تویوتا

معرفی دو کانسپت توسط دایهاتسو در نمایشگاه خودروی اندونزی

دایهاتسو یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان پیشرانه‌های درون‌سوز است اما این بدان معنا نیست که این برند زیرمجموعهٔ تویوتا نمی‌تواند به آینده توجه داشته باشد. مصداق این موضوع را می‌توان در این دو کانسپت جدید مشاهده کرد. این دو کانسپت که DN Multisix و DN F-Sedan نام دارند، هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودروی اندونزی در جاکارتا رونمایی خواهند شد. دایهاتسو فعلاً اطلاعات خیلی کمی را از این دو خودرو ارائه داده و فقط به انتشار دو عکس و مشخصاتی جزئی بسنده کرده است؛ اما این دو کانسپت به‌وضوح زبان طراحی کاملاً جدیدی را برای این برند ژاپنی متعلق به تویوتا نشان می‌دهند.

DN Multisix یک مینی‌ون یا همان MPV شش‌نفره است که بیشتر نمایی مشابه یک کراس‌اوور دارد. یک دههٔ پیش نیز جنرال موتورز سعی داشت با مدل‌های شورلت آپلندر و پونتیاک مونتانا، مینی‌ون‌ها را به کراس‌اوورها نزدیک کند. کانسپت بعدی یعنی DN F-Sedan اما همان‌طور که از نامش مشخص است، یک سدان کامپکت است که برای افزایش انعطاف‌پذیری، درِ صندوق بار آن به‌صورت لیفت‌بک طراحی شده که به‌طور کامل همراه با شیشهٔ عقب باز می‌شود.

انتظار می‌رود هردوی این خودروها بر اساس یک پلت‌فرم دیفرانسیل جلو ساخته شده باشند اما آنچه بیشتر قابل‌توجه است، استایل و طراحی تقریباً مشترک آن‌ها است. در هردوی این کانسپت‌ها، چراغ‌های جلوی باریک، جلوپنجرهٔ عریض و ورودی‌های هوای مشابهی در پایین و طرفین سپر جلو دیده می‌شود. همچنین هردوی این خودروها از ساختار سقف ظریفی برخوردارند که به‌صورت یکنواخت به شیشهٔ جلو متصل شده است؛ اما فعلاً اطلاعاتی از نمای عقبی این دو کانسپت در دست نیست. هرچند برخی عناصر طراحی این کانسپت‌ها مانند آینه‌های جانبی باریک و زیبا هرگز به خودروهای تولیدی راه پیدا نخواهند کرد اما این دو کانسپت نشانه‌های مثبتی از سوی برند اقتصادی تویوتا هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به نظر من اگه تویوتا رو لکسس بیشتر تمرکز کنه بهتر باشه .
    چون یه تجربه شکست خورده مثل سایون داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فیصل

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اون عکس پایینی که دراش مث فانتوم باز میشه جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mercede kaviani

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دعقان
    وسپاس بی کران از مطلب عالی شما
    اتفاقا دایهاتسو در خود زاپن در کلاس کی بسیار موفق است نمونه ان دایهاتسو مدل کوپن است
    با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا