تسلا

کشف داده‌های شخصی مشتریان تسلا در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی قدیمی!

تسلا اخیراً شروع به نصب واحدهای کنترل مدیای جدید در برخی از محصولات قدیمی‌تر خود کرده و یکی از هکرهای کلاه‌سفید فهمیده برخی از این سیستم‌های اطلاعات سرگرمی قدیمی که برای فروش آنلاین عرضه شده‌اند حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه مالکان می‌باشند.

این خودروساز آمریکایی برخی از آپگریدهای کامپیوتری جدید را برای خودروهای خود ارائه کرده است. به‌طور خاص تسلا مدل S و X تولید شده تا مارس ۲۰۱۸ را می‌توان با سیستم کنترل مدیای MCUv1 سفارش داد و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی را نیز می‌توان با مدل بهبود یافته MCUv2 تعویض کرد. این سیستم‌ها به‌صورت استاندارد در مدل S و X تولیدی از مارس ۲۰۱۸ به بعد وجود دارند.

اگر هم مالکان بخواهند از پکیج خودران کامل سود ببرند می‌توانند کامپیوترهای ICE تسلا مدل ۳ را نیز ارتقا دهند.

موضوع شوکه کننده اینکه بسیاری از واحدهای کنترل مدیای قدیمی جایگزین شده توسط مراکز سرویس رسمی تسلا در فضای مجازی برای فروش عرضه شده‌اند. اخیراً یک هکر برخی از این ماژول‌های قدیمی را خریده و اطلاعات محرمانه مالکان از جمله آدرس محل سکونت و کار، تمامی پسوردهای وای فای ذخیره شده، تقویم وارد شده در موبایل، لیست تماس‌ها و… را به دست آورده است. این هکر همچنین گفته که کوکی‌های مربوط به نت فلیکس به هکرها اجازه می‌دهد تا کنترل حساب‌های کاربری را به دست بگیرند. همچنین این هکر کلاه‌سفید پسوردهای اسپاتی فای ذخیره شده در ماژول را به دست آورده است.

یکی از منابع مطلع می‌گوید تکنسین‌های مسئول ارتقای این سیستم‌ها پیش از دور انداختنشان اقدام به تخریب کرده‌اند. یکی از تکنسین‌ها گفته چند باری با چکش واحد کنترل یکی از خودروها را تخریب کرده و طی این اقدام قطعات خارجی سیستم آسیب دیده‌اند اما اطلاعات داخل آن‌ها از بین نرفته است.

حداقل دو راه برای توضیح چگونگی راه یافتن این واحدهای کنترل به فضای مجازی وجود دارد. یک اینکه مراکز سرویس به‌طور ساده آن‌ها را تخریب کرده و به بیرون انداخته و پاکبان ها نیز آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند و دوم اینکه شاید تکنسین‌های تسلا آن‌ها را نگه داشته و فروخته‌اند.

تسلا هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این از اون گند کاریهاست که مردم خیلی‌ خیلی‌ روش حساس هستن
    هر چند کمپانی مقصر نیست ولی‌ فیس بوک اطلاعات ساده تر از این رو
    فروخته بود،لو رفت،سهامش به شدت سقوط کرد
    البته چنین اتفاقی نمیوفته چون هر یک سیستمی‌ رو که بگیرن اطلاعات یه نفر رو میگیرن

    فعلا تو دوتا پست اول شدم
    اول شدن کاری نداره
    خطاب به دوستانی که علاقه زیادی به این کار دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Aran Milan

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    میترسم کامپیوتری شدن بیش از حد ماشینا کلا صنعت خودرو رو به سمتی ببره که فقط راننده های مسابقات بتونن از رانندگی لذت ببرن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آقای ماسک اینو چی میگی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا