جنرال موتورز

جنرال موتورز به دنبال توقف تولید درون سوزها تا سال ۲۰۳۵

جنرال موتورز از معرفی برنامه‌های خود برای آینده‌ای بدون آلایندگی ابایی ندارد اما این خودروساز هم‌اکنون می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ به شرکتی کربن خنثی بدل گردد.

به منظور رسیدن به این هدف جنرال موتورز درصدد تبدیل شدن به شرکت سازنده خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود.

یکی از سخنگوهای جنرال موتورز گفته که این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ سازنده خودروهای لایت دیوتی الکتریکی و بدون آلایندگی باشد. این خودروها شامل همه‌چیز از مدل‌های سواری گرفته تا کراس اوورها و پیکاپ های لایت دیوتی و شاسی بلندهای فول سایز هستند.

خودروهای الکتریکی نقش مهمی در آینده این شرکت بازی خواهند کرد به گونه‌ای که جنرال موتورز تا اواسط دهه جاری میلادی ۳۰ خودروی الکتریکی را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد. همچنین ۴۰ درصد محصولات این شرکت در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۵ دارای قوای محرکه الکتریکی خواهند بود.

اگر همه‌چیز بر پایه برنامه‌ها پیش برود جنرال موتورز تا سال ۲۰۳۵ عرضه خودروهای سبک درون‌سوز را متوقف خواهد کرد. این تصمیم مهم با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری روی خودروهای الکتریکی و خودران در ۵ سال آینده عملیاتی خواهد شد.

جنرال موتورز می‌خواهد طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی شامل کراس اوورها، سدان ها، پیکاپ ها و شاسی بلندها را ارائه کند. این خودروها قیمت متنوعی داشته و از مدل‌های رده میانی همچون شورولت بولت گرفته تا محصولات لوکسی مثل کادیلاک سلستیک را شامل خواهند شد.

اگرچه جنرال موتورز در حال سرمایه‌گذاری سنگین روی خودروهای الکتریکی هستند اما در میان‌مدت به بهبود مدل‌های درون‌سوز خود ادامه خواهند داد. به‌طور ویژه ما می‌توانیم انتظار بهبود راندمان آئرودینامیکی این خودروها، کاهش وزن، گیربکس‌های بهتر و پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر با تکنولوژی‌هایی همچون استارت/استاپ را داشته باشیم.

البته خودروهای الکتریکی تنها راه رسیدن جنرال موتورز به هدف کربن خنثی نخواهند بود. به منظور کاهش آلایندگی‌ها این شرکت از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهد کرد. تمامی کارخانه‌های جنرال موتورز در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده خواهند کرد و این امر تا سال ۲۰۳۵ در سراسر جهان عملیاتی خواهد شد. این برنامه ۵ سال جلوتر از هدف قبلی بوده و جنرال موتورز می‌گوید پیش از این دهمین شرکت بزرگ استفاده کننده از انرژی تجدید پذیر در دنیا می‌باشد.

این کمپانی همچنین به دنبال دکربنیزه کردن زنجیره تأمین و زیرساخت‌هایی است که از خودروهای الکتریکی آتی پشتیبانی خواهند کرد. به این منظور جنرال موتورز در حال کار با شرکت EVgo برای سه برابر کردن شبکه شارژ خود است تا در سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۷۰۰ شارژر سریع جدید داشته باشد.

ماری بارا مدیرعامل این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما با دولت‌ها و کمپانی‌های جهانی برای تثبیت دنیایی ایمن‌تر، سبزتر و بهتر همکاری می‌کنیم. ما معتقدیم با چنین سرمایه و مقیاسی می‌توانیم دیگران را به پیروی از روش مناسب و ایجاد تأثیری زیاد روی صنعت خودرو و اقتصاد جهانی تشویق کنیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. овsкиكMас

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    برای ایمن تر کردن دنیا فقط زورشون به خودروها رسید! جالبه

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      الان تنها خودروسازهایی که بهشون امید وارم تا درونسوز بمونند، پورشه، فراری، لامبورگینی و مک لارن هستند
      ای کاش مرسدس هم تمام برقی نشه

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
      1. Sina10

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1481 ديدگاه)

        ای کاش ماشینای معروفشون رو برقی نکنن
        کوروت و چند تای دیگه منظورمه
        چند گروه نباید برقی بشن:
        ماشین اسپرت و پرفورمنس
        سوپراسپرت ، آفرود
        حالا آفرود برقی بشه ایراد نداره ولی بقیه نباید بشن
        خوشبختانه پورشه ۹۱۱ رو میخواد با هر روشی که میتونه بنزینی نگه داره ، فراری برنامه برقی سازی نداره و لامبورگینی V12 رو نگه میداره
        جای اینکه اینا رو برقی کنن برن ماشینای ارزونی که هزار برابر بیشترن رو برقی کنن

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. ツSAMURAIツ

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          اگه آفرودر ها برقی بشن وسط کوه و جنگل و صحرا چجوری میخوای ماشینو شارژ کنی ؟

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
        2. Sina

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (11 ديدگاه)

          اتفاقا یکی از چیزهایی که ذهنمو مشغول کرده اینه که آیا خودروهای برقی از نظر آفرود خصوصا عبور از آب تا عمق نیم متر و رودخونه و شرایطی که آب تا کاپوت بالا میاد ایمن هستن به طور کامل در برابر رطوبت جزئی برای خراب نشدن عایق کاری میشن
          ولتاژ بالایی از برق اون زیر خوابیده با یه اتصال همه خشک میشن

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        3. akrh78

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (684 ديدگاه)

          متاسفانه همین gm قراره با هامر الکتریکی توی سری مسابقات جدید extreme e که افرود الکتریکی هست شرکت کنه فصل بعد

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. Farzad

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1866 ديدگاه)

        اتفاقا ایتالیا چون زیر نظر اتحادیه اروپاست زیاد بهش امید نداشته باش حالا سوپراسپرتها قضیش فرق داره . من امیدم فقط به انگلیسه ، آمریکام که پشم شده و دیگه قدرت قبل رو نداره .

        موافقم ۶
        مخالفم ۵
      3. 😎Ali Hossein😎

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (343 ديدگاه)

        پدر خودرو سازی جهان سوابقت بیشتر نبود؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. پدر خودرو سازی جهان

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          چرا بود، اما ایمیلم را تغیر دادم به خاطر همین…..

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. فورد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (599 ديدگاه)

      خودرو های برقی خیلی بی روح هستند من که خوشم نمیاد

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
    3. Farzad

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1866 ديدگاه)

      هر کاری براشون راحت تره و البته به منافعشون آسیب نمیزنه انجام میدن . ( سیاست کثیف )

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دیگه وقتی لوگو جنرال‌موتورز تغیر کرد
    تغیر به زشت شدن و پوچ شدن
    یعنی بی ارزش شد
    برقی بی روح و احساس و بی صدا
    آقا شما یه تحقیق بکن ببین برقی آلودگی خیلی داره
    فقط ما چون داریم خودمون رو گول میزنیم
    دوست نداریم ببینیم
    آدمی ‌که خودش رو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد
    ماشین های اسپرت و ماشین هایی که برای عشق ساخته شده نباید برقی بشن
    البته خیلی ها خودشون رو به خواب زدن

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  3. محمد رستمی نژاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تولید برق خانه ها و ساخت ساز های وحشت ناک آمریکا در نیروگاه ها ‌‌که هیچ‌کس نمیتونه جلو این آلودگی هایی که درست میکنه رو بگیره
    اینا باید کم تر شن نه ماشین که به خدا قسم برای سود بیشتر برقی شه
    یارو میاد همون باتری روی مثلا بوگاتی رو رو پژو میندازه
    بعد همونو رو نیسانوz بعد رو فراری بعد رو شورلت بعد رو همه
    خب خیلی سود اور میشه این بی ارزشی
    حالا شاید ظرفیت باتری رو کمتر کنن
    ولی بی ارزشی داره میریزه داره میریزه

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
  4. محمد رستمی نژاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اینا همش سیاست کثیف آقای ایلان ماسک هست
    پیشنهاد میکنم برای فهمیدن این موضوع کثیف آقای ماسک حتما فیلم خوانواده پاگنده ۲ رو ببینید

    موافقم ۱
    مخالفم ۹
    1. challenger

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      ایلان ماسک یک سیاست باز کثیفه

      و هیچی جز سیاست در کارش نیست

      زیادم ازش دفاع نکنید چند سال دیگه شاید گند اینم در اومد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
  5. ツSAMURAIツ

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    متاسفانه بقیه برند ها هم مجبورن برای عقب نیوفتادن همین کارو بکنن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. Elmiraj

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    پس بی دلیل نیست که سهام جنرال‌موتورز طی یک ماه گذشته ۲۲.۷ درصد رشد کرده و در روز های اخیر از ارزش ۸۰ میلیارد دلار هم عبور کرده…

    موافقم ۵
    مخالفم ۹
  7. علی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مثل … می گید تولید برق آلودگی داره !!!
    الان داره ولی ۱۰ سال آینده چطور ؟!
    میدونید وقتی برق‌ از نیروگاه اتمی تولید بشه حتی پاک تر از برقی هست که از صفحات خورشیدی به دست میاد ؟!!!!!!!!
    چه بخواهید چه نه آینده اینه ، سایت را با نظرات مسخرتون از بین نبرید

    و در آخر کسانی که ماشین درون‌سوز. خیلی خیلی دوست دارند افرادی مثل شما هستند که تنها ۱ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند پس بیخیال از حال و آینده لذت ببرید

    قبلا گفتم تا ۱۵ سال دیگه شتاب خودرو های برقی به ۰ تا ۱۰۰ در ۱.۵ ثانیه می رسد ولی دوستان گفتند تا ۵۰ سال دیگه این طوری میشه ! اما امروز محصولات تسلا را با اون شتاب بسیار بالا دیدید
    ، اینطور که معلومه تو ۵ سال آینده اینطوری میشه و ورود شرکت های مثل اپل و … تو بخش خودرو این رقابت سخت تر و سرعت پیش رفت بیش تر میشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
    1. challenger

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      خودتم داری خودتو محکوم می کنی یعنی خودرو های برقی تازه از ۱۰ سال دیگه بهره وری دارن و الان هیچ بهره وری ندارن جزء پول برای بعضی ها که خودتونم بهتر می دونید

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
      1. علی

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (165 ديدگاه)

        برای برخی کشور ها مثل آلمان که از راه پاک برق تولید می‌کنند همین حالا در حال بهروری هستند
        و ۱۰ دیگه منظور من تقریبا کل دنیاست !!!
        کشور های پیش رفته تا ۵ سال دیگه

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
  8. محمد رستمی نژاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    مشکل اینجا هست که شما اصلا ماشین باز نیستی
    حاضری کل برند لامبورگینی رو به یه شتاب ۰.۵ ثانیه ای بفروشی
    خب چنین ادم هایی اصلا نمیدونن ماشین یعنی چی
    با کامپیوتر چهار چرختون خوش باشد
    یه کامپیوتر مرده

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. challenger

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      افرین
      فکر این که ماشین فقط شتابه غلطه کاملا غلط شتاب قدرت و……… هر چیز دیگه ای باید با سگمنت و نوع خودرو متناسب باشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  9. Ramin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1396 ديدگاه)

    در حال حاضر تکنولوژی برقی ها یه کم مشکل داره (آلودگی تولید )

    شاید بهترین تکنولوژی واسه باتری ها نانو باتری ها هستن….

    تکنولوژی نانو در ۹۰ درصد مواقع خیلی ارزشمنده…

    واسه باتری ها هم همنیطور… البته الان گرون تموم میشه….

    فقط باید یه کم زمان بگذره… مثلا ۵ سال….

    اون موقع آسیب ها شون به کمتر از نصف هم میرسه…

    اما من طرفدار خودرو خورشیدی هستم یا خودرو های گیاهی … ( خودرو هایی که از گیاهان پوسیده تقضیه کنن )

    یا خودرو های آبی…

    درسته وجود ندارن…. اما اگه بیان خیلی خوبه…. آلودگیشون خیلی خیلی کمتر از خودرو های برقی هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۲۱
  10. ایران

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    اینجوری همه برقی میشن و لذت رانندگی از بین میره باید نیم ساعت صبر کنی تا ماشین شارژ بشه هیچ غرش موتوری هم در کار نیست خدا کنه ماشین هایی مثل شورلت مرسدس بنز بی ام وی پورشه بوگاتی لندکروز و لندرور و جیپ هیچ وقت برقی نشن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. challenger

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      این تعریف کاملی از رباته
      یعنی یارو میخواد تو از زندگی و رانندگی لذت نبری و نیم ساعت مثل یک ادم مجبور که هیچ کاریم ازش بر نمیاد وایسی تا ماشین شارژ شه و هیچ روح درونی و غرشی هم در کار نیست و مثل یدونه موش بی سر و صدا از این ور میری اون ور و بلعکس
      این برای یک ماشین باز مثل زندگی سگ میمونه
      یعنی دپرس و افسردگی کامل خیلی خیلی کامل
      خودرو های برقی هیچ فایده ای ندارن فقط یه سرگرمی جدید برای مردم و یه پول کلان و زیاد برای شرکت هاست
      یعنی ایلان ماسک رو ببینم فقط ببینمش به قول نقی همون جا دهنشو جر میدم

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  11. RezaRs

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    هعیی دانلود گریه
    دانلود اشک
    دانلود خرس قطبی
    دانلود پنگوئن
    دانلود یخ
    دانلود دانلود برف

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  12. AliREZA

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هه خیلی باحالین! کاش فلان خودرو برقی نشه! من که از نزدیک نه خودرو برقی دیدم و فقط چنتا خودرو پرفورمنس اونم توی کیش روندم! اون بابا که میگه کاش فلان خودرو برقی نشه مطمئنم توی عمرش نه خودرو برقی دیده نه خودروی پرفورمنس مدنظرش! در کل بهش میگم بیشین بینیم باوو

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  13. 😎Ali Hossein😎

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (343 ديدگاه)

    ای بابا من اصلا حس خوبی به برقی ها ندارم!
    نه نعره ی وحشی دارن نه ظاهر خوب و خشن

    حس میکنم خیلی لوسن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۹
  14. مهیار احمدنیا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بچه ها یه نظر که کمی از برقی بودن در بیاید وقتی که ۱۳ سال پیش نیسان ماشینی ساخت که با یه تیونینگ ساده مانند آلفا ۱۲ و آلفا ۱۰ با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار ۱۱۰۰ اسب گیرتون میاد اونم ۱۳ سال پیش و اینکه با یه توربو شارژ میشه ۰ تا ۱۰۰ لامبورگینی ۲۵۰ هزار دلاری با اون صدا وووووووووو را زیر ۲/۵ ثانیه کرد یه خودرو که ۱۰ سال پیش ساخته شده (لامبورگینی اوو)
    رو با قیمت کمتر از ۳۰۰ هزار دلار با تسلا برقی امروزی برابری کنه حتما این روز ها ماشین های برقی باید قیمت کم داشته باشند و اقتصادی باشند مثل جی تی ار که میتونه با بوگاتی رقابت کنه (با قیمت ۲ میلیون دلار و اینکه فقط ارزش بنزین و شاهکار بودنش رو داره آنقدر گرونه البته واقعا ارزش این قیمت رو داره) رقابت کنه یه شرکت بنزینی اقتصادی مانند تسلا (از لحاظ اقتصادی و نوآوری) میتونه سر هر بنزینی رو بالا ببره اید وارم لایک کنید ببینیم چند نفر با این نظر موافقند

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
    1. challenger

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      یه چیزی از این جمله گرفتم
      یه برداشت متفاوت
      نگاه کن می گی ۱۳ سال نیسان ماشین داشت با ۲۰۰ هزار دلار یه ماشین (۲۰۰ هزار دلار ۱۱۰۰ اسب گیرتون میاد اونم ۱۳ سال پیش و اینکه با یه توربو شارژ میشه ۰ تا ۱۰۰ لامبورگینی ۲۵۰ هزار دلاری با اون صدا وووووووووو را زیر ۲/۵ ثانیه کرد یه خودرو که ۱۰ سال پیش ساخته شده (لامبورگینی اوو)

      و امروز تسلا همون رو با ۱۰۰ هزار دلار یا کمتر میده

      اینم از یه خورده چیزی که از مطلبت متوجه شدم نوشتم

      مطمعا باش ۱۰ سال دیگه هم همین مشخصات رو کمتر از این قیمت میدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. challenger

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اووووووو

    تازه گرفتم اره اگه اینطور چیزی باشه که بنزینی هارو بلند کنه خیلی عالیه ولی دریغااااااااااااااااااااااااااا که هیچکی نیست
    چی میشد یکی مثل ایلان ماسک برای بنزینی ها ظاهر میشد خیلی خوب بود
    ولی بعدا ظاهر میشه
    این اوضاع طولانی نیست بالاخره تموم میشه و برقی ها هم به صورت کلی میشن خاطره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  16. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    درود بر شرفت دوست خوب

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا