تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا سی‌نا 2021، مینی‌ونی جذاب و متمایز!

تویوتا از چهارمین نسل مینی ون سیِ نا 2021 رونمایی کرد.

طراحی، مهندسی و تولید این خودرو در آمریکا صورت می‌گیرد. سی نا جدید از طراحی برجسته‌تر و هماهنگ با محصولات اخیر این برند سود برده و به‌صورت استاندارد با قوای محرکه هیبریدی و بسته ایمنی تویوتا عرضه می‌شود. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود.

چهارمین نسل خودروی موردبحث از پلتفرم TNGA-K استفاده کرده و طراحی جذاب‌تر آن از شاسی بلندها و قطار گلوله شینکانسن ژاپن الهام گرفته است. به لطف استفاده از طراحی بدنه خاص، قوس‌های چرخ عضلانی و…، سینا جدید طراحی اسپورت و تناسبات جذابی دارد.

نمای جلوی این خودرو دارای چراغ‌هایی است که از طریق یک تریم کرومی با جلوپنجره در ارتباط می‌باشند. در بخش عقب هم چراغ‌های LED با جزئیات مشکلی یکپارچه به‌منظور بهبود عملکرد آئرودینامیکی نصب شده است. همچنین درب پشتی خودرو از خطوط عمیقی سود برده و یک اسپویلر را نیز پذیرا شده است.

مشتریانی که نسخه اسپورت XSE را انتخاب کنند شاهد خودنمایی رینگ‌های 20 اینچی تیره و سپرهای گیراتر خواهند بود.

داخل کابین تویوتا سی نا 2021 نیز بسیار مدرن‌تر و سطح بالاتر از نسل پیشین به نظر می‌رسد. داشبورد دو لایه خودرو کاملاً تحت تسلط صفحه‌نمایش 9 اینچی می‌باشد. همچنین پشت آمپرهای دیجیتال 7 اینچی و کنسول خلاقانه تویوتا نیز کاملاً به چشم می‌آیند.

کنسول این خودرو ارتفاع بالایی نسبت به راننده و سرنشین داشته و به طرز دل‌چسبی پانل‌ها را به استراحت گاه دست مرکزی متصل می‌کند. کنسول خودرو همچنین پذیرای دسته‌دنده، عملکردهای ضروری، نگهدارنده های فنجان و… شده است. در این بخش همچنین شارژر بی‌سیم گوشی نیز وجود دارد. زیر کنسول سی نا جدید یک محفظه بازشوی بزرگ برای قرار دادن وسایلی همچون کیف تعبیه شده است.

سینا 2021 با حداکثر ظرفیت 8 نفر عرضه شده و می‌تواند با صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم سفارش داده شود که فضای پا و انعطاف زیادی برای ایجاد حداکثر راحتی دارند.

سی نا LE و XLE دارای پیکربندی 8 نفره بوده و 2 صندلی کاپیتانی دارند. برخی مدل‌های XLE و XSE، لیمیتد و پلاتینیم به‌صورت 7 نفره در دسترس بوده و آن‌ها نیز از صندلی‌های کاپیتانی سود می‌برند.

این خودرو به‌صورت انحصاری با سیستم هیبرید II تویوتا که قدرت کل 243 اسب بخاری و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتری در هر صد کیلومتر دارد عرضه می‌شود. این عملکرد یک سنگ محک در این کلاس است.

سیستم هیبریدی سی نا متشکل از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی، دو پیشرانه الکتریکی و یک باتری با شارژ خودکار در زمان راندن خودرو است. این مینی ون دارای چهار حالت رانندگی الکتریکی، نرمال، اکو و اسپورت می‌باشد.

مشتریان همچنین می‌توانند سیستم چهار چرخ محرک را برای جذابیت استثنایی سفارش دهند. این سیستم از پیشرانه الکتریکی مستقل و جداگانه‌ای که نیرو را در مواقع لازم به چرخ های عقب می‌فرستد استفاده می‌کند. توزیع گشتاور نیز بین 100 درصد در جلو و صفر درصد عقب تا 20 درصد در جلو و 80 درصد در عقب فرق می‌کند.

استفاده از پلتفرم TNGA-K و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و همچنین افزایش استحکام بدنه باعث شده این خودرو سواری لذت‌بخش‌تری داشته باشد هرچند این بهترین نقطه قوت سی نا نیست. خریداران مینی ون‌ها بیشتر به راحتی اهمیت می‌دهند و تویوتا هم می‌گوید این خودرو از کابینی فوق‌العاده آرام با کمترین میزان لرزش و صدا سود می‌برد.

از جمله تجهیزات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه‌ای، جاروبرقی و یخچال، ستون فرمان برقی و تلسکوپی، فرمان گرم شونده، آینه وسط دیجیتالی، هدآپ دیسپلی 10 اینچی و… اشاره کرد.

این خودرو همچنین از 7 پورت USB، وای فای، سیستم صوتی پریمیوم JBL با 12 بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی و… سود می‌برد.

از نظر ایمنی نیز تمامی نسخه‌های سی نا 2021 دارای نسل دوم بسته ایمنی تویوتا هستند که شامل مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و دستیار علائم جاده‌ای است.

نسل جدید سی نا همچنین به‌صورت استاندارد به 10 کیسه هوا، کنترل پایداری بهتر، کنترل کشش، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، دستیار ترمز، ترمز ضد قفل و تکنولوژی توقف هوشمند مجهز شده است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (167 ديدگاه)

    فوق العادس

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2926 ديدگاه)

      آمریکائیا خیلی دوست دارن این دست ماشینهارو .
      خدایی کیفیت از سرتاپاش داره میریزه بیرون .
      فقط به کیفیت و درخشندگی رنگش توجه کنید .
      تمام محصولات تویوتا ، عجیب کیفیت رنگ بالایی دارند .

      1. ممد ژانگولر

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (585 ديدگاه)

        نوید جان داداش باید بگی کیفیت ازش میپاشه .
        چقدر هم طراحی زیبایی داره نه؟. تویوتا و مزدا یعنی خدای ما ایرانیها !!! ققط ژاپنی باشه

  2. iman

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عشقه . یکی از اینا داشته باشی بری ایرانگردی

  3. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    برای خانواده های پر جمعیت که حتی توی شاسی بلند هم جا نمیشن خیلی خودروی خوبیه. قدرت مناسب مصرف کم کابین خوب و ظاهر قشنگ. راستی قیمتش چنده؟

  4. رامین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    طراحیش فراتر از این کلاس خودرو هست. خیلی جذابه

    1. سینا BMW

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (385 ديدگاه)

      پشتش رو دیدم فکر کردم سوپرای ون شدست،
      عالیه

      1. رامین

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (146 ديدگاه)

        واقعا طراحاش سنگ تموم گذاشتن

  5. محمد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    اگه تویوتا بتونه تو زمینه طراحی واسه همه ماشیناش مثل این ون جسورانه رفتار کنه و از رفتارای محافظه کارانه دور بشه بیشتر از قبل میترکونه – طراحیش واقعا چشمگیره

    1. meysam

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (253 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره.
      صد در صد باهات موافقم محمد

  6. Hadi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    طراحی های جدید تویوتا خیلی عالیه…
    قبلاً تویوتا فقط کیفیت داشت و از نظر طراحی از کره ای ها شکست میخورد….
    ولی تو سال ۲۰۱۷ با ch-r اون طراحی های محافظ کارانه رو کنار گذاشت به همه ثابت کرد که ماشیناش می‌تونه در عین با کیفیت بودن زیبا هم باشن
    و حالا این زبان طراحی به همه‌ی ماشیناش سرایت کرده و روز به روز شاهد محصولات جذاب تر ازش هستیم
    آفرین تویوتا 👍

  7. sina

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1997 ديدگاه)

    عالی شده
    تویوتا قدم به قدم داره تموم خودروهای کسل کننده اش رو جذاب میکنه.
    chr و کمری و کرولا و آوالون و راو4 و یاریس و هایلندر و بعدش معرفی نسل جدید سوپرا.
    قدم بعدی توندرا و جی تی 86 خواهد بود
    بعدش هم تا 2022 کراس اورهای فول سایزش رو ردیف میکنه.

  8. رامتین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    با اینکه ماشین کاربردیه اما در ایران جواب نمیده. از اینها بگذریم. تویوتا ونزا معرفی شده که واقعا چهره زیبایی داره و نشانه هایی از لکسوس را میشه کامل درش دید.

  9. meysam

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (253 ديدگاه)

    امروز بعد از یه روز کاری سخت که واقعا انرژیمو گرفت با خوندن این پستهای تویوتا ونزا و سینا واقعا حالم عوض شد.
    عمو شاهین دمت گرم بابت زحمتات
    واقعا خیلی خوشگل و بقول دوستان کیفیتش هم که نیازی به گفتن نداره. اما چیزی که باعث خوشحالی منه استفاده از اندروید اتو در محصولات تویوتا و لکسوسه. قبلا استفاده نمیکزد چون معتقد بود گوگل حریم خصوصی کاربرانشو رعایت نمیکنه.

  10. وحید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ظاهرش فوق العاده شده، اصلاااا انتظار اینو نداشتم! مخصوصا قوس روی گلگیر عقبش که تا جلو کشیده شده باعث شده یجورایی فرم یه کراس اوور رو بگیره… جلو پنجره اش هم کاملا جدید و زیباست
    داخلش اما به کل دگرگون شده و کاملا بروز
    خلاصه اینکه این مینی ون به نظرم یکی از بزرگترین سوپرایزهای تویوتا طول یکی دو سال اخیر هست…

  11. samurai

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (197 ديدگاه)

    حیف ژاپنیا با امثال خاورمیانیا تو زمین زندگی میکنن اینا باید برن مریخ تنها یه سیاره واسه خودشون داشته باشن اینا کجا ما کجا 🙁

  12. mercedes benz

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    سلام عرض ادب
    فوق العادست ینی واقعا زیباست
    ژاپن کارش درسته
    یا علی مدد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن