بی ام و

حراج یک ب‌ام‌و ایستا مدل 1959، تخم‌مرغ دوست‌داشتنی آلمانی!

خودروهای امروزی ب‌ام‌و اغلب بزرگ و سنگین هستند اما این ایستا ۳۰۰ مدل ۱۹۵۹ که برای حراج گذاشته شده هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را ندارد. این خودروی کلاسیک دو سال پیش توسط یکی از نمایندگی‌های ب‌ام‌و در آمریکا خریداری شده و سپس پیشرانه و گیربکس آن موردبازسازی قرار گرفته‌اند. رنگ بیرونی سبز روشن، سپرهای کرومی، جا چمدانی در عقب و سانروف پارچه‌ای خاکستری از ویژگی‌های بیرونی این ایستای دوست‌داشتنی هستند.

البته با توجه به سن و سال این خودرو، وجود لکه‌ها و پوسیدگی‌هایی در بدنهٔ آن مثل قسمت رکاب‌ها طبیعی به نظر می‌رسد. این ایستا روی رینگ‌های ۱۰ اینچی فولادی مشکی‌رنگ با قالپاق‌های ب‌ام‌و قرار گرفته که در جلو با لاستیک‌های کاماک BN و در عقب با میشلن XZX پوشیده شده‌اند. ترمزهای جلو کاسه‌ای هستند و چرخ‌های عقب هم فقط یک ترمز کاسه‌ای دارند که در چرخ سمت راستی قرار دارد.

در کابین کوچک ایستا یک صندلی نیمکتی قرار دارد که توسط نمایندگی مذکور یک روکش خاکستری روی آن کشیده شده است. علاوه بر این، کف‌پوش خودرو هم تعویض شده و یک قفسه هم در عقب آن نصب شده است. نگاهی به کیلومتر شمار این ایستا نشان می‌دهد که حدود ۲۶ هزار کیلومتر کار کرده است. این ب‌ام‌و کوچک به یک پیشرانهٔ تک سیلندر ۲۹۸ سی‌سی مجهز است که ۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ارشیا

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    مورمورم شد.
    ایزتا=افتضاح تاریخ bmw

    موافقم 25
    مخالفم 70
    1. مهدی موتور

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      سخت نگیر حالا

      موافقم 24
      مخالفم 3
    2. SRT

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (605 ديدگاه)
      1. SRT

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (605 ديدگاه)

        و البته مشخصات:
        Cadillac eldorado 1959
        V8 6.4L
        345 BHP
        590 NM
        180KM/H
        2295 KG
        5715 MM

        موافقم 13
        مخالفم 19
      2. mahan

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        srt جان الدورادو قابل مقایسه با هیچ ماشینی نیست پدربزرگم لینکلن داشت. 5 مدل لینکلن کانتیننتال و کادیلاک الدورادو و کادیلاک فلیت وود و کرایسلر امپریال و بیوک ریورا جواهر هایی هستند که قابل مقایسه با هیچ خودرویی نیستند.حیف که ما قدرشو ندونستیم و حتی نمی دونیم بعد این نهضت چه بلایی سرش اومد بگذریم ولی هرگلی یک بویی داره ولی واقعا امریکایی های اون دوره یک سبک زندگی بودند و جاشون خالی میمونه

        موافقم 19
        مخالفم 5
    3. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      اتفاقا ایزتا ماشینی بود که بی‌ام‌و رو از آشفته بازاری که بعد از جنگ جهانی دوم واسه المان رخ داده بود نجات داد و نزاشت ورشکست بشه.وقتی ماشینای اسپرت و ۸ سیلندر آلمانی هیچ فروشی نداشتن ایزتا تو زمان خودش پرفروش ترین ماشین تک سیلندر دنیا بود با فروش ۱۶۰ هزار دستگاهی.اولین بی‌ام‌و ایی هم هست که از سال ۱۹۵۷ تا الان توی بریتانیا(برایتون) ساخته شده.
      به نظرم ایزتا با اون هیکل کوچیک و بامزه اش جایگاه مهمی توی تاریخ بی‌ام‌و داره.

      موافقم 49
      مخالفم 5
      1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        اون سانروف کوچیکش خیلی بامزه اس‌.
        چون ماشین دنده عقب نداشت،وقتی صاحبای ایزتا میرفتن تو پارکینگ دیگه نمیتونستن از پارکینگ یا ماشین در بیان(چون تنها در ایزتا جلوش بود و رو به بیرون باز میشد واسه همین راهی نداشتن که در رو باز کنن و از ماشین بیرون بیان)،یا مجبور بودن دستی ماشین رو بلند کنن و برعکسکنن??‌
        بعدش بی‌ام‌و مجبور شد یه سانروف اضاف کنه تا حداقل از سانروف بیان بیرون.

        موافقم 30
        مخالفم 3
  2. PHILIPP

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    به این حجم از پیشرفت می گویند:
    مهندسی آلمانی

    موافقم 32
    مخالفم 13
    1. GT

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      اینکه چیزی نیست
      مهندسی آلمانی یعنی اولین خودرو کارل بنز و مرسدس EQS در کنار هم

      موافقم 16
      مخالفم 4
  3. سگ سرابی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    چقدر بامزه است

    موافقم 35
    مخالفم 4
  4. Benz SLR

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    به قول بچه های کلاس اولی :
    مثل جوجو هست ???? (شوخی)

    موافقم 27
    مخالفم 4
  5. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این ماشین رو خیلی میدیدم و می خواستم بدونم مدلش چی هست الان که فهمیدم بی ام وس شکه شدم خیلی اخه بی ام و شاید ماشین داغون درست کنه ولی نه به این اندازه

    موافقم 8
    مخالفم 24
  6. Amirreza

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این حجم از آپشن در تاریخ بیشماره ، واقعا ما لایق اینهمه آپشن و امکانات رفاهی نیستیم?

    موافقم 17
    مخالفم 1
  7. مهدی موتور

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    ۱۳ اسب?

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. Behnam

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بسیار خودروی دوست داشتنی و خلاقانه ایه.

    موافقم 27
    مخالفم 2
  9. ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این محصول برای سال 1959 هست. یعنی برای 62 سال پیش….

    بی ام و تو 62 سال از تخم مرغ رسیدن به M5cs.

    ما هم تو 50 سال از منتاژ خودرو های آمریکایی رسیدیم به تحریم خودرو های چینی ! و تولید خودرو های داخلی ! البته ارابه داخلی بهتره…
    ارابه الکی گرون و فاقد ایمنی با گارانتی 1 روزه و تکنولوژی 8 سال پیش چینی ها…
    تازه افتخار صادرات رو هم میکنن… ?

    موافقم 26
    مخالفم 1
  10. MahyarM.A.R

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    یکی از دوتا ماشین بی ام و که جلوپنجره کلاسیک خود را ندارد

    موافقم 18
    مخالفم 0
  11. mahan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ????این دیگه چه سمی بود.البته چندتا خودروی 3چرخی دیگه هم هست که خداروشکر منقرض شدند.ولی ببینید بی ام و از چی به چی رسیده پیشرفت رو میگن این

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      ماهان جان ۲۵ اُم‌میایی اینجا یا خیر
      آخه منتظر آمدنت و دیدنت هستم عزیز

      موافقم 3
      مخالفم 33
      1. mahan

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        به احتمال زیاد میام خبر میدم بهت.فعلا خداروشکر گمرک کانتینر هارو سرشماری کرده

        موافقم 1
        مخالفم 16
  12. زیزیگولو

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    بی ام و از همون هفتاد سال پیش مرتب روی نوار پیشرفت و رو به جلو حرکت کرده تا رسیده به امروز و الآنم این حرکت همچنان ادامه داره و اصلاً پیشرفت کردن یکی از مهمترین ابعاد شرکت بی ام و بوده و خاهد بود

    موافقم 14
    مخالفم 2
  13. مهردادکمال

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    اگر تمام خودرو سازهای ایران بیان تمام انرژیشونو رو هم بزارن محاله بتونن این رو بسازن باور کنین برای کوچکترین فیس لیفتها دست به دامان نیروهای بومی چینی میشن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  14. یوسف

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    این مربوط میشه به بعد از جنگ جهانی دوم
    اواخر جنگ متفقین دونه دونه کارخانه های بی ام و رو بمب باران میکردن و کارخانه های بی ام و جز اهدافشون بود چون بی ام و موتور جنگنده های مسراشمیت تولید میکرد
    بعد از جنگ بی ام و هیچ کارخانه سرپایی نداشت و کلی خسارت و بدهی بهش تحمیل شد. حتی یک مدت ظروف آشپزخانه تولید کرد تا بتونه دوام بیاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. امین

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    صندلیش مثل ماشینای امروزی نیست که راننده رو از بغل دستی (شاگرد) جدا میکنه
    این صندلی نیمکتی خوبه که دونفری عشقولانه بنشینی کنار هم ریلکس با سرعت سی چهل تا رانندگی کنی و از ؛ در کنار هم بودن، لذت ببرین
    حتی وانت بار هایلوکس هم که صندلی نیمکتی داره نمیشه در کنار هم نشست چون برجستگی گیربکس و دسته دنده مزاحمِ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا