جگوار

معرفی جگوار F-Pace SVR جدید، سریع‌تر و لوکس‌تر

دو ماه بعد از معرفی فیس‌لیفت جگوار F-Pace، نسخهٔ بروز شدهٔ پرچم‌دار این خانواده یعنی SVR هم معرفی شده است. مثل نسخهٔ قبلی، F-Pace SVR مدل ۲۰۲۱ هم از همان موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما گشتاور این موتور با ۲۰ نیوتن متر گشتاور به و ۷۰۰ نیوتن متر رسیده است. این موتور ارتقاءیافته به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده و SVR را ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از قبل است. حداکثر سرعت این کراس‌اوور اسپرت هم به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما علاوه بر ارتقاء پیشرانه، مهندسان جگوار برای ارائهٔ پاسخ واضح‌تر پدال گاز، تنظیم سفت‌تر تعلیق، بهینه‌سازی وزن فرمان و بهبود صدای اگزوز، حالت دینامیک F-Pace را از نو کالیبره کرده‌اند. SVR مدل ۲۰۲۱ همچنین به ویژگی جدیدی بنام دینامیک لانچ هم مجهز شده که در هنگام تعویض دنده‌ها، قدرت را در چرخ‌ها حفظ می‌کند. علاوه بر این، کمک‌فنرهای تطبیقی خودرو هم بروز شده‌اند تا در سرعت‌های پایین سواری نرم‌تری را ارائه کنند. در همین حال، ترمزهای عظیم خودرو با استفاده از بوستر یکپارچهٔ جدید ارتقاء پیدا کرده‌اند و بهبود خنک‌کنندگی هم عملکرد این ترمزها را بهبود می‌بخشد.

مثل دیگر مدل‌های F-Pace فیس‌لیفت، SVR جدید هم از تغییرات ظاهری در جلو و عقب برخوردار شده که نیروی رو به بالا را ۳۵ درصد کاهش داده و ضریب درگ را از ۰.۳۷ به ۰.۳۶ رسانده‌اند. ازجملهٔ مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری این ماشین می‌توان به چراغ‌های جلوی تمام LED با دی‌لایت‌های J دوتایی، برآمدگی عریض‌تر روی کاپوت و چراغ‌های عقب باریک جدید اشاره کرد.

در کابین خودرو نیز دقیقاً همان تغییرات بزرگی صورت گرفته که قبلاً در F-Pace معمولی دیده بودیم؛ بنابراین حالا در اینجا شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۱.۴ اینچی منحنی جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که جدیدترین نسخه از سیستم Pivi Pro جگوار را ارائه می‌کند. این سیستم از منوهای ساده و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. Hadi

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    خیلی خفن و بی نقص تر شده ?
    شتاب ۳.۸ ثانیه خیلی خوبه…
    ولی بی صبرانه منتظر معرفی نسل جدید xj هستم…
    و همینطور j-pace جدید…

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۰
    1. مزدا

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1759 ديدگاه)

      لامصب چه رخی داره!

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
  2. AHMET 2002

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1420 ديدگاه)

    این انجین به نظر من باید تویین شارژر میبود
    و اما چقدر خوبه این ماشین خصوصا کابینش به جز اون مانیتور وسط

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
    1. Aria

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (352 ديدگاه)

      اگر ی توربو دیگه داشت بهترین ماشین دنیا بود

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۶
      1. RoadRunner

        ۱۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (11451 ديدگاه)

        میشه بفرمایید توربوشارژ چه مزیت مهمی داره که وجودش یک کراس اوور کامپکت ۵۵۰ اسب بخاری که ظرف ۴ ثانیه به ۱۰۰ میرسه رو تبدیل به “بهترین ماشین دنیا” میکنه؟

        توربوشارژر نسبت به سوپرشارژر یک سری مزایا داره در کنار یک سری مشکلات ذاتی. اینطور نیست که جایگزین کردن توربوشارژر به جای سوپرشارژر یک ماشین رو به خودروی بهتری تبدیل کنه.

        این ماشین همین الانش هم جذاب ترین و از نظر من بهترین کراس اوور کامپکت اروپاس. رقیبشو شاید فقط استلویو کوادری فولیو بشه دونست که هم قدرتش از اون بیشتره هم گشتاورش به میزان قابل توجهی بیشتر

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۰
  3. [AMIN_TROFEO]

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2056 ديدگاه)

    این ماشین طراحی داخلیو خارجیش بینظیره
    شتابش هم خیلی خوبه
    چقدر این جگوار تو دل بروعه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  4. زیزیگولو

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    تا قبل از سال ۲۰۲۱ آخرین به روز رسونی جگوار F-Pace SVR مربوط به سال ۲۰۱۷ بود ((اگه اشتباه نکنم)) که تو زمان خودش جزو ماشینایی به حساب میومد که یه شاسی پیشرفته و بدنه آیرودینامیک فوق العاده داشت که تونست محبوبیت زیادی رو از نظر سرعتو قدرت بین ماشین بازا پیدا کنه

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (808 ديدگاه)

    واقعا عالی بی نظیره شتاب اوروس رو در چنگ داره هم مدرن و هم سریع واقعا بی نظیره طراحیشم خیلی عالیه از نسخه قبلیش خیلی بهتر شده بی نقص ترم شده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  6. akrh78

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (762 ديدگاه)

    رینگاش منو یاد رونتون میندازه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Ramin

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1580 ديدگاه)

    تا جایی که من میدونم مدل x تو بروز رسانی جدیدش که تو سایت تسلا هم بود تو ۲.۶ ثاینه به ۱۰۰ میرسه. بعد دوج دورانگو هلکته که تو ۳ ثاینه به ۱۰۰ میرسه.
    بنتلی بنتیاگا هم ظرف ۳.۸ ثاینه میرسه به ۱۰۰. (فکر کنم). پورش کاین توربو اس ۲۰۲۰ هم تو حدود ۳.۴ تا ۳.۶ میرسه به ۱۰۰. لامبورگینی اوروس هم ۳ ثاینه الی ۳.۲ ثاینه میرسه به ۱۰۰.

    سوالم اینه آیا از ماشین ها اس یو وی سریع تر از اینا هم داریم ؟؟.

    فکر نکنم سریع تر از مدل x هم باشه ؟ هست آیا ؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
    1. ارشیا

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (241 ديدگاه)

      سرعت مهم نیست.نسبت به قیمت باید خوب باشه که فقط چانگان!!!???
      فقط سوال اینه که چرا همه درگ رو معیار اصلی قرار میدن.

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
    2. AHMET 2002

      ۱۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1420 ديدگاه)

      مدل استوکی فکر نکنم باشه که از تسلا سریع تر باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  8. Alireza

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (721 ديدگاه)

    وسط این همه ماشین زشت جدید یکم چشمامون خستگی در کرد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  9. ارشیا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (241 ديدگاه)

    مهم ترین بخش ماشینهای جگوار به سوپرشارژ بودنشون مربوطه.

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  10. مهدی،:امید اینده

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1002 ديدگاه)

    رقیب دورانگو

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  11. یوسف

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (260 ديدگاه)

    موتورش همون موتور V8 رنجروره.
    توی طراحی خصوصا عقب و داخل خودرو ژن رنجرور به وضوح دیده میشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا