بی ام و

ب‌ام‌و 2002 احیا شده با قدرت چشمگیر 803 اسب بخاری!

هیچ‌چیزی نمی‌تواند بهتر از خودروهای به اصطلاح کوچ بیلد بگوید “من یک ماشین باز پولدارم!”. هنوز هم شرکت‌های مشهوری در این بازار بسیار محدود فعالیت می‌کنند و اگر شما طرفدار سرسخت ب‌ام‌و بوده و حساب بانکی‌تان نیز کاملاً چاق‌وچله است می‌توانید سری به گاراژ گروپ ۵ موتور اسپورت بزنید.


این شرکت که در ایندیانا مستقر است به تازگی کار روی پروژه‌ی خود یعنی جذاب‌ترین نسخه از ب‌ام‌و ۲۰۰۲ را شروع کرده است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۹ لیتری برگرفته از M5 کد E60 سود خواهد برد و قدرت قابل‌توجه ۸۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۶ نیوتون متری خواهد داشت. این نیروگاه بزرگ به یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال متصل بوده و البته نسخه‌ی ۵.۸ لیتری از این پیشرانه نیز در دسترس بوده که قدرت آن تنها به ۷۴۴ اسب بخار رسیده و گشتاورش هم ۷۱۲ نیوتون متر می‌باشد. هر دو پیشرانه برای ارائه‌ی این میزان اسب و دود و جذابیت نیازمند سوختی با اکتان ۱۰۰ هستند.


گروپ ۵ موتور اسپورت فعلاً این خودرو را نساخته اما گفته ۳۰۰ دستگاه از آن را روانه‌ی بازار خواهد کرد. از این تعداد ۲۰۰ دستگاه از پیشرانه‌ی کم‌حجم‌تر استفاده خواهند کرد. پروژه‌ی یاد شده نشان دهنده‌ی همکاری با دو شرکت دیگر شامل بیل ریلی تکنولوژی است که شاسی و ساختار خودرو را تأمین کرده و شرکت کربان اتو ورکس هم مسئول تولید پیشرانه می‌باشد.


خودروی موردبحث از سیستم تعلیق مسابقه‌ای قابل تنظیم، روتورهای سرامیک کربنی، کالیپرهای مونوبلاک و سیستم ترمز ضد قفل مسابقه‌ای بوش سود می‌برد. رینگ‌های ۱۹ اینچی هم توسط لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ یا پیرلی تروفئو R در آغوش گرفته خواهند شد.


پانل‌های بدنه‌ی فیبر کربنی هم برای خلق خودرویی متمایز بکار خواهند رفت. این خودرو در هر چهار گوشه پهن شده و یک بال بزرگ هم در بخش پشتی به چشم می‌خورد. سپرهای متفاوت، رکاب‌های جانبی بزرگ، آینه‌بغل‌های متفاوت و خروجی‌های اگزوز دوبل از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند. گروپ ۵ موتور اسپورت جلوپنجره، چراغ‌های عقب و دیگر قطعات را تغییر داده و لوگوهای متفاوتی را نیز نصب کرده است.


کاکپیت نیز خالی از قطعات غیرضروری بوده و در این بخش صندلی‌های ریکارو، غربیلک فرمان مدرن تر ناردی، پشت آمپرهای رنگی قابل‌برنامه‌ریزی، سیستم تهویه مطبوع و رول کیج دیده می‌شوند. کف‌پوش‌های آلمانی نیز زینت‌بخش کف کابین هستند.

بنا به گفته‌ی رود اند تراک، پروتوتایپ این خودرو اندکی پس از پایان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در ماه آینده ساخته خواهد شد؛ اما نسخه‌ی نهایی همان‌گونه که انتظار می‌رود قیمت بالایی خواهد داشت. احتمالاً قیمت نسخه‌ی پایه از ۸۷۵ هزار دلار آغاز خواهد شد درحالی‌که برای مدل قوی‌تر باید در حدود ۹۷۵ هزار دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    رندرها که در حد جی تی ای سن آندریاسه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چرا باید یکی بیاد یک میلیون دلار واسه این بده وقتی با این پول کلی گزینه خفن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (365 ديدگاه)

      بالاخره میلیونرها هم باید به جوری پولاشونو خرج کنن دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. charger

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    لامصبا لااقل بگید 175000 چه خبره????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    هر کی بخره ..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب با این پول میشه خیلی بهتر این ماشینو تیونینگ کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا