بیوک

انویژن پلاس و ورانو پرو، محصولات جدید بیوک در نمایشگاه شانگهای

بیوک در نمایشگاه شانگهای امسال از مدل‌های جدید انویژن پلاس و ورانو پرو پرده‌برداری کرده است. انویژن پلاس در اصل نسخۀ هفت‌نفره از نسل جدید انویژن است که در جلو طراحی یکسانی با برادر پنج‌نفره دارد اما درهای عقب کشیده‌تر، استایل جعبه‌ای‌تر و شیب کمتر سقف، آن‌را از نسخهٔ معمولی متمایز کرده‌اند.

انویژن پلاس ۴,۸۴۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۳ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۳۳ میلی‌متر است. این یعنی طول خودرو ۱۸۳ میلی‌متر و فاصلهٔ محوری آن ۵۴ میلی‌متر نسبت به نسخهٔ پنج‌نفره افزایش یافته است.

انویژن پلاس در نسخهٔ لوکس اونیر رونمایی شده که از جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد، چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی و چراغ‌های عقب منحصربه‌فرد با لنزهای شفاف برخوردار است. این کراس‌اوور سه ردیفه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد، به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.

ورانو پرو هم نسخه‌ای جدید از سدان کامپکت ورانو است که در چین عرضه می‌شود. این خودرو یک سدان پریمیوم خانوادگی است بر اساس DNA بیوک با ظاهری جوان‌تر و پویاتر ساخته شده تا نظر نسل جوان چین را به خود جلب کند. ورانو پرو جلوپنجرهٔ شیکی دارد که با چراغ‌های باریک و ورودی‌های هوای اسپرت احاطه شده است. نسخهٔ اسپرت GS این سدان کامپکت هم ارائه می‌شود که با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ لانه‌زنبوری، رکاب‌های اسپرت اختصاصی و سقف مشکی‌رنگ از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. ورانو پرو GS از آینه‌ها، قاب پنجره‌ها و رینگ‌های مشکی‌رنگ هم سود می‌برد تا حس قدرت و حرکت را ایجاد کند.

هرچند تغییرات بیرونی ورانو پرو چندان بزرگ و بنیادین نیستند اما کابین آن کاملاً بازطراحی شده و حالا به دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی مجهز شده است. در اینجا ناوبری GPS، سیستم OnStar جنرال موتورز و تکنولوژی تشخیص صدای بهبودیافته هم وجود دارد. بیوک جزئیات زیادی از مشخصات فنی این سدان جدید اعلام نکرده اما از تجهیز آن به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ کاملاً جدید با تزریق مستقیم سوخت خبر داده است.

علاوه بر رونمایی این دو مدل جدید، بیوک اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پنج خودروی الکتریکی جدید را در چین عرضه کند. فعلاً اطلاعاتی در مورد این خودروها در دست نیست ولی به گفتهٔ بیوک، تعدادی از آن‌ها روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته می‌شوند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. ""new ""RAMIN

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    😑😑😑پدال تو این ۲ روزه نمایشگاه شانگهای در مورد هر خودرویی معرفی شده ای مطلب گذاشت ، الی اصل کاری و مهمه.😶
    حالا الان ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه است. حالا ما فعلا بریم به کار و زندگیمون برسیم. یه عصری به پدال سر بزنیم ببینم آیا گذاشته یا نه.

    فعلا بدرود.

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
    1. HamiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1240 ديدگاه)

      اوف داداش شما که همه خبر ها رو داری دیگه مثلا انتظار داری مترجم چ چیزی به مطلب اضافه کنه که دوباره بشینی بخونیش! بخدا حالمون بهم خورد از این نمایشگاه

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
      1. REVO

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (224 ديدگاه)

        رامینجان دوس داره مصرانه نظراتو علایقشو با سفال‌تپون وارد اعضا و جوارح ما بکنه 🙂

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
  2. مرتضی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    این اسمای مسخره چیه آخه؟
    پرو واسه موبایلو و لپتاپه

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  3. SF90 STRADALE

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3030 ديدگاه)

    جوینت ونچر تو چین زیاده
    چرا ایران به جای واردات این آشغالای بی کیفیت چینی از شرکت هایی که با اروپایی ها و آمریکایی ها همکاری دارن خودرو وارد نمی کنه ؟؟؟؟
    الآن خداوکیلی شما به جک S5 فیس لیفت کرمان موتور نگاه کنید حالتون از هرچی ماشینه به هم میخوره یا خیلی از چینی هایی که در ایران حضور دارن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. HamiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1240 ديدگاه)

      هعی برادر
      اگه ماشین خوب بیارن
      پس کی این آشغال ها رو بخره! به هر حال باید ی بازار مزخرفی مثل ایران باشه که ملت مجبور باشن اینا رو بخرن

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    2. جناب ایکس

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (654 ديدگاه)

      اس ۵ فیس لیفت که شده چینی محض. یعنی از کره ماه نگاه کنی میفهمی این چینیه. حالا ماشینایی مث تیگو ۷ و یا کوپا حداقال قیافشون کمتر چینیه

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. BenzSLR

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        الان تو ایران به همین جک S5 میگن ماشین خفن. آدم دوست داره به هیوندای بگن لوکس به جک نگن لوکس

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. جناب ایکس

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (654 ديدگاه)

          من حاضرم به پراید بگن لوکس به این نگن. اصن دوچرخه لوکس تره بخدا

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        2. Amirreza

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (729 ديدگاه)

          ببخشید ولی اگر شما از لحاظ قیمتی نگاه کنین حتی ۲۰۶ هم لوکسه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. ""new ""RAMIN

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1385 ديدگاه)

      اقای sf90

      الان مسئولین ما با جت جنگده میرن خودرو لینک اند کو ۰۰۹ رو میارن.
      الان مسئولین ما با جت جنگده میرن changna uni t با سیستم خودران میارن
      الان مسئولین ما با جت جنگده میرن BYD song pro رو میارن
      الان مسئولین ما با جت جنگده میرن hongqi HS7 میارن
      الان مسئولین ما با جت جنگده میرن NIO ES6 میارن

      موضوع اینه آشغال های چینی رو به ما میدن. خوب هاشونو میدن به کشور های عربی
      و کشور های آمریکای جنوبی. تا چند وقت دیگه هم یه صف بسیار طولانی خودرو چینی وارد آمریکا و اروپا میشه.

      موضوع اینه خود چینی ها میدونن پولمون بی ارزشه. برای همین جنس های درجه ۳ یا ۴ رو میدن به ما بعد قیمت گرون میشه. مردم به به میکنن.

      بار ها گفتم باز هم میگم. changan وgeely و byd و hongqi و … اگر اینارو محصولات جدید ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ وارد کنن عمرا خودرو های بدی باشن.

      موضوع اصلی اینجاس وارد نمیکنن و رفتن سراغ برند های ناشناخته.

      پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
    4. SF90 STRADALE

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3030 ديدگاه)

      دوستان عزیز
      درد من اونجایی هست که سایت ها و پیج های خودرویی موقع تست و بررسی این ماشین ها کلی ازشون تعریف و تمجید میکنن !!!!
      موقع بررسی جناب X میگه دیلایت به صورت استاندارد روی ماشین هست و این خیلی عالیه
      کاپوت ماشین رو میزنه بالا و از دیدن موتور ۱.۵ لیتری توربو ذوق زده میشه و جوری ازش تعریف میکنه که آدم فکر میکنه این ماشین ۸ سیلندر هست
      میخوام بدونم اینا پول میگیرن اینجوری تبلیغ میکنن ؟؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. ""new ""RAMIN

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1385 ديدگاه)

        😂😂😂😅😅😅😅😅
        خب این دوستان احتمالا تا حالا چینی درست و حسابی ندیدند. تنها چند چینی بازار ایران هنوز ارزش خرید دارن. اون ها هم بسیار کم هستن شاید ۶ یا ۷ مدل.

        البته در بحث انجین ۱.۵ لیتری توربو… ۱.۵ لیتری داریم تا ۱.۵ لیتری !

        مثلا جیلی fy11 از موتور ۱.۵ لیتری توربو ۳ سیلندر ۱۷۷ اسب قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر قدرت کشیده بیرون. ( ۳ سیلندر )

        چینی داریم تا چینی….

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
        1. OMID

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          زیاد نیست
          Gr yaris با سه سیلندر ۱.۶ لیتری ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور داره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    5. زیزیگولو

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      مردم ایران مجبورن بین آشغالو آشغالتر یکی رو انتخاب کنن!!!!

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  4. Angus_812

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بیوک واقعا نابود شده
    کلن شده خودرو ساز چینی
    نه به اون ماسل کار های کلاسیکش و هیولایی
    نه به این بچه سوسولای چینی
    جنرال موتورز بیوک و پونتیاک رو نابود کرد
    بنظرم هر چقدر کادیلاک و جی ام سی خوب باشن
    ولی خیلی از برند هارو خراب کرد
    شورلت که کلن یه سیلورادو داره و گرنه کامرو و بلیزر رو از ریشه خراب کرد
    پونتیاک میتونست رقیب آلمان ها باشه ولی کلن فراموش شده
    بیوک هم میتونست پا به پای سوپر لوکس ها پیش بیاد ولی الان اصلا بدرد نمیخوره
    فقط تنها کار خوبش زنده کردن هامر بود
    وگرنه خیلیارو نابود کرده

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. BenzSLR

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      کسی نیست بیاد اینا رو بخره به دوران اوج برگردند؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. Angus_812

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (64 ديدگاه)

        نه دیگه چون این شرکت تا به اوج برگرده ۲۰ سال طول میکشه
        مگر شرکتی مثله اوپل و پژو باشن
        که تو چند سال سریع همو ساپورت کردن

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  5. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    معمولاً همه به این موضوع فکر میکنن که کدوم ماشینا جزو بهترینا واسه حفظ امنیت راننده و سرنشینا هستن ولی تعیین یه ماشین بین این همه ماشین خوب سخته ولی با یخورده دقت و نگاه به محدوده قیمتا و انواع تجهیزات ایمنی ماشینا میشه متوجه شد و انتخاب خوبی کرد ….. مثلاً همین بیوک اینویژن یکی از محکم ترینو ایمن ترین ماشینای تو این دسته هستش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. Amirreza

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    حداقل یه تثبیت حضوری بکنه دبگه ، اینا هم معرفی نکنه دیگه هیچ

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا