بی ام ومرسدس بنز

مصاف ژنرال‌های لوکس! ب‌ام‌و M8 در برابر مرسدس S63

این یک جنگ شانه‌به‌شانه است اما تنها یک نفر می‌تواند زنده از میدان جنگ بیرون آید…


برای اولین بار در تاریخ شاهد عرضه‌ی ب‌ام‌و سری ۸ با نسخه‌ی پرچم‌دار M8 هستیم. این خودرو اساساً به عنوان جایگزین M6 عمل می‌کند ولی در میدان عمل خودرویی همچون مرسدس-ای ام جی S63 را روبروی خود می‌بیند. ما قبلاً نسخه‌های متنوع S63 را تست کرده‌ایم و فکر می‌کنیم این خودرو یکی از بهترین‌های بازار است. خب پس آیا M8 می‌تواند رقیب هم‌وطن را شکست دهد؟


خب زمانی که M850i xDrive کوپه را تست کردیم همان موقع گفتیم که این خودرو چابک‌تر از مرسدس احساس می‌شود. این دو خودرو شاید جزو بهترین‌های حال حاضر بازار باشند اما ما می‌خواهیم بدانیم کدام‌یک بهترین است. ما فعلاً M8 را بررسی نکرده‌ایم اما با توجه به تجربیات بدست آمده از بررسی M850i می‌توان قضاوت بهتری درباره‌ی این خودرو داشت. این شما این هم لشکرکشی ژنرال‌های لوکس آلمانی!

  • قیمت
ما این جنگ را با قیمت آغاز می‌کنیم که مقایسه‌اش آسان‌تر است. ب‌ام‌و M8 قیمت پایه‌ی ۱۳۳۹۹۵ دلاری برای مدل کوپه و ۱۴۳۴۹۵ دلاری برای مدل کانورتیبل خواهد داشت. باواریایی ها در این بخش به وضوح برنده می‌شوند چراکه بهای مدل‌های کوپه و کانورتیبل مرسدس S63 به ترتیب از ۱۶۹۴۵۰ و ۱۸۰۱۰۰ دلار آغاز می‌شود. حتی مدل کامپتیشن M8 قیمت ۱۴۶۹۹۵ و ۱۵۶۴۹۵ دلاری برای دو مدل کوپه و کانورتیبل دارد که بازهم ارزان‌تر از رقیب اشتوتگارتی می‌باشد. شما در مرسدس تجهیزات استاندارد بیشتری خواهید یافت اما اینجا ب‌ام‌و برنده است.

برنده: ب‌ام‌و M8

  • پرفورمنس
ب‌ام‌و M8 به‌صورت استاندارد و کامپتیشن عرضه می‌شود که هر دو دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک می‌باشند. مدل پایه قدرت ۶۰۰ اسبی داشته درحالی‌که خروجی نسخه‌ی کامپتیشن به ۶۲۵ اسب بخار می‌رسد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG از نظر قدرت در سطحی پایین‌تر از ب‌ام‌و قرار می‌گیرد چراکه خروجی ۶۰۳ اسبی دارد. اما نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. بد نیست بدانید گشتاور پیشرانه‌ی مرسدس بیشتر از باواریایی خوش‌تیپ این مقایسه است.

مرسدس ادعا می‌کند S63 در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما رکورد ما در نسخه‌ی کانورتیبل این خودرو ۳.۳ ثانیه بود. ب‌ام‌و می‌گوید شتاب دو مدل استاندارد و کامپتیشن M8 به ترتیب ۳.۳ و ۳.۲ ثانیه است و مدل کانورتیبل آن‌ها یک‌دهم ثانیه کندتر می‌باشد. در دنیای واقعی تفاوت زیاد بین این دو خودرو وجود نخواهد داشت اما ب‌ام‌و چند کیلوگرمی سبک‌تر بوده و چابک‌تر حس خواهد شد.

برنده: ب‌ام‌و M8

  • استایل و طراحی
هر دو خودروی موردبحث از نظر شخصی بسیار زیبا و جذاب هستند اما ب‌ام‌و شاید آن روح خاص یک پرچم‌دار گران‌قیمت را نداشته باشد. شاید M8 گرن کوپه زیباترین عضو خانواده‌ی سری ۸ باشد اما فکر می‌کنیم مرسدس S کلاس به حدی زیباست که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ما جلوپنجره‌ی پانامریکانا و چراغ‌های باابهت و گیرای مرسدس را دوست داریم. S کلاس از هر زاویه‌ای که نگاهش کنید پرستیژ بالایش را فریاد خواهد زد.

برنده: مرسدس S63

  • کابین
ب‌ام‌و در سال‌های اخیر با انتقادات فراوانی به خاطر یکنواختی طراحی کابین محصولات خود روبرو بوده است. سری ۸ اما داستان متفاوتی داشته و یکی از زیباترین طراحی‌های داخلی این خودروساز دارد مخصوصاً وقتی به اهرم تعویض دنده‌ی کریستالی مدل M850i نگاه کنید این موضوع را تصدیق خواهید کرد. متأسفانه اهرم تعویض دنده کریستالی در مدل M8 جای خود را به نمونه‌ای چرمی داده و باقی بخش‌های کابین هم در مقایسه با S63 حرف زیادی برای گفتن ندارند. مرسدس از نظر طراحی کابین S کلاس استادانه عمل کرده و خودروهای معدودی در دنیا می‌توانند چنین جذابیتی داشته باشند.

برنده: مرسدس S63

  • تکنولوژی و اشرافیت
این دو خودرو شاید نشان‌های M و AMG را روی پیشانی خود نشان دهند اما هنوز هم محصولاتی لوکس و پرچم‌دار هستند و بنابراین باید از نظر تکنولوژی سرآمد خانواده‌ی خود باشند. هر دو خودرو از نظر تکنولوژی بکار رفته کاملاً با دست پر وارد میدان شده‌اند اما ما مرسدس را کمی برتر می‌دانیم. S کلاس به عنوان خودرویی لوکس دارای پشت آمپرهای سفارشی‌تر، صندلی‌های ماساژوردار، کنترل‌های خلاقانه‌تر و حتی سیستم تازه کردن هوای داخلی است. M8 هم تجهیزات زیادی دارد اما همیشه این حس وجود دارد که ب‌ام‌و خودرویی برای طرفداران رانندگی ساخته نه ثروتمندانی که روی صندلی عقب لم دهند! M850i سواری راحتی داشت اما انتظار می‌رود M8 سفت تر از S63 باشد.

برنده: مرسدس S63

  • قضاوت نهایی


انتخاب بین ب‌ام‌و M8 و مرسدس-ای ام جی S63 به خواسته‌های شما از یک گرندتورر لوکس و درجه‌یک بستگی دارد. اگر به ندرت حس و حال رانندگی به شما دست می‌دهد و خودرویی لوکس‌تر می‌خواهید مرسدس را انتخاب کنید. اما اگر در جاده‌های پرپیچ‌وخم به دنبال لذت رانندگی با یک خودروی لوکس هستید و هر از گاهی هم می‌خواهید گرد و خاکی به پا کنید ب‌ام‌و را برگزینید. S63 این بازی را ۳ به ۲ می‌برد اما هر دو خودرو به طرز باورنکردنی‌ای خوب هستند و هیچ‌یک را نمی‌توان به چشم یک بازنده نگاه کرد.

برنده نهایی: مرسدس S63

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. R.P.M

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (946 ديدگاه)

    هر دو عالی.. بیمر چه خشمی داره

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا