تسلا

تسلا مدل 3 نوویتک با ظاهری اسپورت و کابینی لوکس

جدای از پروژه‌های تیونینگ مفصل برای خودروهای برندهایی همچون فراری، لامبورگینی، مک لارن، مزراتی و رولزرویس، نوویتک به کار ارتقای محصولات تسلا هم مشغول است.


این شرکت که قبلاً پکیج‌های تیونینگ خود برای مدل‌های S و X تسلا را معرفی کرده هم‌اکنون دست روی جدیدترین محصول شرکت یعنی مدل ۳ گذاشته است. بهبودهای این خودرو شامل قطعات آئرودینامیکی کربنی، رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده، سیستم تعلیق اسپورت و کابینی لوکس‌تر می‌باشد.


نوویتک برای بدنه‌ی تسلا مدل ۳ یک اسپویلر لبه‌ای در جلو را در نظر گرفته که به بخش پایینی بدنه چسبیده است. اسپویلر لبه‌ای و دیفیوزر عقب و پانل‌های متفاوت جانبی نیز جزو دیگر تغییرات ظاهری هستند. تمامی این قطعات ظاهر کربنی داشته هرچند می‌توان قطعات همرنگ بدنه را نیز انتخاب کرد. تکمیل کننده‌ی این تغییرات نیز رینگ‌های NV2 نوویتک که با همکاری ووسن توسعه یافته‌اند می‌باشد.


این رینگ‌ها مخصوص تسلا مدل ۳ ساخته شده و از طراحی غیرمعمولی برخوردار است که از نوع ۵ پره دوبل می‌باشد. مشتریان می‌توانند این رینگ‌های ۲۱ اینچی را در ۷۲ رنگ متفاوت و با طرح پولیش خورده یا مات سفارش دهند.

جدای از ظاهری متمایز، رینگ‌های یاد شده باعث بهبود عملکرد ترمزها شده چراکه هر گوشه‌ی آن‌ها طراحی ویژه‌ای دارد و هوا را به ترمزها می‌رساند. به همین خاطر رینگ‌ها همیشه در جهت بهینه‌ی آئرودینامیکی و جهت حرکت هوا می‌چرخند.


فنرهای اسپورت به همراه شوک‌های تولیدی نیز باعث شده ارتفاع خودرو حدود ۳۰ میلی‌متر کاهش یابد. افرادی که خواهان سیستم تعلیق اسپورت تر هستند می‌توانند نمونه‌ی اسپورت آلومینیومی با کاهش ارتفاع ۴۰ میلی‌متری را انتخاب کنند.


کاهش ارتفاع خودرو نه‌تنها باعث بهبود ظاهری تسلا مدل ۳ شده بلکه باعث کاهش درگ آئرودینامیکی شده و همین امر مصرف الکتریسیته را تا ۷ درصد کاهش می‌دهد. راندمان آئرودینامیکی این خودرو همچنین با اسپویلر لبه‌ای جلو نیز بهبود یافته چراکه این قطعه باعث کاهش لیفت بخش جلویی خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. اسپویلر و دیفیوزر عقب نیز باعث توازن آئرودینامیکی بهینه می‌شوند.


نهایتاً باید گفت نوویتک دستی هم بر سر و روی کابین کشیده و تریم های چرم و آلکانترا با طراحی و رنگ‌های زیادی را در نظر گرفته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (893 ديدگاه)

    بهبود مصرف الکتریسیته . . .

    به دنیا حرف پشت این جمله است?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    صنعت خودرو آمریکا تا همین ده سال پیش کاملا 3 قطبی بود و عملا برندایی که تاسیسشون مال دهه ها پیش بود فقط حضور داشتن ، ولی الان که خوب نگاه میکنم میبینم صنعت خودرو آمریکا خیلی تکون خورده و متنوع شده . برای مثال حضور رضوانی ، تسلا ، اس اس سی ، هنسی ، سوپر لایت و چندین برند تولید محدود دیگه
    دمشون گرم و زنده باد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    در اوج سادگی بسیار زیباست……
    .
    دست مهندسان این کمپانی درد نکنه بهترین خودروی الکتریکی دنیا رو بهتر از هر زمانی کردن…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا