بی ام ومرسدس بنز

مصاف شاسی بلندهای کوپه: ب‌ام‌و X4 در برابر مرسدس GLC کوپه

ب‌ام‌و برای اولین بار با ساخت شاسی‌بلند کوپه‌ی X6 قواعد بازی در این بخش را تغییر داد. این خودرو ابعادی مشابه با X5 داشته اما استایل آن به خودروهای کوپه شبیه است.

ب‌ام‌و X4
این برند باواریایی سپس اقدام به تولید نسخه کوچک‌تر و اسپورت تر X4 نمود و حالا ما دومین نسل این خودرو را که دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر و کابینی باکیفیت‌تر است تست نموده‌ایم.

مرسدس GLC کوپه
تنها یک رقیب سنتی برای ب‌ام‌و وجود دارد و آن‌هم مرسدس GLC کوپه است که در این مقایسه به فرم ۲۲۰ d 4MATIC AMG Line حضور دارد تا بتواند با X4 xDrive20d M Sport رقابت شانه به شانه‌ای داشته باشد. مرسدس ارزان‌تر است اما خب تکنولوژی بکار رفته در آن نیز قدیمی‌تر می‌باشد.

نسل جدید GLC کوپه تا سال ۲۰۱۹ پدیدار نخواهد شد بنابراین این سؤال پیش می‌آید که آیا خودروی فعلی می‌تواند دردسری جدی برای رقیب تازه‌نفس خود ایجاد کند؟

  • شاخ‌به‌شاخ

مرسدس بنز GLC 220 d کوپه

۴MATIC AMG Line

ب‌ام‌و X4 xDrive20d M Sport

نام خودرو

۴۳۸۶۰

۴۵۶۰۰ قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲.۱ لیتری توربودیزلی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزلی

پیشرانه

۱۶۸/۴۰۰

۱۸۷/۴۰۰ قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

گیربکس

۸.۲

۸ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۲۱۰ ۲۱۲

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۷.۸

۶.۴ مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
پکیج دستیار راننده (۱۶۹۵ پوند)، پکیج پریمیوم (۱۴۹۵ پوند)، رنگ متالیک (۸۹۵ پوند)، پکیج شب (۵۹۵ پوند) رنگ متالیک (۶۷۰ پوند)، دامپرهای تطبیق شونده (۴۶۰ پوند)، پکیج دید (۴۹۵ پوند)، پکیج کامفورت (۱۰۴۰ پوند)، دستیار کمک‌راننده (۵۰۰ پوند)

آپشن ها

 

  • ب‌ام‌و X4

نقاط قوت: یک شاسی‌بلند چابک، پیشرانه آرام، کابین باکیفیت، سیستم اطلاعات سرگرمی فوق‌العاده

نقاط ضعف: بدنه بزرگ و دید کم، مانور پذیری نه چندان خوب، لیست تجهیزات گران‌تر
ب‌ام‌و X4
شکی وجود ندارد که X4 از نظر طراحی اسپورت تر از برادر خود یعنی X3 است اما سواری هر دو خودرو کاملاً مشابه هم احساس می‌شود. با این وجود هیچ اشتباهی در عملکرد ب‌ام‌و وجود نداشته زیرا X3 یکی از بهترین هندلینگ ها را در کلاس خود دارد.

ب‌ام‌و X4
X4 به خوبی فرمان می‌گیرد و علیرغم ابعاد بزرگ و وزن ۱۷۴۰ کیلویی، شاهد چسبندگی زیادی برای چنین شاسی‌بلندی هستیم. البته باید با محدودیت‌های این‌گونه خودروها نیز کنار بیایید.

ب‌ام‌و X4
این خودرو با استفاده از دامپرهای تطبیقی سواری پایداری داشته و بدترین ناهمواری‌ها را با نرمی رد می‌کند. انتخاب حالت اسپورت باعث می‌شود کنترل بدنه بهتر صورت گیرد اما این موضوع کمی روی سیستم تعلیق تأثیر گذاشته و برخی ناهمواری‌ها حس خواهند شد.

ب‌ام‌و X4
ب‌ام‌و X4 خودرویی چابک‌تر و هوشیارتر در این مقایسه بوده و در پشت فرمان بهتر از مرسدس نشان می‌دهد؛ اما اگرچه X4 شما را بیشتر درگیر می‌کند اما هنوز هم ارتفاع سواری بالایی دارد بنابراین انتظار عملکرد یک سوپر اسپورت را نباید داشته باشید.

پرفورمنس خط مستقیم این شاسی‌بلند کوپه خوب بوده و باید از پیشرانه ۲ لیتری ۱۸۷ اسبی آن تشکر کرد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت X4 برابر با ۸ ثانیه بوده و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن نیز در دنده‌های میانی بسیار به کار می‌آید. این خودرو در واقع سریع‌تر از مرسدس سنگین‌تر و کم‌توان‌تر می‌باشد. در حقیقت X4 در هر دنده‌ای سریع‌تر از رقیب هم‌وطن خود می‌باشد.

ب‌ام‌و همچنین راحت‌تر و آرام‌تر می‌باشد. پیشرانه مرسدس صدای بیشتری از رقیب ایجاد می‌کند. شاید با بالا رفتن دور پیشرانه دیزلی ب‌ام‌و متوجه صدای ناهنجار آن شوید اما در مقایسه با مرسدس آن را فراموش خواهید کرد.

ب‌ام‌و X4

این رفاه و آسایش به کابین نیز مربوط می‌شود که فضای کاملاً دوست‌داشتنی‌ای نشان داده است. کابین X4 احساس خوبی داشته و کیفیت ساخت و طراحی آن نیز فوق‌العاده است. ارگونومی این کابین نیز خوب بوده اما کیفیت آن بهتر است.

هر دو خودرو از نظر تجهیزات وضعیت مشابهی دارند. مدل‌های M اسپورت دارای سیستم اطلاعات ناوبری حرفه‌ای ب‌ام‌و، رادیوی DAB، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب و چراغ‌های LED می‌باشند.

نظرات آزمایش‌کنندگان

تکنولوژی: سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو بهتر از مرسدس بوده و iDrive این برند مزیت‌های بی‌شماری دارد.

گیربکس: گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این خودرو فوق‌العاده نرم است. در حالت دستی نیز وضعیت خوبی حاکم است.

کیفیت: کابین X4 از نظر کیفیت بر GLC کوپه برتری داشته و طراحی و متریال بکار رفته در آن یک پله بالاتر قرار دارند.

  • مرسدس بنز GLC کوپه

نقاط قوت: ظاهر برجسته، سواری آسان، استایل مشابه با X4 و قیمت کمتر

نقاط ضعف: قیمت بالاتر در مقایسه با نسخه استاندارد GLC، صندلی‌های عقب تنگ، سواری سنگین
مرسدس GLC کوپه
همانند X4، مرسدس GLC کوپه نیز گران‌تر از نسخه استاندارد بوده اما فضای کمتری در مقایسه با نسخه عادی دارد. قیمت این خودرو ۲۸۷۵ پوند بیشتر از GLC استاندارد بوده و باید دید مرسدس می‌تواند این اختلاف قیمت را توجیه کند یا خیر.

مرسدس GLC کوپه
البته این پول را شما برای طراحی خودرو می‌پردازید زیرا این دو شاسی‌بلند به خاطر ظاهر خود بازاریابی می‌شوند. این موضوعی شخصی بوده بنابراین ما قضاوت درباره قیمت و ظاهر خودروها را به شما واگذار می‌کنیم اما مرسدس قطعاً ظاهر خوبی دارد که با ب‌ام‌و برابری می‌کند.

مرسدس GLC کوپه
از نظر کیفیت سواری یا دینامیک مرسدس به ب‌ام‌و نمی‌رسد. پیشرانه قدیمی‌تر ۲.۱ لیتری این خودرو در مقایسه با قلب آهنین ب‌ام‌و صدای بیشتری داشته و اگرچه پرفورمنس آن خوب است اما آرامش کمتری در مقایسه با X4 نشان می‌دهد.

بخشی از این موضوع به خروجی پایین‌تر ۱۶۸ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری مربوط می‌شود هرچند گیربکس ۹ سرعته مرسدس کمی باعث بهبود اوضاع می‌شود. بهترین حالت این است که پدال گاز را به‌طور مناسبی فشار داده و اجازه داد گیربکس نرم خودرو کار خود را انجام دهد.

وزن بالاتر مرسدس در شتاب گیری‌های بین دنده‌ای قابل‌توجه است. فرمان GLC کوپه سنگین‌تر بوده و دامپرهای آن نیز کنترل خوبی در مقایسه با حریف ندارند. به همین خاطر شاسی دست‌اندازها را کمتر فراموش می‌کند.


GLC کوپه در زمان تغییر جهت سست و بی‌حال‌تر بوده و کاملاً اسپورت نیست. این شاسی‌بلند کوپه سفت احساس شده و احساس پایداری خاص مرسدس را به راننده منتقل نمی‌کند.

مرسدس GLC کوپه

اگرچه سدان C کلاس اخیراً فیس لیفت شده اما کابین GLC کوپه که بر پایه C کلاس قدیمی‌تر بنا شده تغییری نداشته است. این خودرو هنوز هم کابین هوشمندانه‌ای داشته و پر از تجهیزات مناسب می‌باشد اما در کل قدیمی‌تر از ب‌ام‌و بوده و از نظر کیفیت نیز پشت سر X4 مدرن قرار می‌گیرد.

در مرسدس شاهد سیستم ناوبری، چرم آرتیکو، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع، بلوتوث، حسگرهای پارک و دوربین دنده، صندلی‌های گرم شونده و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی هستیم. با ۱۷۴۰ پوند قیمت کمتر در مقایسه با ب‌ام‌و، GLC باارزش‌تر به نظر می‌رسد اما هر دو خودرو گران‌تر از برادران مرسوم خود می‌باشند.

نظرات آزمایش‌کنندگان

گیربکس: GLC کوپه یک دنده بیشتر در مقایسه با X4 داشته و این امر کمی قدرت کمتر پیشرانه را جبران می‌کند.

سیستم اطلاعات سرگرمی: صفحه‌نمایش ۷ اینچی استاندارد این خودرو به اندازه ب‌ام‌و خوب نیست. سفارش سیستم ۸.۴ اینچی اضافه پرداخت ۲۷۹۵ پوندی را به همراه خواهد داشت.

کیفیت: ما گله‌ای درباره کیفیت متریال بکار رفته در کابین یا طراحی آن نداریم اما X4 جدیدتر و مدرن‌تر بازی را به نفع خود تمام می‌کند.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ب‌ام‌و X4
ب‌ام‌و X4
اگرچه X4 خودرویی گران‌تر است اما دارای کابینی لوکس‌تر، جادارتر، قوی‌تر بوده و سواری آرام‌تری دارد. این خودرو ارزش اضافه پرداخت دارد. هزینه‌های مالکیت دو خودرو مشابه بوده اما ب‌ام‌و احساس شیک‌تر و خوش‌ساخت بودن را ارائه می‌کند. ما هنوز هم نسخه‌های استاندارد هر دو خودرو را ترجیح می‌دهیم.

رتبه دوم: مرسدس GLC کوپه
مرسدس GLC کوپه
GLC کوپه در مقایسه با ب‌ام‌و X4 لوکس‌تر و کاربردی‌تر کمی خسته به نظر می‌رسد. این خودرو از نظر کیفیت به ب‌ام‌و نمی‌رسد و تجهیزات آن نیز پیشرفته‌تر از حریف نیستند. سواری خودرو اوکی بوده اما به استانداردهای سواری باواریایی ها نمی‌رسد. اگرچه GLC کوپه ارزان‌تر است اما ما X4 را انتخاب می‌کنیم.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Rezas4

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فک کنم بی ام و بزودی تاج پرفروش ترین لوکس ساز را پس خواهد گرفت
    قبلا دست خودش بود ولی بنز چند وقتی گرفتش
    حالا نوبت صاحب اصلیش رسیده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (74 ديدگاه)

      نه داداش من، دست خودش نبوده.ضمنا به نظرم مقایسه خیلی یه طرفه بود و کاملن به نفع بی ام و نوشته شده

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    آخ که چقدر شما دو تا عشقین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Parvaz

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (395 ديدگاه)

    هر دو خوبن ولی به دلیل اینکه x4 نسل جدید تازه معرفی شده و به روزتر هست کفه ترازو کاملا به سمت این suv کوپه جذاب باواریایی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      دوتا ماشین خوب ولی زشت.
      من ک هنوز ماکان رو به اینا ترجیح میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسل جدید خودروهایbmwکیفیت متریال بهتری دان نسبت به رقبای خود.برای مثال دراکثر برسی ها کیفیت متریال سری۷از کلاس sبهتر بوده.تاحدودی کیفیت متریال سری۵ ازکلاس Eبهتره.درحالیکه قبلا برعکس بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واما درمورد این دورقیب.واقعا چه ازنظر طراحی بیرونی.وچه ازنظرطراحی داخلX4جذاب تره.حس لوکس بودن واسپرت بودن بیشتری داره.کیفیت ساخت بالاتری هم داره.وسواری وپرفومنس بهتری هم داره.وهمینطور آرامش بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسخه اسپرتx4طراحی جذاب تری داره وبزودیX4mهم به بازار میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سام

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    فقط ب ام و X4….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سید

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بااینکه بی ام و واقعا سره…بازهم همون جملرو میگم که بنز یچیزه دیگست…عشششقه این کمپانی و خودروهاش?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mahdy

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    GLC از ضعیفترین مدل های مرسدسه (بهتر بگم تاریخ مرسدس )
    اما X4 از سوگلی های تازه نسل عوض کرده بیمر هستش بنا براین میشه گفت GLC
    در مقابل X4 یه جورایی مثه جک میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. shirko

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر دوتا بسیار جوانانه و زیبا هستن ، ولی به شخصه علاقه ی بیشتری به ب ام و دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کاوه

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کراس اوور کوپه، بدترین رهاورد طراحان آلمانی‌ .
    همه تناسب و زیبایی کوپه ها و کراس اوورها در این موجود عحیب الخلقه بربادرفته. ساکوی عزیز کجایی که مرسدستو کشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AMG 63

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    مطمئناً انتخابم مرسدس خواهد بود ، به نظرم طراحى بیرونیش کاریزما داره و طراحى داخلى ماشین هم فوق العادست در مقابل بى ام و کسل کننده و تکرارى واینکه مرسدس قابلیت آفرودى دارى تو شاسى بلنداش ، در مقابل همچین چیزى در سرى x بى ام و دیده نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعاx4یه سروگردن ازهرنطر ازglcسرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. shirko

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا خیلی عجیبه ، کارشناسان و تست کنندگان اومدن تمام عمل کرد ماشین و تست کردن بعد نتیجه گرفتن کدوم اوله کدوم دوم ، یه عده از روی تعصب قبول نمی کنن ، خوب می تونید مطالب و نخونید یا خودتون برید اونا رو تست کنید ، ینی به هیچ جور نمی خوان واقعیتو قبول کنن ، عجب روزگاری !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست گرامی تعصب.اگه بنزرو باناو هواپیمابر مقایسه میکردن طرف میاد میگه بنز.تودنیاbmwچه ازدید مهندسی شاسی.چه مهندسی گیربگس.چه مهندسی موتور که دردنیاbmwرکوردارجوایزه وهمینطور بهترین پرفومنس روbmw داره نسبت به بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    برای مثال نسل جدید سری۵ تا این وقت بیشتر از۳۵مقایسه من ازش خوندم وهمینطور۱۴مقایسه ازm5که درهمشون پیروزرقابت bmwبوده.بلعد تعصب میاد میگهeکلاس.تازه ازدید اکثرشون کیفیت متریال سری۵ بهتره.کیفیت سواریش بهتره.پرفومنس بهتری هم داره.سال قبل به عنوان بهترین سدان دنیا انتخاب شدکه پدال خبرش رونیاورد.ومدل استیشن سری۵ هم بهترین درکلاس خودش انتخاب شد.وهمینطورx5بهترین درکلاس خودش.خبرش دراکثرسایت هاموجوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    نقاط قوت مرسدس بنز GLC کوپه : استایل مشابه با X4
    مسلمه برنده کیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا