بی ام و

خزان ب‌ام‌و M2 در اروپا فرا رسیده است؟!

چند هفته پیش بود که مجله آلمانی بیمر تودی خبر از پایان تولید ب‌ام‌و M760i xDrive در اروپا داد و گفت که نیروگاه ۱۲ سیلندر این خودرو پاییز سال جاری میلادی به موزه خواهد پیوست. همین منبع خبری امروز با انتشار مقاله‌ای مدعی شده دیگر محصول پرفورمنس باواریا یعنی M2 نیز با سرنوشت مشابهی در قاره همیشه‌سبز مواجه خواهد شد.

گفته می‌شود دلیل پایان تولید هر دو خودرو قوانین آلایندگی سخت گیرانه اروپاست که باعث شده بسیاری از خودروسازان در سبد محصولات خود به منظور پیشگیری از تحمل جریمه‌های سنگین بازنگری کنند. کوپه‌ی دیفرانسیل عقب و چابک ب‌ام‌و در نسخه‌های کامپتیشن و CS کنونی از پیشرانه S55 معرفی شده در سال ۲۰۱۳ استفاده می‌کند. گفته می‌شود بازنگری در این پیشرانه و هماهنگ کردن آن با قوانین سخت‌گیرانه‌تر هزینه زیادی می‌طلبد. به همین خاطر تولید مدل‌های M4 کوپه و کانورتیبل که از همین پیشرانه استفاده کرده‌اند نیز در اروپا متوقف شده است.

اگرچه احتمال بازگشت M760i بسیار کم است اما M2 در سال ۲۰۲۲ احیا خواهد شد. گفته شده این خودرو از پیشرانه جدیدتر S58 که در X3 M و X4 M بکار رفته سود خواهد برد. این نیروگاه در نسل‌های جدید M3 و M4 نیز نصب می‌شود. احتمالاً این پیشرانه در M2 جدید قدرت کمتری خواهد داشت تا روی فروش M4 تأثیر منفی نگذارد.

نسل فعلی M2 اما در آمریکای شمالی و دیگر بازارها که قوانین سخت‌گیرانه زیادی ندارند عرضه خواهد شد. همین موضوع درباره M760i نیز صدق می‌کند که احتمالاً در نسل بعدی سری ۷ جای خود را به نسخه‌ای تمام الکتریکی خواهد داد.

البته فعلاً فرصت زیادی برای خرید M2 در خاک اروپا وجود دارد مگر اینکه افراد منتظر نسل بعدی این خودرو باشند. خوشبختانه این خودرو همچنان از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد و دنباله‌روی سری ۲ گرن کوپه و اکتیو/گرن تورر نخواهد بود. شایعات می‌گویند پیشرانه S58 این خودرو حداقل ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید خواهد کرد و از نظر ابعاد نیز رشد خواهد کرد. البته پرفورمنس نسل جدید M2 مشابه نسل کنونی خواهد بود.

اگرچه بخش M ب‌ام‌و روز به روز بر تعداد محصولات چهار چرخ محرک خود می‌افزاید اما M2 جدید همچنان دیفرانسیل عقب باقی خواهد ماند. مشتریان خواهند توانست از میان گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند. احتمالاً تکنولوژی هیبریدی ملایم نیز در آینده برای این خودرو ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    تو این وضعیت گرمایش کره زمین و آلودگی شدید بخاطر وسایل نقلیه چقدر یه خودروساز باید بی مسئولیت باشه که اتومبیل ١٢ سیلندر تولید کنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      الان مثلا چند درصد از آلودگی زمین برای ده سیلندر هاست؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اینجا جای بحثش نیست اما این موضوع گرم شدن زمین که به بهانه اش معاهده یا توافقنامه پاریس رو شکل دادن همش سیاسیه و واقعیت اصلا اون چیزی نیست که فکر میکنید.
      این مسئله که افزایش گرمایش زمین به علت افزایش دی اکسید کربن ایجاد شده این نظریه هیچ مبنا و دلیل علمی نداره.
      اما جریان هایی تو دنیا چون اراده کردن و تصمیم گرفتن و جریان سازی کردن که شما (مردم دنیا) اینطور فکر کنی واسه پیشبرد اهدافشون. اونقدر قدرت هم دارن که به دروغ بهش مبنای علمی هم بدن.
      البته نه اینکه تو دنیا نباشن کسایی که با این موضوع مخالفت کنن.طوریکه بیش از 2000 استاد دانشگاه انجیو های شکل دادن فقط به این دلیل که باید جلوی این دروغ بزرگ دیگه گرفته بشه.
      (( اصلی ترین دلیل گرمایش زمین تشعشعات خورشیدی هستش و بعد خوده بخارهای آب در سطح زمین که میزان دخل انسان به گرمایش زمین بخاطر تولید دی اکسید کربن بیشتر مثل یه شوخی میمونه))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        منظورت اینه CO2 اثر گلخونه یی نداره؟
        اینهمه سوختی که میسوزونیم کلی‌ هم بخار آب تولید می‌کنیم
        یعنی‌ کلا بی‌ اثره؟مگه می‌شه؟
        یعنی‌ چندین میلیارد تن آلودگی‌ که ما سالانه میفرستیم تو جو شوخیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Farzad

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به خاطر قوانین سخت گیرانه آلایندگی در قاره سبز ، ۱۲ سیلندرهای آلمانی یکی یکی دارن از نفس می افتن ، چقدر بد … خدا اون روز رو نیاره که این بلا سر سوپراسپرت های ایتالیایی بیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پناه بر خدا از این همه جذابین نسخه های CS ب ام و!!!!
    فعلا تست های M2CS رو ندیدم اما M3CS و M4CS تست ها و رقابت های زیادی ازشون در مقابل رقبا دارم.
    مخصوصا M3CS و C63S فیس لیفت که CAR SALES انجام داد. اما یه زمان گیری M4CS در پیست le mans Bugatti هستش که مجله SPORT AUTO فرانسه انجام داده.شاید این زمان گیری رو تا الان دهها باره که دیدم ولی بازم میبینمش و ازش لذت میبرم.جدای از عملکرد دیوانه کننده M4CS در این پیست که چندین سوپر اسپرت و خودروهای بیش از 600 اسب بخاری رو شکست داده اما مجله SPORTAUTO فرانسه در تست ها و زمان گیری هاش یه فرقی داره اینه که جذاب ترین تصویر برداری و صداگذاری رو داره که در هیچ مجله دیگه ای ندیدم اینطور مگه در برنامه های خودرویی مثل :: گرند تور و تاپ گیر.
    در هر صورت همون قدر که M های کامپتیشن از M های معمولی جذاب تر هستن M CS ها چند برابر نسبت به کامپتیشن ها جذابیت دارن.امیدوارم نسخه های CS حتی از SUV های پرفومنس ب ام و هم ساخته بشن.
    (( یادتونه درگ بین M5 کامپتیشن تیون شده با مکلارن 720 که مجله روسی DSC OFF انجامش داده بود حالا همون مجله رقابت جدیدی رو بین همون M5 کامپتیشن و لامبورگینی اونتادور SVJ انجام داده که به شدت جذاب هستش. چون این نسخه لامبورگینی اونتادور SVJ رنگ خیلی خاصی داره که من واسه اولین باره دیدم. در این رقابت 2 بار رقابت درگ انجام میدن و 2 بار رقابت درگ رولینگ که نتیجه تمام درگ ها پیروزی یک خودرو هستش که پیشنهاد میکنم حتما ببینیدش. شاید هم پدال مطلبش رو گذاشت پس نتیجه اش رو من دیگه نمیگم))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا