تعویق تولید کامیون تسلا تا اواخر سال 2020

ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا اعلام کرد کامیون این شرکت تا اواخر سال 2020 وارد خط تولید نخواهد شد.


کامیون این شرکت اولین بار در اواخر سال 2017 معرفی شد و در آن زمان تسلا ادعا کرد تولیدش را از سال 2019 آغاز خواهد کرد. در روندی که بارها از تسلا مشاهده شده، این تاریخ بازهم به تعویق افتاده است.


ماسک در خلال برگزاری جلسه‌ی سهامداران تسلا اعلام کرده بود تولید این کامیون یک سال کامل به تعویق افتاده است. او گفته این تأخیر در تولید به توانایی تسلا در تجاری کردن تولید باتری‌ها مرتبط است. ماسک خاطرنشان ساخته است:

اگر ما به تعداد کافی باتری در اختیار نداشته باشیم چیز خاصی در افزایش پیچیدگی تولید وجود نخواهد داشت.

ماسک اضافه کرده تسلا به منظور اطمینان از اینکه باتری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تولید خواهند شد هر کاری انجام خواهد داد. این امر حتی می‌تواند به معنی ورود به بخش معدن کاری باشد هرچند ماسک از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده است.


اگرچه اکثر افراد از به تعویق افتادن تولید کامیون تسلا نگران نشده‌اند اما برخی از شرکت‌ها که این خودرو را سفارش داده‌اند به مشکل بر خواهند خورد؛ و البته این شرکت‌ها کاملاً مشهور و بزرگ هستند: بوش، UPS، فدکس و والمارت.


تا زمانی که تغییر و تحول خاصی در برنامه‌های تسلا رخ ندهد باید گفت نسخه‌ی پرچم‌دار کامیون این شرکت برد حدود 804 کیلومتری خواهد داشت. این برد در شرایطی به دست می‌آید که کامیون در بزرگراه و با ظرفیت بارگیری کامل خود حرکت کند. قیمت کامیون تسلا از 150 هزار دلار برای مدلی با برد 482 کیلومتری آغاز شده و به 180 هزار دلار برای مدل پرچم‌دار خواهد رسید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. (ali (chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    بی نقصه این کامیون و فقط یه مشکل داره اونم این هست که فرمونش وسط قرار گرفته

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2604 دیدگاه) ,

      در عین حال میتونه مزیت هم باشه. پیچیدگی طراحی برای عرضه در کشورهای فرمون راست رو کم میکنه. تسلط راننده رو به دوطرف یکسان میکنه. با ترکیب با سیستم رانندگی خودکار تسلا وسیله خوبی میشه برای کامیونداران که از سختی شغلشون کم و به لذت بیشتر منتهی بشه.

      پاسخ
  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    مشخصات موتوری ماک r600 رو میذارم که تو ایران بعد 40 سال هنوزم بی رقیب در حمل و نقل فوق سنگین هستش

    In 1966 they were: EN – Engine (gasoline), END – Engine Diesel, and ENDT – Engine Diesel Turbocharged, with the three number cu in displacement next.

    By 1988 the numbering system had changed slightly. The prefix “D” and “T”, no longer needed as all engines were diesel and turbocharged, were discarded, as was the “N”. The prefix “M” was for “Maxidyne” wide power range models, C was for California certified engines. A “6” was for the 672 cu in (11.0 L) I6, “9” was for the 998 cu in (16.4 L) V8, in 1987 the “7” 728 cu in (11.9 L) I6 was introduced. The next three digits were the horsepower rating of the engine, and an “L” suffix indicated an “Econodyne” low speed model. An example of the difference would be the ENDT673 and later E6-200 being similar engines.[

    پاسخ
    1. JDM
      سوابق: (249 دیدگاه) ,

      داداش برو یه نکاهی به superliner V8 بندازِاون دیگه اخرته گنگستره

      پاسخ
  3. sina7
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    این مشکل دیر تحویل دادن رو تسلا باید حل کنه چون کلی ضرر میکنه سر این موضوع
    اونجا دیگه مث ایران نیس که ملتو واسه پراید و پژو دست به سر کنن
    دیدین که تسلا سر مدل 3 کلی شکایت و انتقاد و ضرر و کاهش سهام رو تجربه کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.