ساخته شده است و در عقب نیز یک چراغ LED نواری عریض با قاب فیبر کربنی یک‌تکه کار شده است.

متأسفانه فعلاً تصویری از داخل لاووچیو نوا منتشر نشده ولی بااین‌وجود میدانیم که در اینجا از تودوزی چرمی به رنگ قهوه‌ای هوانا استفاده شده و تریم‌های آلومینیومی هم کنسول مرکزی و رو دری‌ها را تزئین کرده‌اند. علاوه بر این، یک سوئیچ چوبی هم برای انتخاب حالات مختلف رانندگی تعبیه شده است.

به گفتهٔ بوگاتی، لاووچیو نوا چیزی فراتر از یک شیرون با لباس جدید است زیرا در این خودرو علاوه بر افزایش فاصلهٔ محوری، تغییرات دیگری هم صورت گرفته است. به‌عنوان‌مثال، این هایپرکار تک ساخت از رینگ‌های متفاوت و سر اگزوزهای منحصربه‌فردی بهره‌مند شده درحالی‌که شخصیت کلی آن‌هم بیشتر به سمت یک گرند تورر متمایل شده است. لاووچیو نوا نه‌تنها در تونل باد عالی بوده است بلکه در پیست‌های آزمایشی و با سرعت‌های مختلف در محیط‌های آزمایشی هم بسیار شبیه به یک شیرون معمولی عمل کرده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه

  1. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (173 ديدگاه)

    دوسال پیش که قیمتشو میخوندم شوکه شده بودم بنظرم خیلی خیلی خیلی گرون بود اما از وقتی که قیمت بوت تیل رو خوندم ۲۸ میلیون دلار این ۱۳ میلیون اصلا بنظرم زیاد نیست😐

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
    1. BenzSLR

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1510 ديدگاه)

      اونموقع فکر کنم میگفتن ۲۰ میلیون دلار ولی شد ۱۳ میلیون دلار رسما اون رولز رویس بوت تیل ۲۰ میلیونش اضافس اینم ۷ میلیونش

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. افشار

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (306 ديدگاه)

      هم رولزرویس بوت تیل و هم بوگاتی لاووچیو نوا را هر چقدر نگاه میکنم اصلا با این قیمتها نمی ارزن !! یعنی چه آخه ؟؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. محمد امین

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (650 ديدگاه)

        دوستان در کل ماشین های تک ساختی که مدت زمان زیادی روشون کار میشه ، هزینه ی تحقیقات و آزمایش ها و هزینه های تیم های مهندسی و … زیاد پای شرکت میفته، و اینطور نیست که همه ی این پول سود باشه ، بلکه پای خودشون هم گرون در میاد

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. افشار

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (306 ديدگاه)

          آقا حداقل ۱۰ میلیون دلارش سود هست مگر میخوان از طلا خودرو بسازن !!؟؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. محمد امین

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (650 ديدگاه)

          حقوق سالانه یک هر مهندس در آلمان اونم شرکتی مثل بوگاتی حداقل ۱۵۰ هزار دلار هست ، اگر فقد دستمزد مهندس ها رو حساب کنیم ،چیزی حدود ۲۰ تا مهندس روی این ماشین کار کردن و در دو سال میشه ۶ ملیون دلار ، اگر هزینه ی تحقیقات و آزمایش ها و تست ها و موادی که صرف ساختش شده در نظر بگیرید و اینکه من شنیده بودم موتور بوگاتی به تنهایی حدود ۱.۳ ملیون دلار هزینه میبره ، در بهترین شرایط چیزی حدود ۱ تا ۲ ملیون دلار سود داره ، که میشه کمتر از ۲۰ درصد
          شاید بع عنوان یه ماشین گرون باشه ،و ماشین های تولید انبوه دیگه با یک دهم این قیمت این کارایی رو بدن ، ولی مطمن باشید اینطور نیست
          در تاریخ رویداد هایی بوده که مثلا هزینه ی ساخت شمع مشتعل کننده ی راکت های اپولو حدود ۳.۵ ملیون پوند شده بوده ، فرض کنید برای ماشینتون یه شمع بخرید این قیمت ،از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند ولی از نظر تکنولوژی ساخت ….

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        3. افشار

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (306 ديدگاه)

          کی گفته ماهی ۱۵۰ هزار دلار حقوق میگیرن ؟؟؟ بشنو و اور نکن چون اینها همش حرفه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        4. افشار

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (306 ديدگاه)

          بشنو و باور نکن چون اینها همش حرفه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        5. محمد امین

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (650 ديدگاه)

          نگفتم ماهی ، گفتم سالانه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Reza Waffen SS

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2333 ديدگاه)

        باهاتون موافقم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6032 ديدگاه)

      بسیار عالی
      ممنون از پدال که این خودروی تک ساخت و ارزان‌تر از اون رولزرویس ۲۸میلیون دلاری را نمایش دادن که بشود یه مقایسه‌ی ریز داشت از پولی که رولزرویس از مشتری چاپیده و پولی که بوگاتی از مشتری هدیه گرفته !!!!!!!

      توجه کنید و دَرک کنید ! :

      به تفاوت پیچیدگی بسیار زیاد طراحی این دو خودرو !
      به تفاوت مشخصات فنی ب شاخص این دو خودرو !
      به تفاوت تک بودن شاخص این دو خودرو !
      به تفاوت نصف قیمت بودن بوگاتی نسبت به رولزرویس !

      به تفاوت ارزش ماندگاری این دو خودرو !

      بوگاتی همیشه خاص و تولید محدود بوده تا جایی که هیچ یک از محصولاتش افت قیمت نخورده‌اند و حتی کلکسیونی در تمام مدل‌ها هستند !
      اما رولزرویس در اکثر مدل‌ها مثل دیگر خودروهای تولیدی هست که پس از چند سال ارزشش را به کمتر از نصف میرساند مگر مدل‌هایی بسیار خاص که همان خاص‌ها هم نسبت به زمان صفر بودنشان چنان که باید ارزش کلکسیونی و مزایده‌ای پیدا نکردند !

      دیروز گفتم که اگر مثلاً یک میلیاردر با ۲۰۰ میلیارد سرمایه که داشتم و میخواستم رولزرویسی بخرم ، هیچگاه حتی یک میلیون دلار هم برای یک رولزرویس با اینکه ۳ عدد تولید بیشتر نداشته نمیدادم و نمیخریدم !
      اما با جان دل و با التماس از شرکت بوگاتی این خودرو را میخریدم و میپرستیدم و تضمین به بوگاتی میدادم که هرچه را ادیشن تولید بکند و تک ساخت باشد فقط به من و با گران‌ترین حالت بفروشد !

      پیچ به پیچ بوگاتی با ظرافت خاص طراحی و ساخته شده !
      بوگاتی‌ای که میدانیم و خود شرکت هم اعلام کرده در برابر تحقیق و توسعه‌ای که برای ساخت خودروهایش میشود نسبت به مبلغ اعلامی ضرر هم میدهد و خداوکیلی بوگاتی نسبت به محصولی که تحویل میده چه در ساده‌ترین حالت تا گران‌ترین حالت پولی نمیگیره و ارزشش بسیار فراتر از این حرف‌هاست !

      فقط به فرآیند مستند ساخت بوگاتی و ساخت رولزرویس یه نگاه بندازید تا بدانید هر دو ناب و تک هستند اما با دو دنیای بسیار متفاوت !

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. venzooo

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (27 ديدگاه)

        یعنی یه جوری از بوگاتی حمایت کردی
        که مدیران خودرو از خودرو های خودش حمایت نمیکنه

        اگه هر شرکت خودرویی تو ایران اینجوری تبلیغ میکرد الان مردم با کله محصولاتشون رو میخریدن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. BenzSLR

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1510 ديدگاه)

    واقعا منتظرش بودم ولی بازم عکس از داشبوردش نذاشتن 😑
    ولی مهم نیست عالی هم هست فقط بوگاتی شاه یادم رفته چه مدلی بود و الان کجاست ‌.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. TAHA MALEK

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      آمریکا ست و یه مدل تک ساخته و جالبیش اینه که پلاکش هنوز پلاک ایرانه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. rezars pc

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (374 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (758 ديدگاه)

      تنها بوگاتی بعد از بوگاتی های کلاسیک که میتونم بگم واقعا زیباست

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. rezars pc

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (374 ديدگاه)

        نمی دونم چی توی طراحی باعث میشه کلاسیک ها دوست داشتنی تر باشند ولی خیلی دوستشون دارم منم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Ninja

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (758 ديدگاه)

        در ضمن من منظورم رو اشتباه انتقال دادم بوگاتی ها زیبا بودن ولی هیچوقت به زیبایی کلاسیک نمیرسیدن بعد از ویرون این تنها بوگاتی هست که از نگاه کردنش سیر نمیشی و با سلیقه همه سازگاره مثلا بعضیا چندویچی هم دوست دارن ولی خیلی ندارن ولی کیه که اینو دوست نداشته باشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Farzad

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2262 ديدگاه)

          اگه نظر منو بخوایی این بوگاتی اصلا زیبا نیست .

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. Ninja

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (758 ديدگاه)

          عهه پس اینم مثل چندویچی میمونه بعضیا هنوزم دوست ندارن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    هرچقدرم که ماشین خوبی باشه ولی به نظر من بوگاتی الکی گرونه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. میثم

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      منم همین نظرو دارم

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  5. AHMET 2002

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1419 ديدگاه)

    صاحبش کیه؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (758 ديدگاه)

      نامشخصه ولی میگن یکیه که عاشق بوگاتی هست و قبلا هم چندین بوگاتی داشته

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. خوشنام

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (143 ديدگاه)

      کریستین رونالدو

      یه بار تکذیب کرد ولی خود خودشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. مسعود

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    چه قیمت مسخره ای و مسخره تر از این قیمت اون رولزرویس دیروزی….
    اون پولدارهایی که از اول پولدار بودن هیچوقت نمیرن سمت این چیزا و ۹۵% مشتری این محصولات کسایی هستن که طی ۱۰-۱۵ سال اخیر پولدار شدن
    واقعا خیلی مسخرس قیمتش

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  7. Farzad

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    من واقعا نمیدونم این ۶۵ هزار ساعت مهندسی صرف چی شده اگه کسی میدونه توضیح بده .
    حالا اگه کونیگزگ بود میشد چندین صفحه درباره مهندسیش صحبت کرد .
    به نظرم بوگاتی بدجوری مشتری رو میچاپه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ایران

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    گرون هست ولی زیباست ولی من از بوگاتی های ۱۰ یا ۱۵ سال پیش بیشتر خوشم میاد خیلی زیبا بودن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. امیر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    یه ماشین مسخره و بی معنی دیگه از بوگاتی
    ۱۰۰ جور ماشین معرکه دیگه مثل این میشه پیدا کرد. فقط پول برند میگیره بوگاتی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مازیار

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (470 ديدگاه)

    این حجم از دشمنی با بوگاتی واقعا برام جالبه انگار درمورد فیات یا دایهاتسو داره صحبت میشه
    درحالیکه بوگاتی در دنیای خودرو مثل الماس می درخشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. محمد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کاری به قشنگی یا زشتی این مدل ندارم ولی اون مدل کانسپت بوگاتی آتلانتیک جانشین واقعا شایسته تری برای جایگزینی خودرو گمشده هستش ، این هیچ چیزش به اون خودروی قدیمی شبیه نیست ولی بوگاتی آتلانتیک قشنگ ظاهر مدرن و امروزی از اون خودروی گمشده هستش نمی دونم چرا بوگاتی اون رو تولید نکرد، این رو هم به عنوان یه نمونه ویژه تولید می کردن نه به اسم جایگزین sc 57

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    از همون اولم از این تیپ بوگاتی خوشم نمیومد،یه طراحی پر از خطوط شکسته و خیلی بی هدف و شلخته،الان مثلا اون ۶تا اگزوز به چه دردش میخوره؟ مشخصه همش نمایشیه،بعد از اون اینم شد ۱۳میلیون؟؟ از نظر من دیگه شاید هیچوقت افسانه ویرون دوباره تکرار نشه،زمان خودش غوغا به پا کرد،ترکوند همه جارو،اما این یا حتی شیرون یا سنتودیچی و دیوو همشون یه ماشین نمایشی بودن،از یه طرفم دیگه نمیدونن چجوری ماشینو خاص و منحصر به فرد کنن همش تو فاز ساخت دو سه نمونه رفتن!
    من که اصلا دوست نداشتم یه ویرون سوپراسپرت رو به این ترجیح میدم…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. محمد مختاری آذر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    به نظر من یکی از زیباترین طراحی را دارد و این خودرو برای افراد ثروتمند تولید شده و چون یک عدد ان هم شروع در ۱۰۰ سالگی بوگاتی بوده پس ۱۳ میلیون دلار ارزش داشته اگر ارزش نداشت کریستیانو رونالدو اینو نمیخرید حتما ارزش داشته که رونالدو خریده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (910 ديدگاه)

    بالاخره ساختنش
    چقدر طول کشید والا
    بدبخت اون رونالدو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا