تجربهٔ رانندگی با رضوانی تانک مدل 2019
تجربهٔ رانندگی با رضوانی تانک مدل 2019

تجربهٔ رانندگی با رضوانی تانک مدل 2019

رضوانی تانک در یک کارگاه کوچک در کالیفرنیا توسط شرکتی ساخته می‌شود که تنها پنج سال سابقه دارد اما این اس‌یووی خشن و زمخت به پارکینگ‌ها و صفحات اینستاگرام افراد مشهوری راه پیدا کرده است. این خودرو حتی حضور کوتاهی هم در فیلم جدید مردان سیاه‌پوش داشته است زیرا به نظر می‌رسد از سیارهٔ دیگری آمده است. اما آنچه که صفحات اینستاگرام افراد مشهور نشان نمی‌دهند، چیزی است که در زیر پوست تانک قرار دارد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم جیپ رانگلر ساخته شده و زیر کاپوت آن پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی کرایسلر قرار گرفته است. بله تانک در اصل یک رانگلر با کیت بدنهٔ تهاجمی و موتور V8 است.

اما دلیل اینکه رضوانی تانک به ستارهٔ رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است، استایل آخرالزمانی آن است که فریاد میزند «به من نگاه کنید». این خودرو توسط طراح فعلی جنسیس آقای «سمیر سادیخوف» طراحی شده و توجهات را کاملاً به خود جلب می‌کند. جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ بزرگ، چراغ‌های جلوی باریک و نوار لوگوی متمایز، تانک را به خودرویی شیطانی در خیابان‌ها تبدیل کرده است. علاوه بر این، درب صندوق تمام شیشه‌ای با چراغ‌های باریک LED هم نمای بی‌نظیری به خودرو بخشیده‌اند. به همین دلیل، هنگامی تانک بیش از چند دقیقه در جایی متوقف شود مردم آن‌را با دوربین‌های خود احاطه می‌کنند.

اما همین تعریف و تمجید چشمگیر را هرگز نمی‌توان در مورد کابین تانک هم اظهار داشت زیرا در اینجا بسیاری از قطعات از رانگلر گرفته شده‌اند. در کابین این خودرو از دکمهٔ بالابر پنجره‌ها و صفحه آمپر گرفته تا شیفتر دنده و غربیلک فرمان و به‌طورکلی همهٔ قطعات اصلی به‌جز لوگوی رضوانی متعلق به جیپ هستند. البته برای تانک صندلی‌های اسپرت با قیمت 3500 دلار قابل سفارش است که از آپشن‌های قابل توجیه محسوب می‌شود. این صندلی‌های چرمیِ گود، کاملاً راحت و حمایت‌کننده بوده و علاوه بر این زیبایی خوبی هم داشته و با چرم قرمز و مشکی با دوخت لوزی پوشیده شده‌اند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند از بین شش رنگ و الگوی مختلف داخلی، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کرده و با پرداخت 450 دلار، گرم‌کن را به صندلی‌ها اضافه کنند. با پرداخت 6500 دلار نیز کل داشبورد با چرم پوشیده می‌شود.

رضوانی اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جیپ را با یک نمونهٔ افترمارکتی آلپاین جایگزین کرده است. این سیستم از طریق یک نمایشگر لمسی 7.9 اینچی ارائه می‌شود که با پاسخگویی مناسب، تکنولوژی لازم را به کابین ابتدایی تانک اضافه کرده است. در این سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو استاندارد هستند و اپلیکیشن‌های دیگری هم برای آن قابل سفارش است. برای تانک امکان سفارش یک دوربین دید در شب مادون‌قرمز هم با پرداخت 5500 دلار وجود دارد. هرچند رضوانی از ارائهٔ تکنولوژی‌های ایمنی مثل هشدار برخورد جلو و کروز کنترل راداری برای تانک صرف‌نظر کرده اما در عوض ویژگی بسیار جذاب‌تری یعنی قابلیت ضدگلوله را برای آن در نظر گرفته است.

این ویژگی که در نسخهٔ نظامی 295 هزار دلاری ارائه می‌شود، شامل شیشه‌ها و زره بدنهٔ مقاوم در برابر گلولهٔ کلاشینکف، محافظت کف خودرو در برابر انفجار، لاستیک‌های پنچرروی نظامی و حتی سیستم محافظت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی می‌شود که مالکین جیپ نمی‌توانند از هیچ‌کدام از آن‌ها برخوردار باشند. البته نمونهٔ مورد آزمایش تجهیزات کمتری از برادر نظامی آمادهٔ جنگ خود دارد اما هنوز هم خودروی چشمگیری است زیرا رضوانی حتی در نسخهٔ پایهٔ تانک هم ویژگی‌های سفارشی مثل دوربین دید در شب (5500 دلار)، پکیج بکسل (8500 دلار) و کیت آفرود شامل افزایش ارتفاع 15 سانتیمتری، تایرهای غول‌پیکر 37 اینچی و کمک‌فنرهای فاکس 2.5 اینچی را با قیمت 5500 دلار ارائه می‌کند. پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی زیر کاپوت این خودرو هم یک آپشن 32 هزار دلاری است.

این موتور با 500 اسب بخار قدرت، تانک 2 تنی را با نیروی غافلگیرکننده‌ای به حرکت درمی‌آورد. با فشردن پدال گاز، این اس‌یووی خشن به سمت جلو پرتاب می‌شود درحالی‌که سیستم اگزوز به سبک هلکت نیز در عقب خودرو آهنگ جذابی را می‌نوازد. تانک حتی با وجود استفاده از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی جیپ، ظرف حدود شش ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته برای این خودرو سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که این نمونهٔ 6.4 لیتری V8 همی یکی از آن‌ها است. موتور پایه یک واحد 3.6 لیتری V6 با 285 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور است که از رانگلر گرفته شده اما در بالای این لیست، موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با 707 اسب بخار قدرت قرار گرفته است اما سفارش این موتور 65 هزار دلار هزینه خواهد داشت.

هرچند تانک حتی با همین موتور 6.4 لیتری 500 اسب بخاری هم در خط مستقیم به شکل غیرمنتظره‌ای سریع است اما در پیچ‌ها عملکرد خوبی ندارد زیرا ارتفاع بیشتر از سطح زمین و وزن اضافی آن موجب شده ناپایدارتر از یک جیپ معمولی باشد درحالی‌که لاستیک‌های آفرود بزرگ آن نیز مناسب جاده نیستند. ارتفاع زیاد تانک از سطح زمین، ورود و خروج به آن‌را دشوار کرده است اما زیر پایی‌های تاشوی اتوماتیک سفارشی (که در نمونهٔ مورد آزمایش هم وجود داشتند) بسیار مفید هستند. بدنهٔ تهاجمی و برجستهٔ خودرو نیز دید رو به بیرون را دچار مشکل کرده است اما دوربین‌های نصب‌شده در آینه‌ها استرس را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

اما تانک هرگز خودروی ارزان‌قیمتی نیست. قیمت نسخهٔ استاندارد این ماشین از 165 هزار دلار شروع می‌شود که از پیشرانهٔ پایهٔ V6 استفاده می‌کند و تجهیزات و لوازم جانبی بسیار کمی دارد. قیمت مدل مجهز به موتور همی به 197 هزار دلار افزایش پیدا می‌کند و نسخهٔ هلکت 230 هزار دلار قیمت دارد. و نهایتاً نسخهٔ نظامی تانک با تمامی آپشن‌های مذکور و موتور 707 اسب بخاری هلکت با قیمت 295 هزار دلار عرضه می‌شود. بااین‌حال رضوانی تانک در برابر مبلغی که برای خرید آن پرداخت می‌شود چیزهای زیادی را ارائه می‌کند. این خودرو ظاهر خوبی دارد، قدرتمند است و با تجهیزات سفارشی مثل قابلیت ضدگلوله و سیستم دید حرارتی، شاسی‌بلندهای گران‌تری را از لحاظ لوازم جانبی مغلوب می‌کند. بنابراین رضوانی تانک برای کسانی که می‌توانند با قیمت شش‌رقمی آن کنار بیایند و رابطهٔ آشکار آن با جیپ را نادیده بگیرند، گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

Rezvani Tank 2019
پیشرانه 6.4 لیتری V8
قدرت 500 اسب بخار
گشتاور 580 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 6 ثانیه
وزن 1950 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
قیمت پایه 165 هزار دلار
قیمت تست‌شده 211 هزار دلار

 
منبع: Motor1

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. ali a
    سوابق: (616 دیدگاه) ,

    طراحی کاملا متفاوت و خشنش هست که جلب توجه میکنه و تعداد خیلی کمش ..همینطور که گفتن بیشتر برای آفرود مناسبه. تو این رنج قیمت من لامبورگینی اوروس خیلی می پسندم..

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      کاملا درست میگی علی جان
      منم اوروس رو میپسندم
      .
      تانک رضوانی جای پیشرفت بسیار زیادی رو داره
      خصوصا در مورد طراحی کابین
      و جعبه دنده مدرن‌تر
      ولی رضوانی که در عرض ۵ سال اینقدر سر زبانها افتاده
      با بازارسنجی درست
      با توجه به اینکه بازار امروز خودرو
      ۱) بشدت شاسی بلندپسند شده
      ۲) بشدت ظاهربین شده در حدی که عمر تغییر نسل خودروها به حدود ۵ سال رسیده
      و ظاهر خودروها هم بشدت نمایشی شده چون خریداران علاقه مند به نمایش تجملات زندگیشون در شبکه های اجتماعی شدن،
      .
      مسیر درستی رو داره میره و قطعا آینده بشدت روشنی پیش رو داره

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1262 دیدگاه) ,

      لامبورگینی اوروس رو به این ترجیح میدم

      پاسخ
    3. Joseph
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      میشه پکیج ضدگلوله و سیستم دید در شب حرارتی و همچنین شاسی رانگلر که مخصوص کوه کمرساخته شده رو در اوروس نشون بدی؟

      پاسخ
  2. نوید جهرمی
    سوابق: (2742 دیدگاه) ,

    جون میده برای افراد نوکیسه و اونایی که عقده دیده شدن دارن.
    ولی در نبود هامر، ماشین خوب و جالبی رو جمع کرده. دستشون درد نکنه.
    من ک جی کلاس رو بهش ترجیح میدم.

    پاسخ
  3. 
    سوابق: (11286 دیدگاه) ,

    ترجیح میدم به جای ماشینی که هر تیکه اش رو از روی یک خودرو کندن و به هم چسپوندن ، یک ماشین درست حسابی ، یکپارچه و آزمون پس داده مثل G class ، Land Cruise ، Durango ، یا Cayenne Turbo S و Urus بخرم.

    اگرم حس کردم خیلی آدم مهمیم شرکت های بسیاری در سراسر دنیا هستن که تحت نظارت خودروسازان معتبر ، بدنه ی محصولاتشون رو به درجات مختلف تقویت میکنن تا حتی در مقابل RPG هم مقاومت کنه.

    200 هزار دلار باید پول بدی واسه نسخه یِ چاسان فاسان شده یِ نسلِ قبلیِ رانگلرِ 20 هزار دلاری !!!!! ( حتی نسل جدیدش هم نه !)
    فقط واسه کسایی که کمبود توجه دارن به درد میخوره. از نظر من که مفتش هم گرونه !
    .
    خلاص !!!

    پاسخ
    1. دانیال_Surrey،England
      سوابق: (2241 دیدگاه) ,

      رفیق،البته اوروس هم شامل همین __هر تیکَش__ میشه ها.
      من خودم باشم نسل جدید دیفندر رو به همه ترجیح میدم،نه اینکه حالا حرف از تعصب و…باشه ولی خداییش همه چی تمومه.
      تو رده ی شاسی بلندای عملکردی هم همین کاین و سری x ب ام و بهترینن.

      پاسخ
      1. 
        سوابق: (11286 دیدگاه) ,

        رفیق اوروس با پورشه کاین توربو و بنتلی بنتایگا و آئودی SQ8 اشتراک قطعه داره و توسط «لامبورگینی» ساخته شده. لامبورگینی یعنی یکی از بزرگترین اسم ها در تاریخ خودروسازی.
        از قطعات فولکس واگن آپ که در ساختش استفاده نکردن.

        رضوانی هم اگر در این ماشین از دستگیره های رولزرویس کولینان و صندلی های بنتلی استفاده میکرد کسی ایراد نمیگرفت. این ماشین ۲۰۰ هزار دلاری حتی یک گیربکس مدرن هم نداره‌.

        پاسخ
        1. دانیال_Surrey،England
          سوابق: (2241 دیدگاه) ,

          ((رفیق اوروس با پورشه کاین توربو و بنتلی بنتایگا و آئودی SQ8 اشتراک قطعه داره و توسط «لامبورگینی» ساخته شده.))
          خب اینم معنیش میشه همون__هر تیکَش__ که گفتی دیگه.🙂
          من اصلا با این رضوانی کار ندارم کلی گفتم.
          الان پرفورمانته لامبورگینی تَره یا اوروس؟؟
          میدونم میخوای بگی هزینه بره و…….
          ولی از اون ور فراری یا استون مارتین رو داریم که مثلا استون برای ساخت شاسی بلندش کلی طراح و مهندس جدید استخدام کرده بالای 1 میلیارد دلار هم خرجش کرده.
          حالا ممکنه با بنز قطعات اشتراکی داشته باشه ولی بیشترش استونه.
          مک لارن هم که خیلی رُک و افتاده گفته،نه تواناییش رو داریم نه با برند ما سازگاری داره، مشتریامون هم اینو نمیخوان.
          الان سودی که لامبو از شاسی بلندش برده نتیجش چیه؟؟
          __حال بحث لامبورگینی نبودا!!!__
          مشکل از سیاست شرکتشونه،از سال 2010 تا 2019 لامبورگینی چندتا ماشین جدید تولید کرده؟؟((فارق از مدل های عملکردی و سقف باز و…))
          مشکل لامبو نداشتن تنوع تو محصولاتشونه.

    2. Amir Machine
      سوابق: (612 دیدگاه) ,

      مجید جان
      در مورد این تانک مدل 2019 تا حدودی باهات موافقم ولی نسل جدید تانک هم معرفی شده که مطلبش هم تو پدال منتشر شد، نمیدوم دیدی یا نه
      نسل جدیدش رو شاسی نسل جدید جیپ رانگلر ساخته شده و کابین کاملا لوکس‌تر و مدرن‌تری هم داره
      طراحی بیرونیش هم تغییر کرده و درهاش به شکل معمولی باز میشن، برای نسل جدید، موتور تقویت شده دیمن هم با 1000 اسب بخار ارائه شده
      بنظر من نسل جدید تانک خیلی بهتر از این نسل شده و ارزش خرید بالاتری داره، من که از تانک جدید خیلی خوشم اومد

      پاسخ
    3. K1
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      همه این حرف ها رو زدی
      ولی عکس پروفایلت دی کاپریو هست
      عقده ای نباشیم
      و تحسین کنیم
      رضوانی اول کار هست
      و خصوصی

      پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1589 دیدگاه) ,

    جیپ رانگلر روبیکان : لایک 👍👍👍👍
    رضوانی تانک : دیسلایک 👎👎👎👎

    پاسخ
  5. کیارش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تو دنیای خودرو یکی از چینیها بدم میاد یکیش منصوری و این رضوانی
    معلوم نیست اینا کلا تو چه فضایی سیر میکنن این مدلا رو میسازن؟ تو چین جی لی و بعضی شرکتهاشون خیلی خوب کار کردن اما اکثریت خیر
    منصوری هم دیده چه ماده ایی گرونتره اومده همونو رو ماشین کار کرده بدونه هیچ خلاقیت خاصی. وقتی محصولات منصوری رو در مقابل مثلا برابوس بزاری تفاوتها معلوم میشه.
    رضوانی هم این ماشینو نمیدونم با چه فلسفه ایی و با چه منطقی درست میکنه؟ اصلا کسی هست بخره؟ تو باقی کشورا اصلا کسی اسمشونو میشناسه؟ یا چون این رضوانی هموطن ماهاست اسمشو هی میشنویم؟ تو این سبک به نظر خودم خیلی از خبره های دنیای خودرو اون خودروی کانادایی و اونی که تو افریقای جنوبی میسازن تنها خودوروهای قابل خرید هستن. ادم اگه یه چیزی مثل این تانک رضوانی بخواد بخره خب چرا نره یه کادیلاک اسکالیدو ضد زره نکنه؟ قیمتشم ارزونتر در میاد کلی هم به روز تر و بهتره

    پاسخ
  6. شبیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کیارش عزیز –
    اگه کاملا با دقت این مقاله رو میخوندی هیچ وقت این حرف رو نمیزدی !!!!
    اول نوشته شده که این خودرو مورد توجه بسیاری از سلبریتی های معروف شده
    و کلی توی اینستا طرفدار داره عزیز
    در ضمن قطعا از نسل جدید اش اطلاعاتی نداری وگرنه این حرف رو نمیزدی

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    قیافش شبیه ماشینای تینیجریه! به جز اون حس میکنم سر هر پیچ عین گهواره برقصونه آدمو!

    پاسخ
  8. Farzad
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    اسمش که واقعا برازندشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.