ب ام و

فروش بیشتر ب‌ام‌و i8 از آکورا NSX علیرغم خاتمهٔ تولید!

هرچند ب‌ام‌و i8 نصف آکورا NSX سیلندر و تقریباً دوسوم آن قدرت دارد اما در بازار در سال ۲۰۲۰ از آن پیشی گرفته است. البته این دو ماشین علیرغم اختلاف در قدرت، از لحاظ‌های دیگری بسیار به هم شبیه هستند زیرا هردو محصول برتری برای سازندگانشان هستند، هردو از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کنند، هردو صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شوند و هردو قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار دارند. بااین‌حال، چیزی که برای NSX شرم‌آور است این است که ب‌ام‌و تنها در نیمی از سال ۲۰۲۰ تولید شد ولی بااین‌وجود در آمریکا فروش بیشتری نسبت به رقیب ژاپنی خود داشته است.

سال گذشته فروش ب‌ام‌و i8 در آمریکا ۱۹۲ دستگاه بوده درحالی‌که آکورا تنها ۱۲۸ دستگاه از NSX را به فروش رسانده است. فروش کمتر از خودروی هم‌قیمتی که در شُرف خروج از بازار است و فروش چندانی هم ندارد خود به‌خوبی گویای محبوبیت NSX در بین خریداران است. علاوه بر این، فروش سوپراسپرت هوندا در سال ۲۰۱۹ نیز در آمریکا تنها ۲۳۸ دستگاه بود درحالی‌که ب‌ام‌و سالانه به‌طور متوسط حدود هزار دستگاه i8 میفروخت و در سال ۲۰۱۵ با ۲۲۰۰ دستگاه به بیشترین فروش خود در آمریکا دست یافت. برای مقایسه، بیشترین فروش نسل کنونی NSX در آمریکا در سال ۲۰۱۷ و ۵۸۱ دستگاه بوده است.

فروش آکورا NSX در مقایسه با سوپراسپرت‌های بنزینی هم هرگز خوب نیست. به‌عنوان‌مثال، سال گذشته آئودی موفق به فروش ۵۸۳ دستگاه R8 در آمریکا شد، مرسدس نزدیک به ۲۴۰۰ دستگاه AMG GT فروخت و فروش پورشه ۹۱۱ نیز فقط در سه‌ماههٔ پایانی سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۴۰۰ دستگاه بوده است. بااین‌حال NSX در از لحاظ پرفورمنس قطعاً از i8 بهتر است زیرا از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۵۸۰ اسب بخار استفاده می‌کند درحالی‌که قوای محرکهٔ سوپراسپرت ب‌ام‌و با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر و دو موتور الکتریکی تنها ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. درنتیجه، NSX ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک ثانیه از i8 بیشتر است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    پدال قبلا خیلی سایت خوبی بود ولا الان شده مثل بی بی سی فارسی کارش شده به جون هم انداختن کاربرها با پستهای با محتویات داری ارزش مطلاعاتی کم.
    i8 رقیب nsx و هیچ جایی دنیا یه اسپورت رو رقیب یه سوپر اسپورت نمیدونن.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۳
    1. امیر دهقان

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (509 ديدگاه)

      سلام
      والا اکثر مطالب ما ترجمه هستن و نوشته خود ما نیست
      این مطلب هم توسط سایت Carscoops کار شده و ما فقط ترجمه کردیم

      https://www.carscoops.com/2021/01/go-with-a-smile-in-its-final-year-bmw-i8-outsells-acura-nsx/

      البته این سایت IP ایران رو مسدود کرده و فقط با فیلترشکن میشه وارد شد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. Farzad

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2339 ديدگاه)

        دمتون گرم کارتون درسته ، فقط لطف کنید از خودروهای کلاسیک بیشتر مطلب بزارید عالی میشه چون طرفدار زیاد داره .

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
    2. AHMAD

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (39 ديدگاه)

      حقیقت همیشه تلخه عزیزم

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
    3. AHMAD

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (39 ديدگاه)

      اینجاست که ارزش هر برند مشخص میشه
      بی ام و کجا هوندا کجا…..
      یعنی بیشتر مردم یه ماشینی که تولیدش متوقف شده و قدرتش کمتره اما لوگوی BMW روشه رو به یه سوپر اسپرت ترجیح میدن
      والا آدم پیاده بره بهتره اینه که ۱۵۰ تا پول بده برای یه سوپر اسپرت اکونومی

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. میثم

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        بله اکثر مردم دوست دارن دیده بشن بخاطر همین با اینکه هردو یه قیمتن و قطعا همه میدونن مخارج و خرابیهای این دو چقدر با هم اختلاف دارن ولی میرن برند میخرن که بگن بی ام و سواریم
        بی ام و اینجا داره نون برند میخوره قطعا

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
    4. MEHDI8.1.2.0

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (79 ديدگاه)

      مثله اینه به خدا بگی چرا هوا سرده ما سرما میخوریم
      خدام میگه لباس گرم بپوش یا بیرون نیا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. Javadwest

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگه برعکس این متن بود بازم این کامنت رو میذاشتی؟؟؟؟
      خداوکیلی نمیذاشتی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. AMIR / ARMI

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (701 ديدگاه)

    در مقام مقایسه باید گفت با اینکه سال قبل اوضاع کلا خوب نبود
    ۲۱ هزار ۶۲۶ دستگاه کوروت فروش رفته
    که متوسط قیمت هر کدام حدود ۸۰ هزار دلار بوده
    یه درس از یه امریکایی به رقبا
    حاشیه سود کمتر
    فروش بیشتر
    سود کلی بیشتر
    محبوبیت بیشتر

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. Sina10

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1871 ديدگاه)

      محبوبیت رو فروش تعیین نمیکنه
      منظورم این نیست که کوروت محبوبیت نداره ، در واقعیت خیلی محبوبه و بسیار پرطرفداره
      منظورم اینه که مثلا سدان های ارزون و یه هاچبک شهری شاید هیچ کسی دوستش نداشته باشه ولی خیلی پرفروش باشه
      فروش نمیتونه تعیین کننده محبوبیت باشه
      و اینکه خودرو سازای آمریکایی روی فروش بیشتر تمرکز دارن که با اون سود کمتر روی هر مدل رو جبران میکنن
      اروپایی ها با سود بیشتر روی هر ماشین فروش کمتر رو جبران میکنن
      آمریکایی ها نقطه قوتشون همون قیمته و قدرته
      اروپایی ها کیفیت و خاص بودنه
      واسه سوپر ماشینا هم خاص بودن و قیمت به یه اندازه مهمه

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3596 ديدگاه)

        من چند روز پیش هم کلی گفتم که خوب بودن رو فروش تعیین نمیکنه،مثالم زدم که کوروت سالی ۲۰هزارتا میفروشه اما به پای فوردی که یه میلیون میفروشه اصلا نمی‌رسه اما برنده خودروی سال میشه،یا مثلا پراید رو ما ازش بدمون میاد اما خیلی پرفروشه،اما خیلیا قبول نداشتن،البته فقط خواستم بگم وگرنه بیخیالش…

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      2. AMIR / ARMI

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (701 ديدگاه)

        در مورد محبوبیت در خودروهای معمولی و معمول محبوبیت معنی نداره
        محصول نهایی شرایط خرید و تبلیغات و تسهیلات بانکی و دید و نیاز مشتری باعث میشه یک محصول بیشتر بفروشه
        اما در مورد خودرو های کلاس های اسپورت های رده بالا و سوپراسپورت ها
        قسمتیش به محبوبتی که در طول سابقه حضورش در بازار واکنش اهل فن و
        دلایلی از این قبیل برمیگرده
        کسی که ۸۰ هزار دلار برای کوروت پرداخت میکنه که هیچ تسهیلات بانکی و هیچ نیازی برای خریدش
        وجود نداره تازه توی صف وایمیسته یا گرون تر از قیمت کارخونه از دست دلال میگیره
        میتونه با پرداخت ۲۰ هزار دلار بیتشر ۹۱۱ بگیره
        ولی اون کوروت میخواد نه پورشه
        برای همین میزان فروش در این سگمنت علاقه مردم رو نششون میده
        که انتخابش بکنن نه نیازششون
        کلی یوتوبر وجود داره میتونید ببینید با وجود داشتن ماشین هایی خیلی گرون تر
        حتی هایپرکار ماشین مورد علاقشون کوروت هست

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
        1. OMID

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          البته خودتون دارید میگید اختلاف بیست هزار دلار ( البته اگر مدل ۴s رو در نظر بگیرید اختلاف به حدود ۴۵ هزارتا میرسه در مقابل کوروت رده میانی ) که اصلا اختلاف کمی نیست

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. akrh78

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1002 ديدگاه)

          دقیقا حرفی که میخواستم بزنم رو زدی امیر خان
          خریدار یه سدان اقتصادی پایه به فکر قرون به قرونش هست
          ولی وقتی شد ۸۰ یا ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر ینی طرف اینقدری داره که لنگ یکی دو هزار دلار باشه اگه ماشین محبوبش ۲۰ هزار دلار گرون تر از فلان ماشینه که اتفاقا خیلی هم همه جا تعریفشو میکنن و تایم فلانش اینقدره، دست میکنه از اون یکی حسابش پولش رو برمیداره و ماشین محبوبش رو میخره
          توی رده اسپورت و سوپراسپورت علاقه حرف اول و اخر رو میزنه
          شما تا قیام قیامت برا من لامبو دوست روضه بخونی من اگه پولش رو داشته باشم میرم لامبو میخرم
          به یه فراری فن هرچی بگی مکلارن فلانه پورشه بهمانه باز اخر سر میره فراری محبوبش رو میخره که از قضا از همشون هم گرونتره
          مگه تمام عمرش رو میخواد توی پیست تایم بزنه یا درگ شرکت کنه؟ میخواد با بدست آوردن ماشین مورد علاقش روحش رو ارضا کنه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        3. AMIR / ARMI

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (701 ديدگاه)

          اقای امید اصلا شما بگو ۶۰ هزار دلار گرون تر
          میانگین درامد کسایی که کوروت c8 خریدن ۷۶ هزار دلار بیش تر از نسل هفت بوده
          حالا شما فکر کن میانگین درامد کسایی که c7 خریدن چقدره بوده ۱۵۰هزار دلار در سال ؟؟؟
          این یعنی کسی که کوروت میخره حدود سالانه ۲۲۰ هزار دلار درامد داره
          این مبلغ براش چیزی نیست که از پس پرداختش بر نیاد
          خرید ۹۱۱ برای خریدار کوروت کاملا امکان پذیره پولش رو هم دارن
          ولی اون ادم کوروت میخواد نه پورشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۴
        4. OMID

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          چه ربطی به درآمدش داره
          این که یه پولی رو داشته باشی و این که حاضر باشی چه قدرش رو واسه ماشین خرج کنی خیلی فرق داره
          صرف این که بتونی یک کاری رو انجام بدین دلیل نمیشه حتما انجامش بدی
          حتی اگر ۲۰۰ هزار دلار هم در سال در بیارن بازم قیمت یه دونه ۹۱۱ کررا با یک کوروت هم رده واسه زیادی داره
          مگه هزینه های دیگه زندگی کلا وجود ندارن ؟
          در آخر هم اختلاف ۵۰ هزارتایی میشه یک چهارم درآمد همون افرادی که شما میگی ( با فرض درآمد ۲۰۰ هزارتایی ) که خیلیه و خودش پول یک ماشین دیگس
          به این موارد باید خدمات گرون تر و آپشن های گرونتر پورشه رو هم اضافه کرد که اختلاف قیمتی از این هم بیشتر بشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. محسن

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (50 ديدگاه)

          اگه این چیزی که شما میگی بود همه باید فول ترین و قویترین کوروت رو میخریدن،اگه گیره پول نبودن،نه این که مدل پایه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. مانی

          ۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2266 ديدگاه)

          پائین نمی‌شد در جواب چیزی نوشت
          شما افت قیمت رو فراموش کردی
          بجز چیزایی‌ که گفته شد اگه طرف ماشین گرون بخره بعد ۴ سال
          نصف پول پرداختیش رو از دست داده که به نظر من تاثیر زیادی داره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      بارها و بارها همه گفته بودند NSXشکست میخوره ، چون نه برندش به این قیمت‌ها میخوره و نه نام این محصول ، چیزی که تویوتا خوب فهمید و گفت یا سوپرا نباید تولید میشد یا اگر میخواست ارزش سوپرا و نامش حفظ بشه باید قیمت رقابتی میداد بیرون و این کار بدون کمک bmw شدنی نبود ، چون هزینه‌ی ساخت بالاتر میرفت و عملاً همون بلایی سرش می‌اومد که حالا سر NSX اومده !

      هوندا عجله کرد برای NSX و باید ارزش نام این خودرو حفظ میشد و به نظر من میتونست از یه نام دیگر در این خودرو استفاده کُنه !

      عرضه کردن یه محصول درسته ریسک بالایی در فروش داره ، اما یه مسائلی باید برای نام‌ها و اعتبارها حفظ بشه تا ارزش خودش را نگهداری کنه !

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
      1. ツSAMURAIツ

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1020 ديدگاه)

        تویوتا میتونست یه سوپرا با قیمت زیر ۸۰ هزار تا و بدون کمک بی ام و بسازه
        هم موتور مناسب رو داشت هم پلتفرم
        همین سوپرای جدید هم حدود ۳ هزار تا فروخته که خیلی کمه چون اکثر مردم اصل جنس یعنی Z4 رو میخرن

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. akrh78

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1002 ديدگاه)

          سوپرا کجا ۳ هزارتا فروخته؟ من نگا کردم ۶ هزارتا تو امریکا فروخته بود. z4 حدود ۲۴۰۰ تا
          ولی اصلا سوپرا نیست 😬 mk4 کجا این کجا

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      2. فردینالد پورشه (me سابق)

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        دوستان یه سوال
        فقط من وقتی کامنتهای نوید رو میخونم هیچی نمیفهمم یا همه همینطورین؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6028 ديدگاه)

          کاربر فردینالد پورشه جان
          چرا ؟!
          کجاش نامفهوم هست ؟!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. ?Ali Hossein?

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اقایdatsunچه ربطی به مطالب داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    شماها هی تو سرو کله ی هم نزنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  4. ツSAMURAIツ

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    NSX ماشین خوبیه اما قیمتش زیاده
    نسل قبل این ماشین هم قیمت کوروت بود اما الان قیمتش ۲ برابر شده
    هوندا باید قیمت NSX رو زیر ۱۰۰ هزار تا نگه می‌داشت بعد یه نسخه type R با قدرت بیشتر و وزن کمتر ازش می‌ساخت به عنوان ماشین پرچمدار

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  5. net

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    چرا اکورا حس ماشین سوپر اسپرت نداره و طراحی بیرونی حس ماشین سوپر اسپرت نداره؟مثل ریجلان که حس وانت میان سایز نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. مهرداد كمال

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    R8 به مراتب جذابتر و بهتر از nsx هست خب اونجا هم حق انتخاب زیاده مردم میرن سراغ ماشینی مثل ٩١١ و کوروت و گزینه های وسوسه کننده دیگه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. زیزیگولو

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2402 ديدگاه)

    اگه منم بودم ب‌ ام‌ و i8 رو انتخاب میکردم

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  8. ارشیا(فقط و فقط)SVJ

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (308 ديدگاه)

    دلیل فروش کمش کاملا معلومه.
    رقباششششششششششش.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. Ramin

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1812 ديدگاه)

    ??????

    ۱۵۰ هزار دلار…… ???????

    اوف……

    چه خبره…..

    الان ۱۵۰ هزار دلار به i8 بدم که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟ شتاب ۳.۸ ثانیه ای ……

    میزان پیمایش کم……. ???

    افرادی i8 میخرن که پول دار هستن و پولشون زیادی هست و همچنین برای خود نمایی…

    آدم عاقل i8 نمیگیره…

    اما….
    NSX

    از برند آکورا کلا بدم میاد ( بلا به دلایل شخصی) اما…

    بازم nsx اونم ۱۵۰ هزار دلار گرونه….

    ??

    .

    بیشتر به درد پز دادن و خودنمایی میخورن… اما…. با دوج دیمن هم میشه پز داد و خود نمایی کرد… ????

    فکر کنم بیشتر به درد پول دور ریختن ( مخصوصا i8) و همچینین مخصوص خودنمایی الکی خوبن…

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  10. Mf1

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    کلا با عرضه آکورا nsx تو این چند سال ابهت و زیبای nsx دهه ۹۰ میلادی نابود کرد و گرنه بهترین bmw جدید در مقابل nsx قدیم قرار بدیم بدون نگاه کردن به bmw انتخاب nsxهست بدون شک

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Farzad

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2339 ديدگاه)

      کلا طراحی های قدیمی با روح و روان آدم بازی میکنن برعکس این جدیدا .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا