تسلا

پیوستن مدیر تولید اسبق تسلا به لوسید موتورز

رئیس اسبق بخش تولید تسلا به عنوان معاون ساخت و تولید به شرکت لوسید موتورز پیوسته است.


پیتر هوشهولدینگر سه سال برای تسلا کار کرده و وظیفه‌ی بهبود تولید تسلا مدل S و X را بر عهده داشته است. همچنین او مسئول ایجاد برنامه‌ی تولید کم‌هزینه برای سدان پرفروش مدل ۳ بوده است. او در لوسید بر روند تولید سدان لوکس ایر و دیگر محصولات آتی این شرکت نظارت خواهد کرد.


لوسید ایر در اواخر سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و تاکنون در سراسر جهان بررسی و تست شده است. البته مدل تولیدی این خودرو هنوز به نمایش درنیامده و برنامه‌ی تولید آن از سال ۲۰۱۸ به سال ۲۰۲۰ به تأخیر افتاده است.


اگرچه وقوع چنین تأخیری را می‌تواند به عنوان خبری بد تلقی کرد اما لوسید سرمایه لازم برای تولید این خودرو در آینده‌ای نه چندان دور را دارد. یکی از صندوق‌های ثروتمند عربستان سعودی با اختصاص ۱ میلیارد دلار به این کمپانی موافقت کرده است. این سرمایه برای تکمیل توسعه و تست سدان لوکس ایر و همچنین بهبود تأسیسات تولید در آریزونا صرف خواهد شد.


لوسید دو سال پیش گفت نسخه‌ی پایه‌ی ایر قیمت پایه‌ی ۵۲۵۰۰ دلاری خواهد داشت و با یک‌بار شارژ مسافت ۳۸۶ کیلومتری را طی خواهد کرد. البته مشخص نیست که قیمت خودرو در زمان عرضه هم همین میزان خواهد بود یا خیر. چیزی که می‌دانیم این است که ایر در تریم های گوناگون شامل مدل پرچم‌دار مجهز به سیستم چهار چرخ محرک و قوای محرکه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری فروخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا