جگوار

معرفی فیس‌لیفت جگوار F-Pace با تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های جدید

جگوار نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور F-Pace را برای مدل ۲۰۲۱ با به‌روزرسانی‌های ظاهری جزئی، تغییراتی در داخل و پیشرانه‌های جدید معرفی کرده است. به‌روزرسانی‌های بیرونی این کراس‌اوور بریتانیایی از قسمت جلویی آن و با چراغ‌های تمام LED شروع می‌شود که جگوار دی‌لایت‌های آن‌ها را Double J Blade نامیده است. این چراغ‌ها که به دستیار نوربالای استاندارد مجهز شده‌اند، در طرفین جلوپنجره‌ای قرار گرفته‌اند که بزرگ‌تر از قبل شده است.

کاپوت برجسته و بازطراحی دریچه‌های هوای روی گلگیرهای جلو نیز از دیگر تغییرات بخش جلویی F-Pace مدل ۲۰۲۱ هستند. در عقب خودرو نیز تغییراتی مثل چراغ‌های جدید با گرافیک دو حبابی جگوار جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که سپر و درب صندوق هم بازطراحی شده‌اند.

تغییرات داخلی F-Pace اما بزرگ‌تر از بیرون هستند زیرا کابین خودرو با یک نمایشگر لمسی مرکزی جدید ۱۱.۴ اینچی منحنی که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro را ارائه می‌کند، کاملاً بروز شده است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال هم‌زمان دو گوشی از طریق بلوتوث را دارد. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای ۱۲.۳ اینچی HD با گرافیک پیشرفته و طرح قابل تنظیم هم قابل سفارش است.

به‌روزرسانی‌های داخلی دیگر F-Pace مدل ۲۰۲۱ نیز شامل طراحی جدید داشبورد با دریچه‌های تهویهٔ متفاوت، تزئینات آلومینیومی، انتخاب‌گر دندهٔ جدید، متریال نرم، کنسول مرکزی جدید، صندلی‌های جدید با گرم‌کن و سردکن و سیستم نورپردازی داخلی جدید می‌شود. این کراس‌اوور جگوار همچنین به سیستم فعال مقابله با سروصدای جاده و موتور مجهز شده است و از معماری الکترونیکی جگوار هم بهره می‌برد که امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

F-Pace جدید با سه پیشرانهٔ مختلف در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در مدل S250 ارائه می‌شود و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. بالاتر از این، مدل S340 قرار دارد که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ استفاده می‌کند و به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با باطری لیتیوم یونی هم مجهز است. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

و نهایتاً آخرین مدل R-Dynamic S400 نام دارد که زیر کاپوت آن‌هم همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ هیبریدی خفیف قرار گرفته اما این موتور در اینجا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا خودرو ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. انتقال نیروی هر سه موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هر سه به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند که این سیستم به محور عقب گرایش دارد و از توانایی تغییر گشتاور بین محورها بسته به شرایط برخوردار است.

F-Pace در بازار اروپا لیست پیشرانه‌های بسیار گسترده‌تری دارد که شامل موتورهای دیزلی و بنزینی مختلف مثل یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بنزینی جدید با سوپرشارژر الکتریکی و همین‌طور یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید می‌شود. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید که P400e نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی مجهز است که مجموعاً ۴۰۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. F-Pace P400e ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتورهای دیزلی F-Pace در اروپا شامل یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با دو سطح قدرت ۱۶۳ و ۲۰۴ اسب بخار به همراه یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت می‌شود که برای اولین بار برای همهٔ آن‌ها تکنولوژی هیبریدی خفیف هم ارائه شده است. در بخش موتورهای بنزینی هم همان‌طور که اشاره شد جگوار یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی جدید با سوپرشارژ الکتریکی را ارائه کرده که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در کنار موتور ۲ لیتری چهار سیلندر ۲۵۰ اسب بخاری در اروپا ارائه می‌شود.

قیمت پایهٔ جگوار F-Pace در بریتانیا از ۴۰,۸۶۰ پوند برای مدل پایهٔ D165 دیزلی آغاز می‌شود درحالی‌که مدل P400e هیبریدی ۶۴,۹۹۰ پوند و مدل P400 شش سیلندر بنزینی ۶۴,۹۹۰ پوند قیمت دارند. همهٔ این مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Hussein

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    فیس بیرون که خوشگل بود
    اما قبلا داخل ماشین زشت بود
    حالا یکم خوشگل تر شده داخلش
    به نظرم ماشین اینقدر به فیس بیرونی ش اهمیت میدن باید به فیس داخلی اعم از داشبورد و صندلی و … باید توجه بشه

    موافقم 23
    مخالفم 1
  2. ..Hossein

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (150 ديدگاه)

    خوب بود خوب‌تر شد
    تو کلاس خودش خیلی میپسندمش

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. M.A.S

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    SVR فرقی نکرده ؟
    هنوز همونه؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. javad

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    چراغ جلو فیس قبلی قشنگ تر نبودن؟!

    موافقم 1
    مخالفم 5
  5. سروش

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    جالب شده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. مهزیار

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    خیلی بیشتر از یه فیس لیفته

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    وحشی و جذاب بود
    وحشی و جذاب ترش کردن…
    خیلی خوبه ?

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا