جگوار

تجربه رانندگی با جگوار XF مدل ۲۰۲۱

پلنگِ زیبا!

در نتیجه‌ی برنامه‌های جگوار برای تولید شاسی بلندها و خودروهای الکتریکی بیشتر، XF تا حدی فراموش شده بود اما حالا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است.

جگوار XF

دلیل آن‌هم وجود نسخه جدیدی از سدان اجرایی جگوار در بازار است. این خودرو در زمان درستی برای رقابت با ب ام و سری ۵ به روز و مرسدس E کلاس عرضه شده است.

جگوار XF

XF اولیه با استایل مدرن خود جگوار را وارد عصر جدیدی کرد اما پس از اندکی خبرسازی شاهد خودنمایی نسل دوم بودیم که نظرات را به خود جلب نمود. این خودرو دگرگونی جدی‌ای را تجربه کرده و علاوه بر استایل به‌روزتر بیرونی، کابینی لوکس‌تر و پیشرفته‌تر نیز در آن دیده می‌شود. همچنین پیشرانه‌های این خودرو نیز به روز شده و شامل یک پیشرانه دیزلی هیبریدی ملایم با جذابیت‌های فراوان است.

ابتدا بیایید کار را با طراحی XF شروع کنیم. همانند برادر کوچک‌تر و به‌روزتر XE، مدل اسپورت و بازنگری شده اف تایپ و شاسی‌بلند پرفروش اف پیس، این XF نیز دارای استایل متفاوت‌تری است. سدان موردبحث هم‌اکنون از چراغ‌های LED سود می‌برد. به این موارد باید سپر جلوی گیراتر و سپر عقب تا حدی متفاوت را نیز اضافه کرد.

وجود یک سیستم اطلاعات سرگرمی خوب در یک سدان بزرگ بسیار مهم بوده و به همین خاطر جگوار از نمایشگر جدید ۱۱.۴ اینچی استفاده کرده که اقدام مثبتی محسوب می‌شود.

جگوار XF

این‌هایی که گفتیم مهم‌ترین تغییرات بودند اما این یک جگوار است بنابراین هنوز هم سواری اسپورت و درگیر کننده‌ای باید داشته باشد. خوشبختانه پیشرانه ۲ لیتری توربوی حاضر در مدل تست P300 چنین ویژگی‌هایی دارد.

جگوار XF

فرمان جدید خودرو از شاسی‌بلند آی پیس گرفته شده و حس بسیار خوبی هم دارد. خود سیستم فرمان توازن خوبی از وزن و دقت را داشته و مصنوعی و سنگین هم نیست. XF خودرویی با وزن ۱۷۴۴ کیلوگرم است اما حس سنگینی در خودرو وجود نداشته و تغییر جهت با آن نیز راحت صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق جلو که از نوع دوبل جناغی بوده و در بخش عقب از نوع چند اتصالی می‌باشد چسبندگی و پایداری زیادی ایجاد می‌کند.

جگوار XF

سواری XF خوب بوده و تکان های بدنه به خوبی کنترل شده‌اند. این خودرو همان پرفورمنس و هندلینگی را دارد که ما می‌خواهیم. در واقع هرچقدر سرعت بالاتر می‌رود XF نرم‌تر و احساس‌برانگیزتر ظاهر می‌شود. با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی در مدل تست شده، لرزش‌هایی با عبور از چاله‌های بزرگ وجود خواهد داشت اما در کل سواری خودرو خوب است.

جگوار XF

پیشرانه P300 تحویل قدرت خطی و خوبی دارد. شاید در نگاه اول حس سرعت را القا نکند چون که گشتاور زیاد مشابه نمونه‌های دیزلی را ارائه نمی‌کند اما در ادامه به خوبی دور گرفته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد.

جگوار XF

وجود گشتاور زیاد در دورهای میانی به این معنی است که نیازی به تحت‌فشار گذاشتن پیشرانه نبوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های نرم و سریعی دارد.

جگوار XF

تعداد تریم های XF فیس لیفت تقریبا نصف شده و بنابراین آپشن ها و نسخه‌های کمتری وجود دارد. همین موضوع باعث شده قیمت پایه این خودرو ۲۴۱۰ پوند کمتر شود. البته با قیمت ۴۱۸۵۰ پوندی، نسخه P300 R-Dynamic SE جزو مدل‌های فول محسوب می‌شود اما در مقابل رقبایی همچون آئودی A6 45 TFSI S line کواتروی ۴۷۶۳۵ پوندی ارزان‌تر می‌باشد. شایان ذکر است آئودی فقط ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد.

به‌روزرسانی‌های XF در بخش کابین و تکنولوژی باعث شده این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خود باشد. سواری این خودرو دقیقاً همان چیزی است که از یک سدان بزرگ جگوار انتظار می‌رود و ترکیبی از راحتی و آسایش با هندلینگ چابک می‌باشد. اگرچه XF جادارترین خودروی کلاس نیست اما قیمت مناسب و طراحی زیبایی داشته و در کل با یک سدان اجرایی خوب طرف هستیم.

مشخصات جگوار XF P300 R-Dynamic SE

  • قیمت: ۴۱۸۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خیلی با ابهته👌

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      طراحی نمای عقبش زیاد جالب نشده ، میتونست بهتر باشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۷
  2. مازیار

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    سدان جگوار با چهار سیلندر؟😑
    عجب تغییراتی رو گذروندیم

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
  3. مهرداد كمال

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (573 ديدگاه)

    دهه ۵٠ و ۶٠ جایگاه بسیار رفیعی داشت جگوار الان بایس با ائودی رقابت کنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  4. Farzad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1954 ديدگاه)

    چرا صفحه نمایش رو داخل کار نزاشتن ، این جوری داشبوردو خیلی تسلایی نشون میده و مضحک شده .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۲
  5. Benz

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کل دنیا میخوان با بنز رقابت کنن اونوقت بعضی ها میگن ماشیناش بهترین ماشین جهان نیست !!!!! حتی بنز از امریکا که سخت ترین رقیبش هست هم بهتره.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۷
    1. mahdi-abdi

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      هیچ بهترینی وجود نداره همهشون در نوع خودشون بهترینن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  6. Sina10

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    کابینش خیلی قشنگه
    قیافه عالی
    مصرف کم
    قدرتش کمه ولی دیگه نسخه ی پرفورمنس نیست که قدرت های خیلی بالا داشته باشه ، یه نسخه ارزونه
    عیبش نام جگواره ، شاید الان همتون بگین چرا به خودروسازی به این بزرگی بگیم عیب
    اما توی بازار دست دوم ، جگوار به هیچ وجه محبوب نیست و افت قیمت وحشتناکی داره
    اگه این مشول حل بشه خوبه و دیگه بدون عیب میشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  7. (Saeed(peugeot

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (374 ديدگاه)

    فوق العاده بوده و هست این ماشین …..

    پدال جان شاهکاره گروه PSA… دی اس ۴ جدید رونمایی شد

    زودتر مطلب شو بزار ، تا دوستان پدالی یه حالی کنن ….

    تشکر

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (761 ديدگاه)

      من اصلا حوصله فرانسوی ندارم….همش چرت….

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۸
      1. Ramin

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        اقای آبتین شما حوصلی فرانسوی نداری ( منم ندارم )

        ولی خداوکیلی دی اس خوبه…

        باید پشتش بشینی…

        تو ایران هم نمایندگی داره….

        تو ایران فقط دی اس ۷…. 😍😍 خیلی خفنه البته نسبت به قیمت ۲ میلیاردیش…

        موافقم ۳
        مخالفم ۷
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (761 ديدگاه)

      پدال لطفاً بجای اخبار اروپایی حداقل یا دوئل هارو شروع کن یا ماسل کارهای آمریکایی رو معرفی کن….

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۶
    3. AMIR-REZA

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      عجب طراحی داره انصافا حال کردم باهاش

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
    4. Hadi

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2193 ديدگاه)

      این ماشین خیلی بی نظیر و بی نقصه 👌
      کاش جگوار هیچ وقت نخواد سدانها رو رو حذف کنه و نسل جدید XJ رو زود تر معرفی کنه…
      این ماشین خیلی دوست داشتنی و کامله حتی با موتور ۴ سیلندر
      ولی قطعا v6 یه چیز دیگست……

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  8. 😎Ali Hossein😎

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    ببر دوستاشتنی🥰😍💪🏻

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    کسی اگه شباهتی با پلنگ توی این ماشین پیدا کرد بگه،من نسل قبل رو خیلی دوست داشتم،جنتلمنی برای خودش بود،اما….
    انگلیسیه،این سیاست مدارا هم کم آزار ایران ندادن،زیاد حال نمیکنم باهاش حقیقتا….

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۵
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      همونقدر که موستانگ جدیدا شباهتی با موستانگ داره یا دیمن.
      نه؟؟؟
      کدوم نسل قبل؟؟
      همچین میگی نسل قبل انگار ۴۰ ساله رو خط تولیده.
      نسل قبل مقابل حریفای آلمانی هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
      هر چند xf جز خودروهای قابل اطمینان کلاس خودشه.
      کامنتات کلا حال خوشی نداره و مشکل داری با اروپایی ها.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (761 ديدگاه)

        بازم باید وضع قوانین آلایندگی رو که اروپا شروع کرد بگم؟خودتون میدونید بخاطر چی خیلی از آمریکایی دوست ها بدشون از اروپا میاد….

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
  10. ارشیا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (241 ديدگاه)

    اصلا قیافه اش ادم رو حال میاره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  11. Aryan kia

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (342 ديدگاه)

    داخلش خوبه ولی یه سوال دارم رنگ داخل کابین رو میشه عوض کرد یا نه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  12. فرشاد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    جایی خوندم استهلاکش وحشتناکه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  13. Ramin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1343 ديدگاه)

    دوستان میگن چینی ها ماشیناشون ضعیفه موتوراش

    اینم که ۲ لیتری ۴ سیلندر هست….

    هعی میگد چین موتوراش ضعیفه ولی اینم موتورش ضعیفه…

    البته قدرتش خوبه اما ۲لیتری هست…

    ولی مجموعا قیمتش خوبه ۴۱ هزار پوند….

    موافقم ۲
    مخالفم ۹
  14. Omid622

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (723 ديدگاه)

    تنها نقطه ضعف داخل ماشین مانیتور داشبورد هستش کا انکار یه تبلت چسپیده به داشبورد اینجور طراحی مانیتور برای داشبورد یه جوریه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا