تسلاخودروهای سنگین

تعویق تولید کامیون تسلا تا اواخر سال ۲۰۲۰

ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا اعلام کرد کامیون این شرکت تا اواخر سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید نخواهد شد.


کامیون این شرکت اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در آن زمان تسلا ادعا کرد تولیدش را از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد. در روندی که بارها از تسلا مشاهده شده، این تاریخ بازهم به تعویق افتاده است.


ماسک در خلال برگزاری جلسه‌ی سهامداران تسلا اعلام کرده بود تولید این کامیون یک سال کامل به تعویق افتاده است. او گفته این تأخیر در تولید به توانایی تسلا در تجاری کردن تولید باتری‌ها مرتبط است. ماسک خاطرنشان ساخته است:

اگر ما به تعداد کافی باتری در اختیار نداشته باشیم چیز خاصی در افزایش پیچیدگی تولید وجود نخواهد داشت.

ماسک اضافه کرده تسلا به منظور اطمینان از اینکه باتری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تولید خواهند شد هر کاری انجام خواهد داد. این امر حتی می‌تواند به معنی ورود به بخش معدن کاری باشد هرچند ماسک از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده است.


اگرچه اکثر افراد از به تعویق افتادن تولید کامیون تسلا نگران نشده‌اند اما برخی از شرکت‌ها که این خودرو را سفارش داده‌اند به مشکل بر خواهند خورد؛ و البته این شرکت‌ها کاملاً مشهور و بزرگ هستند: بوش، UPS، فدکس و والمارت.


تا زمانی که تغییر و تحول خاصی در برنامه‌های تسلا رخ ندهد باید گفت نسخه‌ی پرچم‌دار کامیون این شرکت برد حدود ۸۰۴ کیلومتری خواهد داشت. این برد در شرایطی به دست می‌آید که کامیون در بزرگراه و با ظرفیت بارگیری کامل خود حرکت کند. قیمت کامیون تسلا از ۱۵۰ هزار دلار برای مدلی با برد ۴۸۲ کیلومتری آغاز شده و به ۱۸۰ هزار دلار برای مدل پرچم‌دار خواهد رسید.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. (ali (chevy nova

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    بی نقصه این کامیون و فقط یه مشکل داره اونم این هست که فرمونش وسط قرار گرفته

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2846 ديدگاه)

      در عین حال میتونه مزیت هم باشه. پیچیدگی طراحی برای عرضه در کشورهای فرمون راست رو کم میکنه. تسلط راننده رو به دوطرف یکسان میکنه. با ترکیب با سیستم رانندگی خودکار تسلا وسیله خوبی میشه برای کامیونداران که از سختی شغلشون کم و به لذت بیشتر منتهی بشه.

  2. (ali (chevy nova

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    مشخصات موتوری ماک r600 رو میذارم که تو ایران بعد ۴۰ سال هنوزم بی رقیب در حمل و نقل فوق سنگین هستش

    In 1966 they were: EN – Engine (gasoline), END – Engine Diesel, and ENDT – Engine Diesel Turbocharged, with the three number cu in displacement next.

    By 1988 the numbering system had changed slightly. The prefix “D” and “T”, no longer needed as all engines were diesel and turbocharged, were discarded, as was the “N”. The prefix “M” was for “Maxidyne” wide power range models, C was for California certified engines. A “۶” was for the 672 cu in (11.0 L) I6, “۹” was for the 998 cu in (16.4 L) V8, in 1987 the “7” ۷۲۸ cu in (11.9 L) I6 was introduced. The next three digits were the horsepower rating of the engine, and an “L” suffix indicated an “Econodyne” low speed model. An example of the difference would be the ENDT673 and later E6-200 being similar engines.[

    1. JDM

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (269 ديدگاه)

      داداش برو یه نکاهی به superliner V8 بندازِاون دیگه اخرته گنگستره

  3. amin

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1119 ديدگاه)

    به آینده خوش آمدید

  4. sina7

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (348 ديدگاه)

    این مشکل دیر تحویل دادن رو تسلا باید حل کنه چون کلی ضرر میکنه سر این موضوع
    اونجا دیگه مث ایران نیس که ملتو واسه پراید و پژو دست به سر کنن
    دیدین که تسلا سر مدل ۳ کلی شکایت و انتقاد و ضرر و کاهش سهام رو تجربه کرد

  5. پاشایی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ایده استفاده از فرمان وسط بهترین گزینه برای کامیونهاست چون این خودروها در کل راننده محور باید باشند دید بهتر و تسلط بر جاده از مزیتهای ایده فرمان وسط هست البته سوپر اسپرت مکلارن اف وان هم فرمان وسط هست دوستان گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X