تویوتا

دمیدن روحی تازه در کالبد تویوتا GT86 خاص اروپا

پس از جایگزین شدن تویوتا ۸۶ به جای سایون FR-S در آمریکای شمالی در اوایل امسال، این خودرو هم‌اکنون در بازارهای اروپایی به عنوان GT86 تازه شده در دسترس است.

Facelifted Toyota GT86
Facelifted Toyota GT86
تویوتا GT86 که قیمتش در انگلستان از ۳۳۷۳۲ دلار آغاز می‌شود از حالت Track جدیدی بهره می‌برد که به راننده اجازه می‌دهد تا سطح پایداری و کنترل کشش را تنظیم کند. در این حالت می‌توان حالت کاملاً خاموش را نیز انتخاب کرد.

Facelifted Toyota GT86
برای بهبود هندلینگ، ساختار بدنه هم‌اکنون به ویژه در بخش عقبی مستحکم‌تر است جایی که قطعات کلیدی ضخیم‌تر ساخته شده‌اند و نقاط جوشکاری اضافی‌ای بکار رفته‌اند. تویوتا همچنین جذب‌کننده‌های شوک این خودرو را دوباره تنظیم کرده است.

2017-Toyota-86-LED-headlamps
در بیرون خودرو، این خودروی محبوب پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب بخش دماغه‌ی بازطراحی شده‌ای دارد که نه‌تنها باعث بهبود نمای ظاهری شده بلکه طبق گفته‌ی کمپانی به عبور روان‌تر جریان باد نیز کمک کرده است. تویوتا GT86 همچنین چراغ‌های جلوی LED جدید دارد. در بخش پشتی نیز شاهد اصلاح چراغ‌ها و سپر هستیم.

Facelifted Toyota GT86
داخل کابین خودروساز از غربیلک فرمان سه پره‌ی جدید استفاده کرده که گفته شده کوچک‌ترین طراحی را برای یک مدل تولیدی تویوتا دارد. کنترل‌های صدا و صفحه‌نمایش به همراه لوگوی نقره‌ای ۸۶ روی غربیلک فرمان قرار دارند. همچنین سرعت‌سنج جدید و صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی TFT جدید نیز در مجموعه نشان دهنده‌ها به چشم می‌خورند که همین صفحه‌نمایش مصرف سوخت، فاصله‌ی سفر و منحنی‌های قدرت و گشتاور را نشان می‌دهد و البته نمایش نیروی جی و کرونومتر نیز را بر عهده دارد.

تویوتا GT86 فیس لیفت که از همان پیشرانه باکسر ۲ لیتری ۱۹۷ اسب بخاری استفاده می‌کند به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده و با دو نسخه عرضه می‌شود: GT86 و GT86 Pro.

GT86 به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی LED تطبیق‌پذیر، ورود بدون کلید، دستیار حرکت در تپه، کروز کنترل، آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشونده و پدال‌های آلومینیومی اسپورت سود می‌برد درحالی‌که مدل GT86 Pro علاوه بر موارد یاد شده دارای اسپویلر عقبی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، پوشش چرم آلکانترا در داشبورد و استراحت گاه دست است.

Facelifted Toyota GT86
هر دو مدل از سیستم مولتی‌مدیای تاچ ۲ تویوتا با صفحه لمسی ۶.۱ اینچی، رادیو داب و بلوتوث بهره‌مند هستند اما به‌عنوان یک آپشن، این خودرو می‌تواند از سیستم ارتقا یافته به همراه سیستم ناوبری ماهواره‌ای و دسترسی به کانال‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین استفاده نماید. دیگر آپشن ها دربردارنده‌ی پوشش مشکی کابین با جزئیات قرمز روی صندلی‌ها و تریم درب‌ها برای GT86 و پوشش آلکانترا برای مدل GT86 Pro است.

منبع: carscoops

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. سامان اذری

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2842 ديدگاه)

    کاش یه جفت توربو هم بهش اضافه میکرد
    سویک تایپ ار ۳۴۰ اسب اینم اگه با همون قدرت بیاد راحت شتابش ۴ ثانیه میشه
    دیفرانسیل عقبم که دیگه عشقه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RoadRunner

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11451 ديدگاه)

      به نظر من قدرت و گشتاورش کافیه چون اضافه کردن توربو
      ۱ قیمت رو بالا میبره و یکی از دلایل علاقه ی من و ما به این ماشین اینه که یک روزی بخریمش. قیمتش که بره بالا یکم سخت میشه
      ۲ با اضافه کردن توربو کلا هویت خودشو از دست میده. جی تی ۸۶ برای لذت رانندگی اسپورت با یک بهای ارزون ساخته شده. این بوده هدف از ساخت این ماشین.
      ۳توربو سخت جون بودنشو کم میکنه. تویوتا کلا از توربو زیاد خوشش نمیاد
      ۴ لذت تنغس طبیعی خیلی بیشتره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        اینو کسایی که ندیدن حتما ببینن.
        پورشه ۹۱۱ توربو اس.
        مک لارن ۵۷۰s
        نیسان gt r
        آئودی r8
        http://www.aparat.com/v/FzPSk

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Nissan...japan

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (209 ديدگاه)

          دیدمش ولی جایی که توربو اس هست حتما باید نیسمو باشه نمیدونم چرا نسخه معمولی گذاشتن!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. دانیال_Surrey،England

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          آره اگه نیسمو بود به نظرم خیلی بهتر بود احتماله اینکه جایه پورشه رو بگیره زیاد بود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. سامان اذری

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2842 ديدگاه)

        داش زیاد گرونم نمیکنه
        الان تویوتا . لکسوس nx 200t رو با موتور ۲ لیتری توربو وارد بازار کرده زیادم قیمتش بالا نرفته کیفیتشم مثل سابق حرف نداره
        تویوتا هم به نظر من اگه یه مدل پایه که ۲۵ هزار دلاره و یه مدل توربو با قیمت ۳۰ هزار تا تولید کنده خیلی عالی میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      فکرکنم تنفس طبیعی برای این خودرو بهتر باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. REVENTоN ?

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      من خودم بخام بخرم سوبارو BRZ رو میخرم، مطمینم خر کار تر و ارزون تر از اینه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. محمد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به مولا ظلمه این ماشین برای جوون هایی ساخته شده که عشق سرعتن و تمکن مالی ان چنانی ندارن یه ماشین کم استهلاک اسپورت کم مصرف و ارزان اینجا تا اخر عمرمون هم جمع کنیم نمیتونیم بگیریم وقتی هم که تقریبا قدیمی میشن میریم بخریم اسم کلاسیک روش میذاره طرف یه قیمت نجومی میگه یا هر قیمتی بگن طرف میخره چون کم وارد شده یا نیست?????

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      ظلم دیگه داری میگی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. میثم

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    به طور کلی بخوام نظر بدم زیاد با ماشین های اسپرت کوچیک حال نمیکنم این مدل رو از نزدیک ندیدم ولی مدل قبل ریزه میزه بود فراری هم همینطور و از این دست
    اسپرت باید عظلانی باشه مثل ماشین های امریکایی
    البته این نظر شخصی منه و به مسائل فنی و غیره کار ندارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mfire

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (69 ديدگاه)

      حاجی خودروی اسپرت اگه بخواد زیادی عضلانی و بزرگ باشه که دیگه شتاب و عملکردش بالا نیست، مگر اینکه موتور بزرگی روش بذارن که شامل مالیات و عوارض و الایندگی و کلی داستان دیگه میشه. شاید بخاطره اینکه جی تی ۸۶ رو ندیدی این رو میفرمایید ولی اگه از نزدیک ببینیش نظرت عوض میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Nissan...japan

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (209 ديدگاه)

      جی تی ار هم عضلانیه هم از همه لحاظ از خودرو های عضلانی امریکایی سرتره شتابشم بیشتره فقط ب شرطی که مشکل مالی نیاد وسط..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. amir

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (472 ديدگاه)

      یکی از بهترین خودروهاییه که تا حالا توسط تویوتا ساخته شده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5688 ديدگاه)

    چاکر داش میثم گلم هستیم
    سلیقت مثل خودمه که با ماشین هیکلی و مردونه حال میکنی
    البته هرکسی با ماشین گنده کنار نمیاد یا بهتر بگم ماشین امریکایی برا یه سری افراد خاصه که طرز فکرشونم خاصه
    اما زمانی که گرفتار یه ماشین لات امریکایی شدی دیگه تمومه
    ماشینهای کوچیکم که طرفدارهای خودشو داره که ۱۸۰ درجه با ما اختلاف نظر دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      مثلا کامارو خیلی بزرگ و عضلانی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. حميد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    حس اسپرتی خوبی داره ولی واقعا اگه یک توین توربو داشت اونوقت خیلی عالی میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. sina

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (308 ديدگاه)

    آخر ما نفهمیدیم این gt 86 با ۸۶ از لحاظ اسب بخار چه فرقی داره !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Alibaba

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه چرا نباید قیمت این صد تومن باشه چرا این همه گمرک باید بگیرن .باکستر ۵٠ هزار دلاره یعنی حدود ١٨٠ تومن به جای سوناتا . یا ماکان ٧٠ هزار تاس هم قیمت با سانتافه شرکتی یعنی تو هیچ کشوری اینجوری نیست . تقصیر خودمونه که داریم با پرداخت گمرک رضایت خودمونو از این وضع بیان میکنیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. احمد باقری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه، طراحیش حرف نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا