بی ام و

ب‌ام‌و در اندیشه ساده‌سازی سبد محصولات و تمرکز روی خودروهای الکتریکی

چند سال پیش را به یاد می‌آورید که ب‌ام‌و انواع مختلف سری ۳ شامل سدان، استیشن و گرن توریسمو و همچنین سری ۴ کوپه، کابریولت و گرن کوپه را عرضه می‌کرد؟ خیلی دور را نمی‌گوییم بلکه سال ۲۰۱۴ را عرض می‌کنیم.

در حقیقت همه این خودروها پایه و اساس مشترکی داشته‌اند و ب‌ام‌و حالا به دنبال ساده‌سازی سبد محصولات خود است تا حاشیه سود عملیاتی بیشتری داشته باشد. گفته می‌شود این اولین تصمیم مهم برای سرمایه‌گذاری بزرگ روی خودروهای الکتریکی می‌باشد.

bmw-lineup

با اینکه میزان فروش خودروسازان مشهور به خاطر همه‌گیری کرونا کاهش یافته اما مدیر مالی ب‌ام‌و می‌گوید اگر فعالیت مردم پس از ماه فوریه آغاز شود ما می‌توانیم شاهد فروش معقولی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ باشیم.

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند ب‌ام‌و را به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا و رسیدن از حاشیه سود ۸ به ۱۰ درصدی برساند توافق برگزیت است. البته این شرکت در سال ۲۰۲۲ سهم خود از جوینت ونچر چینی را نیز از ۵۰ به ۷۵ درصد خواهد رساند.

نیکولاس پیتر اظهار می‌دارد:

ما درباره آینده دور صحبت نمی‌کنیم بلکه هدف ما دست‌یابی به سود بالاتر در کوتاه‌مدت است.

باواریایی ها هدف خود برای دست‌یابی به سود را در مارس امسال اعلام خواهند کرد.

مدیر ب‌ام‌و همچنین حس می‌کند صنعت خودرو شاید با ادغام‌های بیشتری همراه شود زیرا خودروسازان چالش‌های زیادی درباره آینده الکتریکی سازی و دست‌یابی به اهداف آلایندگی دارند. البته گفته می‌شود ب‌ام‌و می‌تواند بدون هرگونه کمک خارجی این مسائل را حل‌وفصل کند.

پیتر گفته است:

ما کاملاً مطمئن هستیم که به تنهایی می‌توانیم کارها را انجام دهیم.

البته به خاطر اینکه هنوز تولید خودروهای الکتریکی هزینه‌بر بوده و این خودروها سهم نسبتاً کمی از بازار را دارند به همین خاطر با حاشیه سود کمتری همراه هستند. مدیر ب‌ام‌و دراین‌باره می‌گوید:

به همین خاطر است که سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی دارد. ما باید راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها به ویژه در بخش سلول‌ها و باتری‌ها پیدا کنیم.

خب پس از ب‌ام‌و چه چیزی را در آینده نزدیک انتظار خواهیم داشت؟ اول از همه پیچیدگی کمتر. به این ترتیب پیشرانه‌ها و آپشن های کمتری برای خودروها در نظر گرفته خواهد شد. همچنین اگر برخی محصولات با فروش کم حذف شوند تعجب نخواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. $ÃЪŦÏЛ$

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اینکه برقی میشه کاریش نمیشه کرد یا جلوشو گرفت،اما حداقل گند نزنه توی طراحیش با اون جلوپنجره…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      فقط یه جای دنیا میتونی خودرو برقی شبیه خودرو بنزینی پیدا کنی!!
      اونم در خودروسازان ایرانی هست.
      رانای بنزینی رو برقی میکنن بدون هیچ تغییر ظاهری!
      در حالی در دنیا ظاهر خودرو برقی متفاوت از بنزینی میسازن هم از لحاظ وزن ماشین هم از لحاظ ایرودینامیک.
      خلاصه معدن تفاوت هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    بی ام و بااااااااااااااید تمام الکتریکی تولید کنه!!!!! یک عالمه!!!! تولید انبوه!!!!! اینکه الان روی برقیا بیشتر تمرکز می کنه منم خوشحال میکنه!!!!!
    فقط انشالله که تمرکزش رو کاملا از روی مایشنای بنزینی نبره!!! حداقل از هر 10 محصول دوتاش بنزینی باشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ?Ali Hossein?

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (494 ديدگاه)

      دقیقا
      منم نظرم همینه!!!!!!!!!!!!!!!!??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. !!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (335 ديدگاه)

        ممنون!!!???????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. akrh78

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          شما دوتا یکی هستین حالا ببین کی گفتم ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. !!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (335 ديدگاه)

          نه بابا akrh78!!!
          علی حسین هم کلاسیمه!!!
          و دوست صمیمیم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. RezaRs

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    چرا از آپشن کم بشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MOHAMMAD

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    ب ام و همچین کاری رو نمیکنه که آپشن کم بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پرهام و رهام

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    به نظر من هم بی ام چه باید روی ماشین های الکتریکی تمرکز کنه چون در صنعت اتومبیل های الکتریکی توانمند هستند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Farzad

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ای کاش همه مثل آکیو تویودا مرد بودن .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3530 ديدگاه)

      ایول داری فرزاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        لطف داری میثم خان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MahyarMAR

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    قبلنا فکر میکردم بنز و بی ام و زود برقی میشن اما انگار خیلی عقبا از تسلا پورشه و …………..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. MAHDI

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خودروی الکتریکی حتی اگه ب ام و باشه واسه من جذابیت نداره،یعنی به هیچ وجه به جذابیت بنزینی ها نمیتونه باشه!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مهرداد كمال

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1817 ديدگاه)

      دقیقا
      من که هر کاری کنم هیچ جوره با برقی نمیتونم کنار بیام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. akrh78

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    پروژه هیدروژنی بی ام و چی شد؟
    با تویوتا همکاری میکرد
    فک کنم جزئی از توافق z4 سوپرا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا