ب ام و

افشای تصاویری از نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱

تصاویری غیررسمی از نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری ۱ افشا شده است که نخستین نما از این هاچ‌بک لوکس آلمانی را نشان می‌دهد. این تصاویر متعلق به بالاترین نسخهٔ سری ۱ یا در اصل پرچم‌دار خانوادهٔ این خودرو یعنی مدل M135i هستند. از M135i جدید دو تصویر منتشر شده که در آن‌ها خودرویی شبیه به نسخهٔ تولیدی نهایی دیده می‌شود. البته روی خودروی در تصاویر روکشی کشیده شده اما این روکش از قسمت‌های جلو و عقب آن کنار زده شده و طراحی این قسمت‌ها کاملاً مشخص هستند.

در دماغهٔ نسل جدید کوچک‌ترین محصول ب‌ام‌و نسخهٔ بزرگ‌تر و برجسته‌تری از جلوپنجرهٔ کلیوی شکل معروف این شرکت دیده می‌شود. این جلوپنجره به‌صورت آلومینیومی مات است که البته به‌احتمال‌زیاد این ویژگی صرفاً برای مدل اسپرت M135i در نظر گرفته شده است. در کناره‌های سپر این خودرو نیز دو ورودی هوای عمودی به چشم می‌خورد درحالی‌که یک اسپویلر مشکی‌رنگ نیز در لبهٔ پایینی سپر کار شده است. کل طراحی بخش عقبی نسل جدید سری ۱ نیز مشابه تمامی نمونه‌های آزمایشی است که تاکنون دیده‌ایم. در اینجا چراغ‌های باریکب دیده می‌شود که نمایی عصبانی به بخش عقبی خودرو بخشیده‌اند خصوصاً در مدل M135i که این چراغ‌ها با سپر اسپرت دورنگی با دو سر اگزوز و یک خروجی هوا همراه شده‌اند. البته احتمالاً این خروجی هوا نمایشی است.

اما همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری ۱ بر اساس پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و بنام FAAR ساخته می‌شود. این یعنی باید به‌زودی با نسل کنونی سری ۱ که تنها هاچ‌بک دیفرانسیل عقب دنیا محسوب می‌شود خداحافظی کنیم. البته مدل اسپرت و پرچم‌دار M135i به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive ب‌ام‌و مجهز خواهد بود. در نسل جدید این خودرو اما پیشرانهٔ شش سیلندر نسل کنونی نیز جای خود را به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد. این موتور که برای اولین بار در مدل X2 35i معرفی شد، ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتظار می‌رود همین ارقام در M135i هم تکرار شوند. احتمالاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تنها گزینه برای انتقال نیروی این موتور خواهد بود درحالی‌که احتمال ارائهٔ یک دیفرانسیل لغزش محدود برای محور جلو هم وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ نسل جدید سری ۱ سیستم کنترل کشش ARB آن است که این سیستم برای اولین بار در هاچ‌بک الکتریکی i3 S ارائه شد. این سیستم که به‌طور مستقیم موتور را کنترل می‌کند، ۱۰ برابر سریع‌تر از یک سیستم کنترل کشش سنتی عمل می‌کند و مداخلات دقیق‌تری انجام می‌دهد. این تکنولوژی به‌صورت استاندارد برای تمامی مدل‌های نسل جدید سری ۱ ارائه خواهد شد. سیستم ARB همچنین با سیستم کنترل پایداری خودرو و سیستم کنترل عملکرد جدیدی ب‌ام‌و همکاری می‌کند. با این ترکیب احتمالاً M135i جدید رانندگی بسیار بهتری نسبت به مدل شش سیلندر M140i کنونی خواهد داشت. طبق شایعاتی، نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال جاری در بازار اروپا عرضه شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. AMANTE

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (416 ديدگاه)

    یکی از بهترین و شلوغ ترین کلاس های خودرویی، هاچ بک های داغ و جذاب.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3022 ديدگاه)

    هیچوقت ماشین پرطرفداری نبوده و نتونسته برای رقبا دردسر درست کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Kfaztemeh

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (102 ديدگاه)

      مشکل آقا فرشاد اینه که طرفدار مرسدسه و با bmw هیچوقت حال نمیکنه چه m5 باشه چه سری یک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. مهزیار

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (408 ديدگاه)

    بحران طراحی همچنان ادامه دارد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. hossin

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      طراحیش ضعیفه درسته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. MAHDI

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5229 ديدگاه)

    نسل قبلش لذت بخش ترین خودروی کلاس خودش بود.ولی الان تغیرکرده ودیگه دیفرانسیل عقب نخواهد بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Navid_bivaN

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      دارن بازار رو جوری پیش میبرن که برای ماشینای هایبریدی و برقی آماده شیم.
      این تغییرات لازمه انجام شه. استفاده از پلتفرم جدید هم جدا از این برنامه نیست.
      بیاد ببینیم عملکردش چطوره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. MAHDI

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5229 ديدگاه)

    مجله اتو اکسپرس درجدیدترین رقابتش بین هاچبک های داغ مرسدسa35 رومقابل هوندا سویک تایپr وفولکس واگن گلفr قرار داده که این نتایج رو داره.
    جایگاه اول_ هونداسویک تایپr
    جایگاه دوم_فولکس واگن r
    جایگاه سوم_مرسدس a35

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Seyed.AMG

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      درسته a کلاس تو بیشتر رقابت ها ، رتبه های اخر رو کسب کرده ، اما یه مزیت خیلی با اهمیت نسب به رقبا داره و اون عنوان ایمن ترین هاچبک دنیاست که خیلی با اهمیت تر از هندلینگ و پرفورمنس .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. مهزیار

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (408 ديدگاه)

    سری یک کریس بنگل کی یادشه؟
    آ خ آخ آخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Seyed.AMG

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طراحی عقبش معرکست ، این رو به ۸ series و z4 ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهزیار

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (408 ديدگاه)

      مثل ایکس ۱ شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا