بی ام وتویوتا

دعوای پسرعموها! مقایسه ب‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا

بله بله می‌دانیم. تویوتا سوپرای جدید لباس این شرکت را پوشیده ولی در واقع زیر پوست آن واقعیت دیگری وجود دارد. نیازی به عکس‌العمل نیست. فقط به خاطر اینکه لوگوی ب‌ام‌و زیر کاپوت سوپرا بکار رفته به این معنی نیست که توطئه‌ای کشف شده است. خبری از فیلم مرموز با نام کد ب‌ام‌و نخواهد بود!

هر دو شرکت تویوتا و ب‌ام‌و درباره همکاری با یکدیگر کاملاً شفاف عمل کرده‌اند. ب‌ام‌و قطعات مکانیکی نسل‌های جدید Z4 و سوپرا را تهیه کرده و تویوتا هم بررسی نهایی را اعمال نموده است. خب نگاه به سوپرا نشان می‌دهد این دو برادر مادران متفاوتی دارند. البته اگر شما بتوانید قطعه‌ی خاص تویوتا را زیر کاپوت سوپرای جدید پیدا کنید به ما هم خبر بدهید. در غیر این صورت بیایید نگاهی به این دو خودروی تقریباً هم‌اندازه که اتفاقاً پرفورمنس مشابهی هم دارند بیندازیم. می‌دانیم که اصولاً نباید یک کوپه را با یک رودستر مقایسه می‌کردیم اما اینجا یک پله فراتر هم رفته و تویوتا را ب‌ام‌و مقایسه کرده‌ایم.

یک زمانی یافتن قطعه‌ای مشابه بین دو خودرو اتفاقی شوکه کننده محسوب می‌شد اما از آنجایی که سوپرای جدید به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ب‌ام‌و مجهز شده بنابراین ما این خودرو را برای مقایسه با خود ب‌ام‌و انتخاب کرده‌ایم. البته سوپرای ۲۰۲۱ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی هم عرضه خواهد شد که در نسخه پایه Z4 نیز بکار رفته است. همچنین قدرت پیشرانه ۶ سیلندر سوپرا ۲۰۲۱ به ۳۸۲ اسب بخار افزایش یافته اما فعلاً از همین پیشرانه با خروجی ۳۳۵ اسبی استفاده می‌کند.

اما انتخاب ب‌ام‌و برای این مقایسه آسان بوده است: Z4 M40i. نیروبخش این خودرو همان پیشرانه سوپرا بوده و البته قدرت بالاتر ۳۸۲ اسبی را دارد. شاید بپرسید چرا سوپرا با نسخه‌ی کم‌توان‌تر این پیشرانه عرضه و تنها یک سال پس از تولید با قدرت ۳۸۲ اسبی وارد بازار شد؟ این سوال خوبی است. این موضوع واقعاً اهمیت چندانی ندارد زیرا نتایج تست نشان می‌دهد هر خودرو مزیت‌های خاص خودش را دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این دو خودرو تنها دو دهم ثانیه تفاوت دارد به گونه‌ای که Z4 در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و این زمان برای سوپرا برابر با ۳.۹ ثانیه است. ب‌ام‌و در مسافت ۴۰۰ متر هم برتری خود را حفظ کرده و این مسافت را در ۱۲.۳ ثانیه و با سرعت ۱۸۶.۶ کیلومتر در ساعت طی می‌کند اما رکورد سوپرا برابر با ۱۲.۴ ثانیه و سرعت ۱۸۰.۲ کیلومتر در ساعت است. البته سوپرا سبک‌تر از پسرعموی ناتنی خود بوده و به همین خاطر تا حدی قدرت کمتر خودش را جبران کرده است.

دو خودرو در تست شتاب جانبی هم رکورد تقریباً مشابهی بر جای گذاشته‌اند: شتاب ۱.۰۵ جی برای سوپرا و شتاب جانبی ۱.۰۲ جی برای Z4. این دو خودرو از آرایش سیستم تعلیق نسبتاً مشابهی استفاده کرده و دارای لاستیک‌های مشابه مشیلین سوپر اسپورت تابستانی نیز هستند. بله هر دو خودرو از لاستیک‌های گیرایی استفاده می‌کنند که برای محصولات ب‌ام‌و در نظر گرفته شده است. استفاده از ترمزها و لاستیک‌های مشابه نیز باعث شده رکورد توقف تقریباً یکسانی ایجاد شود. مسافت توقف Z4 از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت تا صفر برابر با ۴۵.۱ متر بوده و این رکورد برای سوپرا ۴۵.۷ متر اعلام شده است.

یکی از معدود تفاوت‌های بزرگ سوپرا و Z4 قیمت آن‌هاست. ب‌ام‌و ۶ سیلندر قیمت پایه ۶۴۶۹۵ دلاری داشته و خودروی حاضر در تست از پکیج دستیار راننده ۵۰۰ دلاری هم سود می‌برد که شامل مواردی همچون کنترل فاصله پارک، تشخیص نقاط کور و هشدار خروج از مسیر می‌باشد. پکیج پریمیوم ۱۴۰۰ دلاری ب‌ام‌و نیز دارای استارت از راه دور پیشرانه، هدآپ دیسپلی، شارژ بی‌سیم گوشی و وای فای هات اسپات است. نهایتاً هم به پکیج اجرایی با قیمت ۲۵۰۰ دلار می‌رسیم که دارای تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی LED تطبیقی با نوربالای خودکار و سیستم صوتی ارتقا یافته است. به این موارد باید رنگ خاکستری را نیز اضافه کرد که کلاً باعث می‌شوند قیمت خودرو به عدد قابل‌توجه ۷۳۲۹۵ دلار برسد.

البته که تویوتا سوپرا خودروی ارزان‌تری است زیر لوگوی این خودرو قیمت کمتری نسبت به ب‌ام‌و دارد. سوپرا ۳.۰ مدل ۲۰۲۰ بهای پایه ۵۰۹۴۵ دلاری داشته و مدل حاضر در تست از نوع پریمیوم بوده که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان صفحه لمسی ۸.۸ اینچی، اپل کارپلی، صندلی‌های گرم شونده و سیستم صوتی پریمیوم را نام برد. این خودرو قیمت نهایی ۵۷۴۰۰ دلاری پیدا کرده است.

برای خودروهایی با چنین ویژگی‌های مشابه زیادی، همه‌چیز به قیمت مربوط نمی‌شود. اینجاست که ارزش تنظیمات خاص یک کارخانه خودش را نشان می‌دهد. درحالی‌که ب‌ام‌و بیشتر حس یک خودروی اسپورت کامل و پاسخگو نسبت به نسل قبلی را نشان می‌دهد، این تویوتاست که چابک‌تر و سرزنده‌تر نشان می‌دهد. شاید این تفاوت به نوع سقف دو خودرو مربوط باشد. در واقع همان تفاوت بین پورشه کیمن و باکستر همین‌جا نیز دیده می‌شود؛ اما این اختلاف چیزی فراتر از درک و ادراک است. هندلینگ سوپرا باعث می‌شود خودرو کمی عصبی حس شود؛ اما هرچه خودرو را تحت‌فشار قرار دهید آن را تواناتر خواهید یافت. به سوپرا اعتماد کنید تا سرعت برجسته‌ی خود را نشان دهد.

Z4 فرق می‌کند. اعداد نشان می‌دهند که این خودرو اگر سریع‌تر از سوپرا نباشد حداقل با آن برابر است؛ اما Z4 درون‌گراتر است. خبری از تظاهر و بهت‌زدگی نیست. البته Z4 به اندازه سوپرا لذت‌بخش بوده اما خطر کمتری دارد. در واقع Z4 یک رودستر کامل است که رفتار محافظه‌کارتری دارد. فرمان سوپرا و Z4 بازخورد چندانی نداشته اما در ب‌ام‌و دقیق‌تر حس می‌شود. همچنین Z4 بسیار شبیه دیگر محصولات این خودروساز حس شده ولی اسپورت تر است. سوپرا در مقابل کاملاً متضاد سایر محصولات تویوتا بوده و خودرویی متمایزتر و وحشی‌تر است.

هر دو خودرو فاصله بین محوری یکسانی داشته و در واقع کابینی جمع‌وجور نسبتاً تنگ را به نمایش می‌گذارند؛ به عبارت دیگر هر دو خودرو ماهیت غیرکاربردی مشابهی دارند. درحالی‌که سوپرا فضایی تنگ و محصور را ارائه می‌کند Z4 کابین لوکس‌تری را نشان می‌دهد. ب‌ام‌و فضای سر بی‌نهایتی دارد. شاید Z4 خودرویی دو نفره باشد اما ماهیت روباز آن باعث ایجاد آرامش بیشتری می‌شود. تویوتا ولی هیجان بیشتری را القا خواهد کرد.

کابین تویوتا اگرچه پر از قطعات محصولات ب‌ام‌و است اما جدی‌تر از Z4 طراحی شده است. سوپرا از طرح تمام مشکی استفاده کرده است. تمامی اینترفیس های ب‌ام‌و به خوبی کار کرده و در کل ساعت‌ها می‌توان داخل کابین آن نشست.

حتی زمانی که سقف بسته باشد نیز Z4 خودرویی جذاب به نظر خواهد رسید. صندلی‌ها دارای چرم نارنجی روشن بوده و با تریم های متنوع کابین هماهنگی خوبی دارند. در کنسول مرکزی و درب‌ها رنگ نارنجی بیشتری بکار رفته است.

این شاید به‌طور هم‌زمان منصفانه‌ترین و غیرمنصفانه‌ترین مقایسه‌ای باشد که در سال‌های اخیر انجام داده‌ایم. خریداران این دو خودرو احتمالاً جدا از یکدیگر خواهند بود و این امر می‌تواند حداقل تأثیر را روی دو خودروساز بگذارد. پاسخ ساده به تمامی سؤالات این است: اگر شما خواهان یک کانورتیبل هستید ب‌ام‌و Z4 را انتخاب کنید (هرچند بهتر است پورشه باکستر را نیز تست کنید)؛ اما اگر می‌خواهید خودروی مسابقه‌ای‌تری داشته باشید به سمت تویوتا سوپرا بروید. انتخاب نهایی ما زودتر از زمانی به دست آمد که فکرش را می‌کردیم. سوپرا می‌تواند همه‌ی آنچه را که ب‌ام‌و انجام می‌دهد انجام دهد و البته نکته مهم اینکه کارهای یاد شده را با هیجان و روح بیشتری انجام می‌دهد. همچنین این خودرو بسیار ارزان‌تر از پسرعموی آلمانی خود می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
caranddriver

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    طرف داران تویوتا در فضای مجازی به اشخاص و پیج های ایرانی ماشین باز به خاطر اینکه سوپرا رو ( اونم با مدرک) ساخته بی ام و میدونن دارن حمله میکنن
    طرفداران برندی از کشوری با ادب و با فرهنگ در این ور دنیا دارن به همزبان های خودشون ف… میدن
    اونم به خاطر گفتن حقیقت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (107 ديدگاه)

      باید بهشون حق داد مثل این میمونه که بنز ماشین بسازه بعد موتورش نیسان بزاره
      تویوتا مگه خودش چلاق بود….
      حداقل میتونست موتور جدید LFA رو روش بزاره…
      باید به تویو بازها حق داد

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        خب چه ربطی به پیج های تست ماشین داره که سوپرا رو بی ام و ساخته

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. اه باطن

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برادر من اون دوست بالایی منظورش خودمون بودیم ریختیم فحش میدیم.
        تا حالا دیدی تو افریقا سر ماشین باهم دعوا کنن و یا تو صفحات اینترنتی فحش بدن؟
        من ندیدم. تو کنیا تویوتا خط تولید داره. تو افریقای جنوبی بی ام و خط تولید داره. تو مصر پژو خط تولید مدلای روز داره. تو مراکش خط تولید دارن.

        اما نمیدونم تو این مملکت مردم چشونه نه پول تویوتا دارن نه بی ام و . اما طوری فحش میدن انگار کل کارخونه تویوتا یا بی ام و رو خریدن.
        سر سامسونگ و اپل طوری همدیگه رو میکوبونن که انگار استیو جابز یا مدیرعامل سامسونگ پدرشونه.
        شما بری سایتای اینترنتی خارجی رو نگاه کنی هیچوقت جدل نمیکنن. هرکی حرف داره میاد میگه بدونه هیچ فحش و دعوا و مسخره کردن و یا بد گویی.
        تو سایتای معروفی که دنبال میکنم حتی بهمدیگه احمق نمیگن. خود کارکنای سایت پدال که کارشون برا اطلاع از اخبار روز هست خیلی خوب میدونن هیچ سایت خارجی این معضل ما رو نداره.

        خارجیا ادعای فرهنگ و تمدن نمیکنن. دعوا هم نمیکنن
        بعد ما از اینور ادعامون گوش همه رو کر کرده بعد دعواهامونو ببین.

        از قدیم گفتن هرکی دنبال چیزیه که نداره. اونیکه پول نداره دنبال پوله. الی اخر

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. datsun

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      طرفدارها حق دارن
      تویوتا اولش گفت به خاطر اصالت میخاد یه شش خطی استفاده کنه خوب مگه اسکای لاین gtr یا سری z که یه عمری از شش خطی استفاده کردن بعد یه دفه تو نسل جدید موتور v شکل استفاده شد کسی گفت اصالت ضربه خورد یا فلان بعد حفظ اصالت شش خطی با موتور بیمر حفظ اصالت با موتور یه شرکت دیگه !!? معلوم بود تویوتا برا سوپرا نسل جدید نمیخواست خرج کنه اونم رو نمادی ترین محصول شرکت. عزیزم تو سایتهای خارجی هم بیشتر طرفدارها نسبت به این موضوع ابراز نگرانی میکنن و راضی نیستن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      تویوتا باز چه سیقه ای هستش شاید منظورتون ایران خودرو باز و سایپا باز هستش تعریف ماشین باز به کسی میگن که محصولات شرکتی یا شرکت هایی بخره سوار شه امتحان کنه داشته باشه و عوض کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. اه باطن

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون طرفدارا مطمئن باش ایرانین.
      تو خارج طرف میگه تویوتا میخوام پس میره میخره. بدونه اینکه به بقیه ماشینا توهین کنه یا به طرفداراش فحش بده
      تو خارج طرف میگه بی ام و میخوام پس میره میخره. بدونه اینکه به بقیه ماشینا توهین کنه یا به طرفداراش فحش بده

      اما اینجا نه میتونن تویوتا بخرن نه میتونن بی ام و. اما میتونن دعوا کنن و فحش بدن. پس فحش میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    چه انتخاب سختی . دو روح متفاوت دارند . واقعا نتونستم یکیشو انتخاب کنم . هر دوش رو انتخاب کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    BMW Z۴ : لایک ????
    تویوتا سوپرا : دیسلایک ????

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. ♤Angus_812♤

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سخته
    من خودم سوپرا
    ولی خوب z4 عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا یه کوپه پرفومنس برای چشیدن طعم پرفومنس وهندلینگ و Z4 یه کانورتیبل جذاب، جمع جور و لوکس برای لذت برد در جاده و خیابون!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      چه تویوتا سوپرا در رقابت ها و مسابقات درگ و رقابت های پیست خودشو کاملا اثبات کرده و بارها کوپه های قوی تر از خودش رو هم شکست داده!!!
      و چه ب ام و Z4 که از زمان معرفی در رقابت های خیلی زیادی از مجلات مختلف خودروهایی مثل پورشه 718 باکستر و آئودی TT RS و شورولت کامارو SS و جگوار F TYPE رو شکست داده در حالی که Z4 یه خودروی M هم نیست،البته در چند رقابت پورشه باکستر پیروز شد اما تعداد پیروزی های Z4 چند برابر هستش که قبلا مطالبشون رو فرستادم.
      در هرصورت هردو کاملا آماده برای رقابت با رقبا هستن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        داداش شرمنده ولی اگه میشه انقد علامت تعجب رو همه جا استفاده نکن بخدا حرفات انقدم تعجب برانگیز نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهراد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (762 ديدگاه)

    میگم که تعداد کامنتای پدال عجیب رفته بالا !!

    مشخصه که ملت همیشه در صحنه یکم شُل کردن و کمتر بیرون میرن

    درود به همه ی کساییکه قرنطینه رو از خونه خودشون شروع کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. دانیال روشنی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    نویسنده خودشو کشت ولی در آخر نتونست بگه بی ام و بهتره.
    سوپرا خودروی بییار پر سر و صداتر و گیراتری تولید کرده نسبت به z4 .
    ای کاش انجین رو هم خودش طراحی میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. parvaz

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    z4 انتحاب منه، سوپرا اگه ساخت و توسعه خودش بود من سوپرا انتخاب میکردم، همونطور که طراحی فرم بدنه مال خودشه و عالی شده ولی متاستفانه موتور شاسی اطلاعات سرگرمیشم مال بیمره، من به عنوان فن بیمر باید الان خوشحال باشم سایر خودرو سازها مخصوصا تویوتا به کیفیت و دوام محصولاتش مهشوره داره از موتور و شاسی بیمر استفاده میکنه که این خودش یه پیام داره اما به عنوان دوستدار تویوتا این کارش رو نقد میکنم، سوپرا باید بوی تویوتا میداد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      کاملاً با نظر شما موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    فرای همه ی انتقادها این پیوند مبارک بوده.
    هر دو دوست داشتنی هستند.
    دوستان توجه کنند این کلاس خودرویی کشش دهه ی 80 یا 90 میلادی رو ندارند و نمیتونن به تولید انبوه برسند و از این اشتراک نباید ناراحت بود.
    حقیقت تلخه اما به عنوان آخرین محصولات درون سوز نباید خرده بگیریم و همین که شانس دیدنشو داریم یک نعمته و به عنوان نسل دود و صدا شاید تحمل برقی برامون سخت و غیر ممکن باشه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. اه باطن

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا.
      یکی از دلایلی که شرکتها دارن تو خیلی چیزا قطعات مشترک و حتی مدلای مشترک میزنن همینه
      یه زمانی این کلاس خیلی طرفدار داشت الان نداره.
      سدان ها طرفدار نداره. الان خیلی از شرکتا پلتفرم مشترک میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ADAK

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    آقا حُسن ماشین های تویوتا چیه :

    جواب ) موتور عالی و با دوام و فوق العاده کم اصطحلاک

    خب حالا که سوپرا اون چیزی که تویوتا در اون بخش برگ برنده اش هست را نداره !
    نتیجه ؟
    …..
    حالا از اون طرف
    ماشین بی ام و به چی معروف هستن ؟
    جواب ) موتورهای های راندمان بالای پر اصطحلاک
    نتیجه :
    …..
    حالا این موتور پر اصطحلاک را گذاشتن رو ماشینی که آوازه اش به موتور کم دردسرش بوده
    دیگه خودتون ببینین داستان چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز،پر استهلاک بودن موتور هاى بیمر نسبت به تویوتا رو باید در استفاده از توربو شارژر و همچنین نسبت قدرت خروجى از هر لیتر مقایسه کرد،با توجه به اینکه بیمر خودروساز لوکس و تویوتا اقتصادى هستند و بیمر به این پرفورمنس به عنوان برگ برنده نیاز داره،پس نمیتوان کم دوام بودن موتور بیمر نسبت به تویوتا را به پاى ضعف یا ناتوانى مهندسان بیمر گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        من به پای ضعف و ناتوانی شون گذاشتم !!!
        عرض کردم خصوصیات شون
        سیاست گذاری های کمپانی مختلف تفاوت داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Mohammadreza

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    طرفداران و فن های تویوتا در رابطه با سوپرا جدید ناراحت هستن و حقم دارن
    ولی این استراتژی به نفع خریداران این خودرو هست.
    قیمت نهایی خودرو واقعا عالیه و حدود ۲۰-۳۰هزار دلار از رقبای اصلیش کمتره
    (موستانگ برای مثال که خودرو با سابقه و قابل احترامیه و به عنوان یکی از ارزشمندترین و خوش قیمت ترین کوپه های اسپرت ازش یاد میشه با همین قیمت هم در درگ، هم در پیست و هم در کیفیت کابین بدون اغراق از سوپرا ۲۰۲۰ ضعیف تر و عقب تره)
    حقیقتی که هست اینه که در بازار رقابتی امروز خیلی سخته یه خودروساز وارد‌ یک سگمنتی بشه و با خودروسازانی که سالهاست در اون سگمنت حضوردارن و خودروشون رو یواش یواش در طول سالیان ارتقا دادن رقابت کنه.
    مگه اینکه بخواد ضررش رو بجون بخره‌و‌هر خودرو رو ارزون تر از قیمت نهایی و تموم شده بفروشه.
    این‌در حقیقت‌ همون خواسته طرفداران تویوتا بود که متاسفانه تویوتا انجام نداد و باعث ناراحتی طرفدارانش شد.
    اینکه شاید حفظ ارزش نام سوپرا به ضرر مالیش‌ می ارزید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. samurai

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (546 ديدگاه)

    چطور میشه که تویوتا با قدرت کمتر زد 4 رو شکست میده تو درگ پس معلوم میشه همه چی هم فقط موتور نیست مهندسی شاسی و بقیه قسمتای ماشینم مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parvaz

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (395 ديدگاه)

      برادر شاسی هم مال بیمره، شاید منظورت سیستم تعلیق ماشینه اما بازم دلیل نیست!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. صادق

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      مهندسی بیمر با فاصله زیادی بهتر از تویوتاس الان اگه تویوتا یه سوپرا با طراحی خودش تولید کنه هیچوقت به پای این مدل نمیرسه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. Hadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عقل ادم میگه Z4 ?
    ولی دل میگه سوپرا ?
    ادم بین این دوتا عشق می مونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارشیا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    مثل مقایسه اونتادور با ۸۱۲ میمونه از نظر من اینا تو دو دنیای متفاوت از هم قرار دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمدهادی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    واقعا درک نمیکنم چرا همیشه تو پدال تویوتا سوپرا خواستنی تر از زد فور دربارش صحبت شده
    آقاجان اینی که انقد ازش دفاع میکنید اصلا یه سوپرا نیست
    سوپرا همیشه در سطح و لول نیسان جی تی آر اسکای لاین و مزدا آر ایکس هفت و هوندا NSX حضور داشته
    نه در سطح اسپرتی های کوویک مثل مزدا میاتا…
    درحال حاضر این بیشتر یه تویوتا ام آر دو یا نزدیک تر،یک سیلیکا است
    تویوتا رنج سوپرا رو با این نامگذاریش تقلیل داد و درحق سوپرا خیانت کرد
    من زد فور رو خیلی با اصالت تر و منطقی تر و حرفه ای ت میدونم
    سوپرا الان باید حدود ۶۰۰ اسب قدرتش باشه نه سیصد اسب

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا