تویوتاصنایع هوایی

سرمایه‌گذاری تویوتا روی خودروهای پرنده

تویوتا با دنیای خودروهای پرنده بیگانه نیست زیرا این خودروساز در سال 2017 مبلغ 386792 دلاری را به شرکتی فعال در این زمینه داده بود.

هم‌اکنون تویوتا 394 میلیون دلار دیگر را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است. این بار تویوتا در حال حمایت از شرکت هوایی جابی است که به عنوان شرکتی فعال در هوا و فضا که روی وسایل نقلیه عمودپرواز تمام الکتریکی کار می‌کند توصیف شده است. این شرکت به دنبال توسعه سرویس‌های حمل‌ونقل هوایی سریع، ارزان و بی‌صداست.

سرمایه‌گذاری قابل‌توجه تویوتا در این شرکت به معنی تبدیل شدن ژاپنی‌ها به سرمایه‌گذار اصلی شرکت جابی می‌باشد. دیگر سرمایه‌گذاران در کل 196 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جدای از سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری، تویوتا با اشتراک‌گذاری تجارب خود در زمینه‌های تولید، کیفیت و کنترل هزینه‌ها به کمک شرکت جابی خواهد آمد. این امر به توسعه و تولید هواپیماهای eVTOL کمک خواهد کرد.

چیز زیادی درباره این وسیله نقلیه نمی‌دانیم اما در وب‌سایت جابی آمده که این شرکت در حال کار روی هواپیمای چهار نفره ای است که می‌تواند به سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست یافته و با یک‌بار شارژ مسافت بیش از 240 کیلومتری را طی کند. تویوتا همچنین گفته که طراحی این وسیله نقلیه پرنده با نیازهای بازار حمل‌ونقل هوایی همخوانی خواهد داشت.

بدون تعجب چندانی، آکیو تویودا مدیرعامل این شرکت مطرح جهانی درباره همکاری با جابی ابراز خوش‌بینی کرده و گفته است:

حمل‌ونقل هوایی هدف بلندمدتی برای تویوتاست و اگرچه ما به فعالیت خود در صنعت خودرو ادامه می‌دهیم اما این بخش نیز ما را به آسمان متصل خواهد کرد. این یک ماجراجویی جذاب و جدید است که پتانسیل ایجاد تغییرات شگرف در حمل‌ونقل و زندگی آینده را دارد.

اگرچه بسیاری از افراد درباره علاقه ناگهانی خودروسازان به خودروهای پرنده سؤال می‌کنند اما تویوتا می‌گوید در حال توسعه تکنولوژی‌های جدید برای تبدیل شدن از یک خودروساز به کمپانی حمل‌ونقل است. تویوتا خاطرنشان ساخته کمپانی جابی به همه‌گیر شدن حمل‌ونقل هوایی کمک خواهد کرد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. meysam

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1769 ديدگاه)

    اون از پروژه شهر هوشمند هیدروژنی، اینم از این.
    زمین و هوا رو داره تسخیر میکنه.
    دارم دیوونه میشم از دستت لامصب از بس که عشقی
    منتظر راو4 پلاگینم بیاد بترکونه

  2. ALIREZA

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    شاهین عزیز ممنون از مقاله ی خوبتون ، این شرکت جابی که تو متن اشاره شده ، توی کدوم کشوره ؟

  3. عرفان

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تویوتا در حال تبدیل شدن از خودروساز به کمپانی حمل نقل ……..
    فقط میتونم گریه کنم😥😥😥😥😥😥😥

  4. SS

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (279 ديدگاه)

    240 کیلومتر?!
    یعنی پرنده ای که با هر شارژ فقط حدود نیم ساعت میتونه پرواز کنه. خیلی منطقی و کاربردی به نظر نمیاد. فقط برای فرار از ترافیک شهری مناسب هست.

    1. مانی

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1619 ديدگاه)

      ۲۳۰ کیلومتر کمه؟اونم هوائی که پیچ و خم نداره

      1. SS

        ۲۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (279 ديدگاه)

        من در مقایسه با هلیکوپتر های معمولی گفتم که معمولا حدود 500 کیلومتر برد دارن
        هر وسیله ای باید در کلاس خودش مقایسه بشه. هلیکوپتر وسیله نرمال و اکونومی جابجایی نیست که دوستمون با مترو و ماشین مقایسه میکنن
        برای مسیر تهران-شمال و یا مسیرهای اروپا مثال شما درسته اما برای کشورهای بزرگی مثل امریکا یا حتی ایران فرض کنید میخواهید از تهران به تبریز یا اصفهان برید. هلیکوپتر معمولی شما رو با سرعت نرمال و یک باک به مقصد میرسونه حتی اگر نیاز به سوخت گیری مجدد هم داشته باشید خیلی روند طولانی نیست اما این پرنده شما رو تا اصفهان هم نمیرسونه و احتمالا برای شارژ باتری ها هم باید چند ساعت در بین راه بایستید!!!
        اگر با قیمت یه خودروی لوکس مثل اس کلاس قیمت گذاری بشه کلا معادلات عوض میشه چون با توجه به برقی بودن احتمالا یکی از مزیت های اون هزینه های نگهداری کمتر هم هست و تقاضای جدیدی رو در بازار ایجاد میکنه. در غیر اینصورت معلوم نیست موفق بشه تحولی ایجاد کنه.

  5. meysam

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اتفاقا خیلی کاربردیه. شما حساب کن همین تهران از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه اون کمتر از 50 کیلومتره.( حدود 40 کیلومتره) اگه با 250 کیلومتر سرعت هم که بره میتونه این مسافت رو در 12 دقیقه طی کنه. یعنی با یه بار شارژ میتونه حداقل 2 سفر رفت و برگشت از شمال به جنوب تهران بره. حالا فکر کن تو پیک ترافیک این مسافت رو بخواهی زمینی یا حتی با مترو بری چقدر طول میکشه؟؟؟

  6. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (811 ديدگاه)

    به نظر میرسه این ایده چندان جذاب نباشه به دلایل مختلف البته برای بعضی از شهر ها که توریستی هستن مثل دوبی و ابوظبی خوبه برای شهرهایی مثل نیویورک یا لندن و پاریس و حتی شانگهایی و پکن همون طرح قطارهای پرسرعت بسیار کاربردی ارزان و کم خطر میباشد ولی این طرح هم مشتری خاص خودش داره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن