ب ام و

اوضاع خوش بخش M پرفورمنس ب‌ام‌و

فروش جهانی بخش M پرفورمنس ب‌ام‌و در سال پیش به لطف محصولات جدید افزایش یافت و رکورد جدیدی بر جای گذاشت. فروش بازوی اسپورت ب‌ام‌و در سال 2019 با رشد 32.2 درصدی در سراسر جهان روبرو شد و به 135826 دستگاه رسید که این امر ضربه دیگری بر پیکر مرسدس بنز به عنوان رقیب اصلی باواریایی ها در آمریکا بود.

البته بازوی پرفورمنس مرسدس یعنی AMG هم با رشد فروش دو رقمی روبرو شده است. فروش این شرکت در سال پیش افزایش 11.8 درصدی داشته و به 132136 دستگاه رسیده اما AMG نتوانسته به M پرفورمنس برسد و 3690 دستگاه کمتر از رقیب اصلی خود فروخته است.

بخش M ب‌ام‌و حدود 6 درصد از فروش کل این خودروساز در سال 2019 را تشکیل داده است. این شرکت کراس اوورهای پرفورمنس جدیدی همچون X3، X4، X5 و X6 و همچنین M2 CS جدید و M8 را روانه بازار کرده است.

ب‌ام‌و M که قبلاً با نام ب‌ام‌و موتور اسپورت شناخته می‌شد از سال 1972 تاکنون وظیفه ارتقای محصولات استاندارد باواریایی ها را بر عهده داشته است. اولین محصول با برند M در سال 1978 عرضه شد که همان ب‌ام‌و M1 با طراحی ایتال دیزاین بود. از آن زمان تاکنون شاهد عرضه محصولات بی‌شمار و خاطره‌انگیزی توسط این بخش بوده‌ایم که چند هفته پیش نیز شاخص‌ترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم.

انتظار می‌رود بخش پرفورمنس ب‌ام‌و در سال جاری میلادی بیش از پیش گسترش یابد مخصوصاً اینکه محصولات جدیدی در راه هستند.

همه ب‌ام‌و M را با تصمیمات جنجالی و سورپرایز کننده می‌شناسند که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب پیشرانه 10 سیلندر 5 لیتری در یک سدان خانوادگی اشاره کرد؛ اما متأسفانه به نظر نمی‌رسد که دیگر شاهد چنین خودروهایی در آینده باشیم.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (161 ديدگاه)

    کسانی که سراغ m و amg و rs میرن خود خود ماشین بازن . هیچوقت محصولی که از کارخانه خارج میشه راضیشون نمیکنه و حتما باید حتی در حد ۱۰ اسب بخارم که شده به ماشینشون اضافه بشه .

  2. ایمان

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1938 ديدگاه)

    M یعنی قدرت ، سرعت و زیبایی
    رقابت با AMG و RS سال به سال داغ تر میشه

  3. رامتین

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1753 ديدگاه)

    حس میکنم بین 3 محصول بینظیر آلمان یعنی مرسدس، بی ام و، آئودی انتخاب کلی بین اینها سخته. هر کدام مزایا و معایبی دارند که واقعا اگر کسی پولشو داشته باشه، میتونه تمام معیارهاشو روی کاغذ بنویسه، وزندهی کنه و در نهایت به یک انتخاب برسه (میشه حتی از روش AHP استفاده کرد که کار جالبی هم میشه). اما من خودم فکر میکنم در بحث ارتقای فنی و عملکرد، M کمی بهتر از AMG و RS هست. حال نظر دوستان هم میشه گرفت…

  4. MAHDI

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3767 ديدگاه)

    انصافا دقت کردید وقتی پای M و AMG و RS وسط باشه یه سدان غول پیکر 2000 کیلویی میتونه سوپراسپرت هارو در مسابقه درگ و زمان گیری در پیست شکست بده!!!!!
    وقتی پای M و AMG و RS وسط باشه SUV های تنومند میتونن طوری پیچ هارو رد کنن که شخص بررسی کننده اقرار میاره که قوانین فیزیک رو به بازی گرفتن این محصولات.
    بازوی پرفومنس M و AMG و RS ثابت کردن که هر کلاس خودرویی که باشه میتونه به یه گرگ درنده تبدیل بشه.

  5. MAHDI

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3767 ديدگاه)

    دوستان رقابت پرفومنس های 2019 در پیست مجله CAR BUZZ به پایان رسید و همینطور در مجله motor sport magazine در پیست مگنی کورس که سعی میکنم تو یه پست دیگه زمان هاشون رو بزارم.

    خودروهایی مثل فراری F8 تریبوتو و تسلا3 پرفومنس و تویوتا سوپرا و لامبورگینی هوراکان اوو و مرسدس CLA 35 AMG و مرسدس GT4 63 و پورشه 718 GT4 جدید و چندین خودروی دیگه هم حضور داشتن.

  6. M3csl

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ام پاور،،،،هیجان هندلینگ و لذت وافر.

  7. سینا

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم از بچگی طرفدار بی ام و بودم و هستم
    ولی الان اگر پول باشه پورشه انتخاب میکنم
    چون اگر پرفورمنس بخوای پورشه از بی ام و بهتر
    همچنین قابلیت اطمینان و خرابی پورشه تو اکثر مقالات از بی ام و بهتره و در رده های اول دوم

    1. MAHDI

      ۲۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3767 ديدگاه)

      میشه بگید جز پورشه 911 که ب ام و اصلا رقیب مستقیم براش نداره کدوم خودروی پورشه کاملا بهتر از خودروی ب ام و M هستش؟؟؟؟
      به نظر شما پورشه پانامرا توربو یا توربوS پرفومنس بهتری از ب ام M5 داره؟؟؟؟ که در پیست همیشه چندثانیه از M5 کندتره و البته در مسابقه درگ هم کندتر وهمینطور در هیچ رقابتی (هیچ رقابتی) نتونسته از M5 بهتر باشه و همیشه در جایگاه های سوم یا چهارم قرار داشته در حالی که M5 همیشه اول بوده.
      یا پورشه کاین توربو هم بازم در مقابل ب ام و X6M و X5M چه در پیست و چه در مسابقه درگ بارها و بارها و بارها شکست خورده.

      فقط پورشه کیمن 718 همیشه رقابت تنگاتنگی با ب ام و M2 کامپتیشن داره که رقابت هاشون نتایج بین هردو هستش.
      پورشه ماکان هم چه درپیست و چه در مسابقه درگ در مقابل ب ام و X4M کندتره.
      پیشنهاد میکنم چندتا از رقابت های این خودروها در مقابل همدیگه رو ببینید. البته فقط ب ام و نیست چون مرسدس AMG هم بارهت و بارها خودروهای رقیب از پورشه رو شکست داده جز 911
      اما اگه منظورتون خودروهای عادی ب ام و و مرسدس هستش که بله پورشه در نسخه های عادی اسپرت تره

      1. doubt

        ۲۷ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (238 ديدگاه)

        الان واس مقایسه ام پاور و پورشه دست به دامن چهارتا مسابقه درگ و یا یکی دو ثانیه زمان کمتر تو پیست شدی. داستان پورشه با ب ام و ی مقدار فرق میکنه. پورشه یک سطح بالاتره از هر نظر دیگه این یکیو بیخیال شو!!

        1. MAHDI

          ۲۸ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (3767 ديدگاه)

          عجب!!!!
          شما پرفومنس رو در چی میبینی؟؟؟ که عملکرد درپیست، شتاب خودرو، حس و عملکرد بی نقص موتور و گیربگس و شاسی!!!!!
          یعنی مجلات معتبر به اندازه شما نمیدونن پرفومنس چیه که در دهها و دهها رقابت وبررسی که ب ام و M5 و پورشه پانامرا توربو و رقباشون درکنار هم داشتن که نتیجه همشون این بوده که M5 در جایگاه اول بوده و پورشه پانامرا معمولا بین سوم و چهارم قرار میگرفته.
          ما در مورد 911 صحبت نمیکنیم. درمورد کلاس هایی دیگه این خودروسازها صحبت میکنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن