تویوتا

مقایسهٔ کراس‌اوور میان سایز جدید تویوتا ونزا با رقبا

تویوتا با معرفی نسل جدید کراس‌اوور ونزا، یک نام مرده را زنده کرده است. این ماشین در زمان رونق بازار کراس‌اوورها وارد بازار می‌شود زیرا تویوتا هم مثل دیگر خودروسازان دنیا تمرکز بیشتری روی این بخش محبوب کرده است. هرچند تویوتا هنوز مشخصات کامل ونزا را اعلام نکرده اما با همین اطلاعات فعلی هم می‌توانیم آن‌را با رقبای اصلی خود در بازار آمریکای شمالی مقایسه کنیم.

قوای محرکه

پیشرانه

قدرت

گشتاور

گیربکس

مصرف سوخت

تویوتا ونزا 2.5 لیتری I4 هیبریدی 219 اسب بخار ؟ CVT 5.9 لیتر ترکیبی
شورلت بلیزر 3.6 لیتری V6 308 اسب بخار 366 نیوتن متر 9 سرعته اتوماتیک 11.2 لیتر ترکیبی
فورد اج 2.0 لیتری I4 توربو 250 اسب بخار 373 نیوتن متر 8 سرعته اتوماتیک 10.2 لیتر ترکیبی
هوندا پاسپورت 3.5 لیتری V6 280 اسب بخار 355 نیوتن متر 9 سرعته اتوماتیک 11.2 لیتر ترکیبی
هیوندای سانتافه 2.0 لیتری I4 توربو 235 اسب بخار 352 نیوتن متر 8 سرعته اتوماتیک 11.2 لیتر ترکیبی
کیا سورنتو 3.3 لیتری V6 290 اسب بخار 341 نیوتن متر 8 سرعته اتوماتیک 11.2 لیتر ترکیبی
نیسان مورانو 3.5 لیتری V6 260 اسب بخار 325 نیوتن متر CVT 10.2 لیتر ترکیبی
فولکس اطلس‌اسپرت 3.6 لیتری VR6 276 اسب بخار 360 نیوتن متر 8 سرعته اتوماتیک 12.4 لیتر ترکیبی

تعدادی از کراس‌اوورهای میان سایز بازار آمریکا با دو یا چند پیشرانه عرضه می‌شوند که ما در این مقایسه به‌جز فورد اج، در دیگر خودروها قوی‌ترین موتور را در نظر گرفته‌ایم. ونزا اما صرفاً با یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی ارائه می‌شود که 219 اسب بخار قدرت دارد. این یعنی کراس‌اوور میان سایز تویوتا از همهٔ رقبا ضعیف‌تر است اما این شرکت مصرف سوخت ونزا را 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده که رقمی چشمگیر و نقطهٔ قوت بزرگی برای آن خواهد بود خصوصاً با توجه به اینکه در این کلاس مصرف سوختی در حدود 11 لیتر در هر صد کیلومتر عادی است. ونزا همچنین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است که البته از نوع الکتریکی است و از دو موتور الکتریکی برای نیرو دادن به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند.

داخل

حجم صندوق بار

نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی

تویوتا ونزا 1028 لیتر 8 یا 12.3 اینچی
شورلت بلیزر 864 لیتر 8 اینچی
فورد اج 1110 لیتر 8 اینچی
هوندا پاسپورت 1166 لیتر 8 اینچی
هیوندای سانتافه 1016 لیتر 7 یا 8 اینچی
کیا سورنتو 1076 لیتر 7 یا 8 اینچی
نیسان مورانو 910 لیتر 8 اینچی
فولکس اطلس‌اسپرت 1141 لیتر 8 اینچی

 

تنها مشخصه‌ای که فعلاً تویوتا در مورد داخل ونزا منتشر کرده فضای بار 1028 لیتری پشت صندلی‌های عقب آن است. هرچند این رقم بهترین این کلاس نیست اما ظرفیتی رقابتی محسوب می‌شود. ونزا همچنین به‌صورت استاندارد با یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عرضه می‌شود که اندازهٔ مشترکی بین تقریباً همهٔ کراس‌اوورهای این کلاس است؛ اما برگ برندهٔ کراس‌اوور تویوتا یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی است که به‌صورت استاندارد در تیپ لیمیتد و به‌صورت سفارشی در تیپ XLE ارائه می‌شود. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تویوتا از آمازون الکسا هم پشتیبانی می‌کند که این ویژگی در هیچ‌کدام از رقبا وجود ندارد. ونزا تابستان امسال در ایالات‌متحده عرضه می‌شود اما تویوتا حرفی در مورد قیمت آن نزده تا بفهمیم از این لحاظ در مقایسه با رقبا چگونه است.

منبع
Motor1
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (136 ديدگاه)

    مصرف سوختت تو حلقم در بلات بخور تو سر هر چی لگن ساز تو که بازار روفیدی رفت

  2. msn

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی پخته و دلنشینی داره . میزان مصرف سوخت هم (هر چند با پیشرانه هیبریدی) اما در مقایسه با رقبا یجورایی شاهکار به حساب میاد. تو این کلاس اطلس و بلیزر و سورنتو رو هم خودروهای دوست داشتنی هستند . رقبا قوی هستند اما تویوتا نشون داده تو هر کلاسی که ورود میکنه عرصه رو بر رقبا تنگ میکنه.

  3. ممد ژانگولر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (585 ديدگاه)

    تو این لیست بالا نظر من

    اول: فولکس اطلس اسپرت
    دوم: شورولت بلیزر
    سوم : کیا سورنتو

    الباقی هم بریز رو هم
    یک چهارلیتری و فندک تمام 😎

  4. وحید

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واااااوووو
    این انگار از یه سیاره دیگه اومده !!!!!!!!
    آخه چطورییییی کمتر از 6 لیتر مصرف سوخت برا این گنده بک؟؟؟
    وقتی اینو در مقابل رقبا میگذاری، انگار بقیه حدود 10 سال پیش تولید شدن و تا حالا هیچ تغییری نکردن!!!
    شاهکار که میگن یعنی این O o O
    واقعا دست مریزا باید گفت… فکر میکردم تویوتا فقط ونزا رو برای پُرکردن یه جای خالی بین محصولاتش ساخته اما واقعااا انگار اندازه 2 نسل با رقباش فاصله داره

    1. Sajjad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1639 ديدگاه)

      (((آخه چطورییییی کمتر از 6 لیتر مصرف سوخت برا این گنده بک؟؟؟)))
      خب هیبریدیه انتظار داری صدی 10 بسوزونه؟!

    2. Zonda R

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1779 ديدگاه)

      چه سگمنتی…
      چه رقبایی…
      چقدر این سگمنت جذابه….
      با دلم یه بلیزر قرمز با رینگ مشکی انتخاب میکنم
      مورانو با این حال که برتی چند سال پیش هست واقعا طراحی بروزی داره
      تویوتا هم انتخاب عقلمه به دلیل بروز بودن ژاپنیا همه فن حریفن تو گرمای شرجی 50 درجه و سرمای 20 درجه زیر صفر میشه سوارشون شی و لذت ببری

  5. کوشا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (58 ديدگاه)

    مطمئنا اگر مثلا در آمریکا زندگی می کردم و پول کافی برای خرید خودرو ها از کلاس مختلف رو داشتم خرید یک تویوتا اولویتی بعد از خرید یک خودروی اروپایی برای من داشت. اما به نظرم تویوتا با این ماشین یک رنسانس و انقلاب در این کلاس ایجاد کرد و استاندارد های مورد نظر خودش رو به این کلاس تحمیل کرد و به زودی بقیه ی کمپانی ها هم به تکاپو می افتن که جواب این حرکت تویوتا را بدهند. به نظرم تویوتا داره مزد پافشاری روی سیستم هیبریدی خودش رو می گیره همونطوری که تسلا ده دوازده سال روی ماشین های تمام الکتریکی گستاخی کرد و حالا بهترین ها را میسازه…

  6. ارش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1008 ديدگاه)

    همه رقبا سطح بالا و طراحی شیکی دارن ولی به لحاظ سابقه به تویوتا ونزا علاقه زیادی دارم .

  7. بهنام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حتی ساکن خارج مثلا کانادا باشم بازم تویوتا برمیدارم.
    خدا توفیق داد یه بار سوار تویوتا rav4 شدم و ۱۰۰ کیلومتری باهاش رانندگی کردم. خیلیا میگن گیربکسش ایراد داره شتاب نمیگیره. اما رو کنسول حالت رانندگی اسپرت داره رو اون بزنین شتابش عالی میشه. خودم تو اتوبان کرج سبقتای خوبی گرفتم و از نظر شتاب اصلا کم نیاوردم. شاید بعضیا میگن شتاب نداره این دکمه رو نمیزنن.
    زمان سربازی از این تویوتا جنگی ها زیر پام بود میرفتیم تغذیه یگان رو میاوردیم. گواهینامه رو قبل سربازی بگیرین . رانندگی بهتر از سربازیه. یادمه زمان ما ۹۹ درصد سربازا گواهینامه نداشتن و من و ۲تای دیگه چون دانشجو بودیم گرفته بودیم. یه بار همون تویوتا ۵۰۰ کیلومتر رو تا یه شهر دیگه رفتم. خستگی اصلا معنا نداشت. نمیدونم چطور ساخته بودنش بدنمون کوفت نمیارد خسته نمیشدیم. اما پشت پراید بشینی ده کیلومتر بری خسته میشی.

    1. ADAK

      ۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (818 ديدگاه)

      خاطراتت متین داداش
      اما اون خسته نشدن بخش زیادیش برمی گرده به قوه و قدرت جوونی

  8. meysam

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (253 ديدگاه)

    با این جثه 5.9 لیتر خیلی خوبه. واقعا دمش گرم.
    مطمئنا بخاطر هیبرید بودنش هزینه های نگهداری کمی هم داره.
    باتریهاشم که تویوتا 10 سال گارانتی میکنه.
    طراحی و امکاناتشم که خیلی خوبه.
    دیگه چی میخوایی؟

  9. suan chwan

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من بلیزرو به همشون ترجیح میدم

  10. Farzad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    هوندا پاسپورت 👌 شورلت بلیزر 👍

  11. رامین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    من فقط تو کف اینم که تو بلاد کفر چقد حق انتخاب داری. من باشم یا تویوتا یا فولکس

  12. Mohammad

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    عشقه بلیزر

  13. سینا BMW

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (385 ديدگاه)

    هیوندای واقعا این نسل سانتافه رو خراب کردن.
    قطعا تویوتا!!!

  14. mehran (fox)

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    فولکس اطلس اسپورت با اون طراحی قلدر و امریکایی پسندش….

  15. محمدرضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    یک سوالی داشتم و اگر هم بشه یک پستی در موردش بدین
    بعضی شرکت ها مثل همین تویوتا تو یک کلاس خودروی زیادی دارن انگار
    راو4، پرادو، هایلندر، فورچونر و… جدیدا هم این
    چجوری میشه؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن