تویوتا

خودروی الکتریکی فوق کامپکت تویوتا، آمادهٔ ورود به جاده‌های ژاپن

تویوتا برنامه‌های زیادی برای ساخت خودروهای الکتریکی دارد و بازار داخلی ژاپن نقش بزرگی در شروع خانوادهٔ الکتریکی‌های این شرکت بازی می‌کند. یکی از اولین محصولات الکتریکی تویوتا، این خودروی فوق کوچکی است که در تصاویر مشاهده می‌کنید و فعلاً با نام «اولترا کامپکت BEV» شناخته می‌شود. این خودرو اواخر همین ماه در قالب نمونه‌ای آمادهٔ تولید در نمایشگاه توکیو معرفی می‌شود و قرار است تا اواخر سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ژاپن شود. اولترا کامپکت BEV که برای استفاده در ترددهای مسافت کوتاه ضمن تأثیر محدود بر محیط‌زیست طراحی شده است، با هدف فراهم کردن آزادی جابجایی برای مردم در هر دوره از زندگی، جامعهٔ سالخوردگان ژاپن را هدف قرار داده است.

این خودروی الکتریکی دونفره که تنها ۲,۴۹۰ میلی‌متر طول و ۱,۲۹۰ میلی‌متر عرض دارد، به‌طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای حمل‌ونقلی خریدارانی طراحی شده که ترددهای کوتاه و منظمی دارند. این افراد شامل سالخوردگان، رانندگانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند یا بازرگانانی که از خریداران محلی بازدید می‌کنند می‌شود. با توجه به این اهداف، بُرد ۱۰۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به گفتهٔ تویوتا، اولترا کامپکت BEV شعاع چرخش بسیار کوتاهی هم دارد که در خیابان‌های شهری باریک مفید خواهد بود. در مورد ظاهر این ماشین اما حرف چندانی نمی‌توان زد زیرا شکل کلی آن نسبتاً ساده بوده و اسمارت فورتو را یادآوری می‌کند.

اما در کنار اولترا کامپکت BEV، تویوتا در نمایشگاه توکیو خودروی الکتریکی دیگری البته به‌صورت کانسپت را هم معرفی می‌کند که اولترا کامپکت BEV بیزینس نام دارد. این خودروی مطالعاتی برای کاربری‌های تجارتی طراحی شده که شامل ترددهای کوتاه مکرر و پارک کردن می‌شود. این کانسپت در اصل به‌عنوان یک دفتر کار متحرک عمل می‌کند و می‌تواند برای تردد، کار و استراحت مورداستفاده قرار گیرد. اولترا کامپکت BEV بیزینس کانسپت از سه حالت مختلف شامل رانندگی، دفتر کار و استراحت برخوردار است که هرکدام ترکیب داخلی متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ اما علاوه بر این دو ماشین، سه‌چرخهٔ i-Road و سه واکینگ BEV مختلف هم از دیگر محصولات الکتریکی در غرفهٔ تویوتا در نمایشگاه توکیو خواهند بود. این سه واکینگ BEV شامل نمونه‌های ایستاده، نشسته و ویلچر می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. arash

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    همین بیاد تهران مشکل ترافیک حل میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (228 ديدگاه)

      اگه هر کی با یکی ازینا هم بره تو خیابون ترافیک بیشتر از اینا هم میشه. بزرگ ترین مشکل تهران تراکمه و حمل و نقل عمومی ضعیف. تو کشور های دیگه شهری به مساحت تهران ۳-۴ میلیون جمعیت داره نه ۱۲ میلیون.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. سامان اذری

        ۳۰ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        موقع تابستون و فصل توریست جمعیت استانبول حدود 23-24 میلیونی میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. نیما

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (336 ديدگاه)

      قیمتش انقدر بالا درمیاد هیچکس نمیتونه بخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دیگه 60 کیلومتر سرعت خیلی ضایع هستش، لااقل 80-90 میکردن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریدون فرخ

      ۲۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      سرعتش خیلی کمه
      عرضش هم کمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهردادكمال

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    دوچرخه سواری و موتور سواری واسه خانوما ازاد شه نصف ماشینا جمع میشن از تو خیابون الودگی کمتر میشه زنام بجا اینکه سوار ماشین و موتور غریبه بشن از وسیله خودشون استفاده میکنن ٢*٢=۴ تموم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان که واسه آقایون ممنوع نیست دارن با دوچرخه و موتور میرن همشون؟؟!!!
      دوچرخه که نزدیک به صفره. به نظرت الان چرا از هر 5 ماشین 3-4 تاش هنوز تک سرنشینه؟؟ رانندشونم آقایونن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا