مچ‌اندازی تویوتا لندکروزر و لندروور دیسکاوری در خارج از جاده!

در دنیای آفرودرها دو خودرو فرمانروایی می‌کنند: لندروورها و لندکروزرها! در این شاخ‌به‌شاخ هیجان‌انگیز نمونه‌های ارتقا یافته‌ی لندروور دیسکاوری سری 2 و تویوتا لندکروزر سری 200 باهم روبرو شده‌اند. هدف ما پیدا کردن بهترین خودرو برای روبرو شدن با طبیعت خشن است.


همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شود هر دو شاسی‌بلند موردبحث در سفر آفرود چندمرحله‌ای موردبحث عملکرد بسیار خوبی دارند؛ اما به نظر می‌رسد که تنها یکی از این دو خودروها ترکیب مناسبی از توانایی آفرود و سواری خوب در جاده را ارائه می‌کند و دیگری نیز منحصراً روی بحث آفرود تمرکز کرده است. البته برای فهمیدن این موضوع باید ویدئوی منتشر شده را تماشا کنید.


آنچه که می‌خواهیم بگوییم این است که هم لندروور و هم لندکروزر از روی صخره‌ها و مسیرهای سخت عبور کرده و کاملاً کثیف می‌شوند. البته این موضوع اصلاً سورپرایز نیست زیرا هر دو خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک و دنده‌سنگین و ساختار بدنه روی فریم هستند. همچنین زیر کاپوت هر دو خودرو پیشرانه‌ی 8 سیلندر غنی از گشتاور جای گرفته است.


البته ما دوست داریم یکی از مجلات خودرویی این مقایسه را یک پله بالاتر برده و لندروور مدرن همچون دیسکاوری 2020، دیفندر یا رنجروور را در برابر تویوتا لندکروزر هریتیج ادیشن 2020 قرار دهد. قطعاً چنین مقایسه‌ای آن حالت تکنولوژی‌های سنتی دیسکاوری سری 2 همچون اکسل جلوی متفاوت را نخواهد داشت اما خب نشان خواهد داد که لندروور جدید بهتر است یا لندکروزر جدید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. M
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    ماشین ۲۰ یا ۳۰ هزار دلاری واسه اونا ، دو و نیم میلیاردی واسه ما …

    پاسخ
  2. datsun
    سوابق: (1447 دیدگاه) ,

    خیلی آماتور بود تست این مسیرها واسه این ماشینها جاده آسفالته اصلا به ماشینها فشار نیاوردن

    پاسخ
  3. net
    سوابق: (1006 دیدگاه) ,

    این مدل طراحی لندکروز هم دیگه قدیمی شدل و برای سال ۲۰۲۰ جالب نیست

    پاسخ
  4. اردوان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    درسته این دوتا فرمانروایی میکنند و جیپ پادشاه آنان

    پاسخ
  5. کوشا
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    من نمیتونم ویدئو رو ببینم
    دوستانی که دیدن یه توضیح بدن کدومشون بهتر بود؟

    پاسخ
    1. meysam
      سوابق: (1650 دیدگاه) ,

      .
      آفرود لندروور بنظر یه کم بهتر بود ولی لندکروز ترکیب آفرود و آنرود بهتری ارائه میده و تو فیلم کیفیت پایین قطعات لندروور رو نشون میده در مقابل از کیفیت بالای لندکروز تعریف میشه.
      این خلاصه فیلم بود.

      پاسخ
  6. عاشق لندروور
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لندرووور یه زمانی لندروور بود. الان شده یه ماشین هندی تا یه ماشین انگلیسی
    به جز رنجروور معمولی هیچکدومش بدرد نمیخورن.
    این دیفندری که معرفی کردن هم خاک تو سر تک تک مهندسا و طراح هاشون.
    بابا از جیپ و بنز یاد بگیرین. از تویوتا یاد بگیرین.
    واقعا دلم میخواد یه دیفندر نسل قبل رو بخرم بعدم از این کاروانهایی که پشتشون میبندن و سقفش بالا میره و مثل یه اتاق میشه ببندم و برم شمال. بهش واگن میگن بارکش میگن همون منظورمه. حتی یه منبع اب داره و یه شیلنگ با سردوش که به یه جاش وصل میکنی و بعد یه تلمبه پایی داره که با پا فشار میدی اب از دوش میاد بیرون. یا از سینک اب میاد ضرفا رو میشوری.
    ناقابل. حدود بیست هزار دلار قیمت این واگنه هستش. ولی اصل جنسه ها. ترمزهاش دیسکیه. یه کابل داره به سیستم برقی ماشین وصل میشه و چرااخطار و ترمز و باقی چیزهای برقیش با ماشین یکدست میشه. یه بخاری گازوییل سوز با یه منبع ده لیتری داره که گازوییل میسوزونه و هوای گرم میده داخل واگن. جنس جداره های این واگنه که میگم فایبرگلاس یا پلاستیک نیستا. جنسش فلز استیله. حدود 800 کیلو وزن کل این واگنه میشه. ولی لامصبو وقتی باز میکنی یه اتاق کامله. میشه داخلش واستاد. تا سه نفر میشه توش خوابید. از کناره هاش چندتا محفظه کشویی هست باز میکنی و هرکدوم توش یه چیزه. یکیش اشپزخونه سیاره. یکیش محفظه ابه. یکیش ظرف و این چیزاس.
    بعد این تریلره مخصوص لند روور دیفندر نسل قبل ساخته شده.اتفاقا اصلش محصول استرالیا هست. ولی تو بریتانیا هم مونتاژ میشه و اینکه میشه پشت هر ماشینی نصبش کرد

    پاسخ
  7. یاس ی
    سوابق: (730 دیدگاه) ,

    کوشا جان چیز خاصی از دست ندادی. دوتا ماشین بردن جاده خاکی معمولی، به جزء یک جا که یکم ارتفاع سطح داشت بقیه مسیر را با پراید و پژو میشد رفت. آبروی لندکروزر و دیسکاوری را بردن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.