تسلا

عملکرد متناقض تسلا در سه‌ماهه دوم سال 2019

تسلا در سه‌ماهه دوم امسال به رکورد جدیدی در فروش خودروهای خود رسیده اما همچنان در فاز ضرر دهی قرار دارد.


تسلا در گزارش درآمدی خود اعلام کرده ضرر ۴۰۸ میلیون دلاری در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را تجربه کرده است. با این وجود شاهد بهبود عملکرد این خودروساز آمریکایی هستیم چراکه آن‌ها در یک سال گذشته ضرر ۷۱۸ میلیون دلاری را بر جای گذاشته بودند. درآمد این خودروساز نیز در کل ۶.۳۵ میلیارد دلار بوده که رشد قابل‌توجه ۵۹ درصدی نسبت به یک سال گذشته را نشان می‌دهد.


تسلا سرمایه‌گذاری زیادی روی گسترش عملیات خود در سراسر جهان انجام می‌دهد. از جمله برنامه‌های این برند می‌توان به حضور پررنگ‌تر در چین و ساخت کارخانه‌ای بزرگ در شانگهای اشاره کرد. همچنین تسلا به دنبال رساندن خودروی جدید مدل Y به دست مشتریان بوده و آن را اواخر سال آینده عرضه خواهد کرد. این برند همچنین در حال کار روی اولین پیکاپ الکتریکی خود است.


اگرچه ضرر و درآمد تسلا در سه‌ماهه دوم امسال بهتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده اما همه‌چیز پایین‌تر از میزان پیش‌بینی‌ها بوده است. تحلیل‌های شرکت S&P نشان می‌داد تسلا در سه‌ماهه دوم امسال درآمد ۶.۴۴ میلیارد دلاری خواهد داشت و ضرر آن نیز طبق انتظارات می‌بایست در حد ۲۹۸ میلیون دلار می‌بود. به همین خاطر ارزش سهام تسلا پس از انتشار گزارش مالی‌اش با افت ۱۱.۱ درصدی مواجه شد.

تسلا اوایل ماه جاری میلادی تائید کرده بود در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ تعداد ۹۵۲۰۰ دستگاه خودرو فروخته که رکورد جدیدی بوده و رشد ۱۳۴ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد. فروش مدل ۳ برابر با ۷۲۵۳۱ دستگاه بوده درحالی‌که فروش مدل‌های S و X در کل ۱۷۶۵۰ دستگاه است که افت ۲۱ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    عاشق این تلاش های تسلام
    این سرکت در اینده ای نه چندان دور بهترین خودروساز دنیا خواهد شد ببینید کی گفتم
    هر بار زمین خوره قویتر پاشده این واقعا کار هر کسی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چیز عجیبی نیست….الان از جیب ضرر میدن سهامدارا پنج سال دیگه میشن گوگل یا امازون بعدی….اتفاقی که برای اوبر هم میافتاده هیچ سودی نداره اما خیلی روش سرمایه گذاری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    مشکلات و میزان تولید کم تسلا با قیمت زیادی که محصولات فعلیش دارن همخوانی نداره و هر بار تسلا را با زبان دهی روبه رو می کنن…
    تسلا به محصولات ارزانتر و میزان تولید ماهانه حداقل ۳۵ هزار دستگاهی نیاز داره تا به سوددهی مداوم برسه…
    .
    که یقینا با شروع کار گیگافاکتوری شانگهای و تولید مدل های پایه Model 3 و Model Y در تیراژ بالا بر این مشکل هم فائق میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پویان

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (748 ديدگاه)

    تنها برگ برنده تسلا در حال حاضر نبود رقیب قدر در این زمینه است .نیسان لیف جدید هم که هنوز نیومده .
    ولی من میگم تسلا ورشکست میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      اگر ورشکستگی در کار بود تا الان شده بود…
      .
      تسلا از سال ۲۰۱۲ تاکنون تنها سه فصل سوددهی داشته مابقی زیان ده بوده با این حال Model X ، نسخه پرفورمنس Model S ، کامیون Semi ، نسل جدید Roadster ، کراس اور Model Y و هم اکنون پیکاپ Model P محصولاتی اند که همگی در این دوران زیاندهی طراحی شدن…..!!!!!!
      .
      سهامداران می دونن که در چی سرمایه گذاری می کنن و به سکان دار شرکت اعتماد کامل دارن طوری که ثروت شخصی ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ مرز ۲۰ میلیارد دلار را رد کرده…!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سال بعد فصل سرمایه گذاری روی تسلاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خوبه هنوز رقبا نیومدن تو این قسمت یکه وتنهاس باید تا میتونست جاپای خودشو محکم میکرد یه چهار سال دیگه که اروپایی ها مخصوصا المانیا بیان که دیگه هیچی!
    تسلا باید از این به اصطلاح گلدن تایمی که داشت نهایت استفاده رو میکرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا