بی ام و

معرفی آلپینا D3 S 2021، عقاب دیزلی اتوبان‌ها!

پس از معرفی مدل بنزینی B3 در اواخر سال ۲۰۱۹، کمپانی آلپینا هم‌اکنون از مدل دیزلی D3 S رونمایی کرده است.

این خودرو که به دو صورت سدان و تورینگ عرضه می‌شود حداقل در تئوری می‌تواند به ب ام و M3 دیزلی نزدیک شود. ما به این دلیل می‌گوییم که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل D3 S قدرت ۳۵۵ اسب بخاری را بین دورهای ۴۰۰۰ تا ۴۲۰۰ پیشرانه تولید می‌کند.

قدرت این خودرو ۱۵ اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد یعنی ب ام و M340d می‌باشد. از نظر گشتاور، آلپینا D3 S عدد ۷۳۰ نیوتون متر را نشان می‌دهد که ۳۰ واحد بیشتر از M340d است.

D3 S از نظر دینامیکی هم ناامید کننده نخواهد بود زیرا آلپینا قول پاسخ عالی پدال گاز در دورهای پایین و همچنین پیشرانه‌ای با دوران بالا را داده چیزی که پیشرانه‌های دیزلی مدرن معمولاً از انجام آن عاجزند. برای اولین بار در تاریخ ب ام و آلپینا، D3 S از تکنولوژی هیبریدی ملایم سود می‌برد و به همین خاطر بوست الکتریکی ۱۱ اسبی به ویژه در سرعت‌های پایین ارائه می‌شود. این سیستم همچنین باعث بهبود راندمان و مصرف سوخت می‌شود.

این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF و سیستم چهار چرخ محرک xDrive همکاری می‌کند. آلپینا از توزیع مناسب گشتاور بین چرخ ها اطمینان حاصل کرده است.

از نظر پرفورمنس باید گفت آلپینا D3 S 2021 سدان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که مدل تورینگ دو دهم ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت این دو خودرو نیز به ترتیب به ۲۷۳ و ۲۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگرچه شتاب این مدل با ب ام و M340d استوک یکسان بوده اما سقف سرعت آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بالاتر رفته است.

همانند دیگر محصولات آلپینا، D3 S برای جاده مخصوصاً اتوبان طراحی شده و تمرکز چندانی روی پیست ندارد. با این وجود خودروی یاد شده هنوز هم با سیستم تعلیق اسپورت برگرفته از مدل قوی‌تر B3 عرضه می‌شود.

این خودرو هم‌اکنون با قیمت ۷۰۵۰۰ یورویی در آلمان عرضه شده و مدل تورینگ آن نیز ۷۱۹۰۰ یورو قیمت دارد. اولین نمونه‌های این خودرو از نوامبر ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. reza s4

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    عجب رخی داره گربه ناموس
    خیلی این رنگ بهش میاد حال کردم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Kf

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    از آلپینا خیلی خوشم میاد به خاطر نگاهی که به ماشینا داره اما با دیزل حال نمیکنم اما خیلی ازش تعریف میکنن شاید باید نشست پشت فرمونش بعد نظر داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M3csl

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    الماسی که با سخت کوشی فراوان در فرایند تولید،،

    از ذغال سنگ فقط رنگی به یادگار دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست. فقط همین!!!
    یه سری تصاویر جدید از آلپینا B7 و B3 باکیفیت فرستادم که امیدوارم خوشتون بیاد!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهردادكمال

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بنظرم بهترین تیونر دنیا الپیناس چون کیفیت و دوام قطعاتش بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا