بی ام وطراحی

مدیر طراحی ب‌ام‌و: طراحی خوب فقط به زشتی و زیبایی خلاصه نمی‌شود!

در حوزه طراحی خودرو معتقدیم که هیچ طراح دیگری به اندازه طراح نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ جنجالی عمل نکرده است. نام این طراح دوماگوج دوکک است که هدایت بخش طراحی این برند باواریایی را بر عهده دارد. کاری که او کرده تا مدت‌ها در ذهن طرفداران باقی خواهد ماند و همین حالا نیز بحث‌ها درباره طراحی محصولات اخیر ب‌ام‌و داغ است. دوکک اخیراً درباره ریزه‌کاری‌های حوزه طراحی خودرو صحبت کرده است.

همانند پدری که از فرزند خود تعریف می‌کند دوکک در مصاحبه خود از سری ۴ دفاع کرده است. او گفته که طراحی این خودرو به اندازه‌ای که اصحاب رسانه می‌گویند رادیکال نیست و سری ۴ خودرویی بسیار ظریف با تناسباتی بسیار خوب است.

او می‌افزاید مردم نباید فقط به جلوپنجره این خودرو نگاه کنند بلکه باید کلیت سری ۴ را در نظر بگیرند؛ اما چیزی که به نظر می‌رسد دوکک درباره سری ۴ فراموش کرده به اشتباه طراحان در جلوپنجره بزرگ آن مربوط نمی‌شود. همان‌گونه که یکی از طراحان اسبق ب‌ام‌و در ماه‌های پیش گفته، زاویه خط کمر افزایش یافته این خودرو و حذف ویژگی طراحی مشهور ب‌ام‌و یعنی Hofmeister kink بر میزان انتقادات از طراحی این خودرو افزوده‌اند.

اما بازگردیم به مصاحبه دوکک که می‌گوید طراحی خوب یک خودرو فقط به زشتی و زیبایی آن خلاصه نمی‌شود زیرا زشتی و زیبایی مباحثی شخصی هستند. او همچنین با تکرار سخنان قبلی خود گفته که راضی کردن همه افراد در بحث طراحی ممکن نیست. دوکک در ادامه نتیجه گرفته که هدف ب‌ام‌و این است که مردم حس نزدیکی و عاطفی با خودروی خود داشته باشند.

در برخی بخش‌ها با نظرات دوکک موافق هستیم. شما واقعاً نمی‌توانید همه افراد را تحت تأثیر قرار دهید مخصوصاً برای شرکتی که در سراسر جهان میلیون‌ها طرفدار دارد.

البته اگر عموم مردم واکنشی منفی به این حرکت نشان دهند، چیزی که خود ب‌ام‌و به مطلع بودن از آن اعتراف کرده پس به نظر می‌رسد که خطایی رخ داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohsen

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    این نادرشون کجاست ؟
    بگید همون بیاد
    این یه تنه *** به بی ام وه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا