مقایسه تویوتا هایلندر 2020 با رقبای مطرح

رقابت در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه فشرده‌تر از هر زمان دیگری بوده و بر شدت این رقابت هم روز به روز افزوده می‌شود. علاوه بر خودروهای تازه‌واردی همچون کیا تلوراید، هیوندای پالیسید و فورد اکسپلورر، تویوتا هایلندر 2020 نیز به تازگی معرفی شده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.


در ادامه مقایسه‌ای خواهیم داشت بین این کراس اوور ژاپنی و برخی رقبای جدید و مطرح. با ما همراه باشید.

  • قوای محرکه

علیرغم اینکه هایلندر جدید ماهیت قوای محرکه‌ی بنزینی خود را حفظ کرده (پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک) اما قدرت، ظرفیت یدک کشی و… هایلندر 2020 با هیوندای، هوندا، کیا و فورد تقریباً برابری می‌کند.

فورد اکسپلورر 2020

هوندا پایلوت 2019 کیا تلوراید 2020 تویوتا هایلندر 2020  
4 سیلندر 2.3 لیتری توربو 6 سیلندر 3.5 لیتری 6 سیلندر 3.8 لیتری 6 سیلندر 3.5 لیتری

پیشرانه پایه

300/420 (تخمینی)

280/355 291/355 295/356 قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
10 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک

گیربکس

2404

2268 2268 (تخمینی) 2268 ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم)
اعلام نشده 10.7 11.2 10.7

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

بله

خیر خیر بله

قوای محرکه هیبریدی

 

  • ایمنی

اما جایی که تویوتا خود را با تکنولوژی ایمنی فعال متمایز می‌کند استفاده از بسته‌ی ایمنی 2.0 تویوتا به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های هایلندر است. مهندسان این شرکت این بسته ایمنی را بهبود داده و هم‌اکنون دستیار خروج از مسیر، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، نوربالای خودکار، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را در این بسته قرار داده‌اند.

اکثر رقبا هم سطح مشابهی از سیستم‌های ایمنی فعال را ارائه می‌کنند اما خب همه‌ی این سیستم‌ها به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها حضور ندارند.

فورد اکسپلورر 2020

هوندا پایلوت 2019 کیا تلوراید 2020 تویوتا هایلندر 2020  
استاندارد استاندارد استاندارد استاندارد

ترمز اضطراری خودکار

استاندارد

استاندارد استاندارد استاندارد تشخیص عابران پیاده
قابل سفارش استاندارد استاندارد استاندارد

کروز کنترل تطبیقی

استاندارد

قابل سفارش استاندارد استاندارد هشدار نقاط کور
استاندارد استاندارد استاندارد استاندارد

هشدار خروج از مسیر

استاندارد

استاندارد استاندارد استاندارد دستیار حفظ خودرو بین خطوط
استاندارد استاندارد استاندارد استاندارد

نوربالای خودکار

اعلام نشده

اعلام نشده استاندارد اعلام نشده

هشدار صندلی عقب

 

  • تکنولوژی

مهم‌ترین تکنولوژی بکار رفته در نسل جدید هایلندر 2020 صفحه‌نمایش 12.3 اینچی است. این صفحه‌نمایش از سیستم‌عامل انتیون تویوتا استفاده کرده و با سیستم صوتی 1200 واتی JBL عرضه می‌شود.

البته برخی دکمه‌های فیزیکی برای حرکت سریع بین صفحه‌های گوناگون وجود دارد. همچنین دکمه‌هایی برای صدای سیستم و عوض کردن ایستگاه‌های رادیویی تعبیه شده است.

فورد اکسپلورر 2020

هوندا پایلوت 2019 کیا تلوراید 2020 تویوتا هایلندر 2020  
10.1 8 10.3 12.3

حداکثر ابعاد صفحه‌نمایش (اینچ)

قابل سفارش

اعلام نشده اعلام نشده اعلام نشده پشت آمپرهای دیجیتال
بنگ اند اولوفسن با 14 بلندگو 10 بلندگو هارمن کاردون با 10 بلندگو JBL با 11 بلندگو

تاپ ترین سیستم صوتی موجود

بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو

بله، صدای سیستم بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو بله، صدای سیستم و تعویض ایستگاه رادیو کنترل های فیزیکی
قابل سفارش قابل سفارش قابل سفارش قابل سفارش

شارژ بی‌سیم

قابل سفارش

اعلام نشده اعلام نشده اعلام نشده وای فای هات اسپات
4 3 6 اعلام نشده

تعداد درگاه USB

 

منبع: motor1

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. F22RAPTOR
    سوابق: (1845 دیدگاه) ,

    فکر کنم اکسپلورر تنها ماشینی باشه که به صورت پایه دف عقبه،البته شاید هایلندر هم باشه،
    و این یه مزیت بسیار بزرگه
    انتخاب من به ترتیب
    اکسپلورر
    هایلندر
    پایلوت

    پاسخ
    1. امیرحسین
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      دقیقا… منم الویتم همینه. فقط امیدوارم قابلیت اطمینان فورد هم خوبه

      پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (1063 دیدگاه) ,

    چقد بازدهی موتور‌ تلوراید کمه!!!
    همشون تقریبا عالی هستن اما هایلندر یه چیز دیگس انصافا ولی ای کاش طراحی ظاهریش بهتر بود
    البته اگه فورد بجای ۴ سیلندر توربو‌ یه ۶سیلندر تنفس طبیعی میزاشت انتخابم بود قطعا

    پاسخ
  3. Iman67
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    این کلاس،کلاس کارکشته ها بوده و طراحی ها و مشخصات طوری بوده همیشه که برأی قشر میانسال کاربردی بودن اما کیا با معرفی تلوراید بنظر من ماشینی تولید کرد که طراحیش هم مورد پسنده قشر جوان هست هم قشر میانسال و این طراحی با ابهت و عضلانی رو به شخصه خیلی میپسندم.بنظرم میتونه موفقیت استینگر تو کلاس خودش رو کیا اینجا با تلوراید تکرار کنه تو این کلاس با اینکه اینجا هم رقیب تازه ای هست.کامنت های پیج های موتور ترند و کار اند درایور رو زیر پست های تلوراید میخوندم به شدت استقبال کرده بودن ازش درست مثل استینگر و بنظرم فروش بالایی خواهد داشت

    با اینکه رقبا همه قدرتمند هستن قطعا اما تلوراید رو انتخاب میکنم بخصوص با این رنگ سبز لجنی عالی هست ،بعد هم هایلندر

    پاسخ
  4. ho3ein
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    فورد اکسپلورر نسل قبلیش که تو تبریز هستش واقعا زیباست،نسل جدیدشم تو عکس زیباست ولی باید از نزدیک دید
    ولی انتخاب من از روی عکسم همین فورده خوشگله

    پاسخ
  5. Solid Snake
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    از نظر فنی فورد اکسپلورر بهترین ماشینه
    از نظر طراحی کیا تلوراید زیباترین ماشینه
    چه طراحی داخلی چه طراحی خارجی
    برام خیلی جالبه طراحی کیا یه جورایی آمریکایی طور شده و اتفاقا شبیه ماشینای فورد شده
    بطوری که اگه کنار اکسپدیشن بذاریش خیلی بهشون میاد که مال یه کمپانی باشن
    ولی طراحی فورد اکسپلورر تو این نسل اتفاقا کره‌ای شده البته فورد خیلی وقته داره به این سمت میره تو کراس اوور ها و سدان ها
    یه جورایی طراحی کیا داره میشه فورد
    فورد داره میشه کیا

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1151 دیدگاه) ,

      دقیقا برای منم جالب بود که لگن ساز آمریکایی اینقدر پرقدرت وارد گود شده
      انتخاب من فورد

      پاسخ
    2. حمیدرضا
      سوابق: (2291 دیدگاه) ,

      شما اشتباه نمی کنی این ماشین کاملا درکالیفرنیا طراحی شده و به شدت شبیه به اکسپدیشن هست منتهی با ابعاد کوچک تر اینو تو یه تحلیل تو یوتوب دیدم منظورم تلوراید بود

      پاسخ
  6. حمیدرضا
    سوابق: (2291 دیدگاه) ,

    کاش می شد به جای انتخاب در فضای مجازی می تونستیم بریم نمایشگاه یکیشونو بخریم داشتم تحلیل تلوراید رو می دیدم خیلی ازش تعریف می کرد تست کننده ولی باید اون سه تای دیگم ببینم تا بتونم یکمی در موردشون بهتر قضاوت کنم

    پاسخ
  7. نبیل
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستانی که نظر دادن اگر یک نیم نگاهی هم به قیمت این برندها میکردن بد نبود. آیا واقعاً 64000$ قیمت شروع برای هیبرید یا لیمیتد ارزش خرید فورد رو داره؟ ماشینهای آمریکایی هنوز از لحاظ دوام به پای ماشینهای ژاپنی و کره ای نمیرسند. اگر قرار باشه همچین قیمتی برای فور بم ترجیح میدم ماشین لوکس بگرم تا اینکه فورد. مثلاً لندرور ولار 63000$ یا ایووک . ضمناً این رو هم باید در نظر گرفت که اکثر مردم ( به جز قشر مرفه) هر 5 سال ماشین رو عوض نمیکنن که بخان هر نمونه ماشین رو داشته باشن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.