بی ام و

رخ‌نمایی ب‌ام‌و M2 کامپتیشن مسابقه‌ای

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن مسابقه‌ای روز گذشته در پنجمین مسابقه‌ی فصل VLN در نوربرگ رینگ معرفی شد.


این خودروی مسابقه‌ای که همچنان روی بدنه‌ی خود از پوشش‌های استتاری استفاده می‌کند مسابقه‌ای استقامت یاد شده را در ۶ ساعت به پایان رساند اما نتیجه‌ی آن چندان قابل توجه نبوده است. جانشین M240i مسابقه‌ای عملکرد خوبی نداشته و از آخر دوم شده و به رتبه‌ی ۱۰۹ رسیده است.


واضح است که هدف ب‌ام‌و موتور اسپورت پیروزی در این مسابقه نبوده بلکه به دنبال توسعه‌ی این خودرو در شرایط واقعی و مسابقه بوده است. خودروی یاد شده از شماره ۱۶۰ استفاده کرده و توسط رانندگان و مهندسان این شرکت هدایت شده است.


M2 کامپتیشن مسابقه‌ای در کلاس SP8T که شاهد حضور خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج AMR GT4 و مرسدس-ای ام جی GT4 بوده شرکت کرده است. موضوع جالب اینکه این کلاس مسابقه‌ای با کلاس CUP5 که M240i مسابقه‌ای در آن شرکت داشت تفاوت‌هایی دارد. به لطف تصویرهای منتشر شده می‌توانیم گالری جذاب جدیدترین سلاح پیست ب‌ام‌و در نوربرگ رینگ را ببینیم.


در این تصاویر می‌توانیم پکیجی آئرودینامیکی شامل اسپلیتر جلو و بال بزرگ و ثابت در عقب، ورودی هوای روی کاپوت و دو ورودی اضافی زیر چراغ‌های جلو را مشاهده کنیم. از دیگر جزئیات منحصربه‌فرد خودروی موردبحث می‌توان به رینگ و لاستیک‌های موتور اسپورت و سیستم تعلیق مسابقه‌ای اشاره کرد.


داخل کابین هم همان چیزهایی است که انتظار داشتیم. یک غربیلک فرمان پروانه‌ای شکل با بخش مرکزی فیبر کربنی و پوشش آلکانترایی، پدال شیفترها و کنسول مرکزی فیبر کربنی جزو مشخصات شاخص این بخش هستند. تمامی وسایل غیرضروری از کابین حذف شده‌اند و یک رول کیج، دو صندلی مسابقه‌ای و سیستم آتش‌خاموش‌کن در آن دیده می‌شوند.


ب‌ام‌و در حال توسعه‌ی دو نسخه از این خودروی مسابقه‌ای با نام های مسابقه‌ای و کلاب اسپورت می‌باشد. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو که در مدل جاده‌ای خروجی ۴۱۰ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد استفاده می‌کنند. اولین نمونه‌های این خودرو از سه‌ماهه دوم سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من میدونستمM2 خیلی توانمند هستش.اما از اون روزی متوجه شدم این توان تا چه اندازه است که کانال یوتیوبی ALEX HARDT ب ام وM2 کامپتیشن خودش رو با یه تیونینگ سطحی که قدرتش رو 100اسب بخار ارتقا داده وبه حدود 500 اسب رسوندش براش یه اسپویلر عقب رو نصب کرده که در اولین زمان گیری این راننده با M2
    کامپتیشن در یه روز گرم وپیست شلوغ که 10 خودرو دیگه سره راهش بودن
    زمان 7:12 ثانیه رو ثبت کرده وقول داده در زمان بهتر وپیست خلوت برمیگرده.
    وقتی این ماشین توان وپتانسیل این رو داره که تا این حد عملکردی باشه افسوس که BMW خودش یه نسخه مخصوص پیست ازش نساخت!!!!
    ((فعلا در حال تست M2CS هستن که امیدوارم زودتر معرفی بشه چون M4CS وM3CS دیوانوار جذاب ترشدن نسبت به مدل کامپتیشن ))
    (((M2 معمولی یه کوپه تمام عیار هستش.مدل کامپتیشن دیوانه تر وجذاب ترهم شده ودرمدل
    M2CS این کوپه کوچیک بیشتر از هرزمان دیگه ای دوست داشتنی تر خواهد شد.اگه من پول این رو داشتم که هر سوپر اسپرتی رو داشته باشم اما حس میکنم بیشتر ازهرچیزی دوست دارم باM2 در پیست رانندگی کنم.با جسه خیلی کوچیک ولاستیک های خیلی پهن این ماشین یک M هستش)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    عجب????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا