جگوار

معرفی فیس‌لیفت جگوار XF با داخل کاملاً جدید

نسل دوم جگوار XF با کد داخلی X260 در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و بنابراین حالا زمان آن رسیده تا زیر چاقوی جراحی فیس‌لیفت برود تا جذابیت بیشتری در بازار رقابتی سدان‌های لوکس پیدا کند. به همین دلیل، سازندهٔ بریتانیایی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای سدان میان سایز خود را برای مدل ۲۰۲۱ معرفی کرده است. تغییرات بیرونی XF مدل ۲۰۲۱ جزئی هستند و تشخیص آن‌ها دشوار خواهد بود ولی بااین‌حال جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده با الگوی داخلی لوزی شکل و گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های J دوبل از واضح‌ترین به‌روزرسانی‌های بیرونی سدان میان سایز جگوار هستند.

علاوه بر این، طراحان سپرهای جلو و عقب جدیدی را برای XF طراحی کرده و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب را هم بروز کرده‌اند. رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی پنج پرهٔ جدید به رنگ نقره‌ای یا مشکی براق نیز تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های بیرونی این ماشین هستند. جگوار همچنین یک پکیج بیرونی مشکی را هم برای سدان میان سایز خود ارائه کرده که همهٔ تزئینات کرومی را مشکی‌رنگ می‌کند.

هرچند تغییرات بیرونی XF مدل ۲۰۲۱ جزئی هستند اما کابین آن کاملاً تغییر کرده و جدید شده است. مهم‌ترین به‌روزرسانی این قسمت جایگزینی نمایشگر کوچک قبلی با یک نمونهٔ ۱۱.۴ اینچی خمیدهٔ جدید با وضوح بالا است که هم‌اکنون در هیچ جگوار دیگری ارائه نمی‌شود. این نمایشگر نه‌تنها ۴۸ برابر بزرگ‌تر از قبل است بلکه سه برابر روشن‌تر بوده و ساختار منوی ساده‌ای دارد که امکان دسترسی به ۹۰ درصد از کارهای معمول را با دو لمس کمتر فراهم می‌کند.

این نمایشگر همچنین جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro جگوار را هم ارائه می‌کند که به‌صورت استاندارد به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز بوده و از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی هم برخوردار است. جگوار همچنین XF مدل ۲۰۲۱ را به یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با گرافیک قابل تنظیم هم مجهز کرده که نمایشگر سربالا را همراهی می‌کند. روی کنسول مرکزی خودرو نیز شیفتر دندهٔ دوار قبلی با یک لیور دندهٔ معمولی جایگزین شده است.

در بخش پیشرانه‌های XF مدل ۲۰۲۱، در بازار ایالات‌متحده موتور V6 قبلی حذف و بجای آن دو پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید ارائه شده است. موتور اول ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. XF با این موتور ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتور بعدی اما قوی‌تر بوده و ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و خودرو را ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. انتقال قدرت هردو موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در سایر بازارها، یک موتور ۲ لیتری توربودیزل هم ارائه می‌شود که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با استارت ژنراتور تسمه‌ای مجهز است.

جگوار XF مدل ۲۰۲۱ تا پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود. به گفتهٔ سخنگوی جگوار اما عرضهٔ نسخهٔ استیشن یا اسپرت‌بریک این خودرو در ایالات‌متحده خاتمه میابد و این نسخه در مدل ۲۰۲۱ برای آمریکایی‌ها قابل خریداری نخواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. R@min

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (629 ديدگاه)

    این شد یه چیزی 😍😍

    موافقم ۸۳
    مخالفم ۳
    1. عطا

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (110 ديدگاه)

      خدا رو شکر عوض شد ولی تو فاز ماشینای کره ای طراحی شده بنظرم😕

      موافقم ۵
      مخالفم ۷۱
      1. R@min

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (629 ديدگاه)

        ://

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
    2. زیزیگولو

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      در حالی که کمپانیای خودروسازی بزرگ لوکس آلمانی مثل مرسدس بنزو آئودیو ب ام و تو هر کلاس قابل ‌تصوری دارن با هم رقابت میکنن بعضی کمپانیای دیگه رَویه‌ متفاوتی دارن مثلاً لکسوس تلاش میکنه که با طراحیای وحشیو برجسته مطرح بشه یا آکورا با عرضه‌ی NSX هویت جدیدی رو واسه خودش تعریف کرده ولی جگوار در مقایسه با رقیبای خودش ((مثلاً در مقایسه با رقیبای آلمانی)) رویه‌ متفاوتی نداره ولی یه مقدار تفاوت رو تو بعضی از جزئیات دقیقتر میشه دید …. جگوار XF یه نمونه ‌ی عالی هستش که چیز منحصر بفردی در مقایسه با سایر رقیبای محبوبش وجود نداره چون این ماشین به اندازه‌ ی رقیباش راحتو لوکسو اسپورت هستش ولی این ماشین یه تصور به همراه داره و اون یه جذابیتو کشش خاص هستش که ویژه تولیدای کمپانی جگوار هستش طوری که بیننده و مشتریو به سمت خودش جذب میکنه

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۵
      1. R@min

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (629 ديدگاه)

        جگوار خیلی دیر مشکلات این ماشینو برطرف کرد اگه ۲ سال زودتر یه کابین مدرن طراحی می کرد فروشش بهتر می شد. استایل جگوار واقعا اشرافیه که این موضوع هم به نفعشه هم به ضررش. چون تو این بازه قیمتی با سری ۳ و C-class رقابت می کنه که استایل جوون پسندتر و عامه پسندتری دارن اما به نظرم امسال تو کلاس سدان لوکس میان سایز این ماشین بهترینه. طراحیش به کمال رسیده

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
        1. Amir Machine

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (725 ديدگاه)

          جگوار XF رقیب مرسدس E کلاس و ب‌ام‌و سری پنجه
          جگوار XE با C کلاس و سری ۳ رقابت میکنه

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۱
        2. زیزیگولو

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (574 ديدگاه)

          رامین به نظر من مدل قبل از فیس لیفتشم خوب بود ولی خوب نظرا همیشه متفاوته

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
    3. Hadi

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (999 ديدگاه)

      فیس لیفت ینی این…
      حفظ زیبایی های قبلی با یکم چاشنی مدرن بودن ب اضافه تکنولوژی های بیشتر…
      جگوار هم مثل آئودی من همه ی طراحیاشو می‌پسندم و واقعا زیبا و بی نقصن 👌
      این xf هم بالاخره بعد ۵ سال بروز شده و من فک میکردم جگوار کلا این ماشین رو فراموش کرده…
      بشدت منتظر نسل جدید xj پرچمدار هستم…
      فک کنم تا آخر امسال رونمایی میشه…

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
    4. سهند

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (72 ديدگاه)

      طراحی جگوار و لکسوس از رقبای آلمانی بهتره بخصوص جگوار ولی فقط در طراحی جلوتره در سایر ویژگی ها با اختلاف عقب است ولی این xf تکنولوژی های خوبی دارد
      کی میدونه چرا فروش جگوار بسیار پایین تر از رقبای آلمانی هست؟(جگوار ها از نطر طراحی جلو ترند)

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
      1. Sina

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (797 ديدگاه)

        جگوار قبلا به بدنامی در کیفیت معروف بوده‌.
        برای همین خیلیا با دید خوب بهش نگاه نمیکنن(خریدارا)

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۹
        1. جمشید

          ۱۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (74 ديدگاه)

          مگه میشه !!؟؟ انگلیسی و کیفیت بد !!؟؟ مدرک و داری برای حرفی که میزنی !!؟؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
        2. فرشاد

          ۱۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (94 ديدگاه)

          من هم قبلا باورم نمیشد ولی چنتا سایت انگلیسی رفتم دیدم از این نظر جگوار فاجعه هست

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. nikzad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    واقعا طراحی بیرونی جگوار رو دوست دارم ادم از دیدنش لذت میبره و نسل جدید کابینش هم حرف نداره.از این موضوع خوشحالم که هنوز لگوی قبلی رو جگوار روی این ماشین گذاشته همون پلنگی که در حال پریدن هست.ولی مدل اسپرت بریکش زیاد عقبش جالب نیست.

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  3. Moein

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (671 ديدگاه)

    عجب کابین زیبایی
    عجب فرمون محشری
    مصداق بارز سادگی در اوج زیبایی 😍😍

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱
  4. MASIHA

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (746 ديدگاه)

    احساس میکنم از هر نظر فوق العادس🤔😍🤩

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱
  5. Alireza

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (634 ديدگاه)

    واقعا طراحیش نسبت به بنز و بی او زیباتره

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱۱
    1. Malt hill

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (388 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۵
  6. مهرداد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    آقا من عاشق فرمون این شدم تو اون عکسه که رنگ کرمه. با این فرمون تو یه جاده کوهستانی…

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  7. محمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    احسنت به این طراحی داخلی و خارجی فوق العاده و عالی ! بنز و بی ام و یاد بگیرن…

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
    1. ♤Angus_812♤

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (359 ديدگاه)

      آقا محمد
      اون موقع که من زجه میزدم نخرید شما کجا بودید
      من و پدرم دیدیم با این وضع نه خودمون ماشین داریم نه کسی به حرف ما گوش میده
      پس هیچ دلیلی نداره من ماشین نخرم چون میلیون ها نفر دیگه میرن ثبت نام میکنن
      در ضمن تو رودخونه ای که شما بلد نیستین شنا کنید و منی که شناگر هستم نباید خودمو قربانی شماها کنم
      لطفا نیاید فاز وطن دوستی بردارید
      من خودم از ماشینا راضی نیستم ولی وقتی مجبورم وسیله داشته باشم دلیل نداره پشت مردمی باشم که ذره ای به حرفم اهمیت نمیدن

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  8. مهدی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چقدر اسمش بهش میاد

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  9. Sina

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به این میگن فیس لیفت.
    ب‌ام‌و که جدیدا کارش شده بزرگ تر کردن جلوپنجره فقط
    بنز هم داره طراحی هاش رو نابود میکنه.
    فیس لیفت خوب یعنی مشکلات یه ماشینو حل کنی و مدرنش کنی نه اینکه بزنی نابودش کنی

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  10. ارشیاSVJ

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    توش خیلی خفن شده!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  11. Aryan kia

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    عجب صفحه نمایش با کیفیتی انگار سه بعدیه کلا از نسل قبلی خیلی بهتر شده

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  12. Aryan kia

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظر شما یه کم صفحه نمایشش شبیه دی اس ۷ نشده؟ ولی یه کم کمتر اومده بیرون از داشبورد

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  13. حسام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسی میدونه نسل جدید بی ام و سری ۷ کی میاد بیرون؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ح ع

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (201 ديدگاه)

    نمای عقب و بخصوص چراغهای عقب جگوارها بی نظیرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا