ب ام و

آغازِ پایان محصولات دیزلی ب‌ام‌و!

با سخت‌تر شدن قوانین آلایندگی، چندین خودروساز مشهور جهانی در حال حذف محصولات دیزلی خود هستند.

جدیدترین این شرکت‌ها ب‌ام‌و است که دیگر سری ۲ کوپه و کانورتیبل را با پیشرانه‌های دیزلی در بریتانیا عرضه نخواهد کرد.

به این ترتیب محصولات ساب کامپکت و دو درب ب‌ام‌و فقط با پیشرانه‌های بنزینی در دسترس خواهند بود. سخنگوی این خودروساز آلمانی می‌گوید سری ۲ هم‌اکنون در نسخه ۲۱۸i با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری در دسترس بوده و پرچم‌دار خانواده هم مدل M240i است که به پیشرانه ۳ لیتری مجهز می‌باشد.

سری ۲ دیفرانسیل عقب تنها محصول ب‌ام‌و نیست که به چنین سرنوشتی دچار شده زیرا نسخه‌های دیزلی M50d از مدل‌های X5، X6 و X7 نیز در اروپا عرضه نخواهند شد. حذف پیشرانه ۳ لیتری کواد توربوی این مدل‌ها که قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند خبر تلخی است. این نیروگاه باعث می‌شود X5 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد. همین چند ماه پیش بود که ب‌ام‌و برای وداع با این پیشرانه نسخه سفارشی فاینال ادیشن را معرفی کرد هرچند در حرکتی سورپرایز کننده اعلام شد این خودرو فقط مختص بازار رومانی خواهد بود.

نهایتاً هم باید گفت مینی نیز پیش سفارش کانتری من را متوقف کرده است. البته کوپر D با استانداردهای جدید همخوانی داشته و پیشرانه آن به‌روز شده است هرچند تصمیم به حذف کانتری من احتمالاً به فروش ضعیف آن مربوط می‌شود. سخنگوی مینی گفته که سبد محصولات این شرکت بر پایه سلایق مشتریان به‌روز خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. مازیار

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (234 ديدگاه)

    واقعا حیف میشه
    برتری پیشرانه دیزل نسبت به بنزین سوز خیلی زیاده بجز همین آلودگی که از قضا این روزها فاکتور خیلی مهمی هست

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۳
  2. SF90 STRADALE

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2790 ديدگاه)

    حیف شد واقعاً ….
    حالا که تولید نمیشن ، همین از رده خارج شده ها رو بدین به ما ایرانی ها 😔😔😔😔

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      اره خیلی خوبه صدای بلندی هم دارن

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
      1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (150 ديدگاه)

        جرمی کلارکسون تو قسمت ۱ از فصل اول گرند تور گفت بی ام و m2 بهترین محصول m پاور بی ام و ست

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
      2. Hadi

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        خداروشکر……

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  3. R@m!n

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    با این طراحیشونم بعید نیست آغاز پایان خود بی ام و رو هم ببینیم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۴
    1. MASIHA

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      😐😐
      سری ‌۵ و ۸ رو چطور دلت میاد پایانشونو ببینی

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
      1. R@m!n

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (921 ديدگاه)

        اینا دیگه آخرینشونه

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
      2. Sina

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1067 ديدگاه)

        تنها ماشین های بدرد و بخور و زیبای ب‌ام‌و سری ۳ و ۵ و۸ و ۲ کوپه هستن .
        یه زمانی همه ی ب‌ا‌م‌و ها یکی از یکی بهتر بودن ولی الان…
        معلوم نیست ب‌ام‌و داره چه بلایی سر خودش میاره ، شاید در آینده به جایگاه میتسوبیشی هم رسید….
        اگه یه ماشین قیمت ارزونی داشته باشه ، پرفومنس بی رقیب تو کلاسش داشته باشه ولی طراحی ضعیفی داشته باشه ، کسی اونو دوشت نداره…

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
        1. R@m!n

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (921 ديدگاه)

          حیف واقعا

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
        2. Ahmedreza2002

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1079 ديدگاه)

          درسته این زبان جدید رو اکثر ماسیناش جالب نیست ولی خدایی شاسی بلنداش خیلی بهتر از سابق دارن میشن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  4. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    آخیش بی ام و سر عقل اومد
    دیزل بدرد نمیخوره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  5. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اما دیزلی ها که نسبت به بنزینی ها آلودگی کمتری تولیدمیکنند، ماشین های دیزلی یک مایع دارن به نام ادبلو که آلودگی رو کاهش میده

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. مازیار

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (234 ديدگاه)

      بزرگترین عامل آلایندگی موتورهای دیزل “ذرات معلق” هست که چندین برابر موتورهای بنزینیه

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. Ahmedreza2002

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      اکسید های نیتروژن مهمترین نقطه ضعفشونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. فرشاد

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    حیف
    الپینا های دیزلی به معنای کلمه معرکه بودن اونا دیگه اخراشون نباشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا